Jak przebiega proces wypalania DPF?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT, DPF, FAP

Pierwszym krokiem do podjęcia się wypalania sadzy zalegającej w filtrze cząstek stałych jest pojawienie się na desce rozdzielczej kontrolki DPF, która informuje Cię o potrzebie udrożnienia kanalików filtrujących. Następnie wybierz najmniej obciążający sposób samoregeneracji, który nazywany jest regeneracją aktywną, czyli taką, która przeprowadzana jest w sposób naturalny, będąc w trasie. Kolejnym zadaniem jest podniesienie obrotów do 3,5 tysiąca, a także prędkości Twojej jazdy, ponieważ spaliny będą mogły się wystarczająco rozgrzać. Utrzymuj taki styl jazdy przez kilkanaście minut i pod żadnym pozorem nie przerywaj wypalania, bo zaszkodzisz nie tylko filtrowi cząstek stałych, ale również silnikowi. Jeśli procedura zostanie ukończona pomyślnie i nie będziesz otrzymywać niepokojących sygnałów, możesz cieszyć się oczyszczonym podzespołem. W przypadku, gdy nieoczekiwanie pojawią się znów problemy, zwróć się o pomoc do serwisu, bo być może będzie potrzebne dokładniejsze oczyszczanie albo i wymiana elementu.

Serwisowe wypalanie DPF

Jak wymusić wypalanie DPF? - Ile trwa wypalanie DPF na postoju?

Wypalanie sadzy z filtra cząstek stałych może trwać zarówno 15, jak i 30 minut, zatem ciężko odpowiedzieć jednoznacznie na to pytanie. Rada dla kierowców jest taka, aby podczas wykonywania samodzielnej regeneracji DPF uzbroić się w cierpliwość i nie kończyć jej przedwcześnie. Wymuszenie wypalania DPF jest łatwe; wystarczy, że zwiększysz obroty i prędkość jazdy, co pozwoli spalinom osiągnąć odpowiednią temperaturę, która jest potrzebna do skutecznego dopalenia nagromadzonej sadzy.

Wypalanie DPF w trakcie jazdy samochodem. Jak wypalić DPF? - Wypalanie DPF Renault Master

Jeśli jesteś na autostradzie albo poza miastem i zapaliła się kontrolka sugerująca zbyt duży poziom zanieczyszczeń wewnątrz DPF, to masz świetną okazję do doprowadzenia do wypalenia tych osadów. Jak wypalić DPF? Kluczem jest znaczny wzrost obrotów i prędkości jazdy, a także czas trwania procesu, który nie może zostać przerwany za wcześnie. Nieistotne, czy chodzi o wypalanie w konkretnym pojedzie Renault Master, czy w każdym innym modelu / marce samochodu, ponieważ najważniejsze jest dostosowanie się do powyżej wypisanych kroków.

Wypalanie DPF – jakie obroty powinno się utrzymać?

Zaleca się podnieść i utrzymać obroty na granicy od 2,5 do 3 tysięcy na minutę, dzięki czemu sadza bez problemu będzie mogła ulotnić się z układu wydechowego pojazdu. Pamiętaj, że samoregeneracja nie jest na tyle wystarczająca, aby rezygnować ze specjalistycznej regeneracji tego podzespołu w ASO.

Wypalanie DPF. Jak przepalić filtr DPF? Czy do jego wypalania powinno dochodzić na postoju, czy raczej w czasie jazdy? - Wypalanie DPF – objawy

Dla dobra stanu jednostki napędowej zalecalibyśmy nie powtarzać za często wykonywania procedury wypalania filtra cząstek stałych na postoju, ponieważ może nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że dodatkowa porcja paliwa, która zostaje podana, nie spala się do końca i te resztki spływają właśnie do oleju silnikowego, co powoduje jego rozcieńczenie i utratę właściwości smarnych.

Wypalanie DPF

Zatem, jeśli tylko masz możliwość, to wykonaj regenerację pasywną, bo będzie to o wiele bardziej bezpieczne. Objawami wejścia filtra cząstek stałych w samoregenerację mogą być: aktywacja kontrolki DPF, wzmożone dymienie oraz problemy z utrzymaniem równych obrotów silnika.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Tadeusz
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Proces regeneracji filtra cząstek stałych (DPF) jest procesem, który polega na usunięciu zanieczyszczeń zgromadzonych w filtrze poprzez ich utlenienie. W tym celu, przed rozpoczęciem procesu, komputer samochodowy wykrywa zanieczyszczenie filtra i przełącza silnik w tryb awaryjny, który powoduje podniesienie temperatury w filtrze. W wyniku podwyższonej temperatury, zanieczyszczenia zaczynają się topić i utleniać, co pozwala na ich usunięcie. W procesie tym, tlen dostarczany jest przez filtr powietrza, a cały proces trwa około 20-30 minut i kończy się, gdy temperatura w filtrze osiąga odpowiedni poziom.
Sandrix_12
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Przeczytałem o wypalaniu dpfa, ale jakoś wole sam tego nie robić. Dam autko na serwis, penie zrobią to o wiele lepiej.
Błażej
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Proces wypalania DPF to dla mnie pikuś, bo ja oddaję samochód do serwisu i nic mnie nie interesuje. Najlepsza opcja tak naprawdę.
IWO
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dla mnie procedura wypalania DPF jest strasznie uciążliwa, ale skoro trzeba ją przeprowadzać, to wypalam :D.

Popularne wpisy

13 kwietnia 2021

Filtr DPF 8200434542

Przed czyszczeniem filtra DPF wykonujemy diagnostykę stanu filtra (aby wykluczyć uszkodzenia mechaniczne, wypalenie, wytopienie itd.) – sama ta weryfikacja nic nie kosztuje ...