Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Filtr cząstek stałych najlepiej sprawdzić w serwisie samochodowym, ponieważ ten element układu wydechowego zostanie wymontowany w celu dokładnego obejrzenia obudowy (jeżeli będą zauważalne ślady spawania, to prawdopodobnie wcześniej wyciągnięto z niej wkład). Ponadto innym sposobem weryfikacji tego podzespołu jest rozcięcie wkładu. Jednak, zamiast mechanicznie ingerować w obudowę DPF, wystarczy w nią postukać. Gdyby wydobył się pusty i bardzo specyficzny dźwięk, może to oznaczać, że brakuje tej części. Filtr cząstek stałych jest obowiązkowy, więc jeśli kupujesz auto z drugiej ręki, to zwróć szczególną uwagę na filtr DPF, jak również na reaktor katalityczny.
Jak można sprawdzić, czy filtr DPF został usunięty? - Oznaczenie DPF na tabliczce znamionowej
Jak można sprawdzić, czy filtr DPF został usunięty? Oprócz wyżej wypisanych sposobów weryfikacji filtra cząstek stałych należy jeszcze dopisać możliwość sprawdzenia go poprzez umieszczenie chusteczki do rury układu wydechowego. Ilość sadzy powinna pomóc Ci w wyciągnięciu wniosków. Dodatkowo możesz po prostu oddać pojazd do mechanika i podać mu numer VIN pojazdu. Ponadto, jeśli wartość na tabliczce znamionowej wynosi więcej niż 1, to także trzeba się spodziewać, że filtra DPF nie ma na swoim miejscu.
Objawy zapchanego DPF. Problemów z filtrem sadzy można tanio uniknąć - Lista aut bez DPF
Właściciele swoich samochodów w dalszym ciągu twierdzą, że posiadanie filtra cząstek stałych jest ich zmorą, dlatego większość z nich decyduje się na jego usunięcie. Oczywiście w tym miejscu zaznaczamy, że jeżdżenie autem bez tego podzespołu jest karalne, dlatego nie opłaca się ryzykować. Jeśli odczuwasz pogorszoną pracę silnika, zwiększa się spalanie lub pojawiają się kontrolki na kokpicie, to zregeneruj go. Dzięki temu nie wydasz dużo pieniędzy na niespodziewane naprawy lub wymiany elementów i będziesz zadowolony z efektów. Natomiast, jeżeli zależy Ci na tym, aby DPF-a nie było w aucie, to w Internecie znajduje się przykładowa lista takich pojazdów.
Przegląd techniczny a wycięty DPF – czy nowe przepisy coś zmienią? - Kupiłem auto z wyciętym DPF
To, czy uda Ci się przejść przegląd techniczny samochodu zależy od zaopatrzenia Stacji Kontroli Pojazdów. Zwykłe dymomierze nie są w stanie na tyle dobrze zbadać emisji spalin, aby określić obecność lub brak DPF. Absolutnie nie zachęcamy Cię do usuwania tego podzespołu, bo takie oszustwo w końcu się wyda. W przypadku zakupu używanego samochodu na wstępie powinieneś sprawdzić stan podzespołów i ponownie wyposażyć auto w brakujące elementy. Pamiętaj jednak, że zatajenie tak istotnych informacji o wycięciu potrzebnego DPF tudzież katalizatora jest niezgodne z prawem i mógłbyś domagać się odszkodowania, a nawet odstąpić od umowy kupna-sprzedaży.
Komentarze