Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Zapchany filtr cząstek stałych w każdej chwili może sam zainicjować procedurę wypalania, więc nie zdziw się, gdy nagle zauważysz wzrost spalania oleju napędowego, ciemne kłęby dymu wydostające się z układu wydechowego oraz gdy pojawią się kontrolki. Możesz również odczuć szarpanie podczas dodawania gazu. W takiej sytuacji powinieneś jak najszybciej pomóc DPF-owi się wypalić. Lepiej też, aby sadza wypaliła się naturalnie podczas jazdy, ponieważ nie wpłynie to negatywnie na jednostkę napędową. W razie, gdyby zanieczyszczenia nie chciały się wypalić lub gdyby się wypaliły, a niepokojące objawy nadal by się utrzymywały, należałoby ten problem zweryfikować w zaufanym serwisie. Filtr cząstek stałych jest drogim podzespołem, więc im wcześniej zareagujesz, tym większa szansa, że uda Ci się go uratować.
Wypalanie DPF: objawy, montaż kontrolki wypalania filtra sadzy - Jak zamontować kontrolkę wypalania DPF?
Jeżeli Twój pojazd nie posiada kontrolki DPF, która naprawdę jest dużym ułatwieniem, to powinieneś samodzielnie zadbać o jej montaż. Jak dokładnie zamontować diodę wypalania DPF, dowiesz się z instrukcji obsługi. Dobrze by było, gdyby była ona umieszczona w takim miejscu, aby w nocy nie oślepiła kierowcy, a w dzień była widoczna. Objawami wypalania filtra cząstek stałych są: chwilowe zwiększone zużycie paliwa, rosną obroty biegu jałowego, pojazd może także dymić. Na pewno nie powinieneś przerywać rozpoczętego procesu wypalania filtra cząstek stałych.
Poprawne wypalanie filtra cząstek stałych - Gaszenie silnika podczas wypalania DPF
Zanim zdecydujesz się na wypalanie filtra cząstek stałych, zastanów się, z jakiej metody chcesz skorzystać. My polecamy regenerację pasywną, czyli wypalanie w trasie, ponieważ najmniej jest obciążany silnik. W każdym razie Twoim zadaniem jest udać się na autostradę bądź inną drogę szybkiego ruchu, która umożliwi Ci swobodne wypalanie sadzy i nie będziesz musiał co chwilę hamować czy też się zatrzymywać. Oprócz zwiększonej prędkości jazdy koniecznie trzeba jechać na wyższych obrotach i utrzymać je przez trwający proces samoregeneracji filtra DPF. Gaszenie silnika w trakcie wypalania jest zabronione, więc jeśli nie chcesz mieć dużych wydatków, to tego nie rób.
Jak poznać, że filtr DPF jest zapchany? Czy pomoże wypalenie? - Wypalanie DPF podczas jazdy
Na zapchany filtr cząstek stałych pomoże zarówno wypalanie sadzy, jak i fachowe oczyszczanie podzespołu w serwisie i najlepiej metodą wodną pod ciśnieniem. Staraj się głównie wypalać DPF w trakcie jazdy, ponieważ unikniesz problemów z silnikiem, o ile wszczęte procedury samoregeneracji filtra cząstek stałych będą wykonywane dobrze i przyniosą efekty. Niestety, ale nie powinieneś wyłączyć jednostki napędowej, dopóki dopalana sadza w całości nie wydostanie się z układu wydechowego.
Komentarze