Subpage photo

Jak uruchomić wypalanie DPF?

Aleksandra Cubera
Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5
Jak uruchomić wypalanie DPF?
Jak uruchomić wypalanie DPF?

Obowiązkiem każdego użytkownika samochodu wyposażonego w silnik wysokoprężny jest wypalanie filtra cząstek stałych, dlatego w tym celu należy przyspieszyć i utrzymać obroty nawet do 3500. To spowoduje, że w układzie wydechowym podniesie się temperatura, która jest niezbędna do dopalenia zanieczyszczeń. Samooczyszczanie DPF w trasie jest o wiele lepsze niż wymuszone wypalanie komputerem. Niestety może ucierpieć silnik. Aby skutecznie wyczyścić wkład filtra DPF, nie można przerwać trwającego procesu samoregeneracji. Za sprawność filtra cząstek stałych odpowiadają dodatkowo inne czynniki, z którymi już dawno powinieneś się zapoznać, dlatego odsyłamy do instrukcji obsługi.

Wypalanie DPF. Jak przepalić filtr DPF? Czy do jego wypalania powinno dochodzić na postoju, czy raczej w czasie jazdy? - Wypalanie DPF na autostradzie

Naturalną metodą regeneracji filtra cząstek stałych jest wypalanie w trasie i to najlepiej na autostradzie. Przez to, że samochód jedzie z większą prędkością, to spaliny szybciej osiągają temperaturę, dzięki której bez problemu wypala się sadza. Wypalanie na postoju powinno się przeprowadzać już w ostateczności, gdy nie wyjeżdżasz autem poza miasto, natomiast wiedz, że jest to proces wymuszony.

1. Wypalanie DPF - jak to zrobić? - Ile trwa wypalanie DPF na postoju?

Przede wszystkim pamiętaj o wyjechaniu na drogę szybkiego ruchu i zwiększ prędkość jazdy (powyżej 70 km/h). Pozwoli to rozgrzać się spalinom, które mają zadanie wypalić nagromadzoną sadzę, utrudniającą pracę tego podzespołu. Jeśli raz w tygodniu doprowadzisz do samoregeneracji DPF, to nie będzie się zapychać. Zarówno wypalanie w trasie, jak i na postoju trwa od kilku do kilkunastu minut.

Wypalanie DPF - jak to zrobić? - Ile trwa wypalanie DPF na postoju?
Wypalanie DPF - jak to zrobić? - Ile trwa wypalanie DPF na postoju?

2. Objawy zapchanego DPF. Problemów z filtrem sadzy można tanio uniknąć - DPF nie chce się wypalić

Jeżeli filtr cząstek stałych nie chce się wypalić, to warto go zdiagnozować w serwisie. Nie ma co czekać, że objawy same znikną, zwłaszcza jeśli filtr DPF jest tak brudny, że nawet nie jest w stanie przyjąć spalin do przefiltrowania. Przez niedrożny DPF ucierpi jednostka napędowa. Kierowca odczuje znaczny spadek mocy, zwiększy się zużycie paliwa, zaczną palić się kontrolki, pojazd będzie kopcić, ciężko utrzymać równe obroty. Jeśli podzespół nie będzie miał żadnych mechanicznych uszkodzeń, to zostanie wyczyszczony w specjalistycznej pralce. Ta metoda pozwoli udrożnić go z wszelkich osadów, dzięki czemu odzyska swoje parametry.

Aleksandra Cubera
Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5

Komentarze

Monika 2022-12-30 09:56:37

Wypalanie DPF (filtra cząstek stałych) to proces, w którym zanieczyszczenia gromadzące się w strukturze filtra są usuwane poprzez ich spalenie. Proces wypalania DPF jest automatycznie uruchamiany przez samochód, gdy komputer samochodu wykryje, że filtr jest zapchany i potrzebuje oczyszczenia. Wypalanie DPF może być uruchamiane przez samochód w różny sposób, w zależności od modelu samochodu i jego systemu redukcji emisji zanieczyszczeń. Może to być np. podczas jazdy na wysokich obrotach lub na dłuższych trasach, podczas postoju lub podczas innych określonych warunków eksploatacji. Wypalanie DPF jest ważnym procesem w utrzymaniu sprawności układu wydechowego i redukcji emisji zanieczyszczeń. Należy pamiętać, że wypalanie DPF powinno być przeprowadzane przez wykwalifikowanego specjalistę, aby uniknąć uszkodzenia tego elementu lub innych elementów układu wydechowego.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane

29 Grudzień 2022

Kiedy należy czyścić DPF?

Kiedy należy czyścić DPF? Filtr cząstek stałych powinieneś czyśc...

29 Grudzień 2022

Co ma w sobie katalizator?

Co ma w sobie katalizator? Katalizator na pierwszy rzut...

21 Grudzień 2022

Jak wypalić DPF 2.0 TDI?

Jak wypalić DPF 2.0 TDI? Jeżeli w ostatnim czasie zauważyłeś niep...

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.