Subpage photo

Jak oczyścić filtr cząstek stałych w samochodzie?

Oceń: / Aktualna ocena: 5.00
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
Stan - dostępne
Zadzwoń +48 725 803 803 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Firma regeneracji DPF, FAP, KAT
W naszej ofercie znajdziesz filtry DPF, FAP oraz katalizatory
  • nowe
  • regenerowane na wymianę
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Dlaczego MY

30 letnie doświadczenie w regeneracji podzespołów samochodowych

  • Najnowocześniejsza pracownia regeneracji / czyszczenia filtrów cząstek stałych DPF, FAP, SCR i katalizatorów w Polsce
  • Autoryzacja Bosch Diesel Service - gwarancja najwyższej jakości usług
  • Najnowocześniejsza maszyna do czyszczenia filtrów szwajcarskiej firmy FFSolution
  • Wydruk protokołu z parametrami przepustowości

Regenerujemy filtry montowane zarówno w samochodach osobowych, dostawczych, ciężarowych, jak i pojazdach rolniczych

  • Filtry spełniają warunki homologacji i normy emisji spalin
  • Szybki czas realizacji zamówienia i najlepsze ceny w Polsce!
  • Przyjmujemy zlecenia wysyłkowe i prowadzimy sprzedaż w Polsce i zagranicą
  • Podzespoły odbieramy / wysyłamy codziennie naszym kurierem
Jak oczyścić filtr cząstek stałych w samochodzie?
Jak oczyścić filtr cząstek stałych w samochodzie?

Najlepszą metodą dogłębnego oczyszczania filtra cząstek stałych z sadzy i popiołu jest mycie hydrodynamiczne w specjalistycznej maszynie. Jest to jeden z nielicznych sposobów przywrócenia podzespołowi parametrów, które są niezbędne, jeśli zależy nam na jego wydajnej pracy przez długi czas. Oczywiście w ofercie serwisów samochodowych są jeszcze inne możliwości zregenerowania filtra DPF: wypalanie w piecu, czyszczenie ultradźwiękami, czyszczenie chemiczne lub pneumatyczne. Niestety trzeba wspomnieć, że nie są one na tyle efektywne i bezpieczne dla wkładu filtra cząstek stałych. Jeśli chodzi zaś o preparaty, to muszą być on stricte dedykowane do oczyszczania filtrów DPF. Użycie np. K2 DPF Cleaner poprawi na chwilę jego kondycje i odblokuje zatkane kanaliki, jednakże z czasem konieczna będzie regeneracja filtra DPF w serwisie. Zdarza się, że zastosowanie tego typu środków w ogóle nie przynosi efektów, dlatego wiedz, że ta metoda regeneracji nie zastąpi specjalistycznej.

Czyszczenie DPF - sposoby na zapchany filtr cząstek stałych - Zapchany filtr DPF - czy można jeździć?

Jest kilka całkiem skutecznych opcji udrażniających filtr cząstek stałych: czyszczenie chemiczne, ultradźwiękowe, pneumatyczne oraz mycie wodne pod ciśnieniem, jednakże na największą uwagę zasługuje ostatnia metoda, ponieważ przynosi najdłuższe i najlepsze efekty. Odradzalibyśmy umawiać się na wypalanie DPF w piecu, ponieważ istnieje duże ryzyko przetopienia wkładu podzespołu. Pamiętaj, że zapchany DPF należy jak najszybciej wyczyścić, aby nie przyczynił się do powstania innych, poważniejszych usterek. Ponadto jeżdżenie z zatkanym DPF jest dozwolone tylko w przypadku podjęcia się samoregeneracji.

1. Jak wypalić DPF? - Jak wypalić DPF na postoju?

Filtr cząstek stałych można wypalić w trasie, jeśli pozwalają na to warunki lub na postoju. Przed rozpoczęciem regeneracji postojowej należy znaleźć odpowiednie miejsce z dala od ludzi, włączyć silnik i zwiększyć obroty. Dzięki temu zostanie podana nowa dawka oleju napędowego w suwie wydechu, a osiągnięta temperatura pozwoli wypalić zalegające zanieczyszczenia. Pamiętaj jednak, że lepszą metodą oczyszczania DPF jest wypalanie w trakcie jazdy, ponieważ dzieje się to wszystko w sposób naturalny i nieobciążający silnika.

