Jak odróżnić DPF od katalizatora?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji FAP

Dlaczego MY

30 letnie doświadczenie w regeneracji podzespołów samochodowych

  • Najnowocześniejsza pracownia regeneracji / czyszczenia filtrów cząstek stałych DPF, FAP, SCR i katalizatorów w Polsce
  • Autoryzacja Bosch Diesel Service - gwarancja najwyższej jakości usług
  • Najnowocześniejsza maszyna do czyszczenia filtrów szwajcarskiej firmy FFSolution
  • Wydruk protokołu z parametrami przepustowości

Regenerujemy filtry montowane zarówno w samochodach osobowych, dostawczych, ciężarowych, jak i pojazdach rolniczych

  • Filtry spełniają warunki homologacji i normy emisji spalin
  • Szybki czas realizacji zamówienia i najlepsze ceny w Polsce!
  • Przyjmujemy zlecenia wysyłkowe i prowadzimy sprzedaż w Polsce i zagranicą
  • Podzespoły odbieramy / wysyłamy codziennie naszym kurierem

1. Kluczem rozpoznania katalizatora i DPF jest zapoznanie się z ich funkcją.

Bardzo często spotykamy się z pytaniami od Państwa na temat tego, jak odróżnić DPF od katalizatora. Tak więc w dzisiejszym artykule postaramy się Państwu odpowiedzieć na powyższe pytanie. Najłatwiej jest odróżnić katalizator od filtra cząstek stałych, biorąc pod uwagę funkcję, jakie mają za zadanie spełniać. Reaktor katalityczny bowiem wchodzi za pośrednictwem swojego wkładu, który zawiera metale szlachetne w reakcję ze spalinami i dokonuje ich oczyszczania ze szczególnie szkodliwych substancji, zaś DPF zajmuje się przechwytywaniem i gromadzeniem w swoim wnętrzu szkodliwych cząstek stałych, a z czasem dokonuje ich wypalenia. W celu wywołania takiego procesu korzysta on z dodatkowej podaży paliwa, w celu uzyskania optymalnej temperatury. Tak więc nie myślmy, iż katalizator zamiast DPF to będzie poprawne rozwiązanie, ponieważ, jak możemy zauważyć, pomimo iż obydwa podzespoły mają za zadanie ograniczać emisję szkodliwych spalin, tak ich funkcja będzie nieco się różniła. Miejmy na uwadze, iż katalizatory, podobnie, jak zresztą filtry ulegają częstym awariom w wyniku zapchania. Jest to jednak zjawisko naturalne, a wynika z ich specyfiki pracy. Gwarantujemy, iż czyszczenie serwisowe DPF, okaże się w ostateczności nie tylko bardziej korzystne cenowo, ale i również uchroni nas przed nieprzyjemnościami związanymi z wykryciem braku, czy też podmiany podzespołu na całkowicie inny typ i mamy tu na myśli, chociażby słynny tani katalizator uniwersalny zamiast DPF. Pamiętajmy, iż każdy zamontowany fabrycznie podzespół winien pozostawać na swoim miejscu! W momencie wykrycia tego typu procederu w czasie kontroli drogowej, czy też przeglądu, bez wątpienia zostaniemy ukarani mandatem i pożegnamy się z dowodem rejestracyjnym do czasu doprowadzenia naszego układu wydechowego „do porządku”. Nie łudźmy się, iż diagnosta nie będzie w stanie poradzić sobie z tym, jak sprawdzić, czy auto ma DPF. Już bowiem po wstępnym zaglądnięciu pod podwozie jest w stanie wykryć jego brak, czy też atrapę w postaci pustej obudowy. Wówczas to sprawdzenie kompletności podzespołu przy wykorzystaniu profesjonalnego oprogramowania będzie już stanowiło tylko formalność, a my zostaniemy odesłani do domu bez podbitego przeglądu.

Jak odróżnić DPF od katalizatora?

Katalizator DPF – cena podzespołu

Wiele osób zastanawia się nad ceną reaktora katalitycznego. Tak, jak już wspominaliśmy, zdarzają się tanie katalizatory uniwersalne, jednak należy pamiętać, iż mimo swej nazwy również i one muszą być dobrze dobrane, a z tym często mamy kłopot. Katalizatory, jak i filtry cząstek stałych nie oszukujmy się, są drogie, a wynika to z ich budowy i zawartości metali szlachetnych. Warto jednak pamiętać, iż obecnie zapchany podzespół niekoniecznie musi oznaczać potrzebę zakupu nowego. Czyszczenie wodne, jakie oferują profesjonalne serwisy, jest w stanie przywrócić, takim podzespołom drugie życie w bardzo przystępnej cenie. Mając na uwadze powyższe, a także wiedząc, w jaki sposób odróżnić DPF od katalizatora, już chyba nikt nie ma wątpliwości, iż nie warto eksperymentować z podmianą podzespołu.

Katalizator DPF - cena podzespołu
Co o tym myślisz?

Komentarze

Konrad
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtr cząstek stałych (DPF) i katalizator są dwoma różnymi podzespołami, które służą do oczyszczania spalin w pojeździe. Można je odróżnić po ich budowie oraz funkcji. Filtr cząstek stałych wyłapuje szkodliwe cząstki PM, które dopala, natomiast reaktor katalityczny, dokładniej metale szlachetne, które znajdują się we wkładzie podzespołu wchodzą w reakcje chemiczne z pierwiastkami ze spalin, dzięki czemu dochodzi do oczyszczania spalin.
Maciek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Myślałem, że w samochodach montowane są albo DPF albo katalizatory. Najgorzej, że i jedne i drugie są dość awaryjne. Dobrze chociaż, że metody czyszczenia są dość skuteczne.
Karol
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Świetnie, że ktoś opisał ten temat. Nie każdy wie czym różni się dpf od katalizatora. Sporo ważnych informacji.
zyzolek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jest ktoś kto w ogóle ma problem z tym, by odróżnić katalizator od DPF ??? Przecież oba elementy są przeznaczone do zupełnie czego innego.
Marek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
W artykule jest bardzo dobrze napisane, jak odróżnić filtr cząstek stałych od katalizatora i miejmy nadzieje, że kierowcy nie będą wycinać jednego elementu na rzecz drugiego XD
dzban osp xx
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ale jedno i drugie moze byc w tej samej obudowie?
Staszek
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Budowa filtra DPF rózni się od budowy katalizatora, wkład po prostu wygląda inaczej no i z reguły katalizatory są po prostu mniejsze od filtra DPF.

Popularne wpisy

11 lutego 2021

DPF-a kopcenie

Przypadłość, jaką jest DPF-a kopcenie może mieć wiele przyczyn. Nadmierne zadymienie z układu wydechowego często pojawia się w następujących sytuacjach: ...

4 maja 2021

Filtry DPF - oczyszczanie spalin - reakcje chemiczne

Przepisy dotyczące normy emisji spalin są stopniowo, lecz przy tym stale zaostrzane. Dzieje się tak, ponieważ współcześnie szczególnie istotne jest, by ograniczać emisję szkodliwych oraz toksycznych składników spalin, zwłaszcza z silników ZS, czyli o zapłonie samoczynnym. ...