Jak przepalić filtr cząstek stałych?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Pracownia regeneracji filtrów cząstek stałych

Filtr cząstek stałych należy wypalać zgodnie z zasadami, aby nie doprowadzić do usterki zarówno tego podzespołu, jak i silnika, dlatego też powinieneś wyjechać za miasto na drogę szybkiego ruchu, zadbać o zwiększenie prędkości wraz z obrotami i jechać tak dłuższą chwilę. Dzięki temu DPF bez problemu się wypali, jednak Ty nie możesz tego procesu przerwać. Jeżeli nie dasz się w całości wypalić podzespołowi, to w końcu doprowadzisz go do takiego stanu, że albo będzie trzeba go wymienić, albo uratuje go komputerowe wypalanie DPF (jest jeszcze szansa wyczyścić go wodą pod ciśnieniem). Jeżeli nie dałoby się go zregenerować, to musiałbyś pomyśleć o zakupie nowego filtra cząstek stałych. Filtr DPF odgrywa bardzo istotną rolę w samochodzie, więc musi być ciągle drożny i wydajny, aby mógł wyłapywać i jednocześnie dopalać toksyczne substancje, które znajdują się w spalinach.

Przepalanie filtra DPF

Wypalanie DPF. Jak przepalić filtr DPF? Czy do jego wypalania powinno dochodzić na postoju, czy raczej w czasie jazdy? - DPF nie chce się wypalić

Jeżeli DPF nie chce się wypalić, to najlepszym rozwiązaniem będzie wizyta w ASO. Podzespół zostanie zdiagnozowany pod kątem jego sprawności i czy nie wystąpiły żadne uszkodzenia mechaniczne. Najlepiej wypalać filtr DPF w czasie jazdy, ponieważ proces samooczyszczania przebiega naturalnie i nie jest szkodliwy dla jednostki napędowej. Zarówno wypalanie na postoju, jak i w trybie serwisowym należy wykonywać w ostateczności, gdy nie masz warunków do wypalania w trasie oraz gdy dochodziło do przerywanych procesów regeneracji DPF.

Wypalanie DPF w trakcie jazdy samochodem. Jak wypalić DPF? - Wypalanie DPF na autostradzie

Aby wypalić filtr DPF na autostradzie, trzeba na nią przede wszystkim wjechać, następnie zadbać o podwyższenie obrotów i prędkości jazdy, pamiętając, żeby nie przekroczyć dozwolonej i utrzymać taki styl jazdy przez kolejne kilkanaście minut. Dzięki temu udrożnisz zatkany filtr cząstek stałych i powróci jego nienaganna sprawność. Warto mieć jednak na uwadze, że czasami mimo przeprowadzonej regeneracji aktywnej tudzież pasywnej w dalszym ciągu nie znikają niepokojące objawy, dlatego wtedy będziesz musiał zgłosić się do serwisu w celu zdiagnozowania stanu podzespołu.

Filtr DPF

Czyszczenie DPF - sposoby na zapchany filtr cząstek stałych - Wypalanie DPF - cena

Czyszczenie filtra cząstek stałych może zostać przeprowadzone samodzielnie za pomocą specjalistycznych preparatów (np. Liqui Moly lub K2 DPF), a także w serwisie metodą hydrodynamiczną. Pierwszy sposób sprawdzi się, gdy wewnątrz filtra nagromadziło się dużo sadzy, natomiast mycie wodne pod ciśnieniem pozwoli usunąć z wnętrza podzespołu nie tylko sadzę, ale również popiół. Poza tymi metodami regeneracji filtra DPF należy jeszcze pamiętać o wypalaniu. Jeżeli chodzi o komputerowe wypalanie DPF, to powinno się je wykonywać w ostateczności, ponieważ jest to niebezpieczne dla silnika. Zachęcająca jest oczywiście cena, bo w zwykłym warsztacie zapłacisz około 100 zł, a w ASO do 300 zł.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Leon
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Proces przepalania filtra DPF (filtra cząstek stałych) jest zautomatyzowanym procesem, który jest uruchamiany przez samochód w celu oczyszczenia filtra z zanieczyszczeń gromadzących się w jego strukturze. Proces przepalania filtra DPF jest uruchamiany automatycznie przez samochód, gdy system redukcji emisji zanieczyszczeń wykryje, że filtr jest zapchany. Proces przepalania może być również uruchamiany ręcznie przez kierowcę za pomocą specjalnego narzędzia diagnostycznego lub przez mechanika podczas serwisowania samochodu. Proces przepalania filtra DPF polega na spaleniu zanieczyszczeń gromadzących się w strukturze filtra za pomocą wysokiej temperatury. W tym celu samochód może automatycznie dostosować parametry pracy silnika, takie jak temperatura spalania, obroty silnika i inne, aby zapewnić optymalne warunki do spalania zanieczyszczeń. Proces przepalania filtra DPF może trwać od 15 do 30 minut, w zależności od rodzaju samochodu i stopnia zapchania filtra. Po zakończeniu procesu filtr powinien być oczyszczony i samochód powinien ponownie działać zgodnie z oczekiwaniami.

Popularne wpisy

2 września 2021

Przerwanie wypalania DPF – czym może skutkować?

Przerywanie takiego procesu, jakim jest wypalanie filtra cząstek stałych, może być bardzo bezmyślne, ponieważ nie tylko nie wypalisz nagromadzonych osadów, ale również uszkodzisz sam filtr wraz z innymi elementami pojazdu, chociażby silnikiem z powodu nadwyżki poziomu oleju silnikowego. Zatem nie poleca ...