Subpage photo

Jak poprawnie wyciąć DPF?

Oceń: / Aktualna ocena: 4.67
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
Cena - 390 zł netto
Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
CZAS REALIZACJI
1-2 dni robocze
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
Stan - dostępne
Zadzwoń +48 725 803 803 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Firma regeneracji filtrów FAP
W naszej ofercie znajdziesz filtry DPF, FAP oraz katalizatory
  • nowe
  • regenerowane na wymianę
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny
Wycinanie filtra DPF

W profesjonalnym warsztacie samochodowym albo wycina się filtr cząstek stałych z układu wydechowego i wprowadza zmiany w oprogramowaniu sterownika jednostki napędowej, albo programowo wyłącza się pracę podzespołu, a także w puste miejsce po DPF montuje się emulator. Wbrew pozorom wykonanie takiej usługi nie jest tanie, a co gorsza, gdyby doszło do nieprawidłowego pozbycia się DPF, to koszty wzrosną kilkukrotnie. Czy usunięcie filtra cząstek stałych jest legalne? Absolutnie nie, ponieważ od wielu lat zabrania się jeżdżenia samochodem, który jest pozbawiony podzespołu, chroniącego nasze środowisko przed emisją szkodliwych pierwiastków, pochodzących ze spalin. Niestety w dalszym ciągu odnotowuje się przypadki usuwania filtra DPF i umieszczenia w układzie wydechowym zwykłej rury tudzież samej obudowy filtra cząstek stałych. Zamiast pozbywać się tego podzespołu, powinieneś umówić się na regenerację do najbliższego ASO, która prawdopodobnie rozwiąże Twoje problemy z nim związane.

Nowoczesny Diesel - czy i jak usunąć z niego filtr DPF? - Programowe wyłączenie DPF

Metody usuwania filtra cząstek stałych (między innymi programowe wyłączenie filtra DPF) przedstawiliśmy w powyższym akapicie. Jeśli zaś chodzi o to, czy w ogóle usunięcie tego podzespołu jest dobrym pomysłem, to nasza odpowiedź jest przeciwna. Pozbycie się DPF z pojazdu stanowi duże ryzyko, ponieważ może nie każdy kierowca jest świadomy konsekwencji. Stracisz dowód rejestracyjny, otrzymasz mandat, jak również negatywny wynik z przeprowadzonego przeglądu technicznego. Ponadto, jeżeli będziesz przebywać za granicą i złapie Cię kontrola, to jeszcze odholują pojazd na Twój koszt.

Usuwanie DPF - czy warto wycinać filtr cząstek stałych? - Wyłączenie DPF bez wycinania

Przepisy prawne nie są do końca sprecyzowane, ponieważ widnieje w ich informacja, że wycięcie DPF wcale nie jest zabronione, natomiast jazda samochodem, który jest pozbawiony tego podzespołu, jest już nielegalne i grozi poważnymi konsekwencjami. My nie radzimy podejmować się usuwania DPF, ponieważ Twój pojazd nie będzie zgodny z warunkami homologacji, co tym samym oznacza, że powinien zostać wykluczony z ruchu drogowego na czas ponownego zamontowania filtra cząstek stałych. Niektórzy myślą, że jak nie wytną filtra DPF z układu wydechowego, a wyłączą go programowo, to nikt nie domyśli się, że nie pracuje on zgodnie z przeznaczeniem. Faktycznie jest ciężko, ale przy użyciu odpowiednich narzędzi, wiedzy i doświadczenia, jest to jak najbardziej możliwe.