Jak wypalić DPF? - Jak wypalić DPF na postoju?
Jak wypalić DPF? - Jak wypalić DPF na postoju?

2. Czyszczenie filtra cząstek stałych – jak przywrócić mu sprawność? - Czyszczenie DPF Kretem

Najbardziej popularną metodą przywrócenia sprawności filtra cząstek stałych jest mycie wodne pod ciśnieniem. Ono sprawi, że z wnętrza podzespołu zostaną wypłukanie wszelkie złogi sadzy oraz popiołu, dlatego odzyska utracone parametry wraz z właściwościami. Ponadto warto wiedzieć, że wykonanie takiej usługi w serwisie nie jest drogie, a efekty są długotrwałe. Nie zalecalibyśmy do samodzielnego oczyszczania DPF używać silnie żrących środków np. Kreta, ponieważ może to przynieść odwrotny skutek i spowodować poważniejsze zniszczenia. Wiedz, że uszkodzony filtr DPF nie kwalifikuje się do regeneracji.

Komentarze

Dawidoo 2022-12-30 08:21:37

Oczyścić filtr cząstek stałych w samochodzie w serwisie można poprzez następujące kroki:
Skontaktuj się z wybranym serwisem i zarezerwuj wizytę w celu oczyszczenia filtra cząstek stałych.
Przygotuj samochód do wizyty. Przed wizytą w serwisie upewnij się, że samochód jest czysty i że wszystkie niezbędne narzędzia i materiały (np. klucze) są dostępne.
W dniu wizyty przekazuj samochód do serwisu i omów z mechanikiem, co jest do zrobienia.
Czekaj na wynik pracy. Mechanik zajmie się oczyszczeniem filtra cząstek stałych i poinformuje Cię o wynikach pracy. W razie potrzeby może zaproponować inne dodatkowe naprawy lub wymianę części. Filtr DPF zazwyczaj jest czyszczony wodą pod ciśnieniem, gdyż metoda przynosi najlepsze efekty.
Po zakończeniu pracy odbierz samochód z serwisu i sprawdź, czy wszystko działa prawidłowo. Upewnij się, że otrzymałeś rachunek za wykonaną pracę, wydruk parametrów oraz pisemną gwarancję.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Na jakich obrotach najlepiej wypalić DPF?- sprawdźmy!

Filtr DPF należy wypalać na obrotach w przedziale 2500-3000 obr./min....

Czytaj więcej

Czy uszkodzony katalizator ma wpływ na pracę silnika?- warto wiedzieć!

Uszkodzony katalizator ma niekorzystny wpływ zarówno na pracę silnika, jak i komfort jazdy....

Czytaj więcej

Jak wyczyścić filtr DPF bez demontażu?- Czy to dobry pomysł?

Filtr DPF możemy wyczyścić bez jego wcześniejszego demontażu, samodzielnie, w warunkach domowych za pomocą odpowiednich preparatów takich jak: Liqui Moly, K2 DPF Cleaner, Forch Zmywacz DPF itp....

Czytaj więcej

Ile trwa regeneracja katalizatora?- sprawdź!

Profesjonalna regeneracja katalizatora w serwisie samochodowym niezależnie od wybranej metody, zazwyczaj zajmuje jeden dzień roboczy....

Czytaj więcej

Co robi katalizator w samochodzie?- sprawdźmy!

Katalizator w samochodzie redukuje poziom szkodliwych składników spalin emitowanych przez pojazd do środowiska....

Czytaj więcej

Po jakim przebiegu należy wymienić katalizator?- warto wiedzieć!

Producenci szacowany przebieg, po którym należy wymienić katalizator określają na 80-100 tysięcy kilometrów....

Czytaj więcej

Jak wygląda proces czyszczenia DPF?- sprawdźmy to!

Profesjonalny proces czyszczenia filtra zazwyczaj rozpoczyna się standardową procedurą, jaką jest wykonanie oględzin i ocena stanu technicznego, natomiast dalszy proces czyszczenia filtra DPF uzależniony jest od metody, jaką będzie ono wykonywane. ...

Czytaj więcej

Co powoduje zapychanie filtra DPF?- sprawdźmy to!

Zapchanie filtra DPF powoduje głównie zbyt duże nagromadzenie się w jego przestrzeni popiołu, który powstaje podczas procesu spalania sadzy. ...

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.