Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Wystarczy, że usuniesz go z samochodu albo za pomocą programu go zdezaktywujesz, natomiast obie te czynności są zabronione, dlatego odradzamy je przeprowadzać. AdBlue jest to roztwór mocznika, który jest potrzebny do prawidłowej pracy układu SCR, który już od kilku lat znalazł swoje miejsce w pojazdach większych i cięższych oraz jeszcze nie we wszystkich pojazdach osobowych. AdBlue wtryskiwane jest przez wtryskiwacze prosto do katalizatora SCR, w którym dochodzi do uwolnienia się amoniaku i powstania reakcji chemicznej ze szkodliwymi tlenkami azotu i pod wpływem odpowiedniej temperatury wytwarza się nieszkodliwy azot i para wodna. Oprócz zalet posiadania układu selektywnej redukcji katalitycznej nie moglibyśmy nie wspomnieć o potencjalnych usterkach, które niestety się zdarzają, ale kluczem do bezproblemowej pracy tego podzespołu będzie po pierwsze: dbałość o uzupełnianie AdBlue, po drugie: szybkie reagowanie na występowanie niepokojących objawów.
Czy można i czy warto usunąć z auta system dozowania płynu AdBlue? - Brak AdBlue - czy można jechać?
Jeżeli zabraknie AdBlue, trzeba go bardzo szybko uzupełnić, ponieważ w każdej chwili silnik może zaprzestać swojej pracy, dlatego, jeśli tylko widzisz, że pojawiła się kontrolka ostrzegawcza o niskim poziomie płynu, to zajedź na stację i go dolej. Kierowcy decydują się na usunięcie AdBlue, ponieważ jest on problematyczny. Należy zadbać o jego przechowanie, ponieważ mocno oddziałuje na niego zmiana temperatur (duże mrozy lub upały). W zimie potrafi on po prostu zamarznąć, a gdy się odmraża i ulega krystalizacji, to te kryształki krążące wokół mogą doprowadzić do poważnych i kosztownych uszkodzeń. Inna kwestia jest taka, że jest on korozyjny. Niektórzy też twierdzą, że płyn ten jest bardzo drogi i muszą przeznaczyć dodatkowe pieniądze na eksploatację auta.
1. Usuwanie Adblue i programowe wyłączenie systemu z ECU - Programowe wyłączanie AdBlue
Są miejsca, w których przeprowadza się usługę usunięcia AdBlue z komputera pokładowego i może to polegać na programowym wyłączeniu i stworzeniu indywidualnych map dla ECU w celu „uśpienia” układu SCR. Jest też inna możliwość oszukania sterownika silnika, a chodzi o zamontowanie emulatora. Pamiętaj, że dezaktywacja AdBlue i wyłączenie całego SCR nie jest dobrze przyjmowane przez prawo i możesz ponieść tego konsekwencje.
2. Manipulacje przy AdBlue – problem większy niż się wydaje? - Wyłączenie AdBlue - koszt
Z racji tego, że jest coraz to więcej oszustw związanych z ingerencją w AdBlue i umieszczenie emulatorów, obserwuje się w krajach takich, jak: w Hiszpanii, Szwajcarii, w Niemczech i Holandii liczne kary dla kierowców. Jako ciekawostkę podamy informację, że w Holandii grozi 2 lata więzienia albo 20 tysięcy euro kary za wyłączenie układu selektywnej redukcji katalitycznej. O ile koszt pozbycia się AdBlue będzie korzystny na daną chwilę, o tyle późniejsze skutki będą fatalne.
3. Emulatory AdBlue - popularne i nielegalne - Wyłączenie AdBlue – opinie
Zastosowanie emulatora może spowodować, że ciężko będzie rozpoznać prawdziwe wyłączenie pracy SCR, ponieważ parametry będą zachowane i takie też będzie otrzymywać sterownik silnika. W dalszym ciągu jednak jest to nielegalne, ponieważ pojazd nie spełniałby normy emisji spalin, więc mógłbyś otrzymać nakaz ponownego włączenia AdBlue do pracy. Opinie na temat programowego wyłączenia są różne, jednak my odradzamy ryzykować.
Komentarze