Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jeśli jesteś w trakcie zakupu używanego samochodu, poproś sprzedawcę o dowód na to, że katalizator znajduje się w układzie wydechowym pojazdu i że jest on całkowicie sprawny; albo innym sposobem na sprawdzenie obecności katalizatora będzie po prostu udanie się do serwisu i zlokalizowanie na przykład za pomocą numeru VIN tudzież sprawdzenie układu wydechowego. Jeżeli do tej pory nie wiedziałeś, gdzie jest katalizator w pojeździe, to odpowiedź znajduje się zdanie wcześniej, czyli miejsce tego podzespołu jest w układzie wydechowym. Posiadanie katalizatora jest bardzo ważne, ponieważ ma on za zadanie oczyszczać spaliny z toksycznych pierwiastków chemicznych, dlatego Twoim obowiązkiem jest przestrzeganie obowiązujących norm emisji spalin, bo inaczej podczas kontroli Policji możesz niespodziewanie otrzymać mandat i stracić możliwość poruszania się pojazdem, dopóki nie zamontujesz na nowo katalizatora.
1. Wycięcie katalizatora w benzynie i w dieslu
Nieistotne czy wycięto katalizator z Twojego pojazdu posiadającego diesla lub benzynę, istotne zaś jest to, że grożą Ci niemałe konsekwencje, których lepiej uniknąć, jeżeli w dalszym ciągu chcesz swobodnie poruszać się po ulicy i nie stracić pieniędzy na mandaty za zbyt dużą ilość spalin w układzie wydechowym. Tak więc, jeśli nie masz katalizatora, zamontuj go jak najszybciej.
2. Pusty katalizator w aucie
Myślałeś może, że masz katalizator w samochodzie, a później okazało się, że jest to tylko pozostawiona metalowa puszka, aby na pierwszy rzut oka wydawało się, że katalizator znajduje się w pojeździe nienaruszony? Często takie sytuacje się zdarzają, ponieważ użytkownicy myślą, że kontrola Policji zaglądnie do wydechu i jeśli zauważy puszkę, to nie będzie chciała dogłębnie sprawdzać podzespołu. Podobne jest myślenie na badaniu technicznym, ponieważ większość myśli, że tak naprawdę ani katalizator, ani filtr cząstek stałych nie są sprawdzane. Pusty katalizator można właściwie rozpoznać bardzo prosto poprzez charakterystyczny dźwięk podczas jazdy. Podsumowując: metalowa puszka musi być zapełniona wkładem katalizatora i nie wolno umieszczać w niej innych „zamienników”, jak na przykład strumienicę albo tłumik.
Kupiłem auto bez katalizatora – co mi grozi?
Nie masz katalizatora, to z pewnością możesz zapomnieć o badaniu technicznym pojazdu, bo nie ujdzie Ci na sucho jego brak.
Dodatkowo otrzymasz mandat, który w Polsce może nie będzie tak wysoki jak za granicą oraz istnieje duże ryzyko, że pojazd straci homologację.
Komentarze