Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jeśli jesteś w trasie i wiesz, że musisz kontynuować jazdę, to podnieś obroty do nawet 3,5 tysiąca wraz z prędkością (oczywiście w dozwolonym miejscu) i utrzymaj taki styl jazdy przez kilkanaście minut (radzimy uzbroić się w cierpliwość, ponieważ proces dopalania może trwać nawet 30 minut), dopóki nie upewnisz się, że sadza została wypalona. Wypalanie filtra cząstek stałych samodzielnie wykonane nie jest skomplikowane, wystarczy obserwować samochód i w przypadku, gdy zauważasz chwilowy wzrost spalania paliwa, gęste kłęby dymu unoszące się z rury wydechowej i zapalenie się kontrolki DPF, to wykorzystaj okazję do rozpoczęcia procedury wypalania (jeżeli masz warunki to w trasie, a jeśli nie, to na postoju). Pamiętaj jednak, że wypalanie DPF, czyli regeneracja filtra cząstek stałych, jest konieczne dla poprawnej sprawności podzespołu, który musi dbać o nasze środowisko, a niestety zanieczyszczony filtr DPF nie byłby w stanie tego robić.
Wypalanie DPF w trakcie jazdy samochodem. Jak wypalić DPF? - Procedura wypalania DPF w VW
Właściwie najlepszą metodą samoregeneracji filtra cząstek stałych jest właśnie wypalanie w trasie, ponieważ silnik nie jest obciążany i sadza w naturalny sposób jest usuwana. Twoim obowiązkiem jest wyjechać na drogę szybkiego ruchu, na której nie będziesz musiał co chwilę hamować i się zatrzymywać, dzięki czemu możesz swobodnie przyspieszyć jazdę i utrzymać ją w ciągłości przez dłuższy czas, aż do momentu całkowitego wypalenia sadzy. W ten oto sposób może wyglądać procedura wypalania DPF w VW i w innych markach samochodowych.
1. Jak przepalić DPF? Dopalanie DPF - Kontrolka wypalania DPF
Masz możliwość dopalania sadzy w trasie i na postoju i najczęściej poinformuje Cię o tym czasie kontrolka DPF, która sygnalizuje duży stopień zanieczyszczeń wewnątrz filtra cząstek stałych. My zalecamy jednak przeprowadzać procedurę wypalania podczas jazdy, ale zdajemy sobie sprawę, że nie zawsze kierowca może mieć na to warunki. Ważne, aby jakkolwiek tę sadzę wypalić i nie pozostawiać jej dłużej w filtrze DPF, ponieważ to może doprowadzić do jego całkowitego zużycia. Nie praktykuj regeneracji aktywnej zbyt często, a będzie wszystko w porządku.
2. Wypalanie DPF. Jak przepalić filtr DPF? Czy do jego wypalania powinno dochodzić na postoju, czy raczej w czasie jazdy? - Ile trwa wypalanie DPF-a na postoju (regeneracja aktywna)?
Czas wypalania sadzy z filtra cząstek stałych może wynosić od 15 do 30 minut i pamiętaj, że nie możesz ukończyć go przedwcześnie, ponieważ wkład DPF może zostać uszkodzony. Lepiej wykonać regenerację pasywną (wypalanie w trasie), ponieważ istnieje mała szansa na rozrzedzenie oleju silnikowego paliwem.
3. Jak i kiedy wymusić wypalanie DPF? - Wypalanie DPF - objawy
Jeżeli DPF będzie chciał się wypalić, to na pewno rozpoznasz tego objawy (wzrost spalania ON, kontrolka DPF, kopcenie i obniżona moc pojazdu), dlatego wtedy masz możliwość doprowadzić do końca tego procesu i udrożnić zatkany filtr cząstek stałych. Najlepiej, abyś rozpoczął wypalanie, będąc w podróży, jeśli oczywiście możesz, natomiast w przypadku braku warunków zjedź na pobocze z dala od ludzi i wtedy zajmij się dopaleniem sadzy.
Komentarze