Usuwanie DPF

Usuwanie filtra DPF – nie ma z tym problemu, ale jest spór - Wycięcie DPF - konsekwencje 2022

Nietrudno znaleźć miejsce, w którym systematycznie wycinane są filtry cząstek stałych z samochodów, jednakże warto wziąć pod uwagę, że późniejsze prowadzenie auta bez DPF okaże się dla Ciebie kłopotliwe. Dopóki nie będziesz musiał zrobić przeglądu technicznego i nie złapie Cię Policja, to możesz czuć się bezpiecznie, ale nie będzie to trwało długo. Wtedy stracisz możliwość jeżdżenia samochodem i zapłacisz wysoki mandat. Nie ryzykuj w ten sposób, ponieważ jest o wiele więcej rozsądniejszych sposobów, jak poradzić sobie z niesprawnym filtrem cząstek stałych bez duże wkładu finansowego i problemów.

Komentarze

Mateusz 2022-12-30 08:29:28

Wycięcie filtra cząstek stałych (DPF, ang. Diesel Particulate Filter) z samochodu jest nielegalne w większości krajów i może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych. Filtr DPF jest elementem układu wydechowego, który ma na celu ograniczenie emisji szkodliwych zanieczyszczeń do atmosfery. Jego usunięcie lub zniszczenie może prowadzić do zwiększenia emisji szkodliwych substancji do środowiska i negatywnie wpływać na zdrowie ludzi i środowisko.
Zamiast wyciąć filtr DPF, zalecane jest regularne jego czyszczenie i serwisowanie. W razie potrzeby skontaktuj się z serwisem samochodowym w celu wykonania odpowiednich napraw lub wymiany filtra. Pamiętaj, że wycięcie filtra DPF jest nielegalne i może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Jakie są typowe objawy niewłaściwie działającego filtra cząstek stałych? 5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć!

Niewłaściwie działający filtr cząstek stałych (DPF) może objawiać się różnymi symptomami, które sygnalizują potencjalne problemy z jego funkcjonalnością lub regeneracją. Sprawdź razem z nami jakie!...

Czytaj więcej

DPF a flota pojazdów miejskich – częste problemy

Wraz ze znacznym wzrostem zapotrzebowania na zrównoważone rozwiązania transportowe, floty pojazdów miejskich stają w obliczu nowych wyzwań...

Czytaj więcej

DPF w samochodach - kluczowa rola filtra cząstek stałych w redukcji emisji spalin.

Filtr cząstek stałych (DPF) w silnikach wysokoprężnych, odgrywa kluczową rolę w zmniejszaniu emisji szkodliwych substancji przez pojazdy z tego rodzaju silnikami. Jego głównym celem jest efektywne usuwanie cząstek stałych z gazów spalinowych, co przekłada się na poprawę jakości powietrza...

Czytaj więcej

Wpływ zatkanego DPF na sprawność pojazdu, czyli skutki dla mocy silnika i spalania paliwa.

Zapchany filtr cząstek stałych ogranicza przepływ spalin, co może powodować wzrost ciśnienia w układzie wydechowym. Może to prowadzić do uszkodzenia silnika i zwiększonego zużycia oleju silnikowego....

Czytaj więcej

Nowe możliwości dla starych katalizatorów. 1500 zł mandatu!

Stare katalizatory mogą odzyskać swoje pierwotne parametry poprzez wymianę wkładu podzespołu lub czyszczenie...

Czytaj więcej

DPF SOS – Szybka pomoc dla zatkanych filtrów

Wybór odpowiedniego serwisu do czyszczenia filtra DPF jest istotny z uwagi na efektywność procesu...

Czytaj więcej

Czy każdy Diesel wymaga użycia AdBlue? Powinieneś o tym wiedzieć!

Nie, nie każdy Diesel wymaga użycia AdBlue. Wymagają go pojazdy z silnikami Diesla, które są wyposażone w system SCR, czyli selektywnej redukcji katalitycznej....

Czytaj więcej

Jakie mogą być skutki ignorowania objawów zapchanego filtra cząstek stałych? Na to musisz uważać!

Ignorowanie objawów zapchanego filtra cząstek stałych (DPF) w pojeździe może prowadzić do różnych negatywnych skutków, zarówno dla samochodu, jak i dla środowiska....

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.