Subpage photo
Aleksandra Cubera
Czas przeczytania tekstu: 3 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5
Jak ominąć AdBlue?
Jak ominąć AdBlue?

Wystarczy, że usuniesz go z samochodu albo za pomocą programu go zdezaktywujesz, natomiast obie te czynności są zabronione, dlatego odradzamy je przeprowadzać. AdBlue jest to roztwór mocznika, który jest potrzebny do prawidłowej pracy układu SCR, który już od kilku lat znalazł swoje miejsce w pojazdach większych i cięższych oraz jeszcze nie we wszystkich pojazdach osobowych. AdBlue wtryskiwane jest przez wtryskiwacze prosto do katalizatora SCR, w którym dochodzi do uwolnienia się amoniaku i powstania reakcji chemicznej ze szkodliwymi tlenkami azotu i pod wpływem odpowiedniej temperatury wytwarza się nieszkodliwy azot i para wodna. Oprócz zalet posiadania układu selektywnej redukcji katalitycznej nie moglibyśmy nie wspomnieć o potencjalnych usterkach, które niestety się zdarzają, ale kluczem do bezproblemowej pracy tego podzespołu będzie po pierwsze: dbałość o uzupełnianie AdBlue, po drugie: szybkie reagowanie na występowanie niepokojących objawów.

Czy można i czy warto usunąć z auta system dozowania płynu AdBlue? - Brak AdBlue - czy można jechać?

Jeżeli zabraknie AdBlue, trzeba go bardzo szybko uzupełnić, ponieważ w każdej chwili silnik może zaprzestać swojej pracy, dlatego, jeśli tylko widzisz, że pojawiła się kontrolka ostrzegawcza o niskim poziomie płynu, to zajedź na stację i go dolej. Kierowcy decydują się na usunięcie AdBlue, ponieważ jest on problematyczny. Należy zadbać o jego przechowanie, ponieważ mocno oddziałuje na niego zmiana temperatur (duże mrozy lub upały). W zimie potrafi on po prostu zamarznąć, a gdy się odmraża i ulega krystalizacji, to te kryształki krążące wokół mogą doprowadzić do poważnych i kosztownych uszkodzeń. Inna kwestia jest taka, że jest on korozyjny. Niektórzy też twierdzą, że płyn ten jest bardzo drogi i muszą przeznaczyć dodatkowe pieniądze na eksploatację auta.

1. Usuwanie Adblue i programowe wyłączenie systemu z ECU - Programowe wyłączanie AdBlue

Są miejsca, w których przeprowadza się usługę pozbywania się AdBlue z komputera pokładowego i może to polegać na programowym wyłączeniu i stworzeniu indywidualnych map dla ECU w celu „uśpienia” układu SCR. Jest też inna możliwość oszukania sterownika silnika, a chodzi o zamontowanie emulatora. Pamiętaj, że dezaktywacja AdBlue i wyłączenie całego SCR nie jest dobrze przyjmowane przez prawo i możesz ponieść tego konsekwencje.

2. Manipulacje przy AdBlue – problem większy niż się wydaje? - Wyłączenie AdBlue - koszt

Z racji tego, że jest coraz to więcej oszustw związanych z ingerencją w AdBlue i umieszczenie emulatorów, obserwuje się w krajach takich, jak: w Hiszpanii, Szwajcarii, w Niemczech i Holandii liczne kary dla kierowców. Jako ciekawostkę podamy informację, że w Holandii grozi 2 lata więzienia albo 20 tysięcy euro kary za wyłączenie układu selektywnej redukcji katalitycznej. O ile koszt pozbycia się AdBlue będzie korzystny na daną chwilę, o tyle późniejsze skutki będą fatalne.

Manipulacje przy AdBlue – problem większy niż się wydaje? - Wyłączenie AdBlue - koszt
Manipulacje przy AdBlue – problem większy niż się wydaje? - Wyłączenie AdBlue - koszt

3. Emulatory AdBlue - popularne i nielegalne - Wyłączenie AdBlue – opinie

Zastosowanie emulatora może spowodować, że ciężko będzie rozpoznać prawdziwe wyłączenie pracy SCR, ponieważ parametry będą zachowane i takie też będzie otrzymywać sterownik silnika. W dalszym ciągu jednak jest to nielegalne, ponieważ pojazd nie spełniałby normy emisji spalin, więc mógłbyś otrzymać nakaz ponownego włączenia AdBlue do pracy. Opinie na temat programowego wyłączenia są różne, jednak my odradzamy ryzykować.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane

21 stycznia 2022

Jakie są objawy uszkodzenia filtra cząstek stałych?

Jakie są objawy uszkodzenia filtra cząstek stałych? Objawy...

18 stycznia 2022

Gdzie wyczyścić DPF?

Gdzie wyczyścić DPF? Filtr cząstek stałych DPF/FAP bądź...

12 stycznia 2022

Dlaczego DPF się wypala?

Dlaczego DPF się wypala? Filtr cząstek stałych DPF wypala...

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer