Subpage photo

Jak się czyści filtr DPF?

Oceń: / Aktualna ocena: 4.50
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
Stan - dostępne
Zadzwoń +48 725 803 803 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Firma regeneracji filtrów DPF
W naszej ofercie znajdziesz filtry DPF, FAP oraz katalizatory
  • nowe
  • regenerowane na wymianę
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Dlaczego MY

30 letnie doświadczenie w regeneracji podzespołów samochodowych

  • Najnowocześniejsza pracownia regeneracji / czyszczenia filtrów cząstek stałych DPF, FAP, SCR i katalizatorów w Polsce
  • Autoryzacja Bosch Diesel Service - gwarancja najwyższej jakości usług
  • Najnowocześniejsza maszyna do czyszczenia filtrów szwajcarskiej firmy FFSolution
  • Wydruk protokołu z parametrami przepustowości

Regenerujemy filtry montowane zarówno w samochodach osobowych, dostawczych, ciężarowych, jak i pojazdach rolniczych

  • Filtry spełniają warunki homologacji i normy emisji spalin
  • Szybki czas realizacji zamówienia i najlepsze ceny w Polsce!
  • Przyjmujemy zlecenia wysyłkowe i prowadzimy sprzedaż w Polsce i zagranicą
  • Podzespoły odbieramy / wysyłamy codziennie naszym kurierem
Jak się czyści filtr DPF?
Jak się czyści filtr DPF?

Filtr cząstek stałych możesz wypalić, jak i oczyścić samodzielnie tudzież w serwisie. DPF jest podzespołem, który wymaga udrożniania, gdyż w trakcie jego pracy gromadzą się w nim zanieczyszczenia. Z biegiem czasu zaczynają one wpływać na poprawne działanie filtra i zazwyczaj daje on o sobie znać poprzez zaświecenie się kontrolki wypalania. Kierowca więc bez zastanowienia powinien kontynuować jazdę ze zwiększoną prędkością wraz z obrotami. Procedura samoregeneracji DPF trwa zazwyczaj od 10 do 30 minut. Jeżeli chodzi o specjalistyczne czyszczenie filtra w serwisie, to sprawdzi się metoda hydrodynamiczna. Dzięki niej z wnętrza DPF zostaną wypłukane każdego rodzaju zanieczyszczenia.

Jak wyczyścić DPF? Domowe sposoby czyszczenia filtrów cząstek stałych - Czyszczenie DPF bez demontażu

Właściciele samochodów z Dieslem, jeśli podejmują się samodzielnego oczyszczania filtra cząstek stałych, to następującymi metodami: czyszczenie DPF płynem do kominków, Kretem oraz wrzącą wodą, jak również preparatami, które są stricte dedykowane do DPF-ów. Spośród wymienionych najlepszym wyborem będzie właśnie czyszczenie filtra DPF bez demontażu, czyli przy użyciu Liqui Moly tudzież K2 DPF. Pamiętaj, że regeneracja podzespołu na własną rękę przynosi efekty na chwilę, bo we wkładzie filtra cząstek stałych gromadzi się także popiół, którego nie da się tak łatwo pozbyć.

1. Filtr DPF – jak czyścić i na jak długo to pomaga? - Zapchany filtr DPF - czy można jeździć?

Warto wiedzieć, że jeśli poruszasz się autem z niedrożnym filtrem cząstek stałych, to szkodzisz zarówno jemu, silnikowi, jak i innym uczestnikom na drodze. Logicznym wytłumaczeniem jest jazda samochodem, gdy zamierzasz wypalić osady, blokujące drożność podzespołu. Jeżeli pomimo wypalania filtra DPF nadal będziesz mieć problem z osiągnięciem mocy, ze zwiększonym spalaniem i z zapalonymi na kokpicie kontrolkami, to zalecamy umówić się do serwisu na dokładną diagnostykę DPF. Możliwe, że za utrzymanie niepokojących objawów będzie odpowiadać popiół. Filtr cząstek stałych czyszczony wodą pod ciśnieniem odzyskuje swoje parametry wraz z właściwościami, a efekty mogą utrzymywać się naprawdę długo.

Filtr DPF – jak czyścić i na jak długo to pomaga? - Zapchany filtr DPF - czy można jeździć?
Filtr DPF – jak czyścić i na jak długo to pomaga? - Zapchany filtr DPF - czy można jeździć?

2. Czyszczenie (regeneracja) DPF-a. Jak, gdzie i za ile? - Regeneracja DPF

Żywotność filtra cząstek stałych zależy od właściciela swojego pojazdu, ponieważ auta, które zostały wyposażone w ten podzespół, muszą być odpowiednio eksploatowane. Przede wszystkim trzeba też stwarzać DPF-owi warunki, aby mógł się oczyścić. Jeżeli bagatelizujesz potrzebę jego samoregeneracji, to w nim ciągle zbierają się osady, przez co w każdej chwili może utracić swoją wydajność. Oprócz wypalania DPF trzeba także czyścić go w serwisie w celu pozbycia się z niego również popiołu. Wbrew pozorom regeneracja w ASO nie jest droga (około 500 złotych), natomiast jej efekty są warte każdej złotówki, zainwestowanej w tę usługę.

Komentarze

Bartosz 2022-12-30 09:46:16

Filtr DPF (cząstek stałych) jest elementem układu wydechowego samochodu, którego zadaniem jest usuwanie zanieczyszczeń emitowanych przez silnik. Aby wyczyścić filtr DPF, należy najpierw sprawdzić, czy jest on zapchany. Można to zrobić, sprawdzając jego stan lub korzystając z diagnostyki komputerowej. Jeśli filtr jest zapchany, należy najpierw skontaktować się z mechanikiem lub specjalistą w celu uzyskania porady co do sposobu jego wyczyszczenia. W niektórych przypadkach może być konieczne użycie specjalnego sprzętu lub chemikaliów, aby usunąć zanieczyszczenia z filtra. W innych przypadkach może wystarczyć przeprowadzenie procesu regeneracji filtra, który polega na jego oczyszczeniu za pomocą specjalnych katalizatorów. Należy pamiętać, że wyczyszczenie filtra DPF powinno być przeprowadzane przez wykwalifikowanego specjalistę, aby uniknąć uszkodzenia tego elementu.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Jak długo wypala się filtr cząstek stałych?- sprawdźmy!

Niezależnie od metody filtr DPF wypala się zazwyczaj 20-30 minut....

Czytaj więcej

Ile kosztuje czyszczenie DPF z montażem?- sprawdźmy!

Koszt związany z czyszczeniem filtra DPF oraz jego montażem uzależniony jest od metody, jaką będzie ono wykonywane, zazwyczaj rozpoczyna się od kilkuset złotych, ale o dokładną cenę usługi należy dopytać w wybranym przez nas serwisie....

Czytaj więcej

Jak sprawdzić stan filtra cząstek stałych?- pora to wyjaśnić!

Stan filtra cząstek stałych najpewniej jest sprawdzić w serwisie samochodowym przy użyciu przez mechanika profesjonalnych narzędzi diagnostycznych....

Czytaj więcej

Czy konieczna jest wymiana oleju po wypalaniu filtra DPF?- warto wiedzieć!

Wymiana oleju po wypalaniu filtra DPF jest zalecana, ponieważ istnieje duże ryzyko rozcieńczenia oleju silnikowego pozostałym, niespalonym paliwem, które może się do niego przedostać....

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.