Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Ilość popiołu w filtrze cząstek stałych możesz sprawdzić poprzez użycie testera diagnostycznego, dzięki czemu pracownik serwisu będzie w stanie oszacować w proc. zawartość zarówno problematycznego popiołu, jak i sadzy wewnątrz podzespołu. Warto poznać informacje na temat stanu swojego filtra DPF, ponieważ jest on niezbędny do emitowania czystszych i w mniejszej ilości spalin do środowiska. Jeżeli szybko zareagujesz i poddasz regeneracji DPF, on z powrotem będzie pracować dobrze i przy tym nie zostanie także zaburzona funkcja pozostałych elementów. Jeżeli po diagnozie filtra cząstek stałych okaże się, że w jego wnętrzu jest bardzo dużo osadów, to należy go porządnie wyczyścić, aby nie doprowadzić do jego przedwczesnego i doszczętnego zniszczenia.
Czy można sprawdzić, w jakim stopniu zużyty jest filtr DPF? - Prawidłowa różnica ciśnień DPF
Jak najbardziej sprawdzenie stanu zużycia filtra cząstek stałych jest możliwe i nawet zalecane, ponieważ diagnoza pozwala sprawdzić ilość zanieczyszczeń z wnętrza DPF, natomiast potrzebny jest specjalny komputer diagnostyczny, który jest tylko w ASO. Czujnik ciśnienia spalin filtra cząstek stałych zajmuje się mierzeniem ciśnieniem przed filtrem oraz za nim i porównuje je z pomiarem pierwszego. Jeśli ta różnica będzie bardzo duża, to zasygnalizuje o tym kontrolka DPF. Prawidłowa różnica ciśnień dla standardowego silnika 4-cylindrowego o zapłonie samoczynnym oraz o pojemności 2000 ccm wynosi około 5 do 10 mbarów.
1. DPF - filtr zatkany popiołem - Jak usunąć popiół z DPF?
Usunięcie popiołu z filtra cząstek stałych będzie proste wyłącznie przez zdecydowanie się na metodę mycia hydrodynamicznego podzespołu w specjalistycznej maszynie. Dzięki wodzie z detergentem oraz odpowiednio dostosowanemu ciśnieniu bez problemu zostaną wypłukane każdego rodzaju zanieczyszczenia. Ponadto usługa regeneracji filtra DPF w serwisie jest bardzo atrakcyjna cenowo, a maszyna, w której zachodzi proces czyszczenia, jest w 100% bezpieczna dla obudowy i wkładu tego podzespołu.
2. Analiza danych filtra DPF - Filtr cząstek stałych: zmierzona masa sadzy
Jeśli ponad połowa złogów popiołu znajduje się we wkładzie filtra cząstek stałych, należy pomyśleć o oczyszczaniu podzespołu, ponieważ zaniedbanie może doprowadzić do szybszego i niepotrzebnego zużycia DPF. Podobnie sytuacja wygląda z zalepieniem sadzy na kanalikach filtrujących. Zbyt duża ilość popiołu i sadzy może tylko zaszkodzić podzespołowi, więc bardzo szybko trzeba go będzie oddać do czyszczenia.
3. Diagnostyka filtra DPF. Co można sprawdzić? - Dopuszczalna zawartość sadzy w DPF
Do przeprowadzenia pełnej diagnostyki stanu zużycia filtra cząstek stałych potrzebny jest tester diagnostyczny i na jego podstawie wylicza się ilość nagromadzonych popiołów i sadzy. Jeżeli filtr DPF będzie wymagał regeneracji, to zostanie dobrana odpowiednia jej metoda. Nie należy się jeszcze martwić, gdy okaże się, że wewnątrz DPF znajduje się nie więcej jak 6 gram na litr paliwa.
Komentarze