Jak ominąć AdBlue?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Firma regeneracji filtrów DPF
Samochód osobowy

Wystarczy, że usuniesz go z samochodu albo za pomocą programu go zdezaktywujesz, natomiast obie te czynności są zabronione, dlatego odradzamy je przeprowadzać. AdBlue jest to roztwór mocznika, który jest potrzebny do prawidłowej pracy układu SCR, który już od kilku lat znalazł swoje miejsce w pojazdach większych i cięższych oraz jeszcze nie we wszystkich pojazdach osobowych. AdBlue wtryskiwane jest przez wtryskiwacze prosto do katalizatora SCR, w którym dochodzi do uwolnienia się amoniaku i powstania reakcji chemicznej ze szkodliwymi tlenkami azotu i pod wpływem odpowiedniej temperatury wytwarza się nieszkodliwy azot i para wodna. Oprócz zalet posiadania układu selektywnej redukcji katalitycznej nie moglibyśmy nie wspomnieć o potencjalnych usterkach, które niestety się zdarzają, ale kluczem do bezproblemowej pracy tego podzespołu będzie po pierwsze: dbałość o uzupełnianie AdBlue, po drugie: szybkie reagowanie na występowanie niepokojących objawów.

Czy można i czy warto usunąć z auta system dozowania płynu AdBlue? - Brak AdBlue - czy można jechać?

Jeżeli zabraknie AdBlue, trzeba go bardzo szybko uzupełnić, ponieważ w każdej chwili silnik może zaprzestać swojej pracy, dlatego, jeśli tylko widzisz, że pojawiła się kontrolka ostrzegawcza o niskim poziomie płynu, to zajedź na stację i go dolej. Kierowcy decydują się na usunięcie AdBlue, ponieważ jest on problematyczny. Należy zadbać o jego przechowanie, ponieważ mocno oddziałuje na niego zmiana temperatur (duże mrozy lub upały). W zimie potrafi on po prostu zamarznąć, a gdy się odmraża i ulega krystalizacji, to te kryształki krążące wokół mogą doprowadzić do poważnych i kosztownych uszkodzeń. Inna kwestia jest taka, że jest on korozyjny. Niektórzy też twierdzą, że płyn ten jest bardzo drogi i muszą przeznaczyć dodatkowe pieniądze na eksploatację auta.

1. Usuwanie Adblue i programowe wyłączenie systemu z ECU - Programowe wyłączanie AdBlue

Są miejsca, w których przeprowadza się usługę usunięcia AdBlue z komputera pokładowego i może to polegać na programowym wyłączeniu i stworzeniu indywidualnych map dla ECU w celu „uśpienia” układu SCR. Jest też inna możliwość oszukania sterownika silnika, a chodzi o zamontowanie emulatora. Pamiętaj, że dezaktywacja AdBlue i wyłączenie całego SCR nie jest dobrze przyjmowane przez prawo i możesz ponieść tego konsekwencje.

2. Manipulacje przy AdBlue – problem większy niż się wydaje? - Wyłączenie AdBlue - koszt

Z racji tego, że jest coraz to więcej oszustw związanych z ingerencją w AdBlue i umieszczenie emulatorów, obserwuje się w krajach takich, jak: w Hiszpanii, Szwajcarii, w Niemczech i Holandii liczne kary dla kierowców. Jako ciekawostkę podamy informację, że w Holandii grozi 2 lata więzienia albo 20 tysięcy euro kary za wyłączenie układu selektywnej redukcji katalitycznej. O ile koszt pozbycia się AdBlue będzie korzystny na daną chwilę, o tyle późniejsze skutki będą fatalne.

Samochód Toyota

3. Emulatory AdBlue - popularne i nielegalne - Wyłączenie AdBlue – opinie

Zastosowanie emulatora może spowodować, że ciężko będzie rozpoznać prawdziwe wyłączenie pracy SCR, ponieważ parametry będą zachowane i takie też będzie otrzymywać sterownik silnika. W dalszym ciągu jednak jest to nielegalne, ponieważ pojazd nie spełniałby normy emisji spalin, więc mógłbyś otrzymać nakaz ponownego włączenia AdBlue do pracy. Opinie na temat programowego wyłączenia są różne, jednak my odradzamy ryzykować.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Adam
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
<p>Emulator bardzo dobra sprawa. Moja kasa i wolę ja wydać na coś fajnego a nie na naprawę tego syfu a koszty są ogromne. I niepowtarzajcie bajek że to źle dla auta. Dpf i egr dla silnika też nie jest dobry. I ciągle wciskanie bajek o ekologii.</p>
Michał
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
AdBlue to specjalny płyn, który jest stosowany w układach redukcji emisji w pojazdach z silnikami wysokoprężnymi, aby pomóc w redukcji emisji tlenków azotu (NOx) z wydechu. Omijanie AdBlue jest nielegalne i grozi poważnymi konsekwencjami prawnymi. W rzeczywistości nie tylko jest to nielegalne, ale również nieodpowiedzialne ze względu na negatywny wpływ na środowisko i zdrowie publiczne. Nie ma legalnego sposobu na omijanie AdBlue, ponieważ jest to system obowiązkowy i jego brak oznacza brak zgodności pojazdu z normami emisji. Jeśli pojazd nie będzie miał AdBlue, będzie emitować zwiększoną ilość tlenków azotu, co jest szkodliwe dla środowiska i zdrowia. Jednym z nielegalnych sposobów jest zakup tzw. emulatora AdBlue, jednak ten sposób jest nielegalny i grozi poważnymi konsekwencjami prawnymi, a także jest nieodpowiedzialny i może prowadzić do poważnych problemów z samochodem.
Sterfan
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
<p>AdBlue to rak w motoryzacji. Przeszkadza w normalnej jeździe w taki sposób, że unieruchamia samochód kiedy się skończy w zbiorniku. Zamarza w zimie, więc w naszych warunkach w zasadzie co tydzień wizyta w warsztacie. Krystalizuje w wysokiej temperaturze, więc wizyta w warsztacie jak zimową porą. Tlenków azotu w spalinach diesla jest tak niewiele, że sens dodawania do powietrza jeszcze składników rozkładu AdBlue to nonsens.</p>
koteczek876
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie rozumiem po co omijać AdBlue? Przecież takie działania są bardzo niekorzystne dla naszej planety. Ludzie, opamiętajcie się!
Karolak-k
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja bym tam nie usuwał Adblue, dpf-a, czy innych istotnych podzespołów. Po coś one w końcu tam są.
Marcel
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Skoro nie można usuwać podzespołów, które odpowiadają za ochronę naszego środowiska, to w ogóle, po co się takim tematem, jak np. ominięcie AdBlue interesować?
Wartek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie po to producent kazał instalować Adblue, żeby później kombinować. Ale wielu jest takich, co wycina dpf, usuwa adblue, a później zdziwienie, że wszystko po kolei zaczyna szwankować.

Popularne wpisy

28 października 2021

Ile kosztuje nowy katalizator?

Cena nowych katalizatorów do samochodów osobowych i ciężarowych różni się ze względu na różnicę wielkości podzespołu, jednak zakłada się, że może ona wahać się od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych. ...

5 stycznia 2021

Przegląd DPF

W krajach zachodnich, takich jak między innymi Niemcy przegląd DPF nikogo już nie dziwi. Dodatkowo należy wspomnieć, iż również kary za usunięcie DPF liczone są tam w tysiącach euro. ...