Jak przepalić DPF?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów FAP
Badanie spalinowe

Filtr cząstek stałych z biegiem czasu może ulec poważnej awarii, jeśli nie zostaną z niego usunięte nagromadzone zanieczyszczenia, dlatego jako użytkownik diesla z DPF musisz pamiętać o wypalaniu, które możesz wykonać na postoju, podczas jazdy lub w trybie serwisowym. Wielu kierowców zastanawia się, jak wypalić DPF - najlepszym sposobem jest obserwowanie swojego pojazdu, w którym zapchany filtr DPF na pewno da o sobie znać. Najbardziej poleca się przeprowadzenie samooczyszczania DPF podczas jazdy, ponieważ nie jest obciążany silnik, jak w przypadku wypalania postojowego. Pamiętaj, że przy wypalaniu sadzy w trasie musisz pamiętać o zwiększonej prędkości jazdy i podniesieniu obrotów do nawet 3,5 tysiąca, bo tylko tak spaliny będą mogły osiągnąć odpowiednią temperaturę, która pozwoli pozbyć się zalegającej sadzy, a dodatkowo nie możesz tego procesu przerwać, dopóki nie zostanie ona ukończona.

Wypalanie DPF. Jak przepalić filtr DPF? Czy do jego wypalania powinno dochodzić na postoju czy raczej czasie jazdy? - 2.0 TDI wypalanie DPF na postoju

Z reguły zalecamy jednak wypalać DPF w trasie, jeżeli masz do tego warunki, ponieważ sadza dopala się naturalnie i są małe szanse na rozrzedzenie ON olejem silnikowym. Jeśli jednak nie masz możliwości wypalania osadów podczas jazdy, to musisz zdecydować się na regenerację aktywną, ponieważ filtr cząstek stałych i tak musisz udrożnić z tych zanieczyszczeń, bo inaczej praca DPF zostanie zaburzona.

1. Jak i kiedy wymusić wypalanie DPF? - Wypalanie DPF - jakie obroty?

Podczas wykonywania wypalania DPF, należy podnieść obroty nawet do około 3,5 tysiąca oraz w przypadku regeneracji pasywnej zwiększyć prędkość jazdy. Do wymuszenia samoregeneracji powinno dojść w momencie zapalenia się kontrolki i gdy odczujesz nagły chwilowy wzrost spalania, zaważysz smugę dymu za autem oraz gdy silnik zacznie szarpać podczas przyspieszania. Dzięki temu sadza zacznie się wypalać.

2. Wypalanie sadzy w filtrze DPF – ile trwa i kosztuje wypad za miasto? - Jak wypalić DPF samemu?

Wypalanie filtra cząstek stałych może trwać od około 15 do 30 minut w zależności od nagromadzonych zanieczyszczeń i rodzaju podzespołu. Filtr cząstek stałych musi być czyszczony zarówno poprzez wypalanie osadów, jak i przez specjalistyczne oczyszczanie. Podczas wypalania średnie spalanie paliwa na 100 kilometrów może wynieść +/- 5l, ale wszystko zależy od modelu pojazdu, stylu jazdy i między innymi też od tego, jak długo procedura wypalania trwała.

Samochód osobowy

3. Jakie objawy zapchania DPF? Jak uniknąć zapchania filtra cząstek stałych? – 5 sposobów - Kontrolka wypalania DPF

Kontrolka wypalania filtra cząstek stałych jest pierwszym sygnałem informującym o zbyt dużej ilości osadów wewnątrz DPF, a tak poza tym: odczujesz znaczny spadek mocy pracy silnika, będziesz mieć problemy z ogólną jazdą spowodowane obciążeniem silnika, jak również z turbosprężarką. Po pierwsze: od razu najlepiej zareagować, a po drugie: jest kilka sposób, które mogą uchronić przed zepsuciem filtra DPF: unikaj krótkodystansowych jazd, stosuj dodatki wspomagające wypalanie, przy FAP nie zapominaj o uzupełnianiu dodatku Eolys, dbaj o silnik i wymieniaj olej. 

Co o tym myślisz?

Komentarze

Robert
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtry cząstek stałych (DPF) służą do usuwania zanieczyszczeń z wydechu pojazdów silnikowych, takich jak cząstki stałe i sadza. Celowe przepalanie filtra DPF jest nielegalne i niebezpieczne, ponieważ uszkodzenie lub usunięcie filtra DPF może prowadzić do wzrostu emisji szkodliwych substancji oraz naruszenia przepisów dotyczących emisji. Może także doprowadzić do problemów z silnikiem i przedwczesnej awarii filtra DPF, a także do konieczności wymiany filtra DPF co jest kosztowne. DPF zwykle samoczynnie przepala się w wysokich temperaturach, w trakcie normalnej eksploatacji pojazdu, jednakże jeśli masz problemy z filtrem DPF jakieś problemy z filtrem, powinieneś skontaktować się z dealerem lub mechanikiem by sprawdzić powód problemu.
Fifi97
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Właśnie zależało mi na tym, żeby znaleźć jakiekolwiek info na temat obrotów podczas przepalania DPF. Znalazłem to, czego szukałem :D
ANTOŚKA_
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dobrze opisane wskazówki, jak prawidłowo powinien zostać wypalony DPF!
Krzyś
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Z Waszych artykułów dowiedziałem się, że dpf można przepalać, ale za to katalizatora nie, bo możemy go tylko gorzej uszkodzić. Cenne informacje ;)

Popularne wpisy

13 Grudzień 2021

Jak często wypala się DPF?

Zakłada się, że dobrze działający filtr cząstek stałych w pojeździe wypala się po przejechaniu od 600 – do 800 kilometrów, więc jeśli u siebie zauważasz coś takiego, to raczej nie powinieneś się tym martwić. ...

29 Grudzień 2022

Kiedy należy czyścić DPF?

Filtr cząstek stałych powinieneś czyścić w momencie, gdy pojazd wysyła Ci charakterystyczne sygnały; dlatego, jeśli zauważysz kontrolkę DPF na kokpicie, nie zlekceważ jej i postaraj się znaleźć odpowiednie miejsce do wypalenia ...