Subpage photo

Jak się czyści DPF?

Oceń: / Aktualna ocena: 4.50
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
Stan - dostępne
Zadzwoń +48 725 803 803 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Serwis regeneracji filtrów DPF/FAP i Katalizatorów
W naszej ofercie znajdziesz filtry DPF, FAP oraz katalizatory
  • nowe
  • regenerowane na wymianę
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Dlaczego MY

30 letnie doświadczenie w regeneracji podzespołów samochodowych

  • Najnowocześniejsza pracownia regeneracji / czyszczenia filtrów cząstek stałych DPF, FAP, SCR i katalizatorów w Polsce
  • Autoryzacja Bosch Diesel Service - gwarancja najwyższej jakości usług
  • Najnowocześniejsza maszyna do czyszczenia filtrów szwajcarskiej firmy FFSolution
  • Wydruk protokołu z parametrami przepustowości

Regenerujemy filtry montowane zarówno w samochodach osobowych, dostawczych, ciężarowych, jak i pojazdach rolniczych

  • Filtry spełniają warunki homologacji i normy emisji spalin
  • Szybki czas realizacji zamówienia i najlepsze ceny w Polsce!
  • Przyjmujemy zlecenia wysyłkowe i prowadzimy sprzedaż w Polsce i zagranicą
  • Podzespoły odbieramy / wysyłamy codziennie naszym kurierem
Jak się czyści DPF?
Jak się czyści DPF?

Filtr cząstek stałych czyści się w zasadzie wieloma sposobami; możesz go wypalić w trasie, na postoju oraz komputerowo w ASO (tudzież w zwykłym warsztacie), oddać go na fachową regenerację (przykładowe: mycie hydrodynamiczne, obróbka termiczna, pneumatyczna, czyszczenie chemiczne), jak również niektórzy wymieniają sam zużyty wkład DPF. Każda z wymienionych metod jest w jakiś sposób dobra dla tego podzespołu, natomiast tylko jedna z nich jest w stanie usunąć z wnętrza filtra DPF sadzę, popiół, resztki olejów i nagaru. Mowa o czyszczeniu hydrodynamicznym. Usługa ta wykonywana jest przez specjalistę i nie jest ona droga, a przynosi najlepsze i długotrwałe efekty. Jako właściciel samochodu z wbudowanym silnikiem wysokoprężnym i dodatkowo z filtrem cząstek stałych, jesteś zobowiązany do zastosowania się do zaleceń od producenta w celu utrzymania podzespołów w jak najlepszej kondycji.

Czyszczenie DPF — sposoby na zapchany filtr cząstek stałych — Jak wyczyścić DPF domowym sposobem?

Metod oczyszczania filtra cząstek stałych jest bardzo dużo, tylko najważniejsze, aby dobrać odpowiednią według potrzeb DPF. Tak czy inaczej, będziemy polecać czyszczenie wodne pod ciśnieniem, bo jest to najbezpieczniejszy sposób udrażniania podzespołu. Oczywiście zawsze jakieś ryzyko występuje (należy uważać, aby nie wypłukać metali szlachetnych z wkładu, ponieważ filtr DPF straci całkowicie swoje właściwości i konieczna będzie jego wymiana), natomiast maszynę obsługują fachowcy, więc jest to w zasadzie mało prawdopodobne. Jeżeli jednak nie chcesz od razu umawiać się na regenerację w ASO, to polecamy kupić preparat, który ułatwi Ci wyczyszczenie wkładu z sadzy. Takie środki do DPF mają naprawdę pozytywne opinie, więc warto się nad nimi zastanowić. Aplikuj je zgodnie ze wskazówkami na opakowaniu, a także stosuj później preparaty, które podtrzymają efekt i wspomogą wypalanie sadzy.

