Subpage photo

Jak nie zapychać DPF?

Oceń: / Aktualna ocena: 5.00
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
Cena - 390 zł netto
Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
CZAS REALIZACJI
1-2 dni robocze
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
Stan - dostępne
Zadzwoń +48 725 803 803 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Serwis regeneracji katalizatorów
W naszej ofercie znajdziesz filtry DPF, FAP oraz katalizatory
  • nowe
  • regenerowane na wymianę
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny
Jak nie zapychać filtra DPF?

Aby nie dopuścić do zapchania filtra cząstek stałych, należy go odpowiednio eksploatować; Twoim zadaniem jest wypalać DPF w trasie lub na postoju, oczyszczać go raz na jakiś czas w serwisie, a dodatkowo dbać o jakość tankowanego paliwa, stosować oleje niskopopiołowe, częściej wymieniać filtry, w miarę szybko reagować na występujące usterki, nie męczyć silnika i nie gasić od razu samochodu po jego zatrzymaniu, a także dbać o poprawną kondycję wtryskiwaczy. Jeśli więc będziesz się stosować do powyższych zaleceń od producenta, to jest duża szansa, że filtr cząstek stałych popracuje znacznie dłużej w Twoim pojeździe. Gdyby jednak doszło do jego trwałego uszkodzenia, to nie pozostaje Ci nic innego, jak wymienić stary element na nowy. Pamiętaj również o tym, że nowy filtr DPF musi być także użytkowany zgodnie z zaleceniami od producenta, aby od samego początku utrzymywać go w jak najlepszym stanie. Wydajność filtra DPF jest bardzo istotna, bo dzięki jego 100% sprawności powietrze nie jest zatruwane.

Jakie objawy zapchanego DPF? Jak uniknąć zapchania filtra cząstek stałych? – 5 sposobów - Czyszczenie DPF

Jeżeli masz w aucie zatkany filtr cząstek stałych, to prawdopodobnie odczuwasz spadek mocy wraz z osiągami, zwiększyło się spalanie, pojawia się problem z utrzymaniem równych obrotów, silnik szarpie, na kokpicie zapalają się kontrolki. Ponadto krytyczny stan filtra DPF może doprowadzić do przejścia jednostki napędowej w tryb pracy awaryjnej. W takiej sytuacji powinieneś jak najszybciej umówić się do serwisu na zdiagnozowanie nie tylko filtra cząstek stałych, ale również pozostałych podzespołów. Niestety tego typu objawy mogą świadczyć także o usterce innej części w pojeździe. Nieodpowiednia eksploatacja samochodu z DPF przyspieszy jego zużycie, dlatego nie zapominaj o 5 podstawowych czynnościach, o których napisaliśmy we wcześniejszym akapicie. Świetnym rozwiązaniem na zatkany filtr cząstek stałych jest czyszczenie w specjalistycznej maszynie, ale zanim do niej dojdzie, trzeba zdiagnozować stan podzespołu.

Zapchany filtr DPF – jak sobie z tym radzić? - DPF - objawy

Jeśli jesteś w trasie, to możesz spróbować rozpocząć samooczyszczanie filtra cząstek stałych. Ważne, aby podnieść prędkość i obroty oraz utrzymać taki styl jazdy dłuższą chwilę. Następną metodą jest zakupienie preparatu, który powinien uporać się z sadzą, a jeżeli to okaże się niewystarczające dla Twojego DPF, to pozostaje przeprowadzenie fachowej regeneracji w ASO. Niektórzy decydują się na wymianę samego wkładu podzespołu, dzięki czemu odzyskuje swoje parametry. Wymiana wkładu filtra DPF będzie Cię kosztować o wiele mniejsze pieniądze niż zakupienie nowej części i jego zamontowanie. Symptomy mówiące o zużyciu lub uszkodzeniu filtra cząstek stałych także były wymienione wcześniej, dlatego zachęcamy do ponownego zapoznania się z nimi.

Zapchany filtr DPF

Jak eksploatować auto z filtrem DPF, żeby uniknąć problemów? - Wypalanie DPF

Przede wszystkim powinieneś pamiętać o wypalaniu filtra cząstek stałych, aby udrożnić go z sadzy, umawiać się od czasu do czasu na regenerację w serwisie, która pozwoli usunąć z niego również popiół. Oprócz tego zadbaj o inne elementy w Twoim samochodzie.

