Subpage photo

Jak przepalić filtr cząstek stałych?

Aleksandra Cubera
Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5.00
Jak przepalić filtr cząstek stałych?
Jak przepalić filtr cząstek stałych?

Filtr cząstek stałych należy wypalać zgodnie z zasadami, aby nie doprowadzić do usterki zarówno tego podzespołu, jak i silnika, dlatego też powinieneś wyjechać za miasto na drogę szybkiego ruchu, zadbać o zwiększenie prędkości wraz z obrotami i jechać tak dłuższą chwilę. Dzięki temu DPF bez problemu się wypali, jednak Ty nie możesz tego procesu przerwać. Jeżeli nie dasz się w całości wypalić podzespołowi, to w końcu doprowadzisz go do takiego stanu, że albo będzie trzeba go wymienić, albo uratuje go komputerowe wypalanie DPF (jest jeszcze szansa wyczyścić go wodą pod ciśnieniem). Jeżeli nie dałoby się go zregenerować, to musiałbyś pomyśleć o zakupie nowego filtra cząstek stałych. Filtr DPF odgrywa bardzo istotną rolę w samochodzie, więc musi być ciągle drożny i wydajny, aby mógł wyłapywać i jednocześnie dopalać toksyczne substancje, które znajdują się w spalinach.

Wypalanie DPF. Jak przepalić filtr DPF? Czy do jego wypalania powinno dochodzić na postoju, czy raczej w czasie jazdy? - DPF nie chce się wypalić

Jeżeli DPF nie chce się wypalić, to najlepszym rozwiązaniem będzie wizyta w ASO. Podzespół zostanie zdiagnozowany pod kątem jego sprawności i czy nie wystąpiły żadne uszkodzenia mechaniczne. Najlepiej wypalać filtr DPF w czasie jazdy, ponieważ proces samooczyszczania przebiega naturalnie i nie jest szkodliwy dla jednostki napędowej. Zarówno wypalanie na postoju, jak i w trybie serwisowym należy wykonywać w ostateczności, gdy nie masz warunków do wypalania w trasie oraz gdy dochodziło do przerywanych procesów regeneracji DPF.

1. Wypalanie DPF w trakcie jazdy samochodem. Jak wypalić DPF? - Wypalanie DPF na autostradzie

Aby wypalić filtr DPF na autostradzie, trzeba na nią przede wszystkim wjechać, następnie zadbać o podwyższenie obrotów i prędkości jazdy, pamiętając, żeby nie przekroczyć dozwolonej i utrzymać taki styl jazdy przez kolejne kilkanaście minut. Dzięki temu udrożnisz zatkany filtr cząstek stałych i powróci jego nienaganna sprawność. Warto mieć jednak na uwadze, że czasami mimo przeprowadzonej regeneracji aktywnej tudzież pasywnej w dalszym ciągu nie znikają niepokojące objawy, dlatego wtedy będziesz musiał zgłosić się do serwisu w celu zdiagnozowania stanu podzespołu.

Wypalanie DPF w trakcie jazdy samochodem. Jak wypalić DPF? - Wypalanie DPF na autostradzie
Wypalanie DPF w trakcie jazdy samochodem. Jak wypalić DPF? - Wypalanie DPF na autostradzie

2. Czyszczenie DPF - sposoby na zapchany filtr cząstek stałych - Wypalanie DPF - cena

Czyszczenie filtra cząstek stałych może zostać przeprowadzone samodzielnie za pomocą specjalistycznych preparatów (np. Liqui Moly lub K2 DPF), a także w serwisie metodą hydrodynamiczną. Pierwszy sposób sprawdzi się, gdy wewnątrz filtra nagromadziło się dużo sadzy, natomiast mycie wodne pod ciśnieniem pozwoli usunąć z wnętrza podzespołu nie tylko sadzę, ale również popiół. Poza tymi metodami regeneracji filtra DPF należy jeszcze pamiętać o wypalaniu. Jeżeli chodzi o komputerowe wypalanie DPF, to powinno się je wykonywać w ostateczności, ponieważ jest to niebezpieczne dla silnika. Zachęcająca jest oczywiście cena, bo w zwykłym warsztacie zapłacisz około 100 zł, a w ASO do 300 zł.

Aleksandra Cubera
Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5.00

Komentarze

Leon 2022-12-30 10:24:35

Proces przepalania filtra DPF (filtra cząstek stałych) jest zautomatyzowanym procesem, który jest uruchamiany przez samochód w celu oczyszczenia filtra z zanieczyszczeń gromadzących się w jego strukturze.

Proces przepalania filtra DPF jest uruchamiany automatycznie przez samochód, gdy system redukcji emisji zanieczyszczeń wykryje, że filtr jest zapchany. Proces przepalania może być również uruchamiany ręcznie przez kierowcę za pomocą specjalnego narzędzia diagnostycznego lub przez mechanika podczas serwisowania samochodu.

Proces przepalania filtra DPF polega na spaleniu zanieczyszczeń gromadzących się w strukturze filtra za pomocą wysokiej temperatury. W tym celu samochód może automatycznie dostosować parametry pracy silnika, takie jak temperatura spalania, obroty silnika i inne, aby zapewnić optymalne warunki do spalania zanieczyszczeń.

Proces przepalania filtra DPF może trwać od 15 do 30 minut, w zależności od rodzaju samochodu i stopnia zapchania filtra. Po zakończeniu procesu filtr powinien być oczyszczony i samochód powinien ponownie działać zgodnie z oczekiwaniami.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane

29 Grudzień 2022

Kiedy należy czyścić DPF?

Kiedy należy czyścić DPF? Filtr cząstek stałych powinieneś czyśc...

29 Grudzień 2022

Co ma w sobie katalizator?

Co ma w sobie katalizator? Katalizator na pierwszy rzut...

21 Grudzień 2022

Jak wypalić DPF 2.0 TDI?

Jak wypalić DPF 2.0 TDI? Jeżeli w ostatnim czasie zauważyłeś niep...

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.