Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Najlepszym rozwiązaniem będzie oddać pojazd do warsztatu i dokładne przeanalizowanie układu wydechowego, a także rozcięcie obudowy filtra cząstek stałych. Jeśli interesują Cię domowe sposoby weryfikacji tego podzespołu, to włóż palec z chusteczką do końcówki układu wydechowego, bo dzięki temu zobaczysz ilość nagromadzonej sadzy. Ta metoda nie pozwoli Ci samemu ocenić, czy zanieczyszczenia spowodowane są brakiem DPF, ponieważ, po pierwsze: może być po prostu zanieczyszczony, po drugie: jest jakieś prawdopodobieństwo, że faktycznie go nie ma, a po trzecie: być może osady te świadczą o problemie z zupełnie innym podzespołem. Ponadto w ASO obecność filtra cząstek stałych sprawdza się za pomocą numeru VIN. Po wstukaniu tego numeru pracownikowi wyświetlają się wszelkie potrzebne informacje o wyposażeniu auta, rodzaju silnika i tak dalej, dlatego ten sposób sprawdzi się wszystkim, którzy nie chcą mechanicznie ingerować w filtr DPF.
Dymomierze mogą wykryć wycięty filtr DPF - Spaliny po wycięciu DPF
Dymomierze mają pomóc w walce z zanieczyszczeniami. Ich działanie polega na zassaniu przez pompę określonej ilości spalin z układu wylotowego, a następnie poddaniu ich analizie. Niestety nie we wszystkich autach zostanie zweryfikowane wycięcie DPF, natomiast spokojnie wykryją one w pojazdach, spełniających normę emisji spalin EURO 5 i 6.
Przegląd techniczny a wycięty DPF – czy nowe przepisy coś zmienią? - Kupiłem auto z wyciętym DPF
Od wielu lat jest głośno na temat wycinania filtra cząstek stałych i konsekwencji związanych z tym procesem i w dalszym DPF jest usuwany z samochodów nagminnie, posiadających wysokoprężną jednostkę napędową. Jeżeli Stacja Kontroli Pojazdów, do której się udasz, będzie dysponować odpowiednim sprzętem, weryfikującym jakość spalin, to możesz mieć poważny problem, aby otrzymać pozytywny wynik przejścia badania technicznego. Nigdy nie kupuj świadomie samochodów bez filtra DPF (chyba że zamierzasz go zakupić i zamontować) i przed podjęciem ostatecznej decyzji o nabyciu pojazdu z drugiej ręki, zażądaj sprawdzenie całego wyposażenia pojazdu, żeby w późniejszym czasie nie ponieść kar przez kogoś innego.
Objawy zapchanego DPF. Problemów z filtrem sadzy można tanio uniknąć - Lista aut bez DPF
Objawami zatkanego filtra cząstek stałych są między innymi: utrata mocy silnika, większe zużycie oleju napędowego, kłopoty z uruchomieniem samochodu, odczuwalny specyficzny zapach spalin wydostający się z jednostki napędowej. Dodatkowo zapalenie się kontrolek DPF i „check engine”. Tego typu symptomy powinny nakłonić Cię do wizyty w serwisie w celu wyczyszczenia podzespołu. Nie zapłacisz dużo, a filtr DPF może być sprawny przez kolejne setki tysięcy kilometrów. Jeśli Twoje auto nie ma DPF od początku jego powstania, to nie musisz się martwić, że poniesiesz za to karę. W Internecie można znaleźć listę samochodów bez filtrów DPF/FAP, z którą warto się zapoznać.
Komentarze