Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
1. Sprawdź, czy masz DPF!
Bardzo częstym dylematem osób zainteresowanych kupnem używanego Diesla jest to, jak sprawdzić po VIN czy auto ma DPF. W celu poprawnego rozkodowania VIN najlepiej udać się do autoryzowanego serwisu obsługi. Specjalista w serwisie już po krótkiej chwili dzięki niemu zdobędzie informację, jakie wyposażenie posiadał dany Diesel w chwili produkcji, a także jakiej normie emisji spalin podlega. Istnieją również inne sposoby na to, jak sprawdzić czy DPF jest usunięty. Jednym z nich jest przeprowadzenie oględzin okolic układu wydechowego. Warto w tym celu na przykład przetrzeć chusteczką wylot rury wydechowej. Jeżeli nie będzie ona nadmiernie zabrudzona, możemy przypuszczać, iż filtr odpowiedzialny za magazynowanie cząstek stałych jest na swoim miejscu. My jednak zawsze będziemy zalecali, aby w celu diagnozy stanu układu wydechowego wybrać się do zaufanego serwisu. Tam to po podłączeniu naszego Diesla pod komputer fachowiec bez problemu oceni, czy DPF nie został usunięty. Bardzo popularna jest również wśród kierowców lista aut bez DPF, która pozwala im na szybkie namierzenie aut fabrycznie pozbawionych filtra cząstek stałych. Należy jednak mieć na uwadze, iż będą to najprawdopodobniej już wysłużone samochody, których koszt eksploatacji będzie porównywalny, a nawet wyższy niż w przypadku auta z DPF.
EURO 4 - czy ma DPF?
Filtr cząstek stałych stał się obowiązkowym elementem układu wydechowego każdego nowego Diesla w 2006 roku. Jak wiemy, wówczas to została wprowadzona kolejna norma emisji spalin, czyli tytułowa norma EURO IV - tak więc odpowiedź na tytułowe pytanie będzie twierdząca. Bardzo prawdopodobnym jest, iż Diesel z 2006 roku będzie wyposażony w DPF. Norma emisji spalin EURO IV zapoczątkowała co raz to bardziej rygorystyczne podejście do tematu ochrony środowiska przed szkodliwymi spalinami, a każda kolejna w swoich rozwiązaniach tylko jeszcze bardziej kładzie nacisk na aspekt ekologiczny.
Komentarze