Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Dlaczego MY
30 letnie doświadczenie w regeneracji podzespołów samochodowych
- Najnowocześniejsza pracownia regeneracji / czyszczenia filtrów cząstek stałych DPF, FAP, SCR i katalizatorów w Polsce
- Autoryzacja Bosch Diesel Service - gwarancja najwyższej jakości usług
- Najnowocześniejsza maszyna do czyszczenia filtrów szwajcarskiej firmy FFSolution
- Wydruk protokołu z parametrami przepustowości
Regenerujemy filtry montowane zarówno w samochodach osobowych, dostawczych, ciężarowych, jak i pojazdach rolniczych
- Filtry spełniają warunki homologacji i normy emisji spalin
- Szybki czas realizacji zamówienia i najlepsze ceny w Polsce!
- Przyjmujemy zlecenia wysyłkowe i prowadzimy sprzedaż w Polsce i zagranicą
- Podzespoły odbieramy / wysyłamy codziennie naszym kurierem
W niniejszym artykule znajdziesz odpowiedź na często zadawane przez kierowców pytanie, jak powinno się czyścić zabrudzony filtr cząstek stałych, aby doszło do skutecznego usunięcia nazbieranej sadzy i popiołu.
Otóż najlepszą metodą, którą znajdziesz w ofercie naszej firmy, będzie to mycie hydrodynamiczne w specjalnie dedykowanej do tego maszynie. Ten sposób regeneracji pozwoli przywrócić fabryczny stan Twojego podzespołu, a Ty nie będziesz musiał martwić się o pojawienie się wszelakich uszkodzeń związanych z samym filtrem bądź innymi elementami znajdującymi się w Twoim aucie.
Na czym więc ma polegać mycie wodne pod ciśnieniem filtra DPF/FAP? Przed umieszczeniem filtra do maszyny następuje jego demontaż z samochodu, potem zostaje on namoczany w odpowiednio przygotowanym roztworze (jeśli jest taka konieczność), a dopiero na koniec wkładany jest do pralki, w której dochodzi do procesu mycia. Po jego ukończeniu jest on poddany dokładnemu suszeniu, a następnie pracownik wykonuje test przepustowości, czy wszystko jest w porządku z filtrem cząstek stałych i czy przypadkiem nie zalegają w jego wnętrzu jeszcze jakieś zanieczyszczenia. Na dowód tego każdy klient otrzymuje protokół poświadczający stan filtra oraz gwarancję.
A co z czyszczeniem DPF kretem oraz czyszczeniem DPF płynem do kominków – czy domowe sposoby dadzą taki sam efekt?
Może na początek przypomnimy, że koszt usługi regeneracji filtra DPF i FAP w autoryzowanym serwisie to około kilkaset złotych i może jest to cena wyższa od ceny zakupu preparatu wspomagającego usunięcie sadzy, jednakże skuteczność jest niepodważalna, więc w naszej opinii nie warto ryzykować. Uczulamy już teraz na zrezygnowanie z idei stosowania właśnie wspomnianych środków, ponieważ ich skład jest bardzo żrący i mogłyby uszkodzić delikatną powłokę katalityczną.
Z reguły temat czyszczenia DPF na forum jest dość kontrowersyjny, ponieważ jedni są zwolennikami całkowitego usunięcia DPF/FAP z pojazdu, a drudzy wolą zaoszczędzić pieniądze i wykonują samodzielnie czyszczenie podzespołu. Ani jeden, ani drugi pomysł nie jest mądry, dlatego bądź odpowiedzialnym użytkownikiem Diesla i podejmuj rozsądne dla Ciebie i Twojego środowiska decyzje.
Jak wymusić wypalanie DPF – czy jest to skomplikowana czynność?
Bardzo normalnym procesem jest przeprowadzanie wypalania filtra cząstek stałych zarówno w trasie, jak i na postoju, ponieważ to pomoże na jakiś czas usunąć sadzę. Najbardziej naturalną procedurą wypalania osadów będzie dłuższa jazda autostradą lub poza miastem, ponieważ tylko tak unikniesz gwałtownych hamowań oraz korków i dzięki temu w kilkanaście minut DPF będzie mógł swobodnie się wypalić. Twoim zadaniem jest podnieść obroty i utrzymać dopuszczalną prędkość bez przerywania (!).
Ten przykład, który opisaliśmy, nazywany jest regeneracją pasywną, natomiast teraz skupimy się na drugim sposobie, jak wypalić DPF na postoju.
Wypalanie postojowe rządzi się trochę innymi prawami, ponieważ musisz przede wszystkim znaleźć miejsce z dala od ludzi, aby nikt nie musiał wdychać sadzy wydobywającej się z rury wydechowej podczas wypalania i to w zatrważającej ilości. Tak samo, jak w pierwszym przypadku musisz podnieść obroty i utrzymywać taki stan przez około 20 minut, a sterownik silnika zajmie się podaniem dodatkowej dawki paliwa, która spala się pozakomorowo. Nie zaleca się jednak stosować tej metody za często, ponieważ niespalone resztki paliwa mogą rozcieńczać olej silnikowy, a to z czasem może doprowadzić do zatarcia silnika poprzez utratę właściwości ochronnych.
Popularne wpisy
Co jest pierwsze: DPF czy katalizator?
Co jest pierwsze: DPF czy katalizator? W układzie wydechowym najpierw znajduje się katalizator, a dopiero później filtr cząstek stałych, a więc gazy wylotowe trafiają początkowo do katalizatora, przechodzą przez niego i dostają się do drugiego podzespołu, usuwając szkodliwe cząstki stałe ...
Czy DPF się wypala i kopci?
Filtr cząstek stałych oczywiście się wypala oraz można zauważyć podczas tego procesu wzmożone kopcenie. Ta smuga dymu świadczy o wydostawaniu się spalin i jest to zupełnie normalne, dlatego ...
Komentarze