Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Filtr cząstek stałych możesz wypalić, jak i oczyścić samodzielnie tudzież w serwisie. DPF jest podzespołem, który wymaga udrożniania, gdyż w trakcie jego pracy gromadzą się w nim zanieczyszczenia. Z biegiem czasu zaczynają one wpływać na poprawne działanie filtra i zazwyczaj daje on o sobie znać poprzez zaświecenie się kontrolki wypalania. Kierowca więc bez zastanowienia powinien kontynuować jazdę ze zwiększoną prędkością wraz z obrotami. Procedura samoregeneracji DPF trwa zazwyczaj od 10 do 30 minut. Jeżeli chodzi o specjalistyczne czyszczenie filtra w serwisie, to sprawdzi się metoda hydrodynamiczna. Dzięki niej z wnętrza DPF zostaną wypłukane każdego rodzaju zanieczyszczenia.
Jak wyczyścić DPF? Domowe sposoby czyszczenia filtrów cząstek stałych - Czyszczenie DPF bez demontażu
Właściciele samochodów z Dieslem, jeśli podejmują się samodzielnego oczyszczania filtra cząstek stałych, to następującymi metodami: czyszczenie DPF płynem do kominków, Kretem oraz wrzącą wodą, jak również preparatami, które są stricte dedykowane do DPF-ów. Spośród wymienionych najlepszym wyborem będzie właśnie czyszczenie filtra DPF bez demontażu, czyli przy użyciu Liqui Moly tudzież K2 DPF. Pamiętaj, że regeneracja podzespołu na własną rękę przynosi efekty na chwilę, bo we wkładzie filtra cząstek stałych gromadzi się także popiół, którego nie da się tak łatwo pozbyć.
Filtr DPF – jak czyścić i na jak długo to pomaga? - Zapchany filtr DPF - czy można jeździć?
Warto wiedzieć, że jeśli poruszasz się autem z niedrożnym filtrem cząstek stałych, to szkodzisz zarówno jemu, silnikowi, jak i innym uczestnikom na drodze. Logicznym wytłumaczeniem jest jazda samochodem, gdy zamierzasz wypalić osady, blokujące drożność podzespołu. Jeżeli pomimo wypalania filtra DPF nadal będziesz mieć problem z osiągnięciem mocy, ze zwiększonym spalaniem i z zapalonymi na kokpicie kontrolkami, to zalecamy umówić się do serwisu na dokładną diagnostykę DPF. Możliwe, że za utrzymanie niepokojących objawów będzie odpowiadać popiół. Filtr cząstek stałych czyszczony wodą pod ciśnieniem odzyskuje swoje parametry wraz z właściwościami, a efekty mogą utrzymywać się naprawdę długo.
Czyszczenie (regeneracja) DPF-a. Jak, gdzie i za ile? - Regeneracja DPF
Żywotność filtra cząstek stałych zależy od właściciela swojego pojazdu, ponieważ auta, które zostały wyposażone w ten podzespół, muszą być odpowiednio eksploatowane. Przede wszystkim trzeba też stwarzać DPF-owi warunki, aby mógł się oczyścić. Jeżeli bagatelizujesz potrzebę jego samoregeneracji, to w nim ciągle zbierają się osady, przez co w każdej chwili może utracić swoją wydajność. Oprócz wypalania DPF trzeba także czyścić go w serwisie w celu pozbycia się z niego również popiołu. Wbrew pozorom regeneracja w ASO nie jest droga (około 500 złotych), natomiast jej efekty są warte każdej złotówki, zainwestowanej w tę usługę.
Komentarze