Jak się czyści DPF?
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów | |
---|---|
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów | CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze |
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory | GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów |
Stan -
|

- nowe
- regenerowane na wymianę
- używane z gwarancją
Dlaczego MY
30 letnie doświadczenie w regeneracji podzespołów samochodowych
- Najnowocześniejsza pracownia regeneracji / czyszczenia filtrów cząstek stałych DPF, FAP, SCR i katalizatorów w Polsce
- Autoryzacja Bosch Diesel Service - gwarancja najwyższej jakości usług
- Najnowocześniejsza maszyna do czyszczenia filtrów szwajcarskiej firmy FFSolution
- Wydruk protokołu z parametrami przepustowości
Regenerujemy filtry montowane zarówno w samochodach osobowych, dostawczych, ciężarowych, jak i pojazdach rolniczych
- Filtry spełniają warunki homologacji i normy emisji spalin
- Szybki czas realizacji zamówienia i najlepsze ceny w Polsce!
- Przyjmujemy zlecenia wysyłkowe i prowadzimy sprzedaż w Polsce i zagranicą
- Podzespoły odbieramy / wysyłamy codziennie naszym kurierem

Filtr cząstek stałych czyści się w zasadzie wieloma sposobami; możesz go wypalić w trasie, na postoju oraz komputerowo w ASO (tudzież w zwykłym warsztacie), oddać go na fachową regenerację (przykładowe: mycie hydrodynamiczne, obróbka termiczna, pneumatyczna, czyszczenie chemiczne), jak również niektórzy wymieniają sam zużyty wkład DPF. Każda z wymienionych metod jest w jakiś sposób dobra dla tego podzespołu, natomiast tylko jedna z nich jest w stanie usunąć z wnętrza filtra DPF sadzę, popiół, resztki olejów i nagaru. Mowa o czyszczeniu hydrodynamicznym. Usługa ta wykonywana jest przez specjalistę i nie jest ona droga, a przynosi najlepsze i długotrwałe efekty. Jako właściciel samochodu z wbudowanym silnikiem wysokoprężnym i dodatkowo z filtrem cząstek stałych, jesteś zobowiązany do zastosowania się do zaleceń od producenta w celu utrzymania podzespołów w jak najlepszej kondycji.
Czyszczenie DPF — sposoby na zapchany filtr cząstek stałych — Jak wyczyścić DPF domowym sposobem?
Metod oczyszczania filtra cząstek stałych jest bardzo dużo, tylko najważniejsze, aby dobrać odpowiednią według potrzeb DPF. Tak czy inaczej, będziemy polecać czyszczenie wodne pod ciśnieniem, bo jest to najbezpieczniejszy sposób udrażniania podzespołu. Oczywiście zawsze jakieś ryzyko występuje (należy uważać, aby nie wypłukać metali szlachetnych z wkładu, ponieważ filtr DPF straci całkowicie swoje właściwości i konieczna będzie jego wymiana), natomiast maszynę obsługują fachowcy, więc jest to w zasadzie mało prawdopodobne. Jeżeli jednak nie chcesz od razu umawiać się na regenerację w ASO, to polecamy kupić preparat, który ułatwi Ci wyczyszczenie wkładu z sadzy. Takie środki do DPF mają naprawdę pozytywne opinie, więc warto się nad nimi zastanowić. Aplikuj je zgodnie ze wskazówkami na opakowaniu, a także stosuj później preparaty, które podtrzymają efekt i wspomogą wypalanie sadzy.
1. Filtr DPF – jak czyścić i na jak długo to pomaga? - Regeneracja DPF
Jeśli wybierzesz odpowiednią metodę regeneracji filtra DPF, to efekty faktycznie będą się utrzymywały bardzo długo. Jednak, aby w tym pomóc, należy stosować się do kilku podstawowych zaleceń od producenta pojazdu, które dotyczą prawidłowej eksploatacji samochodu z filtrem cząstek stałych. Natomiast, jeżeli mielibyśmy Ci polecić najskuteczniejszą metodę czyszczenia DPF, będzie to mycie hydrodynamiczne.

2. Jak wypalić DPF? - Wypalanie DPF
Najbardziej polecaną metodą wypalania filtra cząstek stałych jest dopalanie sadzy w trakcie jazdy, ponieważ dzięki podwyższonej prędkości i obrotów zanieczyszczenia wydostają się z układu wydechowego w sposób naturalny i nieobciążający silnika. Utrzymanie tej prędkości i obrotów powinno trwać dłuższą chwilę i pod żadnym pozorem nie wolno przerwać procesu samooczyszczania DPF, bo nie wpłynie to dobrze na stan tego podzespołu, jak i na jednostkę napędową.
Komentarze
Filtr cząstek stałych (DPF) oraz katalizator to dwa różne elementy układu wydechowego samochodu, które pełnią odmienne funkcje. Katalizator jest elementem układu wydechowego, którego zadaniem jest ograniczanie emisji szkodliwych substancji, takich jak tlenki azotu, tlenki węgla i inne zanieczyszczenia, poprzez ich przemianę na mniej szkodliwe substancje. Natomiast filtr DPF jest elementem układu wydechowego, którego zadaniem jest ograniczanie emisji szkodliwych cząstek stałych, takich jak sadza i pyły, poprzez ich zatrzymywanie w specjalnym filtrze.