Jak sprawdzić katalizator w Dieslu?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji DPF

1. Sprawdzanie katalizatora w serwisie.

Jednym z wielu pytań, jakie zadają nam Państwo, jest to dotyczące kwestii jak sprawdzić katalizator w Dieslu. Otóż najlepszym sposobem jest oddanie naszego katalizatora w ręce specjalistów, którzy za pomocą testera diagnostycznego i oględzin sprawdzą jego stan, a następnie w przypadku wykrycia nieprawidłowości, podejmą decyzję o dalszym działaniu. Można również na własną rękę obserwować, czy nie występują charakterystyczne dla tego typu awarii symptomy. Gwarantujemy, iż zapchany katalizator - objawy Diesel są nie do przeoczenia. Zaczynają wówczas Państwo odczuwać dyskomfort w trakcie jazdy, spowodowany, chociażby spadkiem mocy silnika, czy też trudnością z przyspieszeniem, a bardzo często nawet odpaleniem takiego auta. Nikogo nie zdziwi również uszkodzony katalizator - dźwięk, który nie należy do najprzyjemniejszych, a wynika zazwyczaj z uszkodzonego wkładu, który podczas zwiększania obrotów, pokruszony obija się o metalową obudowę katalizatora, dając tym samym przenikliwy, metaliczny oddźwięk. W sytuacji, gdy dodatkowo wyskoczy kontrolka check engine, nie mamy co się zastanawiać, a nasz podzespół jak najszybciej należy oddać do serwisu. Pamiętajmy, iż nie należy naszego katalizatora spisywać na straty, ponieważ obecnie mamy możliwość regeneracji takich podzespołów w bardzo korzystnej cenie. Reaktor katalityczny po takim zabiegu odzyskuje swoją pierwotną sprawność, a wszelkie problemy natury zapchany katalizator i szarpanie, jak i również te wymienione powyżej przechodzą w niepamięć.

Jak sprawdzić katalizator w Dieslu?

Czyszczenie katalizatora - zalety

Jak już wspomnieliśmy, najskuteczniejszą metodą na odzyskanie komfortu jazdy i ustąpienie przykrych objawów jest oddanie zapchanego podzespołu w ręce fachowców w celu regeneracji. Czyszczenie takie jest o wiele tańsze niż koszt zakupu nowego podzespołu, a należy dodać, iż katalizator po takim zabiegu pracuje na równi z nowym podzespołem. Zabiegiem dedykowanym tej jakże delikatnej części układu wydechowego jest hydromechaniczne czyszczenie, które doszczętnie wpłukuje wszelkie nagromadzone w wyniku eksploatacji nagary z naszego katalizatora, przywracając mu tym samym początkową drożność. Warto więc będąc już świadomym, jak sprawdza się katalizator w Dieslu, reagować na czas na niepokojące symptomy, a tym samym ograniczyć koszty związane z poważniejszą naprawą, które niewątpliwie pojawiłyby się na skutek długotrwałej jazdy na zapchanym podzespole.

Czyszczenie katalizatora – zalety
Co o tym myślisz?

Komentarze

Władek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jeśli podejrzewasz, że twój katalizator jest uszkodzony lub nie działa prawidłowo, istnieje kilka sposobów na jego sprawdzenie: Sprawdź kontrolkę Check Engine - awaria katalizatora może być sygnalizowana przez kontrolkę Check Engine na desce rozdzielczej. Zbadaj układ wydechowy - uszkodzony katalizator może spowodować zwiększoną emisję spalin, dlatego warto przejrzeć układ wydechowy i zwrócić uwagę na ewentualne oznaki uszkodzenia. Skontaktuj się z profesjonalnym mechanikiem - specjalista od silników może pomóc ci potwierdzić obecność lub brak katalizatora oraz przeprowadzić jego diagnostykę. Sprawdź dane pojazdu - jeśli masz dostęp do informacji o pojeździe, można sprawdzić po numerze VIN, czy dany pojazd wyposażony jest w katalizator, a jeśli tak to czy jest on zamontowany zgodnie z fabrycznymi specyfikacjami. Sprawdzenie za pomocą specjalistycznego sprzętu - diagnostyka komputerowa silnika pozwala na określenie stanu katalizatora, jego przepływu oraz efektywności działania.
Adaś
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak mamy podejrzenia, że dymienie z wydechu i spadek mocy to wina katalizatora, no to nie pozostaje nic innego jak diagnostyka. Oględziny są niezbędne, bo objawy mogą wskazywać na inną usterkę, np. wtrysków.
Mirek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja sprawdzałem swój katalizator ostatnio na serwisie, wyszło że był do wyczyszczenia. Więc oddałem go na czyszczenie w tym samym serwisie, sprawę szybko załatwiłem i jestem zadowolony.
Piotrek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak się wyczyści katalizator, to już ile kierowca zyska na mocy silnika... Nie ma co zwlekać z regeneracją tego podzespołu, bo można tylko pogorszyć sytuację
Janek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mój katalizator jest regularnie sprawdzany w serwisie i dzięki temu przestałem mieć z nim kłopoty. Kiedyś z kolei była to masakra, jak jeszcze nie zwracałem uwagi na to co dzieje się w aucie. Jednak samochód to duża odpowiedzialność między innymi ;p
Bogdan
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Pusty katalizator to niestety problem od dłuższego czasu i czasami tak naprawdę dopóki się katalizatora nie zdemontuje to cięzko stwierdzić co ma się w aucie.

Popularne wpisy

3 lutego 2022

Co robi czujnik ciśnienia spalin?

Czujnik ciśnienia spalin filtra cząstek stałych odpowiedzialny jest za mierzenie ciśnienia w układzie wydechowym, gdyż taka informacja jest bardzo potrzebna dla sterownika silnika, aby wiedział, w którym momencie należy rozpocząć procedurę oczyszczania filtra DPF ...