Jak odetkać DPF?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Regeneracja filtra DPF opinie
Samochód Opel

Odetkanie filtra cząstek stałych może nastąpić poprzez samodzielnie wykonane czyszczenie za pomocą preparatu, wypalania sadzy albo od razu w serwisie, co będzie najlepszą decyzją, gdyż kanaliki podzespołu zostaną całkowicie odblokowane, więc powróci gwarantowana sprawność tego podzespołu. Filtr DPF, aby dobrze funkcjonował, musi być oczyszczony, ponieważ on też ma swoją ograniczoną pojemność. Zanieczyszczenia, które trafiają do jego wnętrza, gromadzą się i w momencie, gdy zaświeci się kontrolka DPF, należy bezzwłocznie dokonać samoregeneracji podzespołu, bo inaczej dojdzie do jego zniszczenia i będzie potrzebna przymusowa i bardzo kosztowna wymiana. Wobec tego warto samemu wyczyścić DPF, jednak zalecamy używaj tylko tych sprawdzonych preparatów, które faktycznie mają potwierdzoną skuteczność i które są bezpieczne dla powłoki katalitycznej filtra cząstek stałych.

Domowe czyszczenie filtra DPF i skuteczność metod - Jak wymusić wypalanie DPF?

Jeśli jesteś w trasie i odczujesz w pewnym momencie zwiększone spalanie i szarpanie silnikiem podczas próby przyspieszania, to jest to świetna okazja, aby kontynuować jazdę, ale warunkiem do wypalenia sadzy są: podniesienie obrotów i prędkości jazdy, aby spaliny mogły osiągnąć wystarczająco wysoką temperaturę, która ułatwi proces dopalania. Jeżeli chcesz wyczyścić DPF w domu, to zakup właściwy preparat, typu K2 DPF Cleaner albo Liqui Moly i zapoznaj się najpierw z instrukcją obsługi, a dopiero później na jej podstawie go zaaplikuj. Pamiętaj, że nie każdy środek się do takiego czyszczenia nadaje – zapomnij o Krecie lub Domestosie, jeśli nie chcesz zniszczyć podzespołu.

1. Czyszczenie DPF - sposoby na zapchany filtr cząstek stałych - Czyszczenie DPF bez demontażu

Czyszczenie filtra cząstek stałych bez demontażu sprawdzi się, o ile nie nagromadziło się w nim zbyt dużo popiołu, ponieważ preparaty będą w stanie usunąć wyłącznie sadzę, a nie złogi popiołów.
Serwisy mają w swojej ofercie bardzo dużo metod regeneracji tego podzespołu, ale trzeba na nie zwrócić uwagę, gdyż nie każda jest na tyle skuteczna i bezpieczna dla wkładu DPF. W jaki sposób więc polecamy czyścić filtr DPF? Otóż najlepiej sprawdzi się mycie hydrodynamiczne, które usunie każdy rodzaj zanieczyszczeń.

2. Jakie objawy zapchania DPF? Jak uniknąć zapchania filtra cząstek stałych DPF? - Po czym poznać, że DPF jest zapchany i jak go oczyścić?

Jeżeli jesteś kierowcą, który dość często porusza się swoim samochodem, to objawy, które mogą wystąpić i które wskazują na problemy z filtrem DPF, są bardzo łatwe do rozpoznania, a mogą się one przejawiać utratą mocy pracy silnika, wzmożonym zadymieniem z układu wydechowego, kontrolkami DPF, check engine, zwiększonym zużyciem oleju napędowego, problemami z działaniem turbosprężarki. Jak sobie poradzić z objawami zapchanego filtra cząstek stałych? Trzeba jak najszybciej zareagować, aby przywrócić jego wcześniejsze właściwości, by w dalszym ciągu móc cieszyć się jego bezawaryjną pracą.

Filtr DPF

3. Czyszczenie filtra cząstek stałych – jak przywrócić mu sprawność? - Środek do czyszczenia DPF

W przypadku, gdy filtr cząstek stałych jest mocno zanieczyszczony, przed właściwą fazą oczyszczania namacza się go w środku, który zmiękcza sadzę i dopiero później DPF trafia do maszyny, w której dochodzi do jego mycia. Czyszczenie wodne pod ciśnieniem sprawdzi się najlepiej dla podzespołu, w którym są wszelkiego typu brudy.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Michał
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
DPF (filtr cząstek stałych) jest urządzeniem montowanym w silnikach diesla, którego celem jest usuwanie cząstek stałych (takich jak sadza i pył) z wydychanego powietrza. Jeśli DPF jest zatkany, może to prowadzić do problemów z silnikiem oraz zwiększenia emisji szkodliwych substancji. Istnieje kilka sposobów oczyszczenia zatkanego DPF: Regeneracja termiczna: jest to proces, w trakcie którego silnik pracuje na wysokich obrotach, co pozwala na rozgrzanie DPF i spalenie zgromadzonych w nim cząstek stałych. Ten proces jest automatycznie sterowany przez komputer pokładowy pojazdu. Czyszczenie chemiczne: jest to proces, w trakcie którego DPF jest wyjmowany z pojazdu i poddawany specjalnym preparatom chemicznym, które rozpuszczają i usuwają zanieczyszczenia. Czyszczenie mechaniczne: jest to proces, w trakcie którego DPF jest wyjmowany z pojazdu i poddawany czyszczeniu mechanicznemu, np. przez użycie specjalistycznej szczotki lub strumienia powietrza pod ciśnieniem. Wymiana: Jeśli DPF jest bardzo zanieczyszczony lub uszkodzony to jedynym rozwiązaniem jest jego wymiana na nowy.
Sławomir
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja parę lat temu przerzuciłem się na środki chemiczne, jeden z nich był nawet skuteczny w odetkaniu mojego DPF jednak później musiałem i tak pojechać do serwisu na delikatne poprawki :)
Wiktor
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja swojego dpf-a odetkałem preparatem zakupionym w Internecie. Jednak nie wiem czy zadziała na każdy zapchany filtr dpf tak samo. Może mój nie był tak mocno zapchany.
Marcin
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Regeneracja i wypalanie DPF jest najlepszym rozwiązaniem :D
Marianek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Chyba tylko czyszczeniem hydrodynamicznym porządnie odetkamy filtr. Mycie preparatami ze sklepów nie da takich efektów.

Popularne wpisy