Komentarze

Mateusz 2022-12-30 08:25:27

Aby uniknąć zapychania filtra cząstek stałych w samochodzie, można zastosować następujące środki ostrożności:
Uzupełniaj paliwo tylko ze sprawdzonych stacji, ponieważ niektóre rodzaje paliw mogą być słabszej jakości i zawierać więcej szkodliwych zanieczyszczeń, co może prowadzić do szybszego zapychania filtra DPF.
Unikaj jazdy w mieście. Samochody diesel spalają więcej paliwa i emitują więcej spalin w mieście niż na trasach. Dlatego jeśli to możliwe, unikaj jazdy w mieście, szczególnie w godzinach szczytu i na krótkich dystansach.
Utrzymuj odpowiednią temperaturę silnika. Aby zapewnić prawidłową pracę filtra DPF, silnik musi osiągnąć odpowiednią temperaturę. Dlatego ważne jest, aby unikać zbyt krótkiej jazdy lub zbyt częstego wyłączania silnika, ponieważ może to prowadzić do niedogrzania silnika i problemów z filtrem DPF.
Regularnie serwisuj samochód. Ważne jest, aby regularnie serwisować samochód i sprawdzać stan filtra DPF. W razie potrzeby skontaktuj się z mechanikiem w celu wykonania odpowiednich napraw lub wymiany filtra.
Nie możesz dopuścić do niskiego poziomu oleju, ponieważ może to prowadzić do problemów z filtrem DPF. Dlatego ważne jest, aby regularnie sprawdzać poziom oleju i uzupełniać go, jeśli jest to konieczne.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Jakie są typowe objawy niewłaściwie działającego filtra cząstek stałych? 5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć!

Niewłaściwie działający filtr cząstek stałych (DPF) może objawiać się różnymi symptomami, które sygnalizują potencjalne problemy z jego funkcjonalnością lub regeneracją. Sprawdź razem z nami jakie!...

Czytaj więcej

DPF a flota pojazdów miejskich – częste problemy

Wraz ze znacznym wzrostem zapotrzebowania na zrównoważone rozwiązania transportowe, floty pojazdów miejskich stają w obliczu nowych wyzwań...

Czytaj więcej

DPF w samochodach - kluczowa rola filtra cząstek stałych w redukcji emisji spalin.

Filtr cząstek stałych (DPF) w silnikach wysokoprężnych, odgrywa kluczową rolę w zmniejszaniu emisji szkodliwych substancji przez pojazdy z tego rodzaju silnikami. Jego głównym celem jest efektywne usuwanie cząstek stałych z gazów spalinowych, co przekłada się na poprawę jakości powietrza...

Czytaj więcej

Wpływ zatkanego DPF na sprawność pojazdu, czyli skutki dla mocy silnika i spalania paliwa.

Zapchany filtr cząstek stałych ogranicza przepływ spalin, co może powodować wzrost ciśnienia w układzie wydechowym. Może to prowadzić do uszkodzenia silnika i zwiększonego zużycia oleju silnikowego....

Czytaj więcej

Nowe możliwości dla starych katalizatorów. 1500 zł mandatu!

Stare katalizatory mogą odzyskać swoje pierwotne parametry poprzez wymianę wkładu podzespołu lub czyszczenie...

Czytaj więcej

DPF SOS – Szybka pomoc dla zatkanych filtrów

Wybór odpowiedniego serwisu do czyszczenia filtra DPF jest istotny z uwagi na efektywność procesu...

Czytaj więcej

Czy każdy Diesel wymaga użycia AdBlue? Powinieneś o tym wiedzieć!

Nie, nie każdy Diesel wymaga użycia AdBlue. Wymagają go pojazdy z silnikami Diesla, które są wyposażone w system SCR, czyli selektywnej redukcji katalitycznej....

Czytaj więcej

Jakie mogą być skutki ignorowania objawów zapchanego filtra cząstek stałych? Na to musisz uważać!

Ignorowanie objawów zapchanego filtra cząstek stałych (DPF) w pojeździe może prowadzić do różnych negatywnych skutków, zarówno dla samochodu, jak i dla środowiska....

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.