Jak sprawdzić zapełnienie filtra cząstek stałych?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów DPF/FAP/KAT

1. Metody sprawdzenia zapchanego filtra DPF.

Zdarza się, iż w przypadku zaobserwowania niepokojących objawów, zastanawiamy się, jak sprawdzić zapełnienie filtra cząstek stałych. Pierwszym symptomem wskazującym na zapchany filtr będzie kontrolka na naszej desce rozdzielczej. Nie martwmy się wówczas, że komunikat filtr cząstek stałych i instrukcja obsługi będzie nam potrzebna. Ikonka ta najczęściej bowiem symbolizuje filtr cząstek stałych swym kształtem, a więc nie pomylimy jej z żadną inną. Istnieje wiele sposobów na to, jak sprawdzić, czy DPF jest zapchany. Pierwszym z nich jest na przykład obserwacja pracy naszego samochodu. I tak, gdy świecącej kontrolce zacznie towarzyszyć spadek mocy silnika, problem z przyspieszeniem auta, czy też wzrost poboru paliwa możemy śmiało stwierdzić, iż nasz filtr cząstek stałych nie ma się najlepiej. Pamiętajmy, aby wówczas, jak najszybciej reagować na takie sygnały, aby nie pozwolić niesprawnemu podzespołowi na uszkodzenie turbiny, czy też silnika. To od szybkiej reakcji zależy, jakie koszty związane z naprawą poniesiemy. Najbardziej wiarygodna i ukazująca powagę stanu rzeczy jest diagnostyka filtra DPF VCDS, czyli metoda wykorzystująca tester diagnostyczny. Pamiętajmy, aby jednak tego typu diagnozy dokonywał zawsze fachowiec. Po podpięciu komputera do naszej jednostki napędowej bez problemu oszacuje on stan zapełnienia naszego filtra cząstek stałych i na jego podstawie wybierze metodę jego regeneracji. W sytuacji, gdy będzie on na przykład zapełniony w głównej mierze popiołem, podda go czyszczeniu metodą wodną w celu usunięcia z niego wszelkich nagarów. Gwarantujemy, iż taki zabieg przywróci niemal fabryczną przepustowość w naszym filtrze. Na tym, czym jest ta przepustowość dokładniej skupimy się w drugiej części artykułu.

Jak sprawdzić zapełnienie filtra cząstek stałych?

Przepustowość filtra DPF

Przepustowość to nic innego jak drożność naszego filtra. Gdy jest ona na wysokim poziomie, to pozwala na przemieszczanie się zanieczyszczonych spalin w głąb DPF. Jak wiemy, filtr cząstek stałych wyłapuje i magazynuje szkodliwe cząsteczki, a następnie dokonuje ich wypalenia. W momencie, gdy nasz filtr będzie zapchany, czyli utraci przepustowość, to wówczas te cząsteczki blokowane przez niedrożny układ wydechowy nie mają możliwości wydostać się z komory silnika, a to kończy się ich odkładaniem w nieprzystosowanym do tego miejscu. Wówczas to tak obciążony silnik najczęściej najpierw przechodzi w tryb pracy awaryjnej, a tym samym spada jego moc, a w drugiej kolejności ulega całkowitemu unieruchomieniu. Jak więc możemy zauważyć, warto wiedzieć jak sprawdza się zapełnienie filtra cząstek stałych, ponieważ wykryty w porę problem pozwoli nam ochronić przed poważnym uszkodzeniem nie tylko układ wydechowy, ale również i serce naszego Diesla, czyli silnik.

Przepustowość filtra DPF
Co o tym myślisz?

Komentarze

Michał
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Najlepszą metodą sprawdzającą zapełnienie filtra cząstek stałych jest podłączenie testera diagnostycznego do sterownika silnika. Dzięki temu specjalista jest w stanie określić, w jak dużym stopniu zapełniony jest DPF i jakie kroki należy przedsięwziąć. Jeśli jeździsz samochodem i nagle zauważasz na kokpicie auta kontrolkę DPF lub check engine, to znak, że czas najwyższy wypalić nagromadzoną sadzę w DPF-ie. Gdyby wypalanie filtra cząstek stałych nie przyniosło oczekiwanych rezultatów, to prawdopodobnie rozwiązaniem będzie regeneracja mechaniczna.
Banach
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Można niby sprawdzić, czy obrzeża rury są uciapane sadzą, ale najlepiej i najrzetelniej faktycznie sprawdzimy w serwisie. Można od razu zostawić na czyszczenie.
Janusz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mój DPF był tak sprawdzany i właśnie dzięki temu okazało się, że jest bardzo zanieczyszczony. Na szczęście regeneracja w maszynie pomogła :D
Konrad
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mój filtr sprawdził specjalista w serwisie i tam dopiero się dowiedziałem, że filtr cząstek stałych w moim pojeździe się zapchał. Warto sprawdzać takie podzespoły w serwisach.
Janusz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja sprawdzam mój filtr u znajomego. Ale powiem szczerze, że nigdy jeszcze nie zdarzyło mi się, żeby był zapełniony w całości. Regularność na pierwszym miejscu!
Mati34
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Sprawdzenie stopnia zużycia filtra cząstek stałych FAP najlepiej zrobić jak filtr jest zdemontowany, bo jak się zajrzy do środka kamerą, to widać dokładnie czy nie ma wytopień, wypaleń albo czy nie przepuszcza sadzy filtr.

Popularne wpisy

27 Grudzień 2020

Środek do czyszczenia DPF

Środek do czyszczenia DPF jest to mało inwazyjna metoda pozwalająca na oczyszczenie naszego filtra cząstek stałych. Na rynku istnieje wiele preparatów przeznaczonych do tego typu zabiegów. ...