Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Gdy zorientujesz się, że Twój filtr cząstek stałych w samochodzie potrzebuje się oczyścić, to w tej chwili powinieneś zwiększyć prędkość jazdy wraz z obrotami i utrzymywać taki styl jazdy przez kolejne 15, a nawet 30 minut. Wypalanie DPF jest obowiązkowe, ponieważ na bieżąco jest udrażniany z sadzy. Diesle nie są stworzone to przejażdżek typowo miejskich, dlatego raz na jakiś czas musisz wyjechać autem w dalszą trasę. Oczywiście przeprowadzenie regeneracji aktywnej tudzież pasywnej nie zastąpi specjalistycznego oczyszczania podzespołu w serwisie. Warto pamiętać, że wskutek dopalania sadzy powstaje trudny do usunięcia popiół, a ten problem należy rozwiązać już w serwisie.
Wypalanie DPF. Jak przepalić filtr DPF? Czy do jego wypalania powinno dochodzić na postoju, czy raczej w czasie jazdy? - Ile trwa wypalanie DPF podczas jazdy?
Są trzy sposoby regeneracji filtra cząstek stałych. Pierwsza z nich to wypalanie w trasie, druga to wypalanie DPF na postoju, a trzecia polega na komputerowym dopaleniu sadzy. Spośród tych trzech metod najlepszym wyborem jest regeneracja pasywna, ponieważ dzięki niej wszelkie zanieczyszczenia wydostaną się z filtra DPF w trakcie jazdy np. na autostradzie. Samooczyszczanie podzespołu z Twoją pomocą będzie trwało od 15 do nawet 30 minut, więc poświęcisz na to trochę czasu. Absolutnie nie dopuszczaj do sytuacji, w której mógłby zostać ten proces przerwany.
Objawy zapchanego DPF. Problemów z filtrem sadzy można tanio uniknąć - Kontrolka wypalania DPF
Objawy zanieczyszczonego filtra cząstek stałych są bardzo charakterystyczne; przede wszystkim niesprawność DPF mocno odbije się na kondycji jednostki napędowej, znacznie spadnie moc, zwiększy się spalanie, będą wyświetlały się kontrolki DPF oraz check engine, a także za samochodem zauważysz wydostające się gęste kłęby dymu. Jeżeli jesteś posiadaczem auta wyposażonego w silnik wysokoprężny oraz filtr DPF, to zobowiązuje Cię to do szybkiego reagowania w razie wystąpienia jakichkolwiek kłopotów z tym elementem układu wydechowego. Tak więc w takiej sytuacji powinieneś jak najszybciej doprowadzić do wypalenia sadzy z DPF. Gdyby nie przyniosło to rezultatów, a sterownik jednostki napędowej nadal wysyłałby sygnały o potrzebie samoregeneracji podzespołu, może to świadczyć o nagromadzonym wewnątrz popiele. Wizyta w serwisie, diagnostyka i dokładne oczyszczanie filtra cząstek stałych jest konieczne.
Jak jechać podczas wypalania DPF? - Wypalanie DPF podczas jazdy
W trakcie wypalania filtra cząstek stałych w trasie nie możesz zapomnieć o zwiększeniu prędkości jazdy (nie przekraczając dopuszczalnej) i podniesieniu obrotów (mogą one wynosić nawet do 3500 obr./min). Tylko w taki sposób będzie możliwe podwyższenie temperatury w układzie wydechowym w celu całkowitego udrożnienia podzespołu z sadzy. Proces samoregeneracji filtra DPF trwa kilkanaście minut.
Komentarze