Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Filtr cząstek stałych należy wypalać zgodnie z zasadami, aby nie doprowadzić do usterki zarówno tego podzespołu, jak i silnika, dlatego też powinieneś wyjechać za miasto na drogę szybkiego ruchu, zadbać o zwiększenie prędkości wraz z obrotami i jechać tak dłuższą chwilę. Dzięki temu DPF bez problemu się wypali, jednak Ty nie możesz tego procesu przerwać. Jeżeli nie dasz się w całości wypalić podzespołowi, to w końcu doprowadzisz go do takiego stanu, że albo będzie trzeba go wymienić, albo uratuje go komputerowe wypalanie DPF (jest jeszcze szansa wyczyścić go wodą pod ciśnieniem). Jeżeli nie dałoby się go zregenerować, to musiałbyś pomyśleć o zakupie nowego filtra cząstek stałych. Filtr DPF odgrywa bardzo istotną rolę w samochodzie, więc musi być ciągle drożny i wydajny, aby mógł wyłapywać i jednocześnie dopalać toksyczne substancje, które znajdują się w spalinach.
Wypalanie DPF. Jak przepalić filtr DPF? Czy do jego wypalania powinno dochodzić na postoju, czy raczej w czasie jazdy? - DPF nie chce się wypalić
Jeżeli DPF nie chce się wypalić, to najlepszym rozwiązaniem będzie wizyta w ASO. Podzespół zostanie zdiagnozowany pod kątem jego sprawności i czy nie wystąpiły żadne uszkodzenia mechaniczne. Najlepiej wypalać filtr DPF w czasie jazdy, ponieważ proces samooczyszczania przebiega naturalnie i nie jest szkodliwy dla jednostki napędowej. Zarówno wypalanie na postoju, jak i w trybie serwisowym należy wykonywać w ostateczności, gdy nie masz warunków do wypalania w trasie oraz gdy dochodziło do przerywanych procesów regeneracji DPF.
Wypalanie DPF w trakcie jazdy samochodem. Jak wypalić DPF? - Wypalanie DPF na autostradzie
Aby wypalić filtr DPF na autostradzie, trzeba na nią przede wszystkim wjechać, następnie zadbać o podwyższenie obrotów i prędkości jazdy, pamiętając, żeby nie przekroczyć dozwolonej i utrzymać taki styl jazdy przez kolejne kilkanaście minut. Dzięki temu udrożnisz zatkany filtr cząstek stałych i powróci jego nienaganna sprawność. Warto mieć jednak na uwadze, że czasami mimo przeprowadzonej regeneracji aktywnej tudzież pasywnej w dalszym ciągu nie znikają niepokojące objawy, dlatego wtedy będziesz musiał zgłosić się do serwisu w celu zdiagnozowania stanu podzespołu.
Czyszczenie DPF - sposoby na zapchany filtr cząstek stałych - Wypalanie DPF - cena
Czyszczenie filtra cząstek stałych może zostać przeprowadzone samodzielnie za pomocą specjalistycznych preparatów (np. Liqui Moly lub K2 DPF), a także w serwisie metodą hydrodynamiczną. Pierwszy sposób sprawdzi się, gdy wewnątrz filtra nagromadziło się dużo sadzy, natomiast mycie wodne pod ciśnieniem pozwoli usunąć z wnętrza podzespołu nie tylko sadzę, ale również popiół. Poza tymi metodami regeneracji filtra DPF należy jeszcze pamiętać o wypalaniu. Jeżeli chodzi o komputerowe wypalanie DPF, to powinno się je wykonywać w ostateczności, ponieważ jest to niebezpieczne dla silnika. Zachęcająca jest oczywiście cena, bo w zwykłym warsztacie zapłacisz około 100 zł, a w ASO do 300 zł.
Komentarze