Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jeżeli interesuje Cię, w jakim stopniu filtr cząstek stałych znajdujący się w Twoim samochodzie jest zużyty, to najlepiej udać się do serwisu, w którym specjalista sprawdzi poziom zapchania zanieczyszczeniami testerem diagnostycznym, jednakże jeśli jesteś ciekawy, czy w aucie jest obecny ten podzespół, to również pracownik serwisu może Ci w tym pomóc albo sam włóż kawałek materiału do końcówki rury układu wydechowego – na podstawie ilości przyklejonej sadzy będziesz mógł stwierdzić, czy filtr DPF / FAP jest, czy go nie ma. Wiedz też, że duża ilość osadów w rurze układu wydechowego nie musi świadczyć o braku filtra cząstek stałych, ponieważ po oddaniu samochodu do warsztatu i sprawdzeniu go może się okazać, że DPF jest uszkodzony albo też inne elementy mogły ulec destrukcji. Warto jednak w kwestii podejrzeń o wystąpienie potencjalnej usterki zaufać doświadczonym osobom, którzy potwierdzą lub obalą Twoje przypuszczenia.
Jak można sprawdzić, czy filtr DPF został usunięty? - Forscan - jak sprawdzić DPF?
Pierwszy sposób opisaliśmy powyżej, następnym krokiem może być po prostu wizyta w ASO i poproszenie specjalisty o sprawdzenie DPF-a podając mu numer VIN Twojego auta. On dzięki temu pozna właściwie wszystkie informacje o pojeździe i będzie mógł odpowiedzieć na nurtujące Cię pytanie odnośnie posiadania przez samochód filtra cząstek stałych. Zastosowanie na przykład interfejsu diagnostycznego FORSCAN również będzie w tym celu pomocne i nawet dzięki niemu możesz dowiedzieć się, kiedy ostatni raz było wykonywane wypalanie DPF/FAP w Twoim samochodzie.
Jak łatwo sprawdzić filtr DPF nawet domowym sposobem? Wstępna diagnostyka poziomu zapchania filtra DPF - Kontrolka DPF
W momencie, gdy podczas jazdy pojawi się kontrolka DPF, to dla Ciebie powinien być to sygnał o nagromadzeniu już dużej ilości osadów w jego wnętrzu czyli zapchaniu filtra DPF, dlatego też powinieneś pomyśleć jak najszybciej o samoregeneracji DPF albo oddać go na fachowe oczyszczanie, bo być może zalega w nim nie tylko sadza, ale też popiół. Nie tylko kontrolka wypalania filtra cząstek stałych jest powodem do zastanowienia się, czy z Twoim filtrem DPF jest wszystko w porządku, ale również kontrolka check engine, która równoznaczna jest ze znaczącym pogorszeniem osiągów silnika.
Czy można sprawdzić, w jakim stopniu zużyty jest filtr DPF? - Jak sprawdzić ilość popiołu w DPF?
Polecamy oddać filtr cząstek stałych do skontrolowania stanu filtra cząstek stałych i ewentualnie podjęcia odpowiednich działań w kierunku regeneracji. Jeżeli okazałoby się, że filtr jest mocno zniszczony, to konieczna będzie wymiany podzespołu na nowy. Zarówno poziom sadzy i popiołu zostanie sprawdzone poprzez użycie testera diagnostycznego i lepiej, żeby zostało to zweryfikowane przez pracownika, ponieważ wie on, ile maksymalnie może znajdować się zanieczyszczeń, które nie doprowadzą jeszcze do całkowitego uszkodzenia tego elementu.
Jak sprawdzić, czy auto ma DPF? - Jak sprawdzić DPF w BMW E90?
Metody samodzielnego sprawdzenia, czy DPF jest w samochodzie, omawialiśmy we wcześniejszych akapitach, natomiast nie napisaliśmy jeszcze o tym, że w serwisie specjalista może po prostu wymontować metalową puszkę z układu wydechowego, rozciąć ją i wtedy okaże, się czy wkład w niej jest, czy go brakuje. Tak można potraktować każdy filtr niezależnie, czy jest to BMW E30, czy Peugeot 307.
Komentarze