Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jeżeli nie chcesz mieć problemów z zapchanym filtrem cząstek stałych, to zadbaj o jego właściwą eksploatację; wypalaj DPF/FAP z sadzy, tankuj odpowiedniej jakości olej napędowy. Ponadto stosując różnorakie dodatki, zapoznaj się z ich składem, ponieważ nie powinny one powodować szybszego powstawania popiołów. Obowiązkiem także właściciela pojazdu, w którym umieszczono ten podzespół, jest wymiana filtrów i olejów zgodnie z zaleceniami producenta. Te wszystkie czynniki są bardzo istotne, aby utrzymać filtr DPF w dobrym stanie i nie pogorszyć pracy również innych elementów (np. silnika tudzież turbosprężarki). Nowsze samochody mają wbudowaną kontrolkę, odpowiadającą za filtr cząstek stałych, przez co kierowcom jest łatwiej rozpoznać rozpoczęcie procedury samooczyszczania podzespołu. Warto także wspomnieć o najistotniejszej metodzie czyszczenia DPF, która polega na dokładnym jego umyciu w rzetelnym ASO.
Filtr DPF. Jak go nie zepsuć? - Czyszczenie DPF
Wypalaj sadzę z DPF, ponieważ duża jej ilość zatyka kanaliki filtrujące filtra cząstek stałych. Ponadto musisz pamiętać także, że czyszczenie filtra DPF, które przyniesie najlepsze efekty, powinno odbyć się w zaufanym serwisie. Usługa ta nie jest aż tak droga, aby z łatwością z niej zrezygnować, chociażby dla stanu wydajności pozostałych podzespołów. Ponawiamy: nie stosuj olejów o wysokiej zawartości popiołów, nie jedź, jeśli Twój silnik niedostatecznie się nagrzał, nie gaś jednostki napędowej, jeżeli DPF/FAP jest w trakcie samooczyszczania, naprawiaj również wcześnie rozpoznane usterki.
Metody przedłużenia życia filtra cząstek stałych — Zapchany DPF — jak wyczyścić?
Jak dbać o DPF? Zapamiętaj, co powinieneś zrobić, aby przedłużyć życie filtra cząstek stałych!
Aplikuj oleje z oznaczeniem LOW SAPS (mają one niską zawartość popiołów);
- Zadbaj o właściwą pracę wtryskiwaczy, ponieważ, gdy nieodpowiednio dawkują paliwo i rozpylają je w cylindrze, to pojazd zaczyna dymić i tym sposobem emituje więcej sadzy, która zapycha filtr cząstek stałych;
- Kontroluj układ dolotowy i wydechowy, ponieważ przez nieszczelności może się dostać niespodziewanie olej silnikowy (to nie tylko zaszkodzi filtrowi DPF, ale także może doprowadzić do awarii turbosprężarki);
- Jeżeli podejmujesz się wypalania DPF w trasie, to odczekaj kilkanaście minut, dopóki procedura ta nie zostanie w pełni ukończona;
- Natychmiastowo rozwiązuj kłopoty z silnikiem.
Najlepszą metodą oczyszczania filtra cząstek stałych jest mycie hydrodynamiczne, które polega na przepłukaniu go wodą pod ciśnieniem. Dzięki temu wydostaną się różnego rodzaju zanieczyszczenia, a DPF na nowo odzyska swoje parametry.
Zapchany filtr DPF — objawy, których nie możesz bagatelizować — Po czym poznać, że DPF jest zapchany?
Twoim zadaniem jest kontrolować pracę silnika, ponieważ w razie awarii/zapchanego DPF może stracić na wydajności, zwiększa się zużycie paliwa. W krytycznej sytuacji jednostka napędowa przechodzi w tryb awaryjny, pojawiają się kody błędów oraz możesz odczuć brzydki i intensywny zapach spalin z rury wydechowej.
Komentarze