Subpage photo

Jak wyczyścić filtr cząstek stałych DPF/FAP w pojazdach z silnikami wysokoprężnymi?

Aleksandra Cubera
Czas przeczytania tekstu: 3 minuty
E-mail Skopiuj link
Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.87

W niniejszym artykule znajdziesz odpowiedź na często zadawane przez kierowców pytanie, jak powinno się czyścić zabrudzony filtr cząstek stałych, aby doszło do skutecznego usunięcia nazbieranej sadzy i popiołu.
Otóż najlepszą metodą, którą znajdziesz w ofercie naszej firmy, będzie to mycie hydrodynamiczne w specjalnie dedykowanej do tego maszynie. Ten sposób regeneracji pozwoli przywrócić fabryczny stan Twojego podzespołu, a Ty nie będziesz musiał martwić się o pojawienie się wszelakich uszkodzeń związanych z samym filtrem bądź innymi elementami znajdującymi się w Twoim aucie.

Na czym więc ma polegać mycie wodne pod ciśnieniem filtra DPF/FAP? Przed umieszczeniem filtra do maszyny następuje jego demontaż z samochodu, potem zostaje on namoczany w odpowiednio przygotowanym roztworze (jeśli jest taka konieczność), a dopiero na koniec wkładany jest do pralki, w której dochodzi do procesu mycia. Po jego ukończeniu jest on poddany dokładnemu suszeniu, a następnie pracownik wykonuje test przepustowości, czy wszystko jest w porządku z filtrem cząstek stałych i czy przypadkiem nie zalegają w jego wnętrzu jeszcze jakieś zanieczyszczenia. Na dowód tego każdy klient otrzymuje protokół poświadczający stan filtra oraz gwarancję.

 

Jak wyczyścić filtr cząstek stałych DPF/FAP w pojazdach z silnikami wysokoprężnymi?
Jak wyczyścić filtr cząstek stałych DPF/FAP w pojazdach z silnikami wysokoprężnymi?


A co z czyszczeniem DPF kretem oraz czyszczeniem DPF płynem do kominków – czy domowe sposoby dadzą taki sam efekt? 

Może na początek przypomnimy, że koszt usługi regeneracji filtra DPF i FAP w autoryzowanym serwisie to około kilkaset złotych i może jest to cena wyższa od ceny zakupu preparatu wspomagającego usunięcie sadzy, jednakże skuteczność jest niepodważalna, więc w naszej opinii nie warto ryzykować. Uczulamy już teraz na zrezygnowanie z idei stosowania właśnie wspomnianych środków, ponieważ ich skład jest bardzo żrący i mogłyby uszkodzić delikatną powłokę katalityczną.

Z reguły temat czyszczenia DPF na forum jest dość kontrowersyjny, ponieważ jedni są zwolennikami całkowitego usunięcia DPF/FAP z pojazdu, a drudzy wolą zaoszczędzić pieniądze i wykonują samodzielnie czyszczenie podzespołu. Ani jeden, ani drugi pomysł nie jest mądry, dlatego bądź odpowiedzialnym użytkownikiem Diesla i podejmuj rozsądne dla Ciebie i Twojego środowiska decyzje.

  

A co z czyszczeniem DPF kretem oraz czyszczeniem DPF płynem do kominków – czy domowe sposoby dadzą taki sam efekt?
A co z czyszczeniem DPF kretem oraz czyszczeniem DPF płynem do kominków – czy domowe sposoby dadzą taki sam efekt?

 Jak wymusić wypalanie DPF – czy jest to skomplikowana czynność?

 

Bardzo normalnym procesem jest przeprowadzanie wypalania filtra cząstek stałych zarówno w trasie, jak i na postoju, ponieważ to pomoże na jakiś czas usunąć sadzę. Najbardziej naturalną procedurą wypalania osadów będzie dłuższa jazda autostradą lub poza miastem, ponieważ tylko tak unikniesz gwałtownych hamowań oraz korków i dzięki temu w kilkanaście minut DPF będzie mógł swobodnie się wypalić. Twoim zadaniem jest podnieść obroty i utrzymać dopuszczalną prędkość bez przerywania (!).
Ten przykład, który opisaliśmy, nazywany jest regeneracją pasywną, natomiast teraz skupimy się na drugim sposobie, jak wypalić DPF na postoju.

Wypalanie postojowe rządzi się trochę innymi prawami, ponieważ musisz przede wszystkim znaleźć miejsce z dala od ludzi, aby nikt nie musiał wdychać sadzy wydobywającej się z rury wydechowej podczas wypalania i to w zatrważającej ilości. Tak samo, jak w pierwszym przypadku musisz podnieść obroty i utrzymywać taki stan przez około 20 minut, a sterownik silnika zajmie się podaniem dodatkowej dawki paliwa, która spala się pozakomorowo. Nie zaleca się jednak stosować tej metody za często, ponieważ niespalone resztki paliwa mogą rozcieńczać olej silnikowy, a to z czasem może doprowadzić do zatarcia silnika poprzez utratę właściwości ochronnych.

Komentarze

Marian 2021-09-03 11:37:12

Nie chwaląc się, sam podjąłem się próby czyszczenia mojego filtra preparatem przeznaczonym do czyszczalnia kominków. Dziś się sam z tego śmieje. Jedynym skutecznym sposobem na przywrócenie właściwości zapchanemu DPF jest czyszczenie na profesjonalnych maszynach, w serwisie. Nie dość, że efekt jest, to jeszcze otrzymałem 2 lata gwarancji na czyszczenie, same plusy.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane

17 września 2021

DPF a moc silnika

Umieszczenie filtra cząstek stałych nie powinno być odbierane...

16 września 2021

DPF | Usuwać czy nie?

Filtr cząstek stałych jest niezwykle bardzo ważnym podzespołem,...

15 września 2021

Zapchany DPF | Jak wyczyścić?

Zapchany filtr cząstek stałych jest to bardzo częsty problem...

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer