Jak radzić sobie z DPF?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2

Przede wszystkim pamiętaj o poprawnej eksploatacji pojazdu, w którym masz zarówno filtr cząstek stałych, jak i katalizator, ponieważ ich zadaniem jest oczyszczać spaliny z toksycznych substancji, jednak nie można ich ze sobą porównywać, ponieważ zasada działania obu jest nieco inna. Obowiązkowa jest samoregeneracja DPF, unikanie krótkodystansowych jazd, nieprzyspieszanie na tak zwanym zimnym silniku, uzupełnianie paliwa z pewnego źródła pochodzenia oraz olejów o niskiej zawartości popiołów, a także oddawanie podzespołów na dokładne oczyszczanie filtra DPF, zwłaszcza gdy po zdiagnozowaniu stanu DPF, okazało się, że duża część osadów to popiół, który odpowiada za pogorszenie osiągów silnika i pracy innych elementów. Ponadto, jeśli posiadasz mokry filtr cząstek stałych, to nie zapominaj o dolewaniu Eolys. Jeżeli będziesz poruszać się samochodem, który ma zanieczyszczony podzespół, możesz mieć z tego tytułu problem.

Filtr DPF w samochodzie

Jakie objawy zapchania DPF? Jak uniknąć zapchania filtra cząstek stałych? – 5 sposobów - Filtr DPF - kontrolka

Pierwszym objawem zatkanego filtra cząstek stałych jest kontrolka DPF. Kolejne to: wspomniane pogorszenie się mocy jednostki napędowej, problemy z turbosprężarką, wyższe spalanie paliwa, kopcenie. Właściciele aut z dieslem, które mają fabrycznie wbudowany DPF, powinni pamiętać o: jeździe wyłącznie na krótkich dystansach, ponieważ raz na jakiś czas należałoby podjąć się dłuższej jazdy, aby pozwolić sadzy się wypalić; możesz wspomóc samooczyszczanie filtra DPF, używając do tego preparatu K2 DPF, przy FAP-ie nie zapominaj o dolewce Eolys, który obniża samozapłon sadzy; nie lekceważ niepokojących objawów wysyłanych przez pojazd; wymieniaj olej silnikowy.

Zapchany filtr DPF – jak sobie z tym radzić? - Zapchany filtr DPF - czy można jeździć?

Po pierwsze: mając zapchany filtr cząstek stałych, nie możesz jeździć samochodem, ponieważ zanieczyszczasz spalinami środowisko, po drugie: wiedząc, że Twój podzespół nie jest do końca sprawny, powinieneś od razu podjąć się próby samodzielnego oczyszczania, ewentualnie zwrócić się z tym tematem do zaufanego serwisu. Jeśli doprowadzisz do całkowitego zanieczyszczenia filtra DPF, to prawdopodobnie konieczna będzie jego wymiana.

Ten fatalny filtr DPF. Jak sobie z nim radzić? - Wypalanie DPF

Filtr cząstek stałych nie będzie sprawiać Ci problemów, dopóki o niego dbasz i właściwie eksploatujesz, czyli pamiętaj o tym, aby wypalać go raz w miesiącu i żeby stworzyć mu do tego potrzebne warunki. Nie przerywaj samoregeneracji DPF, nie jedź autem z brudnym filtrem, nie czyść go domowymi środkami, lepiej kupić specjalnie dedykowanego do niego preparat, który niczego nie uszkodzi, raz na jakiś czas porządnie go umyj w serwisie.

Filtr DPF w samochodzie

Jak poprawnie eksploatować auto z filtrem cząstek stałych DPF?

Z racji tego, że filtr cząstek stałych pracuje w trudnych warunkach, to będzie się zapychał i gromadził w sobie sadzę, której trzeba się pozbyć. Nie lekceważyć potrzeby samoregeneracji, czyli co jakiś czas podnieś prędkość jazdy i utrzymuj ją przez kilkanaście minut, a jeśli nie masz kontrolki DPF, wsłuchuj się w pracę pojazdu. Tankuj dobrej jakości paliwo i używaj olejów niskopopiołowych. Podsumowując: pamiętaj o jeździe na dłuższych dystansach i o regeneracji.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Zibi
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Istnieje kilka sposobów na radzenie sobie z filtrem cząstek stałych (DPF) w silnikach diesla: 1. Jazda na wysokich obrotach: Jazda na wysokich obrotach pozwala silnikowi na osiągnięcie wyższych temperatur, co umożliwia skuteczniejsze usuwanie cząstek stałych z filtra DPF. 2. Jazda po autostradzie: Jazda po autostradzie daje silnikowi okazję do osiągnięcia wyższych obrotów, co umożliwia skuteczniejsze usuwanie cząstek stałych z filtra DPF. 3. Przeprowadzanie regularnych przeglądów: Regularne przeglądy pojazdu pozwalają na wczesne wykrycie problemów z filtrem DPF, co umożliwia skuteczniejsze ich rozwiązanie. 4. Unikanie jazdy po mieście: Jazda po mieście, w której silnik nie jest w stanie osiągnąć wysokiej temperatury, może przyspieszać zanieczyszczanie się filtra DPF. 5. Prawidłowe korzystanie z pojazdu.
Halib_34bv
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja tam wypalam Dpf-a i myślę że warto też tankować paliwo lepszej jakości, to z pewnością ma pozytywny wpływ tez na Dpf-a.
duzy-man
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Naprawdę wystarczy radzić sobie z nim w postaci regularnej wizyty w serwisie w celu czyszczenia/wypalania. Tyle wystarczy, serio :)
Piotr_0586
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Najlepiej go po prostu czyścić i wypalać, kiedy natrafi się okazja :D

Popularne wpisy

7 sierpnia 2019

Wypalanie DPF Dacia – część 5

Pojazdy z linii produkcyjnej Automobile Dacia S. A. to samochody często i chętnie użytkowane przez polskich kierowców. Fabryka, która współpracuje z Renault, zwłaszcza w ostatnich latach zaskarbiła sobie sympatię ...