Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Filtr cząstek stałych z biegiem czasu może ulec poważnej awarii, jeśli nie zostaną z niego usunięte nagromadzone zanieczyszczenia, dlatego jako użytkownik diesla z DPF musisz pamiętać o wypalaniu, które możesz wykonać na postoju, podczas jazdy lub w trybie serwisowym. Wielu kierowców zastanawia się, jak wypalić DPF - najlepszym sposobem jest obserwowanie swojego pojazdu, w którym zapchany filtr DPF na pewno da o sobie znać. Najbardziej poleca się przeprowadzenie samooczyszczania DPF podczas jazdy, ponieważ nie jest obciążany silnik, jak w przypadku wypalania postojowego. Pamiętaj, że przy wypalaniu sadzy w trasie musisz pamiętać o zwiększonej prędkości jazdy i podniesieniu obrotów do nawet 3,5 tysiąca, bo tylko tak spaliny będą mogły osiągnąć odpowiednią temperaturę, która pozwoli pozbyć się zalegającej sadzy, a dodatkowo nie możesz tego procesu przerwać, dopóki nie zostanie ona ukończona.
Wypalanie DPF. Jak przepalić filtr DPF? Czy do jego wypalania powinno dochodzić na postoju czy raczej czasie jazdy? - 2.0 TDI wypalanie DPF na postoju
Z reguły zalecamy jednak wypalać DPF w trasie, jeżeli masz do tego warunki, ponieważ sadza dopala się naturalnie i są małe szanse na rozrzedzenie ON olejem silnikowym. Jeśli jednak nie masz możliwości wypalania osadów podczas jazdy, to musisz zdecydować się na regenerację aktywną, ponieważ filtr cząstek stałych i tak musisz udrożnić z tych zanieczyszczeń, bo inaczej praca DPF zostanie zaburzona.
1. Jak i kiedy wymusić wypalanie DPF? - Wypalanie DPF - jakie obroty?
Podczas wykonywania wypalania DPF, należy podnieść obroty nawet do około 3,5 tysiąca oraz w przypadku regeneracji pasywnej zwiększyć prędkość jazdy. Do wymuszenia samoregeneracji powinno dojść w momencie zapalenia się kontrolki i gdy odczujesz nagły chwilowy wzrost spalania, zaważysz smugę dymu za autem oraz gdy silnik zacznie szarpać podczas przyspieszania. Dzięki temu sadza zacznie się wypalać.
2. Wypalanie sadzy w filtrze DPF – ile trwa i kosztuje wypad za miasto? - Jak wypalić DPF samemu?
Wypalanie filtra cząstek stałych może trwać od około 15 do 30 minut w zależności od nagromadzonych zanieczyszczeń i rodzaju podzespołu. Filtr cząstek stałych musi być czyszczony zarówno poprzez wypalanie osadów, jak i przez specjalistyczne oczyszczanie. Podczas wypalania średnie spalanie paliwa na 100 kilometrów może wynieść +/- 5l, ale wszystko zależy od modelu pojazdu, stylu jazdy i między innymi też od tego, jak długo procedura wypalania trwała.
3. Jakie objawy zapchania DPF? Jak uniknąć zapchania filtra cząstek stałych? – 5 sposobów - Kontrolka wypalania DPF
Kontrolka wypalania filtra cząstek stałych jest pierwszym sygnałem informującym o zbyt dużej ilości osadów wewnątrz DPF, a tak poza tym: odczujesz znaczny spadek mocy pracy silnika, będziesz mieć problemy z ogólną jazdą spowodowane obciążeniem silnika, jak również z turbosprężarką. Po pierwsze: od razu najlepiej zareagować, a po drugie: jest kilka sposób, które mogą uchronić przed zepsuciem filtra DPF: unikaj krótkodystansowych jazd, stosuj dodatki wspomagające wypalanie, przy FAP nie zapominaj o uzupełnianiu dodatku Eolys, dbaj o silnik i wymieniaj olej.
Komentarze