Jak nie zapychać DPF?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji katalizatorów
Jak nie zapychać filtra DPF?

Aby nie dopuścić do zapchania filtra cząstek stałych, należy go odpowiednio eksploatować; Twoim zadaniem jest wypalać DPF w trasie lub na postoju, oczyszczać go raz na jakiś czas w serwisie, a dodatkowo dbać o jakość tankowanego paliwa, stosować oleje niskopopiołowe, częściej wymieniać filtry, w miarę szybko reagować na występujące usterki, nie męczyć silnika i nie gasić od razu samochodu po jego zatrzymaniu, a także dbać o poprawną kondycję wtryskiwaczy. Jeśli więc będziesz się stosować do powyższych zaleceń od producenta, to jest duża szansa, że filtr cząstek stałych popracuje znacznie dłużej w Twoim pojeździe. Gdyby jednak doszło do jego trwałego uszkodzenia, to nie pozostaje Ci nic innego, jak wymienić stary element na nowy. Pamiętaj również o tym, że nowy filtr DPF musi być także użytkowany zgodnie z zaleceniami od producenta, aby od samego początku utrzymywać go w jak najlepszym stanie. Wydajność filtra DPF jest bardzo istotna, bo dzięki jego 100% sprawności powietrze nie jest zatruwane.

Jakie objawy zapchanego DPF? Jak uniknąć zapchania filtra cząstek stałych? – 5 sposobów - Czyszczenie DPF

Jeżeli masz w aucie zatkany filtr cząstek stałych, to prawdopodobnie odczuwasz spadek mocy wraz z osiągami, zwiększyło się spalanie, pojawia się problem z utrzymaniem równych obrotów, silnik szarpie, na kokpicie zapalają się kontrolki. Ponadto krytyczny stan filtra DPF może doprowadzić do przejścia jednostki napędowej w tryb pracy awaryjnej. W takiej sytuacji powinieneś jak najszybciej umówić się do serwisu na zdiagnozowanie nie tylko filtra cząstek stałych, ale również pozostałych podzespołów. Niestety tego typu objawy mogą świadczyć także o usterce innej części w pojeździe. Nieodpowiednia eksploatacja samochodu z DPF przyspieszy jego zużycie, dlatego nie zapominaj o 5 podstawowych czynnościach, o których napisaliśmy we wcześniejszym akapicie. Świetnym rozwiązaniem na zatkany filtr cząstek stałych jest czyszczenie w specjalistycznej maszynie, ale zanim do niej dojdzie, trzeba zdiagnozować stan podzespołu.

Zapchany filtr DPF – jak sobie z tym radzić? - DPF - objawy

Jeśli jesteś w trasie, to możesz spróbować rozpocząć samooczyszczanie filtra cząstek stałych. Ważne, aby podnieść prędkość i obroty oraz utrzymać taki styl jazdy dłuższą chwilę. Następną metodą jest zakupienie preparatu, który powinien uporać się z sadzą, a jeżeli to okaże się niewystarczające dla Twojego DPF, to pozostaje przeprowadzenie fachowej regeneracji w ASO. Niektórzy decydują się na wymianę samego wkładu podzespołu, dzięki czemu odzyskuje swoje parametry. Wymiana wkładu filtra DPF będzie Cię kosztować o wiele mniejsze pieniądze niż zakupienie nowej części i jego zamontowanie. Symptomy mówiące o zużyciu lub uszkodzeniu filtra cząstek stałych także były wymienione wcześniej, dlatego zachęcamy do ponownego zapoznania się z nimi.

Zapchany filtr DPF

Jak eksploatować auto z filtrem DPF, żeby uniknąć problemów? - Wypalanie DPF

Przede wszystkim powinieneś pamiętać o wypalaniu filtra cząstek stałych, aby udrożnić go z sadzy, umawiać się od czasu do czasu na regenerację w serwisie, która pozwoli usunąć z niego również popiół. Oprócz tego zadbaj o inne elementy w Twoim samochodzie.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Mateusz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Aby uniknąć zapychania filtra cząstek stałych w samochodzie, można zastosować następujące środki ostrożności: Uzupełniaj paliwo tylko ze sprawdzonych stacji, ponieważ niektóre rodzaje paliw mogą być słabszej jakości i zawierać więcej szkodliwych zanieczyszczeń, co może prowadzić do szybszego zapychania filtra DPF. Unikaj jazdy w mieście. Samochody diesel spalają więcej paliwa i emitują więcej spalin w mieście niż na trasach. Dlatego jeśli to możliwe, unikaj jazdy w mieście, szczególnie w godzinach szczytu i na krótkich dystansach. Utrzymuj odpowiednią temperaturę silnika. Aby zapewnić prawidłową pracę filtra DPF, silnik musi osiągnąć odpowiednią temperaturę. Dlatego ważne jest, aby unikać zbyt krótkiej jazdy lub zbyt częstego wyłączania silnika, ponieważ może to prowadzić do niedogrzania silnika i problemów z filtrem DPF. Regularnie serwisuj samochód. Ważne jest, aby regularnie serwisować samochód i sprawdzać stan filtra DPF. W razie potrzeby skontaktuj się z mechanikiem w celu wykonania odpowiednich napraw lub wymiany filtra. Nie możesz dopuścić do niskiego poziomu oleju, ponieważ może to prowadzić do problemów z filtrem DPF. Dlatego ważne jest, aby regularnie sprawdzać poziom oleju i uzupełniać go, jeśli jest to konieczne.

Popularne wpisy

9 sierpnia 2019

DPF - wymiana

Dokonaliśmy zgromadzenia i systematyzacji wiadomości na temat tego, na czym polega wymiana filtra cząstek stałych, kiedy powinniśmy ją wykonać oraz ile kosztują zamienniki DPF. Jeśli zastanawiasz się nad wymianą DPF/FAP, opracowanie to kierujemy właśnie do Ciebie. ...

20 marca 2018

Regeneracja Filtra DPF - Ford Focus 1.6 TDCI ECOnetic 77kW 2013

Proces regeneracji filtra DPF w Fordzie Focus 1.6 TDCI z 2013 roku. Dziś do naszej pracowni trafił Ford Focus Econetic z silnikiem 1.6TDCI o mocy 105 koni mechanicznych z 2013 roku Diagnostykę rozpoczyna się od badania komputerowego. Na bazie wyników z programu zdiagnozowano zużycie filtra cząstek stałyc ...