Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Przede wszystkim pamiętaj o poprawnej eksploatacji pojazdu, w którym masz zarówno filtr cząstek stałych, jak i katalizator, ponieważ ich zadaniem jest oczyszczać spaliny z toksycznych substancji, jednak nie można ich ze sobą porównywać, ponieważ zasada działania obu jest nieco inna. Obowiązkowa jest samoregeneracja DPF, unikanie krótkodystansowych jazd, nieprzyspieszanie na tak zwanym zimnym silniku, uzupełnianie paliwa z pewnego źródła pochodzenia oraz olejów o niskiej zawartości popiołów, a także oddawanie podzespołów na dokładne oczyszczanie filtra DPF, zwłaszcza gdy po zdiagnozowaniu stanu DPF, okazało się, że duża część osadów to popiół, który odpowiada za pogorszenie osiągów silnika i pracy innych elementów. Ponadto, jeśli posiadasz mokry filtr cząstek stałych, to nie zapominaj o dolewaniu Eolys. Jeżeli będziesz poruszać się samochodem, który ma zanieczyszczony podzespół, możesz mieć z tego tytułu problem.
Jakie objawy zapchania DPF? Jak uniknąć zapchania filtra cząstek stałych? – 5 sposobów - Filtr DPF - kontrolka
Pierwszym objawem zatkanego filtra cząstek stałych jest kontrolka DPF. Kolejne to: wspomniane pogorszenie się mocy jednostki napędowej, problemy z turbosprężarką, wyższe spalanie paliwa, kopcenie. Właściciele aut z dieslem, które mają fabrycznie wbudowany DPF, powinni pamiętać o: jeździe wyłącznie na krótkich dystansach, ponieważ raz na jakiś czas należałoby podjąć się dłuższej jazdy, aby pozwolić sadzy się wypalić; możesz wspomóc samooczyszczanie filtra DPF, używając do tego preparatu K2 DPF, przy FAP-ie nie zapominaj o dolewce Eolys, który obniża samozapłon sadzy; nie lekceważ niepokojących objawów wysyłanych przez pojazd; wymieniaj olej silnikowy.
Zapchany filtr DPF – jak sobie z tym radzić? - Zapchany filtr DPF - czy można jeździć?
Po pierwsze: mając zapchany filtr cząstek stałych, nie możesz jeździć samochodem, ponieważ zanieczyszczasz spalinami środowisko, po drugie: wiedząc, że Twój podzespół nie jest do końca sprawny, powinieneś od razu podjąć się próby samodzielnego oczyszczania, ewentualnie zwrócić się z tym tematem do zaufanego serwisu. Jeśli doprowadzisz do całkowitego zanieczyszczenia filtra DPF, to prawdopodobnie konieczna będzie jego wymiana.
Ten fatalny filtr DPF. Jak sobie z nim radzić? - Wypalanie DPF
Filtr cząstek stałych nie będzie sprawiać Ci problemów, dopóki o niego dbasz i właściwie eksploatujesz, czyli pamiętaj o tym, aby wypalać go raz w miesiącu i żeby stworzyć mu do tego potrzebne warunki. Nie przerywaj samoregeneracji DPF, nie jedź autem z brudnym filtrem, nie czyść go domowymi środkami, lepiej kupić specjalnie dedykowanego do niego preparat, który niczego nie uszkodzi, raz na jakiś czas porządnie go umyj w serwisie.
Jak poprawnie eksploatować auto z filtrem cząstek stałych DPF?
Z racji tego, że filtr cząstek stałych pracuje w trudnych warunkach, to będzie się zapychał i gromadził w sobie sadzę, której trzeba się pozbyć. Nie lekceważyć potrzeby samoregeneracji, czyli co jakiś czas podnieś prędkość jazdy i utrzymuj ją przez kilkanaście minut, a jeśli nie masz kontrolki DPF, wsłuchuj się w pracę pojazdu. Tankuj dobrej jakości paliwo i używaj olejów niskopopiołowych. Podsumowując: pamiętaj o jeździe na dłuższych dystansach i o regeneracji.
Komentarze