Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Najprostszym i najbardziej rzetelnym sposobem na sprawdzenie, czy filtr cząstek stałych jest obecny w samochodzie, to zweryfikowanie tego podzespołu za pomocą numeru VIN. Podanie pracownikowi serwisu tego numeru pomoże mu w uzyskaniu potrzebnych informacji na temat Twojego pojazdu. Filtr cząstek stałych możesz też sprawdzić sam poprzez wprowadzenie palca do końcówki rury wydechowej lub przez stuknięcie w puszkę, znajdującą się w rurze wydechowej. Jeśli usłyszysz typowo „pusty” dźwięk, to prawdopodobnie brakuje tego podzespołu. W takiej sytuacji, jeśli okaże się, że nie masz filtra cząstek stałych w aucie, musisz jak najszybciej kupić nowy i poprosić o pomoc w zamontowaniu go. Jeżeli będziesz zwlekać, to bardzo szybko poniesiesz konsekwencje prawne.
Jak można sprawdzić, czy filtr DPF został usunięty? - Jak sprawdzić DPF po VIN?
Wielu kierowców zastanawia się, jak sprawdzić DPF po VIN, wobec tego numer VIN może zostać sprawdzony wyłącznie przez fachowców z serwisu i polega to na wpisaniu tego numeru do systemu i dzięki temu poznasz wszystkie informacje o swoim pojeździe. W przypadku, gdyby okazało się, że tego podzespołu brakuje w układzie wydechowym, należy go jak najszybciej zamontować, aby uchronić się przed grożącymi karami.
1. Jak sprawdzić, czy auto ma DPF? - Oznaczenie DPF na tabliczce znamionowej
Nie tylko sprawdzanie DPF na własną rękę przy użyciu kawałka materiału lub po numerze VIN w serwisie jest możliwe, ale również znalezienie tabliczki znamionowej w samochodzie i rozczytanie wartości kodu. Jeśli będzie on wyższy niż 1, to jest prawie pewne, że filtra cząstek stałych nie ma, więc warto zgłosić się na potwierdzenie tej diagnozy do serwisu.
2. Czy można sprawdzić, w jakim stopniu zużyty jest filtr DPF? - Kupiłem auto z wyciętym DPF
Przede wszystkim, zanim kupisz samochód z drugiej ręki, powinieneś sprawdzić o nim wszystkie informacje (wyposażenie, stan), aby nieświadomie nie zostać ukaranym za na przykład niesprawny DPF lub jego nieobecność. Jeśli już niestety po fakcie dowiedziałeś się, że filtra cząstek stałych nie ma, zadbaj o jego ponowny montaż. Mniejszym złem jest zanieczyszczony podzespół niż w ogóle jego brak, ponieważ w każdej chwili możesz go oczyścić, a stopień jego zużycia możesz zweryfikować w ASO za pomocą pomiaru czujników różnicy ciśnień, znajdujących się przed i za filtrem DPF. Jeżeli da się uratować podzespół regeneracją, to masz powód do radości, jednak gdy będzie trzeba go wymienić, to przygotuj się na dość kosztowny proces montażu nowego DPF.
3. Jak sprawdzić, czy jest filtr cząstek stałych? - Oznaczenie DPF na tabliczce znamionowej Ford
W tej kwestii najlepiej będzie zaufać doświadczonym pracownikom z serwisu i oddać pojazd do skontrolowania jego wyposażenia, (na przykład za pomocą numeru VIN) w tym, czy filtr cząstek stałych jest albo go nie ma. Możesz także odszukać tabliczkę znamionową Twojego auta i sprawdzić DPF na podstawie wartości kodu; jeśli wykazuje ona mniej niż 1, prawdopodobnie filtr DPF jest obecny.
Komentarze