Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Pierwszym krokiem do podjęcia się wypalania sadzy zalegającej w filtrze cząstek stałych jest pojawienie się na desce rozdzielczej kontrolki DPF, która informuje Cię o potrzebie udrożnienia kanalików filtrujących. Następnie wybierz najmniej obciążający sposób samoregeneracji, który nazywany jest regeneracją aktywną, czyli taką, która przeprowadzana jest w sposób naturalny, będąc w trasie. Kolejnym zadaniem jest podniesienie obrotów do 3,5 tysiąca, a także prędkości Twojej jazdy, ponieważ spaliny będą mogły się wystarczająco rozgrzać. Utrzymuj taki styl jazdy przez kilkanaście minut i pod żadnym pozorem nie przerywaj wypalania, bo zaszkodzisz nie tylko filtrowi cząstek stałych, ale również silnikowi. Jeśli procedura zostanie ukończona pomyślnie i nie będziesz otrzymywać niepokojących sygnałów, możesz cieszyć się oczyszczonym podzespołem. W przypadku, gdy nieoczekiwanie pojawią się znów problemy, zwróć się o pomoc do serwisu, bo być może będzie potrzebne dokładniejsze oczyszczanie albo i wymiana elementu.
Jak wymusić wypalanie DPF? - Ile trwa wypalanie DPF na postoju?
Wypalanie sadzy z filtra cząstek stałych może trwać zarówno 15, jak i 30 minut, zatem ciężko odpowiedzieć jednoznacznie na to pytanie. Rada dla kierowców jest taka, aby podczas wykonywania samodzielnej regeneracji DPF uzbroić się w cierpliwość i nie kończyć jej przedwcześnie. Wymuszenie wypalania DPF jest łatwe; wystarczy, że zwiększysz obroty i prędkość jazdy, co pozwoli spalinom osiągnąć odpowiednią temperaturę, która jest potrzebna do skutecznego dopalenia nagromadzonej sadzy.
Wypalanie DPF w trakcie jazdy samochodem. Jak wypalić DPF? - Wypalanie DPF Renault Master
Jeśli jesteś na autostradzie albo poza miastem i zapaliła się kontrolka sugerująca zbyt duży poziom zanieczyszczeń wewnątrz DPF, to masz świetną okazję do doprowadzenia do wypalenia tych osadów. Jak wypalić DPF? Kluczem jest znaczny wzrost obrotów i prędkości jazdy, a także czas trwania procesu, który nie może zostać przerwany za wcześnie. Nieistotne, czy chodzi o wypalanie w konkretnym pojedzie Renault Master, czy w każdym innym modelu / marce samochodu, ponieważ najważniejsze jest dostosowanie się do powyżej wypisanych kroków.
Wypalanie DPF – jakie obroty powinno się utrzymać?
Zaleca się podnieść i utrzymać obroty na granicy od 2,5 do 3 tysięcy na minutę, dzięki czemu sadza bez problemu będzie mogła ulotnić się z układu wydechowego pojazdu. Pamiętaj, że samoregeneracja nie jest na tyle wystarczająca, aby rezygnować ze specjalistycznej regeneracji tego podzespołu w ASO.
Wypalanie DPF. Jak przepalić filtr DPF? Czy do jego wypalania powinno dochodzić na postoju, czy raczej w czasie jazdy? - Wypalanie DPF – objawy
Dla dobra stanu jednostki napędowej zalecalibyśmy nie powtarzać za często wykonywania procedury wypalania filtra cząstek stałych na postoju, ponieważ może nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że dodatkowa porcja paliwa, która zostaje podana, nie spala się do końca i te resztki spływają właśnie do oleju silnikowego, co powoduje jego rozcieńczenie i utratę właściwości smarnych.
Zatem, jeśli tylko masz możliwość, to wykonaj regenerację pasywną, bo będzie to o wiele bardziej bezpieczne. Objawami wejścia filtra cząstek stałych w samoregenerację mogą być: aktywacja kontrolki DPF, wzmożone dymienie oraz problemy z utrzymaniem równych obrotów silnika.
Komentarze