Subpage photo

Jak oczyścić filtr cząstek stałych w samochodzie?

Aleksandra Cubera
Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5
Jak oczyścić filtr cząstek stałych w samochodzie?
Jak oczyścić filtr cząstek stałych w samochodzie?

Najlepszą metodą dogłębnego oczyszczania filtra cząstek stałych z sadzy i popiołu jest mycie hydrodynamiczne w specjalistycznej maszynie. Jest to jeden z nielicznych sposobów przywrócenia podzespołowi parametrów, które są niezbędne, jeśli zależy nam na jego wydajnej pracy przez długi czas. Oczywiście w ofercie serwisów samochodowych są jeszcze inne możliwości zregenerowania filtra DPF: wypalanie w piecu, czyszczenie ultradźwiękami, czyszczenie chemiczne lub pneumatyczne. Niestety trzeba wspomnieć, że nie są one na tyle efektywne i bezpieczne dla wkładu filtra cząstek stałych. Jeśli chodzi zaś o preparaty, to muszą być on stricte dedykowane do oczyszczania filtrów DPF. Użycie np. K2 DPF Cleaner poprawi na chwilę jego kondycje i odblokuje zatkane kanaliki, jednakże z czasem konieczna będzie regeneracja filtra DPF w serwisie. Zdarza się, że zastosowanie tego typu środków w ogóle nie przynosi efektów, dlatego wiedz, że ta metoda regeneracji nie zastąpi specjalistycznej.

Czyszczenie DPF - sposoby na zapchany filtr cząstek stałych - Zapchany filtr DPF - czy można jeździć?

Jest kilka całkiem skutecznych opcji udrażniających filtr cząstek stałych: czyszczenie chemiczne, ultradźwiękowe, pneumatyczne oraz mycie wodne pod ciśnieniem, jednakże na największą uwagę zasługuje ostatnia metoda, ponieważ przynosi najdłuższe i najlepsze efekty. Odradzalibyśmy umawiać się na wypalanie DPF w piecu, ponieważ istnieje duże ryzyko przetopienia wkładu podzespołu. Pamiętaj, że zapchany DPF należy jak najszybciej wyczyścić, aby nie przyczynił się do powstania innych, poważniejszych usterek. Ponadto jeżdżenie z zatkanym DPF jest dozwolone tylko w przypadku podjęcia się samoregeneracji.

1. Jak wypalić DPF? - Jak wypalić DPF na postoju?

Filtr cząstek stałych można wypalić w trasie, jeśli pozwalają na to warunki lub na postoju. Przed rozpoczęciem regeneracji postojowej należy znaleźć odpowiednie miejsce z dala od ludzi, włączyć silnik i zwiększyć obroty. Dzięki temu zostanie podana nowa dawka oleju napędowego w suwie wydechu, a osiągnięta temperatura pozwoli wypalić zalegające zanieczyszczenia. Pamiętaj jednak, że lepszą metodą oczyszczania DPF jest wypalanie w trakcie jazdy, ponieważ dzieje się to wszystko w sposób naturalny i nieobciążający silnika.

Jak wypalić DPF? - Jak wypalić DPF na postoju?
Jak wypalić DPF? - Jak wypalić DPF na postoju?

2. Czyszczenie filtra cząstek stałych – jak przywrócić mu sprawność? - Czyszczenie DPF Kretem

Najbardziej popularną metodą przywrócenia sprawności filtra cząstek stałych jest mycie wodne pod ciśnieniem. Ono sprawi, że z wnętrza podzespołu zostaną wypłukanie wszelkie złogi sadzy oraz popiołu, dlatego odzyska utracone parametry wraz z właściwościami. Ponadto warto wiedzieć, że wykonanie takiej usługi w serwisie nie jest drogie, a efekty są długotrwałe. Nie zalecalibyśmy do samodzielnego oczyszczania DPF używać silnie żrących środków np. Kreta, ponieważ może to przynieść odwrotny skutek i spowodować poważniejsze zniszczenia. Wiedz, że uszkodzony filtr DPF nie kwalifikuje się do regeneracji.

Aleksandra Cubera
Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5

Komentarze

Dawidoo 2022-12-30 08:21:37

Oczyścić filtr cząstek stałych w samochodzie w serwisie można poprzez następujące kroki:
Skontaktuj się z wybranym serwisem i zarezerwuj wizytę w celu oczyszczenia filtra cząstek stałych.
Przygotuj samochód do wizyty. Przed wizytą w serwisie upewnij się, że samochód jest czysty i że wszystkie niezbędne narzędzia i materiały (np. klucze) są dostępne.
W dniu wizyty przekazuj samochód do serwisu i omów z mechanikiem, co jest do zrobienia.
Czekaj na wynik pracy. Mechanik zajmie się oczyszczeniem filtra cząstek stałych i poinformuje Cię o wynikach pracy. W razie potrzeby może zaproponować inne dodatkowe naprawy lub wymianę części. Filtr DPF zazwyczaj jest czyszczony wodą pod ciśnieniem, gdyż metoda przynosi najlepsze efekty.
Po zakończeniu pracy odbierz samochód z serwisu i sprawdź, czy wszystko działa prawidłowo. Upewnij się, że otrzymałeś rachunek za wykonaną pracę, wydruk parametrów oraz pisemną gwarancję.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane

29 Grudzień 2022

Kiedy należy czyścić DPF?

Kiedy należy czyścić DPF? Filtr cząstek stałych powinieneś czyśc...

29 Grudzień 2022

Co ma w sobie katalizator?

Co ma w sobie katalizator? Katalizator na pierwszy rzut...

21 Grudzień 2022

Jak wypalić DPF 2.0 TDI?

Jak wypalić DPF 2.0 TDI? Jeżeli w ostatnim czasie zauważyłeś niep...

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer