Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Poziom zapchania filtra cząstek stałych najlepiej sprawdzić w serwisie przy pomocy testera diagnostycznego używanego przez fachowca i jeśli okaże się, że są w jego wnętrzu duże złogi osadów, to zostanie dobrana odpowiednia metoda regeneracji. Oprócz weryfikacji stanu filtra DPF w ASO warto przyglądnąć się pojazdowi, jakie daje dodatkowe oznaki; na przykład możesz odczuć zdecydowany spadek mocy silnika, spalanie może się zwiększyć, a dodatkowo nagle pojawi się problem z pracą turbosprężarki. Żadnego z niepokojących objawów nie należy bagatelizować, bo może to doprowadzić do awarii filtra cząstek stałych, jak i silnika.
Jak można sprawdzić, czy filtr DPF został usunięty? - Jak sprawdzić ilość popiołu w DPF?
To, czy DPF został usunięty, możesz sprawdzić sam poprzez umieszczenie kawałka materiału do ochłodzonej rury wydechowej i jeśli zauważysz zbyt dużą ilość sadzy, to prawdopodobnie brakuje w układzie wydechowym Twojego samochodu filtra cząstek stałych, co jest poważnym problemem, który musisz jak najszybciej rozwiązać. Zwróć się do serwisu z prośbą o zamontowanie tego podzespołu, aby uchronić się przed konsekwencjami. Jeżeli jednak wiesz, że ten podzespół masz i jest niestety zanieczyszczony, to powinieneś go bardzo szybko oczyścić. Poziom popiołu możesz sprawdzić w serwisie przy użyciu specjalnego sprzętu.
1. Jak łatwo sprawdzić filtr DPF nawet domowym sposobem? Wstępna diagnostyka poziomu zapchania filtra DPF - Jak usunąć popiół z DPF-a?
Jeżeli pojawi się na desce rozdzielczej samochodu kontrolka check engine, to należy zastanowić się, czy przypadkiem filtr cząstek stałych nie jest zbyt mocno zapchany i zalecamy też uważniej obserwować pojazd i doprowadzić do samoregeneracji DPF, aby pozbyć się sadzy. Resztę zanieczyszczeń możesz usunąć w ASO poprzez mycie hydrodynamiczne filtra cząstek stałych, co jest najlepszą metodą regeneracji i przywrócenia parametrów.
2. Czy można sprawdzić, w jakim stopniu zużyty jest filtr DPF? - Dopuszczalna zawartość sadzy w DPF
Kierowcy zastanawiają się, jak łatwo sprawdzić filtr DPF nawet domowym sposobem, wobec tego odpowiadamy, że samodzielne sprawdzenie może nie mieć sensu i w tym celu zalecamy skonsultować się z serwisem, ponieważ pracownicy mają do dyspozycji specjalny sprzęt, który im to umożliwia. Jeśli się okaże, że już do niczego się on nie nadaje, będzie trzeba go wymienić. Ilość sadzy wewnątrz filtra DPF może być +/- 6 g na litr paliwa. Duży wpływ na stan DPF ma nieodpowiednia eksploatacja i stosowanie dodatków / olejów, które mogą powodować szybkie powstawanie popiołów, więc używaj raczej tych z oznaczeniem LOW SAPS i tankuj paliwo ze sprawdzonych stacji benzynowych. Pamiętaj także o wypalaniu sadzy.
3. Diagnostyka filtra DPF. Co można sprawdzić? - DPF szybko się zapełnia
Dzięki podłączeniu testera diagnostycznego do silnika przez pracownika dowiadujesz się, ile popiołu znajduje się wewnątrz filtra cząstek stałych i określa się stopień jego zużycia (w %). Szybkie zapełnianie się filtra DPF osadami może być spowodowane nieukończonym procesem dopalania sadzy, niedokładnym wysuszeniem podzespołu po przeprowadzonym oczyszczaniu albo przyczyna leży w awarii silnika lub w uszkodzeniu DPF.
Komentarze