Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Aby nie dopuścić do zapchania filtra cząstek stałych, należy go odpowiednio eksploatować; Twoim zadaniem jest wypalać DPF w trasie lub na postoju, oczyszczać go raz na jakiś czas w serwisie, a dodatkowo dbać o jakość tankowanego paliwa, stosować oleje niskopopiołowe, częściej wymieniać filtry, w miarę szybko reagować na występujące usterki, nie męczyć silnika i nie gasić od razu samochodu po jego zatrzymaniu, a także dbać o poprawną kondycję wtryskiwaczy. Jeśli więc będziesz się stosować do powyższych zaleceń od producenta, to jest duża szansa, że filtr cząstek stałych popracuje znacznie dłużej w Twoim pojeździe. Gdyby jednak doszło do jego trwałego uszkodzenia, to nie pozostaje Ci nic innego, jak wymienić stary element na nowy. Pamiętaj również o tym, że nowy filtr DPF musi być także użytkowany zgodnie z zaleceniami od producenta, aby od samego początku utrzymywać go w jak najlepszym stanie. Wydajność filtra DPF jest bardzo istotna, bo dzięki jego 100% sprawności powietrze nie jest zatruwane.
Jakie objawy zapchanego DPF? Jak uniknąć zapchania filtra cząstek stałych? – 5 sposobów - Czyszczenie DPF
Jeżeli masz w aucie zatkany filtr cząstek stałych, to prawdopodobnie odczuwasz spadek mocy wraz z osiągami, zwiększyło się spalanie, pojawia się problem z utrzymaniem równych obrotów, silnik szarpie, na kokpicie zapalają się kontrolki. Ponadto krytyczny stan filtra DPF może doprowadzić do przejścia jednostki napędowej w tryb pracy awaryjnej. W takiej sytuacji powinieneś jak najszybciej umówić się do serwisu na zdiagnozowanie nie tylko filtra cząstek stałych, ale również pozostałych podzespołów. Niestety tego typu objawy mogą świadczyć także o usterce innej części w pojeździe. Nieodpowiednia eksploatacja samochodu z DPF przyspieszy jego zużycie, dlatego nie zapominaj o 5 podstawowych czynnościach, o których napisaliśmy we wcześniejszym akapicie. Świetnym rozwiązaniem na zatkany filtr cząstek stałych jest czyszczenie w specjalistycznej maszynie, ale zanim do niej dojdzie, trzeba zdiagnozować stan podzespołu.
Zapchany filtr DPF – jak sobie z tym radzić? - DPF - objawy
Jeśli jesteś w trasie, to możesz spróbować rozpocząć samooczyszczanie filtra cząstek stałych. Ważne, aby podnieść prędkość i obroty oraz utrzymać taki styl jazdy dłuższą chwilę. Następną metodą jest zakupienie preparatu, który powinien uporać się z sadzą, a jeżeli to okaże się niewystarczające dla Twojego DPF, to pozostaje przeprowadzenie fachowej regeneracji w ASO. Niektórzy decydują się na wymianę samego wkładu podzespołu, dzięki czemu odzyskuje swoje parametry. Wymiana wkładu filtra DPF będzie Cię kosztować o wiele mniejsze pieniądze niż zakupienie nowej części i jego zamontowanie. Symptomy mówiące o zużyciu lub uszkodzeniu filtra cząstek stałych także były wymienione wcześniej, dlatego zachęcamy do ponownego zapoznania się z nimi.
Jak eksploatować auto z filtrem DPF, żeby uniknąć problemów? - Wypalanie DPF
Przede wszystkim powinieneś pamiętać o wypalaniu filtra cząstek stałych, aby udrożnić go z sadzy, umawiać się od czasu do czasu na regenerację w serwisie, która pozwoli usunąć z niego również popiół. Oprócz tego zadbaj o inne elementy w Twoim samochodzie.
Komentarze