Jak samemu wymusić wypalanie DPF?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Warsztat regeneracji filtrów DPF

Wymuszenie wypalania filtra cząstek stałych będąc na autostradzie lub na innej drodze szybkiego ruchu, polega na podniesieniu i utrzymaniu obrotów silnika (do 3500 obr./min), jak również zwiększenia prędkości jazdy. Ponadto w tym czasie powinieneś się starać hamować silnikiem i unikać zmiany biegów. Pamiętaj, że musisz stworzyć temu podzespołowi odpowiednie warunki, aby doprowadzić do jego skutecznego udrożnienia. W mieście nie uda Ci się wypalić nagromadzonej zawartości zanieczyszczeń, ponieważ nie masz możliwości się swobodnie rozpędzić, a dodatkowo nie unikniesz gwałtownego hamowania tudzież zatrzymywania się przed przejściem dla pieszych. Zanim wyłączysz silnik, upewnij się, że sadza w całości wypaliła się z filtra DPF.

Wypalanie DPF – jak wypalić filtr cząstek stałych? - 2.0 TDI wypalanie DPF na postoju

Filtr cząstek stałych możesz wypalić na postoju, w trasie oraz w serwisie. Jeśli chodzi o regenerację aktywną, to w zasadzie ma wiele wspólnego z pozbywaniem się sadzy w trybie serwisowym z tą różnicą, że w ASO zrobi ją za Ciebie mechanik. Ten rodzaj samooczyszczania DPF jest najmniej polecany, gdyż nowa dawka paliwa, która zostaje podana dzięki komputerowi pokładowemu, w większej ilości dostaje się do oleju silnika, co doprowadza do jego rozrzedzania. W efekcie jednostka napędowa w najgorszym przypadku się zaciera.

Wypalanie DPF w serwisie

Wypalanie DPF w trakcie jazdy samochodem. Jak wypalić DPF? - Wypalanie DPF — jakie obroty?

Jeśli chcesz owocnie wypalić filtr cząstek stałych, to zadbaj o właściwe warunki na drodze, aby sprzyjały w przeprowadzeniu regeneracji pasywnej. Między innymi pamiętaj o tym, aby podnieść obroty (przedział od 2500 do 3500 obr./min), rozpędź się, ale uważaj, żeby nie przekroczyć dopuszczalnej prędkości, a także kontroluj sytuację, aby nie okazało się, że wyłączysz silnik, a sadza nie wypaliła się do końca.

Wypalanie komputerowe DPF

Proces wypalania DPF — jakie jest jego znaczenie? - Wypalanie DPF na autostradzie

Jeżeli podejmujesz się wypalania filtra cząstek stałych, to w ten sposób udrażniasz jego wnętrze z dotychczasowo nazbieranych w nim osadów, które bardzo utrudniają pracę tego elementu układu wydechowego. Wypalanie DPF jest jedną z kilku podstawowych zasad prawidłowej eksploatacji samochodu. Poza tym zalecamy też oczyszczać filtr DPF naturalnie, w trasie np. na wspomnianej już na początku autostradzie.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Olaf
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wypalanie filtra DPF, czyli filtra cząstek stałych montowanego w samochodach z silnikami Diesla, jest procesem, który odbywa się automatycznie podczas jazdy, a jego celem jest usunięcie nagromadzonych zanieczyszczeń z filtra. Wypalanie filtra DPF jest ważnym elementem eksploatacji samochodu i należy zapewnić odpowiednie warunki do jego prawidłowego działania. Filtr cząstek stałych powinien być wypalany, ponieważ możesz zadbać o odzyskanie drożności przez podzespół. W przypadku problemów z wypalaniem filtra DPF należy skonsultować się z producentem lub specjalistą i postępować zgodnie z ich zaleceniami. Aby zapewnić prawidłowe działanie filtra DPF, należy dbać o odpowiedni styl jazdy i eksploatacji samochodu, taki jak unikanie krótkich odcinków jazdy lub braku odpowiedniego oleju silnikowego, które mogą prowadzić do zapchania filtra. Należy także regularnie oczyszczać lub wymieniać filtr DPF zgodnie z zaleceniami producenta lub specjalisty, aby zapobiec jego zapchaniu.

Popularne wpisy