Jak samemu wypalić DPF?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Regeneracja katalizatorów
Samochód osobowy marki Ford

Jeśli jesteś w trasie i wiesz, że musisz kontynuować jazdę, to podnieś obroty do nawet 3,5 tysiąca wraz z prędkością (oczywiście w dozwolonym miejscu) i utrzymaj taki styl jazdy przez kilkanaście minut (radzimy uzbroić się w cierpliwość, ponieważ proces dopalania może trwać nawet 30 minut), dopóki nie upewnisz się, że sadza została wypalona. Wypalanie filtra cząstek stałych samodzielnie wykonane nie jest skomplikowane, wystarczy obserwować samochód i w przypadku, gdy zauważasz chwilowy wzrost spalania paliwa, gęste kłęby dymu unoszące się z rury wydechowej i zapalenie się kontrolki DPF, to wykorzystaj okazję do rozpoczęcia procedury wypalania (jeżeli masz warunki to w trasie, a jeśli nie, to na postoju). Pamiętaj jednak, że wypalanie DPF, czyli regeneracja filtra cząstek stałych, jest konieczne dla poprawnej sprawności podzespołu, który musi dbać o nasze środowisko, a niestety zanieczyszczony filtr DPF nie byłby w stanie tego robić.

Wypalanie DPF w trakcie jazdy samochodem. Jak wypalić DPF? - Procedura wypalania DPF w VW

Właściwie najlepszą metodą samoregeneracji filtra cząstek stałych jest właśnie wypalanie w trasie, ponieważ silnik nie jest obciążany i sadza w naturalny sposób jest usuwana. Twoim obowiązkiem jest wyjechać na drogę szybkiego ruchu, na której nie będziesz musiał co chwilę hamować i się zatrzymywać, dzięki czemu możesz swobodnie przyspieszyć jazdę i utrzymać ją w ciągłości przez dłuższy czas, aż do momentu całkowitego wypalenia sadzy. W ten oto sposób może wyglądać procedura wypalania DPF w VW i w innych markach samochodowych.

1. Jak przepalić DPF? Dopalanie DPF - Kontrolka wypalania DPF

Masz możliwość dopalania sadzy w trasie i na postoju i najczęściej poinformuje Cię o tym czasie kontrolka DPF, która sygnalizuje duży stopień zanieczyszczeń wewnątrz filtra cząstek stałych. My zalecamy jednak przeprowadzać procedurę wypalania podczas jazdy, ale zdajemy sobie sprawę, że nie zawsze kierowca może mieć na to warunki. Ważne, aby jakkolwiek tę sadzę wypalić i nie pozostawiać jej dłużej w filtrze DPF, ponieważ to może doprowadzić do jego całkowitego zużycia. Nie praktykuj regeneracji aktywnej zbyt często, a będzie wszystko w porządku.

2. Wypalanie DPF. Jak przepalić filtr DPF? Czy do jego wypalania powinno dochodzić na postoju, czy raczej w czasie jazdy? - Ile trwa wypalanie DPF-a na postoju (regeneracja aktywna)?

Czas wypalania sadzy z filtra cząstek stałych może wynosić od 15 do 30 minut i pamiętaj, że nie możesz ukończyć go przedwcześnie, ponieważ wkład DPF może zostać uszkodzony. Lepiej wykonać regenerację pasywną (wypalanie w trasie), ponieważ istnieje mała szansa na rozrzedzenie oleju silnikowego paliwem.

Samochód osobowy marki Audi

3. Jak i kiedy wymusić wypalanie DPF? - Wypalanie DPF - objawy

Jeżeli DPF będzie chciał się wypalić, to na pewno rozpoznasz tego objawy (wzrost spalania ON, kontrolka DPF, kopcenie i obniżona moc pojazdu), dlatego wtedy masz możliwość doprowadzić do końca tego procesu i udrożnić zatkany filtr cząstek stałych. Najlepiej, abyś rozpoczął wypalanie, będąc w podróży, jeśli oczywiście możesz, natomiast w przypadku braku warunków zjedź na pobocze z dala od ludzi i wtedy zajmij się dopaleniem sadzy.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Hubert
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wypalanie filtra cząstek stałych (DPF) polega na przeprowadzeniu procesu, który pozwala na usunięcie zanieczyszczeń z filtra. Wymuszenie wypalania filtra DPF na postoju jest trudne i może prowadzić do uszkodzenia filtra lub innych części układu wydechowego. Zanim zdecydujesz się na próbę wypalania filtra DPF na własną rękę, należy skonsultować się z instrukcją obsługi pojazdu i skontaktować się z mechanikiem specjalistą. Jednym ze sposobów na wypalanie filtra DPF jest przeprowadzenie szybkiej, ale kontrolowanej jazdy po autostradzie lub drodze ekspresowej. Dzięki temu silnik rozgrzeje się do odpowiedniej temperatury i skutecznie wypali zanieczyszczenia z filtra. Niektóre pojazdy posiadają specjalny tryb pracy silnika, który pozwala na wypalanie filtra DPF. Tryb ten jest dostępny po włączeniu go przez komputer pokładowy lub specjalne narzędzie diagnostyczne. Istnieją też specjalne urządzenia do czyszczenia DPF, które pozwalają na wypalanie filtra bez konieczności jego demontażu. Zaleca się, aby nie próbować samodzielnie wypalać filtra DPF, jest to proces skomplikowany i wymagający specjalistycznego sprzętu. Jeśli masz wątpliwości, skontaktuj się z mechanikiem specjalistą.
Huberciao
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja się nie biorę za samodzielne wypalanie DPF, nie wychodzi mi to, dlatego oddaję samochód do komputerowego wypalenia DPF :P
Marek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja wypalałem ostatnio dpf-a w trasie, nic trudnego. Szybko posżło.
Maciek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Przecież wypalanie DPF jest dziecinnie proste, wystarczy się dostosować do wskazówek. Ja również polecam wypalać filtr DPF w trasie!
Dereń
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Samemu najlepiej na trasie wypalać dpf, bo najlepsze warunki ku temu.

Popularne wpisy

7 Grudzień 2021

DPF - z czego jest zrobiony?

Filtr cząstek stałych jest zbudowany z węglika krzemu albo kordierytu (tańsza wersja), a można także się spotkać z wkładem metalowym, który jest trwalszy niż ten ceramiczny. Wkład od środka jest wypełniony dużą ilością kanalików ułożonych naprzemiennie. ...