Jak przyspieszyć wypalanie DPF?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji FAP

Gdy zorientujesz się, że Twój filtr cząstek stałych w samochodzie potrzebuje się oczyścić, to w tej chwili powinieneś zwiększyć prędkość jazdy wraz z obrotami i utrzymywać taki styl jazdy przez kolejne 15, a nawet 30 minut. Wypalanie DPF jest obowiązkowe, ponieważ na bieżąco jest udrażniany z sadzy. Diesle nie są stworzone to przejażdżek typowo miejskich, dlatego raz na jakiś czas musisz wyjechać autem w dalszą trasę. Oczywiście przeprowadzenie regeneracji aktywnej tudzież pasywnej nie zastąpi specjalistycznego oczyszczania podzespołu w serwisie. Warto pamiętać, że wskutek dopalania sadzy powstaje trudny do usunięcia popiół, a ten problem należy rozwiązać już w serwisie.

Wypalanie DPF w aucie

Wypalanie DPF. Jak przepalić filtr DPF? Czy do jego wypalania powinno dochodzić na postoju, czy raczej w czasie jazdy? - Ile trwa wypalanie DPF podczas jazdy?

Są trzy sposoby regeneracji filtra cząstek stałych. Pierwsza z nich to wypalanie w trasie, druga to wypalanie DPF na postoju, a trzecia polega na komputerowym dopaleniu sadzy. Spośród tych trzech metod najlepszym wyborem jest regeneracja pasywna, ponieważ dzięki niej wszelkie zanieczyszczenia wydostaną się z filtra DPF w trakcie jazdy np. na autostradzie. Samooczyszczanie podzespołu z Twoją pomocą będzie trwało od 15 do nawet 30 minut, więc poświęcisz na to trochę czasu. Absolutnie nie dopuszczaj do sytuacji, w której mógłby zostać ten proces przerwany.

Objawy zapchanego DPF. Problemów z filtrem sadzy można tanio uniknąć - Kontrolka wypalania DPF

Objawy zanieczyszczonego filtra cząstek stałych są bardzo charakterystyczne; przede wszystkim niesprawność DPF mocno odbije się na kondycji jednostki napędowej, znacznie spadnie moc, zwiększy się spalanie, będą wyświetlały się kontrolki DPF oraz check engine, a także za samochodem zauważysz wydostające się gęste kłęby dymu. Jeżeli jesteś posiadaczem auta wyposażonego w silnik wysokoprężny oraz filtr DPF, to zobowiązuje Cię to do szybkiego reagowania w razie wystąpienia jakichkolwiek kłopotów z tym elementem układu wydechowego. Tak więc w takiej sytuacji powinieneś jak najszybciej doprowadzić do wypalenia sadzy z DPF. Gdyby nie przyniosło to rezultatów, a sterownik jednostki napędowej nadal wysyłałby sygnały o potrzebie samoregeneracji podzespołu, może to świadczyć o nagromadzonym wewnątrz popiele. Wizyta w serwisie, diagnostyka i dokładne oczyszczanie filtra cząstek stałych jest konieczne.

Zapchany DPF w aucie

Jak jechać podczas wypalania DPF? - Wypalanie DPF podczas jazdy

W trakcie wypalania filtra cząstek stałych w trasie nie możesz zapomnieć o zwiększeniu prędkości jazdy (nie przekraczając dopuszczalnej) i podniesieniu obrotów (mogą one wynosić nawet do 3500 obr./min). Tylko w taki sposób będzie możliwe podwyższenie temperatury w układzie wydechowym w celu całkowitego udrożnienia podzespołu z sadzy. Proces samoregeneracji filtra DPF trwa kilkanaście minut.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Luka
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Istnieje kilka sposobów na przyspieszenie wypalania filtra cząstek stałych (DPF) w samochodzie. Oto kilka wskazówek: Unikaj jazdy z niepełnym obciążeniem silnika, ponieważ może to prowadzić do zatkania filtra i konieczności jego czyszczenia lub wymiany. Staraj się unikać krótkich tras i jeździć dłuższe dystanse, ponieważ to pomaga w utrzymaniu wysokiej temperatury w komorze spalania, co umożliwia skuteczniejsze wypalanie zanieczyszczeń z filtra. Jeśli to możliwe, staraj się jeździć na autostradach lub innych drogach o wysokim ograniczeniu prędkości, ponieważ to również pomaga utrzymać wysoką temperaturę w komorze spalania. Regularnie sprawdzaj stan filtra i ewentualnie go czyść lub wymieniaj, jeśli jest to konieczne. Upewnij się, że w samochodzie jest odpowiedni poziom oleju i paliwa oraz że układ zasilania jest w dobrym stanie, ponieważ to może mieć wpływ na sprawność wypalania filtra DPF. Należy pamiętać, że nieodpowiednia konserwacja filtra DPF może prowadzić do jego zatkania i konieczności wymiany lub czyszczenia, co będzie kosztować więcej niż regularne dbanie o stan filtra. Dlatego ważne jest, aby przestrzegać zaleceń producenta dotyczących konserwacji filtra i unikać jazdy z niepełnym obciążeniem silnika.

Popularne wpisy

17 listopada 2021

Co jest pierwsze: DPF czy katalizator?

Co jest pierwsze: DPF czy katalizator? W układzie wydechowym najpierw znajduje się katalizator, a dopiero później filtr cząstek stałych, a więc gazy wylotowe trafiają początkowo do katalizatora, przechodzą przez niego i dostają się do drugiego podzespołu, usuwając szkodliwe cząstki stałe ...