Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jest kilka istotnych zasad prawidłowego eksploatowania pojazdu, wyposażonego w filtr cząstek stałych, które należy przestrzegać, jeśli chce się mieć jak najdłużej sprawny podzespół: przede wszystkim stosuj oleje niskopopiołowe, tankuj paliwo najwyższej jakości ze sprawdzonych stacji, szybko rozwiązuj problemy z innymi elementami, dbaj o wtryski, turbinę oraz o silnik, wymieniaj filtr powietrza, pozwól DPF-owi się całkowicie wypalić i nie przyspieszaj z niskich obrotów. Ponadto jako właściciel pojazdu z silnikiem wysokoprężnym jesteś zobowiązany do dłuższych przejażdżek za miasto w celu dopalenia filtra DPF. Dzięki temu DPF nie zużyje się tak szybko, a w oleju silnikowym nie nagromadzi się niespalona ropa, która mogłaby rozcieńczyć olej, odpowiedzialny za smarowanie jednostki napędowej. Dodatkowo warto pomyśleć także o specjalistycznej regeneracji w serwisie, którą wykonuje się rzadziej niż wypalanie, natomiast przynosi o wiele lepsze efekty. Filtr cząstek stałych po tak dokładnym oczyszczeniu staje się w stu procentach drożny i odzyskuje utracone parametry.
Jak dbać od filtr DPF? Jak wydłużyć jego żywotność? - Jak jeździć Dieslem z DPF?
Rady na wydłużenie żywotności filtra cząstek stałych wymieniliśmy we wcześniejszym akapicie, natomiast po raz kolejny podkreślimy, że jest to naprawdę istotne, jeśli nie chcesz wygenerować sobie dużych i niepotrzebnych kosztów związanych z naprawą czy wymianą jakiejś części w samochodzie. Czyszczenie DPF w serwisie kosztuje zaledwie +/- 500 złotych, a nowy podzespół kilka tysięcy złotych. Jak widać, różnica w cenie jest ogromna i niekoniecznie opłaca Ci się wymienić filtr DPF na nowy. Jak jeździć Dieslem z DPF? Diesel wymaga dobrego przepalenia w trasie, aby sadza mogła swobodnie wydostać się z wnętrza DPF. Tylko wtedy będzie mógł wydajnie pracować.
W jaki sposób można utrzymać filtr DPF w idealnym stanie? - Jak wyczyścić DPF domowym sposobem?
Filtr cząstek stałych uda Ci się utrzymać w dobrej kondycji, o ile będziesz jeździć również w dalsze trasy, wymieniaj częściej olej silnikowy, stosuj odpowiednie dodatki do paliwa, kontroluj pracę silnika i turbosprężarki, a jeśli Twoje auto ma FAP, to koniecznie pamiętaj o uzupełnianiu płynu katalitycznego. Ponadto obowiązkowe jest również czyszczenie filtra DPF i FAP. W zasadzie masz możliwość samodzielnego oczyszczania zapchanego DPF; kup preparat i zaaplikuj go prosto do wnętrza filtra cząstek stałych, ale przed tym schłodź silnik. Środek powinien być dodawany z kilkusekundowymi przerwami. Inną popularną metodą czyszczenia DPF w domu jest wprowadzenie chemii po obu stronach podzespołu i wypłukanie jej przy użyciu myjki ciśnieniowej.
Filtr cząstek stałych DPF - zmora większości współczesnych Diesli - Czyszczenie DPF
Czyszczenie / regeneracja filtrów cząstek stałych jest rozwiązaniem wielu problemów kierowców posiadających samochody z silnikiem Diesla. Co prawda, nie zawsze jest tak, że niepokojące objawy, które występują, świadczą o jego zapchaniu lub uszkodzeniu, natomiast z reguły tak właśnie jest. Najważniejsze to w porę zareagować, oddać auto do diagnostyki i jeśli sytuacja tego wymaga, jak najszybciej zregenerować DPF. Aby filtr DPF był całkowicie sprawny, musi być drożny, wtedy też nie będzie negatywnie oddziaływać na inne podzespoły.
Komentarze