1. Filtr DPF – jak czyścić i na jak długo to pomaga? - Regeneracja DPF

Jeśli wybierzesz odpowiednią metodę regeneracji filtra DPF, to efekty faktycznie będą się utrzymywały bardzo długo. Jednak, aby w tym pomóc, należy stosować się do kilku podstawowych zaleceń od producenta pojazdu, które dotyczą prawidłowej eksploatacji samochodu z filtrem cząstek stałych. Natomiast, jeżeli mielibyśmy Ci polecić najskuteczniejszą metodę czyszczenia DPF, będzie to mycie hydrodynamiczne.

Filtr DPF – jak czyścić i na jak długo to pomaga? - Regeneracja DPF
Filtr DPF – jak czyścić i na jak długo to pomaga? - Regeneracja DPF

2. Jak wypalić DPF? - Wypalanie DPF

Najbardziej polecaną metodą wypalania filtra cząstek stałych jest dopalanie sadzy w trakcie jazdy, ponieważ dzięki podwyższonej prędkości i obrotów zanieczyszczenia wydostają się z układu wydechowego w sposób naturalny i nieobciążający silnika. Utrzymanie tej prędkości i obrotów powinno trwać dłuższą chwilę i pod żadnym pozorem nie wolno przerwać procesu samooczyszczania DPF, bo nie wpłynie to dobrze na stan tego podzespołu, jak i na jednostkę napędową.

Komentarze

Marek 2022-12-30 12:12:15

Filtr cząstek stałych (DPF) oraz katalizator to dwa różne elementy układu wydechowego samochodu, które pełnią odmienne funkcje. Katalizator jest elementem układu wydechowego, którego zadaniem jest ograniczanie emisji szkodliwych substancji, takich jak tlenki azotu, tlenki węgla i inne zanieczyszczenia, poprzez ich przemianę na mniej szkodliwe substancje. Natomiast filtr DPF jest elementem układu wydechowego, którego zadaniem jest ograniczanie emisji szkodliwych cząstek stałych, takich jak sadza i pyły, poprzez ich zatrzymywanie w specjalnym filtrze.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Na jakich obrotach najlepiej wypalić DPF?- sprawdźmy!

Filtr DPF należy wypalać na obrotach w przedziale 2500-3000 obr./min....

Czytaj więcej

Czy uszkodzony katalizator ma wpływ na pracę silnika?- warto wiedzieć!

Uszkodzony katalizator ma niekorzystny wpływ zarówno na pracę silnika, jak i komfort jazdy....

Czytaj więcej

Jak wyczyścić filtr DPF bez demontażu?- Czy to dobry pomysł?

Filtr DPF możemy wyczyścić bez jego wcześniejszego demontażu, samodzielnie, w warunkach domowych za pomocą odpowiednich preparatów takich jak: Liqui Moly, K2 DPF Cleaner, Forch Zmywacz DPF itp....

Czytaj więcej

Ile trwa regeneracja katalizatora?- sprawdź!

Profesjonalna regeneracja katalizatora w serwisie samochodowym niezależnie od wybranej metody, zazwyczaj zajmuje jeden dzień roboczy....

Czytaj więcej

Co robi katalizator w samochodzie?- sprawdźmy!

Katalizator w samochodzie redukuje poziom szkodliwych składników spalin emitowanych przez pojazd do środowiska....

Czytaj więcej

Po jakim przebiegu należy wymienić katalizator?- warto wiedzieć!

Producenci szacowany przebieg, po którym należy wymienić katalizator określają na 80-100 tysięcy kilometrów....

Czytaj więcej

Jak wygląda proces czyszczenia DPF?- sprawdźmy to!

Profesjonalny proces czyszczenia filtra zazwyczaj rozpoczyna się standardową procedurą, jaką jest wykonanie oględzin i ocena stanu technicznego, natomiast dalszy proces czyszczenia filtra DPF uzależniony jest od metody, jaką będzie ono wykonywane. ...

Czytaj więcej

Co powoduje zapychanie filtra DPF?- sprawdźmy to!

Zapchanie filtra DPF powoduje głównie zbyt duże nagromadzenie się w jego przestrzeni popiołu, który powstaje podczas procesu spalania sadzy. ...

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.