Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
1. Metody sprawdzenia zapchanego filtra DPF.
Zdarza się, iż w przypadku zaobserwowania niepokojących objawów, zastanawiamy się, jak sprawdzić zapełnienie filtra cząstek stałych. Pierwszym symptomem wskazującym na zapchany filtr będzie kontrolka na naszej desce rozdzielczej. Nie martwmy się wówczas, że komunikat filtr cząstek stałych i instrukcja obsługi będzie nam potrzebna. Ikonka ta najczęściej bowiem symbolizuje filtr cząstek stałych swym kształtem, a więc nie pomylimy jej z żadną inną. Istnieje wiele sposobów na to, jak sprawdzić, czy DPF jest zapchany. Pierwszym z nich jest na przykład obserwacja pracy naszego samochodu. I tak, gdy świecącej kontrolce zacznie towarzyszyć spadek mocy silnika, problem z przyspieszeniem auta, czy też wzrost poboru paliwa możemy śmiało stwierdzić, iż nasz filtr cząstek stałych nie ma się najlepiej. Pamiętajmy, aby wówczas, jak najszybciej reagować na takie sygnały, aby nie pozwolić niesprawnemu podzespołowi na uszkodzenie turbiny, czy też silnika. To od szybkiej reakcji zależy, jakie koszty związane z naprawą poniesiemy. Najbardziej wiarygodna i ukazująca powagę stanu rzeczy jest diagnostyka filtra DPF VCDS, czyli metoda wykorzystująca tester diagnostyczny. Pamiętajmy, aby jednak tego typu diagnozy dokonywał zawsze fachowiec. Po podpięciu komputera do naszej jednostki napędowej bez problemu oszacuje on stan zapełnienia naszego filtra cząstek stałych i na jego podstawie wybierze metodę jego regeneracji. W sytuacji, gdy będzie on na przykład zapełniony w głównej mierze popiołem, podda go czyszczeniu metodą wodną w celu usunięcia z niego wszelkich nagarów. Gwarantujemy, iż taki zabieg przywróci niemal fabryczną przepustowość w naszym filtrze. Na tym, czym jest ta przepustowość dokładniej skupimy się w drugiej części artykułu.
Przepustowość filtra DPF
Przepustowość to nic innego jak drożność naszego filtra. Gdy jest ona na wysokim poziomie, to pozwala na przemieszczanie się zanieczyszczonych spalin w głąb DPF. Jak wiemy, filtr cząstek stałych wyłapuje i magazynuje szkodliwe cząsteczki, a następnie dokonuje ich wypalenia. W momencie, gdy nasz filtr będzie zapchany, czyli utraci przepustowość, to wówczas te cząsteczki blokowane przez niedrożny układ wydechowy nie mają możliwości wydostać się z komory silnika, a to kończy się ich odkładaniem w nieprzystosowanym do tego miejscu. Wówczas to tak obciążony silnik najczęściej najpierw przechodzi w tryb pracy awaryjnej, a tym samym spada jego moc, a w drugiej kolejności ulega całkowitemu unieruchomieniu. Jak więc możemy zauważyć, warto wiedzieć jak sprawdza się zapełnienie filtra cząstek stałych, ponieważ wykryty w porę problem pozwoli nam ochronić przed poważnym uszkodzeniem nie tylko układ wydechowy, ale również i serce naszego Diesla, czyli silnik.
Komentarze