Jak oszukać czujnik DPF?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów DPF/FAP

Lepiej tego nie robić...

Czujniki ściśle współpracujące z filtrem DPF pełnią bardzo ważną rolę, a mianowicie są odpowiedzialne za jego prawidłowe funkcjonowanie, skąd więc te częste pomysły kierowców na poszukiwanie rozwiązań na to, jak oszukać czujnik DPF? Otóż najczęściej fakt ten wynika z usunięcia niechcianego podzespołu. Wiele osób zapomina wówczas, że emulator DPF jest koniecznością, a czujniki po takim nielegalnym procederze nadal dokonują pomiarów, a tym samym sterownik naszego silnika na ich podstawie podejmuje szereg błędnych decyzji.

Proszę pamiętać, że pojawiające się wówczas próby wypalania nieistniejącego już w naszym układzie wydechowym DPF w znacznym stopniu obciążają pracę innych podzespołów, ale także stanowią realne zagrożenie dla silnika, który obciążony pracą w nienaturalnych warunkach, decyduje w pierwszej kolejności o przejściu w tryb pracy awaryjnej, a na sam koniec całkowicie ulega unieruchomieniu.

Nie warto zastanawiać się nad tym, jak oszukać czujnik różnicy ciśnień, ponieważ jest to tak naprawdę wbrew pozorom mało opłacalny zabieg. Jazda autem z wyciętym podzespołem, który wchodził w fabryczne wyposażenie danego pojazdu, a także stosowanie manipulacji w postaci emulatorów jest nielegalne. Najpewniej w chwili wykrycia procederu ukarani zostaniemy mandatem, zatrzymany zostanie dowód rejestracyjny, takiego niesprawnego w świetle prawa pojazdu, a także spotkamy się ze stanowczą odmową podbicia przeglądu do chwili zamontowania na nowo podzespołu.

Jak możemy przekalkulować zabieg usunięcia i programowego wyłączenia DPF, przy użyciu manipulacji, takich jak emulator czujnika różnicy ciśnień nie będzie należał do najtańszych. Trzeba się liczyć z wysokimi kosztami, jeżeli nie chcemy, aby prowizorycznie usunięty filtr doprowadził do destrukcji innych podzespołów. Warto do tego dodać następnie koszty ponownego montażu i zaprogramowania DPF które, nie oszukujmy się… Nie ominą nas, a nielegalny proceder zostanie wykryty już przy pierwszym przeglądzie.

 

Filtr DPF z czujnikami

Podpowiadamy, jak sprawdzić czujnik różnicy ciśnień DPF

Nikt już chyba nie ma wątpliwości, iż najlepszym i wbrew pozorom najtańszym rozwiązaniem jest regularna kontrola sprawności układu wydechowego i szybka reakcja na pojawiające się objawy problemów z DPF w postaci usuwania usterek, a nie samego podzespołu. Istotnym jest, aby wiedzieć również, jak sprawdzić, czy za występujące, niepokojące objawy odpowiada stricte filtr cząstek stałych, czy też może niepozorny czujnik DPF. Aby sprawdzić, czy czujnik różnicy ciśnień działa prawidłowo, należy:
- sprawdzić stan techniczny przewodów czujnika (zwrócić uwagę na ewentualne występujące przerwania, czy też stopienia),
- skontrolować podłączenie przewodów naszego czujnika,
- zbadać poziom napięcia naszego czujnika za pomocą multimetru.

Bardzo wiele usterek wynika z odczepienia się przewodów, czy też ich przerwania. Nie warto, aby z naszej niewiedzy, przy wystąpieniu objawów analogicznych, jak w przypadku zapchanego filtra w obawie przed wysokimi kosztami napraw, decydować się na usuwanie podzespołu i szukanie odpowiedzi na pytanie, jak oszukać czujnik DPF. Takie naprawy nie należą do kosztownych, a i bardzo często wiele osób decyduje się na podmianę przewodu na własną rękę.

My jednak zalecamy, aby mimo wszystko udać się w tym celu do serwisu, ponieważ każda ingerencja w pracę czujnika, czy też DPF wymaga ponownego zaprogramowania i wprowadzenia nowych wartości w komputer ECU naszego auta.

Czujnik różnicy ciśnień
Co o tym myślisz?

Komentarze

Robert
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Oszukiwanie czujnika filtra cząstek stałych (DPF) jest nielegalne i nieetyczne, ponieważ polega na modyfikowaniu układu wydechowego samochodu w celu oszukania systemu kontroli emisji. Może to prowadzić do nieprawidłowego działania silnika oraz nieodpowiedniej emisji szkodliwych substancji do atmosfery. W rzeczywistości, oszukiwanie DPF jest nie tylko nieetyczne, ale także niebezpieczne dla środowiska i zdrowia ludzi. Może także prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych, takich jak kary finansowe lub utrata gwarancji producenta. Jeśli masz kłopoty z filtrem DPF, należy skontaktować się z autoryzowanym serwisem, który pomoże Ci w jego naprawie lub wymianie.
plik097
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Po co ktokolwiek miałby niby oszukiwać czujnik DPF... tzn. wiem , że wiele osób i tak to robi, ale zastanawia mnie po co. Jeśli DPF szwankuje to wystarczy go tylko wyczyścić i ma się spokój.
Patryk
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
A po co to oszukiwać czujnik Dpf, nie lepiej go sprawdzić filtr i go wyczyścić. Po co takie kombinacje..
Kamil
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ale po co takie praktyki? Skoro wszędzie trąbią, że wycinanie DPF jest nielegalne i wlepiają wysokie kary za to, to po co kombinować z jakimiś atrapami.
Leoś
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wprowadzanie jakichś emulatorów w miejsce podzespołu, który powinien normalnie się tam znajdować jest zwykłym oszustwem. Po co? Nie wiem, ale jeśli masz tego DPFA, to o niego zadbaj
Michalina
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ciekawy artykuł i dzieki niemu doszlam do wniosku, ze nie warto wyklaczac DPF i oszukiwac ECU montujac emulator DPF, bo w tych kosztach moge sobie zregenerowac DPF w serwisie i cieszyc sie spokojna i komfortowa jazda!
Irek
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Najgorzej jak czujnik ciśnienia spalin jest uszkodzony i nic się z tym nie zrobi, bo filtr zatkać się może na zero, a wtedy tą całą sadzę nie tak łatwo usunąć.

Popularne wpisy

8 listopada 2021

Często zapala się DPF – dlaczego?

Jeśli masz problem z często wyskakującą kontrolką przypominającą o wypalaniu DPF, to prawdopodobnie jest to związane z ledwo już sprawnym filtrem cząstek stałych, ponieważ jest on maksymalnie zapchany. Jeżeli nie raz, nie dwa, nie trzy zapaliła się kontrolka filtra cząstek stałych, to Twoim obowiązkie ...