Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Obowiązkiem każdego użytkownika samochodu wyposażonego w silnik wysokoprężny jest wypalanie filtra cząstek stałych, dlatego w tym celu należy przyspieszyć i utrzymać obroty nawet do 3500. To spowoduje, że w układzie wydechowym podniesie się temperatura, która jest niezbędna do dopalenia zanieczyszczeń. Samooczyszczanie DPF w trasie jest o wiele lepsze niż wymuszone wypalanie komputerem. Niestety może ucierpieć silnik. Aby skutecznie wyczyścić wkład filtra DPF, nie można przerwać trwającego procesu samoregeneracji. Za sprawność filtra cząstek stałych odpowiadają dodatkowo inne czynniki, z którymi już dawno powinieneś się zapoznać, dlatego odsyłamy do instrukcji obsługi.
Wypalanie DPF. Jak przepalić filtr DPF? Czy do jego wypalania powinno dochodzić na postoju, czy raczej w czasie jazdy? - Wypalanie DPF na autostradzie
Naturalną metodą regeneracji filtra cząstek stałych jest wypalanie w trasie i to najlepiej na autostradzie. Przez to, że samochód jedzie z większą prędkością, to spaliny szybciej osiągają temperaturę, dzięki której bez problemu wypala się sadza. Wypalanie na postoju powinno się przeprowadzać już w ostateczności, gdy nie wyjeżdżasz autem poza miasto, natomiast wiedz, że jest to proces wymuszony.
Wypalanie DPF - jak to zrobić? - Ile trwa wypalanie DPF na postoju?
Przede wszystkim pamiętaj o wyjechaniu na drogę szybkiego ruchu i zwiększ prędkość jazdy (powyżej 70 km/h). Pozwoli to rozgrzać się spalinom, które mają zadanie wypalić nagromadzoną sadzę, utrudniającą pracę tego podzespołu. Jeśli raz w tygodniu doprowadzisz do samoregeneracji DPF, to nie będzie się zapychać. Zarówno wypalanie w trasie, jak i na postoju trwa od kilku do kilkunastu minut.
Objawy zapchanego DPF. Problemów z filtrem sadzy można tanio uniknąć - DPF nie chce się wypalić
Jeżeli filtr cząstek stałych nie chce się wypalić, to warto go zdiagnozować w serwisie. Nie ma co czekać, że objawy same znikną, zwłaszcza jeśli filtr DPF jest tak brudny, że nawet nie jest w stanie przyjąć spalin do przefiltrowania. Przez niedrożny DPF ucierpi jednostka napędowa. Kierowca odczuje znaczny spadek mocy, zwiększy się zużycie paliwa, zaczną palić się kontrolki, pojazd będzie kopcić, ciężko utrzymać równe obroty. Jeśli podzespół nie będzie miał żadnych mechanicznych uszkodzeń, to zostanie wyczyszczony w specjalistycznej pralce. Ta metoda pozwoli udrożnić go z wszelkich osadów, dzięki czemu odzyska swoje parametry.
Komentarze