Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Aby oszacować ilość sadzy nagromadzonej wewnątrz filtra cząstek stałych wskutek eksploatacji pojazdu, potrzebne jest specjalne urządzenie, a mianowicie tester diagnostyczny, który pozwoli wyliczyć liczbę procentową zanieczyszczeń w środku filtra DPF. Jeżeli okaże się, że DPF wymaga regeneracji, to zostanie jej poddany. Podzespół ten musi być zarówno wypalany, jak i czyszczony o wiele bardziej skutecznymi sposobami, które znajdują się w ofercie ASO. Jeśli nie zadbasz o regenerację filtra cząstek stałych, to bardzo szybko utraci swoje parametry i nie będzie spełniać wymaganych norm czystości spalin, co wiąże się z zanieczyszczaniem środowiska toksycznymi pierwiastkami, które znajdują się w spalinach, a nie będzie to dobrze odbierane przez prawo.
Objawy zapchanego DPF. Problemów z filtrem sadzy można tanio uniknąć - Dopuszczalna zawartość sadzy w DPF
Sadza nie powinna przekroczyć 6 gram na litr paliwa, zatem jeśli w DPF znajdzie się jej o wiele więcej, to prawdopodobnie będziesz musiał tę sadzę wypalić. Objawami zatkanego filtra cząstek stałych mogą być: pojawienie się kodów błędów filtra cząstek stałych, kontrolka wypalania DPF, spadek osiągów silnika, kłopoty z silnikiem, jak również turbosprężarką. Aby nie mieć problemów z filtrem DPF, warto zadbać o prawidłowe użytkowanie pojazdu i stosowanie specjalnych olejów o niskiej zawartości popiołów i nie ruszaj gwałtownie na zimnym silniku.
1. Czy można sprawdzić, w jakim stopniu zużyty jest filtr DPF? - Jak sprawdzić ilość popiołu w DPF-ie?
Stan filtra cząstek stałych możesz sprawdzić w serwisie poprzez użycie testera diagnostycznego, w ten o to sposób dowiesz się, ile popiołu i sadzy znajduje się w jego wnętrzu. Radzimy raczej nie lekceważyć pierwszych problemów, które mogą wynikać z doszczętnie zatkanego filtra DPF i poddawać go raz na jakiś czas diagnozie, ale przede wszystkim regeneracji, ponieważ niesprawny filtr cząstek stałych do niczego się nie przyda w samochodzie.
2. Jak łatwo sprawdzić filtr DPF nawet domowym sposobem, czy jest zapchany? Wstępna diagnostyka poziomu zapchania filtra DPF - Ile gram sadzy w DPF?
Jeżeli na końcówce rury wydechowej zaobserwujesz zbyt dużą ilość sadzy, a przy okazji komfort Twojej jazdy znacznie się pogorszy, może być to objaw zapchanego filtra cząstek stałych. Dla pewności zdiagnozuj jego stan w serwisie, a i przy okazji dowiesz się, ile sadzy znajduje się w jego wnętrzu. W celu samodzielnego i chociaż chwilowego udrożnienia DPF poleca się najpierw wypalić zawartość osadów, a dopiero później spróbować z dostępnymi na rynku specyfikami, które pozwolą pozbyć się sadzy.
3. Analiza danych filtra DPF - Ile gram sadzy w DPF marki pojazdu Audi
W dokumentach Twojego samochodu są z pewnością zawarte informacje na temat, ile maksymalnie sadzy może znajdować się wewnątrz filtra cząstek stałych, dlatego warto się z nimi zapoznać. Możesz też znaleźć dokładne wskazówki na temat eksploatacji pojazdu, aby nie doprowadzić do przedwczesnego uszkodzenia DPF.
Komentarze