Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Najlepszą metodą dogłębnego oczyszczania filtra cząstek stałych z sadzy i popiołu jest mycie hydrodynamiczne w specjalistycznej maszynie. Jest to jeden z nielicznych sposobów przywrócenia podzespołowi parametrów, które są niezbędne, jeśli zależy nam na jego wydajnej pracy przez długi czas. Oczywiście w ofercie serwisów samochodowych są jeszcze inne możliwości zregenerowania filtra DPF: wypalanie w piecu, czyszczenie ultradźwiękami, czyszczenie chemiczne lub pneumatyczne. Niestety trzeba wspomnieć, że nie są one na tyle efektywne i bezpieczne dla wkładu filtra cząstek stałych. Jeśli chodzi zaś o preparaty, to muszą być on stricte dedykowane do oczyszczania filtrów DPF. Użycie np. K2 DPF Cleaner poprawi na chwilę jego kondycje i odblokuje zatkane kanaliki, jednakże z czasem konieczna będzie regeneracja filtra DPF w serwisie. Zdarza się, że zastosowanie tego typu środków w ogóle nie przynosi efektów, dlatego wiedz, że ta metoda regeneracji nie zastąpi specjalistycznej.
Czyszczenie DPF - sposoby na zapchany filtr cząstek stałych - Zapchany filtr DPF - czy można jeździć?
Jest kilka całkiem skutecznych opcji udrażniających filtr cząstek stałych: czyszczenie chemiczne, ultradźwiękowe, pneumatyczne oraz mycie wodne pod ciśnieniem, jednakże na największą uwagę zasługuje ostatnia metoda, ponieważ przynosi najdłuższe i najlepsze efekty. Odradzalibyśmy umawiać się na wypalanie DPF w piecu, ponieważ istnieje duże ryzyko przetopienia wkładu podzespołu. Pamiętaj, że zapchany DPF należy jak najszybciej wyczyścić, aby nie przyczynił się do powstania innych, poważniejszych usterek. Ponadto jeżdżenie z zatkanym DPF jest dozwolone tylko w przypadku podjęcia się samoregeneracji.
Jak wypalić DPF? - Jak wypalić DPF na postoju?
Filtr cząstek stałych można wypalić w trasie, jeśli pozwalają na to warunki lub na postoju. Przed rozpoczęciem regeneracji postojowej należy znaleźć odpowiednie miejsce z dala od ludzi, włączyć silnik i zwiększyć obroty. Dzięki temu zostanie podana nowa dawka oleju napędowego w suwie wydechu, a osiągnięta temperatura pozwoli wypalić zalegające zanieczyszczenia. Pamiętaj jednak, że lepszą metodą oczyszczania DPF jest wypalanie w trakcie jazdy, ponieważ dzieje się to wszystko w sposób naturalny i nieobciążający silnika.
Czyszczenie filtra cząstek stałych – jak przywrócić mu sprawność? - Czyszczenie DPF Kretem
Najbardziej popularną metodą przywrócenia sprawności filtra cząstek stałych jest mycie wodne pod ciśnieniem. Hydrodynamiczne czyszczenie filtra cząstek stałych sprawi, że z wnętrza podzespołu zostaną wypłukanie wszelkie złogi sadzy oraz popiołu, dlatego odzyska utracone parametry wraz z właściwościami. Ponadto warto wiedzieć, że wykonanie takiej usługi w serwisie nie jest drogie, a efekty są długotrwałe. Nie zalecalibyśmy do samodzielnego oczyszczania DPF używać silnie żrących środków np. Kreta, ponieważ może to przynieść odwrotny skutek i spowodować poważniejsze zniszczenia. Wiedz, że uszkodzony filtr DPF nie kwalifikuje się do regeneracji.
Komentarze