Jak przyspieszyć wypalanie DPF?
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów | |
---|---|
Cena - 390zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów | CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze |
Cena - 550zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory | GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów |
Stan -
|

- nowe
- regenerowane na wymianę
- używane z gwarancją
Dlaczego MY
30 letnie doświadczenie w regeneracji podzespołów samochodowych
- Najnowocześniejsza pracownia regeneracji/czyszczenia filtrów cząstek stałych DPF, FAP, SCR i katalizatorów w Polsce
- Autoryzacja Bosch Diesel Service - gwarancja najwyższej jakości usług
- Najnowocześniejsza maszyna do czyszczenia filtrów szwajcarskiej firmy FFSolution
- Wydruk protokołu z parametrami przepustowości
Regenerujemy filtry montowane zarówno w samochodach osobowych, dostawczych, ciężarowych, jak i pojazdach rolniczych
- Filtry spełniają warunki homologacji i normy emisji spalin
- Szybki czas realizacji zamówienia i najlepsze ceny w Polsce!
- Przyjmujemy zlecenia wysyłkowe i prowadzimy sprzedaż w Polsce i zagranicą
- Podzespoły odbieramy / wysyłamy codziennie naszym kurierem

Gdy zorientujesz się, że Twój filtr cząstek stałych w samochodzie potrzebuje się oczyścić, to w tej chwili powinieneś zwiększyć prędkość jazdy wraz z obrotami i utrzymywać taki styl jazdy przez kolejne 15, a nawet 30 minut. Wypalanie DPF jest obowiązkowe, ponieważ na bieżąco jest udrażniany z sadzy. Diesle nie są stworzone to przejażdżek typowo miejskich, dlatego raz na jakiś czas musisz wyjechać autem w dalszą trasę. Oczywiście przeprowadzenie regeneracji aktywnej tudzież pasywnej nie zastąpi specjalistycznego oczyszczania podzespołu w serwisie. Warto pamiętać, że wskutek dopalania sadzy powstaje trudny do usunięcia popiół, a ten problem należy rozwiązać już w serwisie.
Wypalanie DPF. Jak przepalić filtr DPF? Czy do jego wypalania powinno dochodzić na postoju, czy raczej w czasie jazdy? - Ile trwa wypalanie DPF podczas jazdy?
Są trzy sposoby regeneracji filtra cząstek stałych. Pierwsza z nich to wypalanie w trasie, druga to wypalanie na postoju, a trzecia polega na komputerowym dopaleniu sadzy. Spośród tych trzech metod najlepszym wyborem jest regeneracja pasywna, ponieważ dzięki niej wszelkie zanieczyszczenia wydostaną się z filtra DPF w trakcie jazdy np. na autostradzie. Samooczyszczanie podzespołu z Twoją pomocą będzie trwało od 15 do nawet 30 minut, więc poświęcisz na to trochę czasu. Absolutnie nie dopuszczaj do sytuacji, w której mógłby zostać ten proces przerwany.
1. Objawy zapchanego DPF. Problemów z filtrem sadzy można tanio uniknąć - Kontrolka wypalania DPF
Objawy zanieczyszczonego filtra cząstek stałych są bardzo charakterystyczne; przede wszystkim niesprawność DPF mocno odbije się na kondycji jednostki napędowej, znacznie spadnie moc, zwiększy się spalanie, będą wyświetlały się kontrolki DPF oraz check engine, a także za samochodem zauważysz wydostające się gęste kłęby dymu. Jeżeli jesteś posiadaczem auta wyposażonego w silnik wysokoprężny oraz filtr DPF, to zobowiązuje Cię to do szybkiego reagowania w razie wystąpienia jakichkolwiek kłopotów z tym elementem układu wydechowego. Tak więc w takiej sytuacji powinieneś jak najszybciej doprowadzić do wypalenia sadzy z DPF. Gdyby nie przyniosło to rezultatów, a sterownik jednostki napędowej nadal wysyłałby sygnały o potrzebie samoregeneracji podzespołu, może to świadczyć o nagromadzonym wewnątrz popiele. Wizyta w serwisie, diagnostyka i dokładne oczyszczanie filtra cząstek stałych jest konieczne.

2. Jak jechać podczas wypalania DPF? - Wypalanie DPF podczas jazdy
W trakcie wypalania filtra cząstek stałych w trasie nie możesz zapomnieć o zwiększeniu prędkości jazdy (nie przekraczając dopuszczalnej) i podniesieniu obrotów (mogą one wynosić nawet do 3500 obr./min). Tylko w taki sposób będzie możliwe podwyższenie temperatury w układzie wydechowym w celu całkowitego udrożnienia podzespołu z sadzy. Proces samoregeneracji filtra DPF trwa kilkanaście minut.
Komentarze
Istnieje kilka sposobów na przyspieszenie wypalania filtra cząstek stałych (DPF) w samochodzie. Oto kilka wskazówek:
Unikaj jazdy z niepełnym obciążeniem silnika, ponieważ może to prowadzić do zatkania filtra i konieczności jego czyszczenia lub wymiany.
Staraj się unikać krótkich tras i jeździć dłuższe dystanse, ponieważ to pomaga w utrzymaniu wysokiej temperatury w komorze spalania, co umożliwia skuteczniejsze wypalanie zanieczyszczeń z filtra.
Jeśli to możliwe, staraj się jeździć na autostradach lub innych drogach o wysokim ograniczeniu prędkości, ponieważ to również pomaga utrzymać wysoką temperaturę w komorze spalania.
Regularnie sprawdzaj stan filtra i ewentualnie go czyść lub wymieniaj, jeśli jest to konieczne.
Upewnij się, że w samochodzie jest odpowiedni poziom oleju i paliwa oraz że układ zasilania jest w dobrym stanie, ponieważ to może mieć wpływ na sprawność wypalania filtra DPF.
Należy pamiętać, że nieodpowiednia konserwacja filtra DPF może prowadzić do jego zatkania i konieczności wymiany lub czyszczenia, co będzie kosztować więcej niż regularne dbanie o stan filtra. Dlatego ważne jest, aby przestrzegać zaleceń producenta dotyczących konserwacji filtra i unikać jazdy z niepełnym obciążeniem silnika.