Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
1. Jak rozpoznać, że Twój DPF jest zatkany?
Bardzo ważną kwestią w celu poprawnej eksploatacji pojazdu wyposażonego w wysokoprężny silnik Diesla jest wiedza w zakresie tego, jak sprawdzić, czy DPF jest zapchany. Wbrew pozorom, po czym poznać, że DPF jest zapchany, nie jest trudno. Filtr taki rozpocznie manifestować to wówczas poprzez utratę mocy jednostki napędowej, pojawienie się kontrolki DPF, pracą na nierównych obrotach, czy też przejście w tryb pracy awaryjnej. Gdy pojawi się już sama kontrolka DPF – co zrobić? To nie powinno stanowić dla nas wówczas zagadki.
Kontrolka zazwyczaj podaje sygnał w następujący sposób:
- pojawia się na chwilę w trakcie dłuższej jazdy i komunikuje, iż rozpoczął się proces dopalania sadzy i nie wolno wyłączyć silnika, a po całej procedurze znika, podobnie jak zwiększone spalanie i chwilowe zadymienie z układu wydechowego,
- mruga, komunikując tym samym, że przepustowość filtra jest już na niebezpiecznej granicy minimum,
- trwale świeci na naszej desce rozdzielczej i wskazuje najprawdopodobniej na to, iż filtr się poddał i wymaga już wyłącznie pomocy serwisowej.
I tak w przypadku, gdy kontrolka zagości na naszej desce rozdzielczej na stałe, jest już zazwyczaj za późno, aby zastanawiać się nad tym, jak wymusić wypalanie DPF. W sytuacji, gdy pojawia się już szereg niepokojących objawów, a sterownik silnika nie inicjuje już samoczynnej regeneracji, mamy jasny komunikat, iż nasz filtr cząstek stałych jest już w tak kiepskiej kondycji, iż nie obędzie się bez ingerencji specjalisty.
Zazwyczaj wówczas przeprowadza się czyszczenie takiego filtra przy pomocy metody wodnej, wykonywanej przy użyciu specjalistycznych maszyn, i detergentów zmiękczających popiół, które aplikuje się do takiej kąpieli o odpowiedniej wysokiej temperaturze. Wówczas to strumienie takiego ciepłego roztworu, przeprowadzane przez filtr pod dedykowanym tego typu zabiegom ciśnieniem bez problemu, doszczętnie usuwają wszelkie złogi zalegające w filtrze, które dotychczas tak skutecznie uniemożliwiały jego efektywną pracę.
Zapchany filtr DPF – czy można jeździć bezpiecznie?
Jazda na zapchanym podzespole jest absolutnie niedopuszczalna. Każdy powinien wiedzieć, jak sprawdzić, czy DPF jest zapchany, a już pierwsze objawy powinny nas zmusić do reakcji. Doprowadza ona bowiem nie tylko do poważnych uszkodzeń w obrębie układu wydechowego, ale także obciąża w znaczny sposób pracę silnika, czy też turbiny, tym samym skutecznie skracając ich żywotność.
Komentarze