Subpage photo

Jak skutecznie wyczyścić katalizator?

Oceń: / Aktualna ocena: 5.00
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
Cena - 390 zł netto
Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
CZAS REALIZACJI
1-2 dni robocze
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
Stan - dostępne
Zadzwoń +48 725 803 803 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Serwis regeneracji KAT, DPF, FAP
W naszej ofercie znajdziesz filtry DPF, FAP oraz katalizatory
  • nowe
  • regenerowane na wymianę
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny
Jak wyczyścić katalizator?

Skuteczną metodą oczyszczania reaktora katalitycznego jest mycie hydrodynamiczne, które praktykuje się również przy niedrożnych filtrach cząstek stałych. Ten sposób regeneracji pozwala usunąć wszelkiego rodzaju osady z wnętrza podzespołu, przywracając mu tym samym parametry wraz z właściwościami. Ponadto możesz zakupić odpowiedni preparat typu Liqui Moly, który ma bardzo dobre opinie, a także zadowalającą skuteczność. W przypadku bardzo złego stanu wkładu katalizatora można go wymienić na nowy. Wyniesie Cię to o wiele taniej niż całkowita wymiana podzespołu. Pamiętaj, że jeśli w Twoim samochodzie od samego początku był wmontowany reaktor katalityczny, to nie masz prawa go wyrzucać i jeździć bez niego. Konwerter katalityczny ma za zadanie chronić nasze środowisko przed toksycznymi spalinami, tak więc żaden kierowca nie powinien uniemożliwiać mu tej pracy.

Prosty sposób na zatkany katalizator — Czyszczenie katalizatora — czy warto?

Katalizator podobnie jak filtr cząstek stałych musi być czyszczony, ponieważ dzięki temu odzyskuje utracone parametry i spełnia swoją funkcję bez zarzutów. Jeśli więc odczujesz znaczny spadek mocy pojazdu, to warto zaopatrzyć się w środek zwany Liqui Moly Catalic System Cleaner 8931, a następnie dla podtrzymania efektów dodać do zbiornika Liqui Moly Catalic System Clean nr 7110. Dozowanie preparatu ma się odbywać na włączonym silniku, przy obrotach 2000 na minutę.

Czyszczenie katalizatorów metodą wodną — Zapchany katalizator — jak wyczyścić?

Jak już wspominaliśmy, mycie wodne pod ciśnieniem jest najlepszą metodą udrażniającą zatkany filtr cząstek stałych oraz katalizator. Można w pełni zaufać warsztatowi, który wyposażony jest w odpowiednią maszynę i środek chemiczny, co jest niezbędne do przeprowadzenia tego rodzaju czyszczenia podzespołu. Nie zapominajmy również o fachowej wiedzy pracowników serwisu, którzy od lat podejmują się regeneracji. Bez doświadczenia ciężko byłoby wykonać skuteczną regenerację filtra DPF lub reaktora katalitycznego. Jeśli jednak nie chcesz jechać do serwisu, zakup specjalistyczny preparat i zaaplikuj go zgodnie ze wskazówkami, które znajdziesz na opakowaniu.

Czyszczenie katalizatorów metodą wodną

Czyszczenie katalizatora. Jak to zrobić? - Środek do czyszczenia katalizatora K2

Niedrożny katalizator możesz albo wyczyścić, albo wymienić na nowy. Taniej jednak wyjdzie regeneracja w zaufanym serwisie, ponieważ koszt zakupu nowego podzespołu wynosi kilka tysięcy złotych. Czyszczenie konwertera katalitycznego w ASO zostanie wykonane wodą pod ciśnieniem, natomiast w domowych warunkach możesz zastosować specjalistyczne środki chemiczne jak na przykład K2 lub Liqui Moly. Zabrania się stosowania typowych granulek do udrażniania rur, ponieważ uszkodzisz układ wydechowy.

Komentarze

MOOnika 2022-12-30 08:17:59

Katalizator samochodowy jest ważnym elementem układu wydechowego, którego zadaniem jest oczyszczanie spalin z szkodliwych substancji, takich jak tlenki azotu i węglowodory. Nie jest możliwe całkowite wyczyszczenie katalizatora, ale istnieją sposoby na poprawienie jego pracy i wydłużenie jego żywotności.

Jednym ze sposobów na wyczyszczenie katalizatora jest jego regeneracja. Regeneracja polega na umyciu podzespołu wodą pod ciśnieniem. W przypadku jego mechanicznego uszkodzenia należy go niezwłocznie wymienić na nowy.

Innym sposobem na poprawienie pracy katalizatora jest używanie wysokiej jakości paliwa i oleju napędowego oraz regularne przeprowadzanie konserwacji samochodu, w tym wymiany filtrów i kontroli stanu układu wydechowego.

Jeśli podejrzewasz, że Twój katalizator jest zanieczyszczony lub uszkodzony, należy skontaktować się z mechanikiem lub serwisem samochodowym, aby sprawdzić stan katalizatora i w razie potrzeby dokonać naprawy lub wymiany na nowy.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Jakie są typowe objawy niewłaściwie działającego filtra cząstek stałych? 5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć!

Niewłaściwie działający filtr cząstek stałych (DPF) może objawiać się różnymi symptomami, które sygnalizują potencjalne problemy z jego funkcjonalnością lub regeneracją. Sprawdź razem z nami jakie!...

Czytaj więcej

DPF a flota pojazdów miejskich – częste problemy

Wraz ze znacznym wzrostem zapotrzebowania na zrównoważone rozwiązania transportowe, floty pojazdów miejskich stają w obliczu nowych wyzwań...

Czytaj więcej

DPF w samochodach - kluczowa rola filtra cząstek stałych w redukcji emisji spalin.

Filtr cząstek stałych (DPF) w silnikach wysokoprężnych, odgrywa kluczową rolę w zmniejszaniu emisji szkodliwych substancji przez pojazdy z tego rodzaju silnikami. Jego głównym celem jest efektywne usuwanie cząstek stałych z gazów spalinowych, co przekłada się na poprawę jakości powietrza...

Czytaj więcej

Wpływ zatkanego DPF na sprawność pojazdu, czyli skutki dla mocy silnika i spalania paliwa.

Zapchany filtr cząstek stałych ogranicza przepływ spalin, co może powodować wzrost ciśnienia w układzie wydechowym. Może to prowadzić do uszkodzenia silnika i zwiększonego zużycia oleju silnikowego....

Czytaj więcej

Nowe możliwości dla starych katalizatorów. 1500 zł mandatu!

Stare katalizatory mogą odzyskać swoje pierwotne parametry poprzez wymianę wkładu podzespołu lub czyszczenie...

Czytaj więcej

DPF SOS – Szybka pomoc dla zatkanych filtrów

Wybór odpowiedniego serwisu do czyszczenia filtra DPF jest istotny z uwagi na efektywność procesu...

Czytaj więcej

Czy każdy Diesel wymaga użycia AdBlue? Powinieneś o tym wiedzieć!

Nie, nie każdy Diesel wymaga użycia AdBlue. Wymagają go pojazdy z silnikami Diesla, które są wyposażone w system SCR, czyli selektywnej redukcji katalitycznej....

Czytaj więcej

Jakie mogą być skutki ignorowania objawów zapchanego filtra cząstek stałych? Na to musisz uważać!

Ignorowanie objawów zapchanego filtra cząstek stałych (DPF) w pojeździe może prowadzić do różnych negatywnych skutków, zarówno dla samochodu, jak i dla środowiska....

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.