Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
1. Czy wiesz, jakie są sposoby na sprawdzenie zapchanego DPF?
W dzisiejszym artykule skupimy się na tym, jak sprawdzić zapchany DPF. Jak wiemy, jest to ważna czynność, która pozwala nam na wczesne wykrycie nieprawidłowości w pracy układu wydechowego naszego samochodu. Takiej diagnozie służy między innymi diagnostyka filtra DPF VCDS. Po podłączeniu testera diagnostycznego bez problemu odczytamy poziom zapełnienia naszego filtra cząstek stałych, a także pozwoli nam on dodatkowo oszacować jego kondycję. Nie zastanawiajmy się jednak na własną rękę, ile gram sadzy w DPF jest do przyjęcia. Miejmy na uwadze, iż filtr gromadzi również i popiół, który jest odporny na wypalanie i skutecznie pod wpływem długotrwałej eksploatacji zapycha nasz podzespół. Najlepiej jest taką dokładną diagnozę i wybór metody regeneracji pozostawić w rękach fachowców. To oni na podstawie odczytu wartości za pomocą specjalistycznego sprzętu podłączonego do naszego silnika zadecydują o dalszym działaniu co do naszego niesprawnego podzespołu. Nie warto eksperymentować wówczas z tym, jak wymusić wypalanie DPF, ponieważ jak już się Państwo domyślacie, z popiołem sobie nie poradzi.
Kontrolka DPF – co zrobić, gdy się pojawi?
W przypadku pojawienia się kontrolki DPF na stałe na naszej desce rozdzielczej możemy śmiało stwierdzić, iż nasz filtr ma kłopoty. Jeżeli wyświetli się wyłącznie na chwilkę w trakcie długotrwałej jazdy, wskazywać będzie najprawdopodobniej na rozpoczęcie się procesu regeneracji DPF. Pamiętajmy, że kontrolka ta jest bardzo przydatna w tym, jak sprawdzić zapchany DPF i warto się jej przyglądać. Częste pojawianie się jej lub też nieustanna obecność na desce rozdzielczej będzie stanowiła dla nas już poważny argument, aby zdecydować się na poddanie naszego filtra fachowej regeneracji. Nie warto bagatelizować takiego ostrzeżenia, ponieważ zapchany filtr to nie tylko dyskomfort, ale i realne zagrożenie dla pracy naszego Diesla.
Komentarze