Jak poznać, że filtr cząstek stałych się wypala?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Firma regeneracji DPF, FAP, KAT

Zapchany filtr cząstek stałych w każdej chwili może sam zainicjować procedurę wypalania, więc nie zdziw się, gdy nagle zauważysz wzrost spalania oleju napędowego, ciemne kłęby dymu wydostające się z układu wydechowego oraz gdy pojawią się kontrolki. Możesz również odczuć szarpanie podczas dodawania gazu. W takiej sytuacji powinieneś jak najszybciej pomóc DPF-owi się wypalić. Lepiej też, aby sadza wypaliła się naturalnie podczas jazdy, ponieważ nie wpłynie to negatywnie na jednostkę napędową. W razie, gdyby zanieczyszczenia nie chciały się wypalić lub gdyby się wypaliły, a niepokojące objawy nadal by się utrzymywały, należałoby ten problem zweryfikować w zaufanym serwisie. Filtr cząstek stałych jest drogim podzespołem, więc im wcześniej zareagujesz, tym większa szansa, że uda Ci się go uratować.

Wypalanie DPF: objawy, montaż kontrolki wypalania filtra sadzy - Jak zamontować kontrolkę wypalania DPF?

Jeżeli Twój pojazd nie posiada kontrolki DPF, która naprawdę jest dużym ułatwieniem, to powinieneś samodzielnie zadbać o jej montaż. Jak dokładnie zamontować diodę wypalania DPF, dowiesz się z instrukcji obsługi. Dobrze by było, gdyby była ona umieszczona w takim miejscu, aby w nocy nie oślepiła kierowcy, a w dzień była widoczna. Objawami wypalania filtra cząstek stałych są: chwilowe zwiększone zużycie paliwa, rosną obroty biegu jałowego, pojazd może także dymić. Na pewno nie powinieneś przerywać rozpoczętego procesu wypalania filtra cząstek stałych.

Jak poznać, że filtr cząstek stałych się wypala?

Poprawne wypalanie filtra cząstek stałych - Gaszenie silnika podczas wypalania DPF

Zanim zdecydujesz się na wypalanie filtra cząstek stałych, zastanów się, z jakiej metody chcesz skorzystać. My polecamy regenerację pasywną, czyli wypalanie w trasie, ponieważ najmniej jest obciążany silnik. W każdym razie Twoim zadaniem jest udać się na autostradę bądź inną drogę szybkiego ruchu, która umożliwi Ci swobodne wypalanie sadzy i nie będziesz musiał co chwilę hamować czy też się zatrzymywać. Oprócz zwiększonej prędkości jazdy koniecznie trzeba jechać na wyższych obrotach i utrzymać je przez trwający proces samoregeneracji filtra DPF. Gaszenie silnika w trakcie wypalania jest zabronione, więc jeśli nie chcesz mieć dużych wydatków, to tego nie rób.

Poprawne wypalanie filtra cząstek stałych - Gaszenie silnika podczas wypalania DPF

Jak poznać, że filtr DPF jest zapchany? Czy pomoże wypalenie? - Wypalanie DPF podczas jazdy

Na zapchany filtr cząstek stałych pomoże zarówno wypalanie sadzy, jak i fachowe oczyszczanie podzespołu w serwisie i najlepiej metodą wodną pod ciśnieniem. Staraj się głównie wypalać DPF w trakcie jazdy, ponieważ unikniesz problemów z silnikiem, o ile wszczęte procedury samoregeneracji filtra cząstek stałych będą wykonywane dobrze i przyniosą efekty. Niestety, ale nie powinieneś wyłączyć jednostki napędowej, dopóki dopalana sadza w całości nie wydostanie się z układu wydechowego.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Waluś
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Istnieje kilka objawów, które mogą wskazywać na to, że filtr DPF się wypala: • Pojawienie się kontrolki DPF na desce rozdzielczej - ta kontrolka może świecić się ciągle lub migotać, informując o potrzebie wypalenia filtra. • Spadek mocy samochodu - gdy filtr jest zapchany, silnik może tracić moc i osłabienie przyspieszenia. • Wzrost zużycia paliwa - filtr zapchany może prowadzić do zwiększenia zużycia paliwa. • Dymienie - samochód może zacząć dymić na czarno lub szaro, co może być spowodowane wypalaniem się osadów z filtra. • Kontrolki Check Engine - filtr DPF jest połączony z układem wydechowym, więc jego awaria może również powodować pojawienie się kontrolki Check Engine. Pamiętaj, że objawy te mogą być również spowodowane innymi problemami z samochodem, dlatego zalecane jest wizyta w serwisie, aby ustalić dokładną przyczynę.
KoZa3
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Znacznie większe spalanie to znak, że filtr się wypala, niekoniecznie świadczy to o uszkodzeniu jakiegoś podzespołu, dlatego warto być świadomym.
Czarek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
W moim samochodzie zapaliła się kontrolka od filtra, dopiero po niej poznałem, że filtr jest zapchany.
Róża
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
U mnie jeśli pojawia się ciemny dym i kontrolka to znak, że się wypala. Nic trudnego
kwiatjabloni88
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
W sumie miałem kiedyś taką sytuację w swoim aucie i byłem wtedy w trasie... Na początku się lekko zmartwiłem, ale teraz już wiem, że DPF po prostu się wypalał...

Popularne wpisy

7 marca 2022

Czy DPF zmniejsza moc?

Sama obecność filtra cząstek stałych nie zmniejsza mocy pracy samochodu, jednak gdy w DPF zaczynają gromadzić się liczne zanieczyszczenia, to w końcu mogą one doprowadzić do tego spadku, bo silnik zaczyna być mocno obciążony ...