Jak sprawdzić, czy DPF jest zapchany?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji DPF

1. Jak rozpoznać, że Twój DPF jest zatkany?

Bardzo ważną kwestią w celu poprawnej eksploatacji pojazdu wyposażonego w wysokoprężny silnik Diesla jest wiedza w zakresie tego, jak sprawdzić, czy DPF jest zapchany. Wbrew pozorom, po czym poznać, że DPF jest zapchany, nie jest trudno. Filtr taki rozpocznie manifestować to wówczas poprzez utratę mocy jednostki napędowej, pojawienie się kontrolki DPF, pracą na nierównych obrotach, czy też przejście w tryb pracy awaryjnej. Gdy pojawi się już sama kontrolka DPF – co zrobić? To nie powinno stanowić dla nas wówczas zagadki.

Kontrolka zazwyczaj podaje sygnał w następujący sposób:
- pojawia się na chwilę w trakcie dłuższej jazdy i komunikuje, iż rozpoczął się proces dopalania sadzy i nie wolno wyłączyć silnika, a po całej procedurze znika, podobnie jak zwiększone spalanie i chwilowe zadymienie z układu wydechowego,
- mruga, komunikując tym samym, że przepustowość filtra jest już na niebezpiecznej granicy minimum,
- trwale świeci na naszej desce rozdzielczej i wskazuje najprawdopodobniej na to, iż filtr się poddał i wymaga już wyłącznie pomocy serwisowej.

I tak w przypadku, gdy kontrolka zagości na naszej desce rozdzielczej na stałe, jest już zazwyczaj za późno, aby zastanawiać się nad tym, jak wymusić wypalanie DPF. W sytuacji, gdy pojawia się już szereg niepokojących objawów, a sterownik silnika nie inicjuje już samoczynnej regeneracji, mamy jasny komunikat, iż nasz filtr cząstek stałych jest już w tak kiepskiej kondycji, iż nie obędzie się bez ingerencji specjalisty.

Zazwyczaj wówczas przeprowadza się czyszczenie takiego filtra przy pomocy metody wodnej, wykonywanej przy użyciu specjalistycznych maszyn, i detergentów zmiękczających popiół, które aplikuje się do takiej kąpieli o odpowiedniej wysokiej temperaturze. Wówczas to strumienie takiego ciepłego roztworu, przeprowadzane przez filtr pod dedykowanym tego typu zabiegom ciśnieniem bez problemu, doszczętnie usuwają wszelkie złogi zalegające w filtrze, które dotychczas tak skutecznie uniemożliwiały jego efektywną pracę.

Filtr DPF

Zapchany filtr DPF – czy można jeździć bezpiecznie?

Jazda na zapchanym podzespole jest absolutnie niedopuszczalna. Każdy powinien wiedzieć, jak sprawdzić, czy DPF jest zapchany, a już pierwsze objawy powinny nas zmusić do reakcji. Doprowadza ona bowiem nie tylko do poważnych uszkodzeń w obrębie układu wydechowego, ale także obciąża w znaczny sposób pracę silnika, czy też turbiny, tym samym skutecznie skracając ich żywotność.

Filtr cząstek stałych
Co o tym myślisz?

Komentarze

Marek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Aby sprawdzić, czy filtr cząstek stałych (DPF) jest zapchany, należy skorzystać z diagnostyki komputerowej pojazdu. Można to zrobić podłączając specjalny komputer diagnostyczny do gniazda OBD (On-Board Diagnostics) w samochodzie. W ten sposób można odczytać błędy związane z DPF oraz poziom zapchania filtra. Alternatywnie, jeśli samochód posiada system monitorowania poziomu zapchania DPF, można go sprawdzić na desce rozdzielczej pojazdu, np. przez komunikat na wyświetlaczu lub kontrolkę. Innym sposobem jest sprawdzenie ciśnienia na kolektorze ssącym przed filtrem i za filtrem. Jeśli różnica jest znacząca, oznacza to, że filtr jest zapchany.
Buli_787
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja nie znam się na samochodach, więc dla mnie nie jest to proste jak sprawdzić zapchany dpf. Zdaje się na specjalistów z serwisu, oni tam już wiedzą jak to zrobić.
Miłosz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Gdy mój DPF był zapchany, to samochód dawał sygnał jakoś tak bardzo naturalnie i stopniowo. Zauważalne były np. delikatne spadki mocy, albo zapalała się kontrolka. Staram się jednak nie dopuszczać do takiego maksymalnego zapchania filtra, tylko sprawdzam co jakiś czas na diagnostyce samochód.
Hirek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Lepiej więc wyczyścić przy pojawieniu się kontrolki pierwszy raz, a przynajmniej warto wtedy zdiagnozować. Jak auto wejdzie w tryb awaryjny, to dopiero zaczną się problemy, tym bardziej jak stanie się to na trasie.
Wacek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nietrudno się nie domyślić, że DPF jest zapchany, bo od razu odbija się to na spadku mocy czy zwiększonym spalaniu... Jak się zregeneruje dobrze filtr DPF, to te problemy na szczęście ustają!

Popularne wpisy

6 maja 2021

Filtr DPF 174016

Przed czyszczeniem filtra DPF wykonujemy diagnostykę stanu filtra (aby wykluczyć uszkodzenia mechaniczne, wypalenie, wytopienie itd.) – sama ta weryfikacja nic nie kosztuje. Oczyszczony filtr DPF odzyska swoje pierwotne parametry, a Ty nie musisz długo czekać, ponieważ już następnego dnia filtr jest gotowy do ponownego zamontowania. Po czyszczeniu DPF do każdego zamówienia dołączamy wydruk parametrów drożności przed i po wykonaniu usługi. ...