Jak wygląda filtr cząstek stałych?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów DPF

Na pierwszy rzut oka filtr cząstek stałych przypomina długą, podłużną i metalową puszkę i nawet nikt by nie pomyślał, że w jego wnętrzu znajduje się wkład, a w nim złoto, które tworzy barierę ochroną dla podzespołu. W przekroju zaś można zauważyć liczną ilość kanalików (wykonanych z węglika krzemu), przez które filtrowane są spaliny z toksycznych pierwiastków. Wielkość i rodzaj filtra cząstek stałych zależy od pojazdu, ponieważ wiadomo, że w ciężarówkach filtr DPF będzie o wiele większy. Warto wspomnieć też, że podzespół ten może być metalowy albo ceramiczny, z czego twierdzi się, że ten metalowy jest o wiele trwalszy. Nie wolno go też mylić z katalizatorem ani go nim zastępować, ponieważ są one wbrew pozorom bardzo różne. Filtr DPF / FAP znajdziesz w samochodach z silnikiem wysokoprężnym (diesel).

Co warto wiedzieć o filtrach cząstek stałych DPF / FAP? - Czyszczenie filtra cząstek stałych – cena w serwisie

Filtr cząstek stałych ma ogromną tendencję do zapychania się, ale z wiadomych przyczyn. Jego praca odbywa się w trudnych i brudnych warunkach i w jego wnętrzu gromadzą się cząstki PM wskutek eksploatacji auta. Nie wolno pomijać obowiązkowej do przeprowadzenia procedury wypalania sadzy oraz dokładnej regeneracji DPF w serwisie, aby całkowicie udrożnić go z zalegających zanieczyszczeń. Czyszczenie filtra DPF / FAP w ASO jest bardzo korzystne cenowo, a przy tym nie musisz się martwić o wystąpienie jakiegoś problemu w trakcie trwania procedury mycia. Pamiętaj, że uszkodzony filtr cząstek stałych do niczego się nie nada i będziesz zmuszony go wymienić, dlatego zadbaj o niego, aby uniknąć przedwcześnie pojawiających się kłopotów, bo zakup i montaż nowego podzespołu, będzie naprawdę kosztowny.

Jak wygląda filtr cząstek stałych?

Filtr cząstek stałych - dlaczego się zapycha i czy można się go pozbyć? - Filtr cząstek stałych i kontrolka wypalania

Podczas procesu filtracji spalin odkładają się cząsteczki stałe, które w końcu doprowadzają do zatykania filtra cząstek stałych. Często, gdy tych osadów jest za dużo wewnątrz DPF, kierowca otrzymuje sygnał za pomocą kontrolki wypalania filtra DPF o konieczności dopalenia dużej ilości sadzy. Pamiętaj, że pozbycie się filtra cząstek stałych nie rozwiąże Twoich problemów, ponieważ po pierwsze: wycinanie / wyłączenie filtra DPF jest nielegalne, po drugie: poniesiesz konsekwencje, a dodatkowo stracisz masę pieniędzy spowodowane nakazem ponownego zakupu i montażu podzespołu do samochodu. Najrozsądniejszym rozwiązaniem na bezproblemowy DPF to odpowiednie użytkowanie auta oraz nielekceważenie potrzeb oczyszczania kanalików filtrujących DPF / FAP.

Filtr cząstek stałych – czym jest i do czego służy? - Jak wyczyścić DPF domowym sposobem, aby uniknąć jego uszkodzenia?

Czyszczenie DPF / FAP w domu jest możliwe, o ile kupisz właściwe preparaty do tego celu, natomiast pomysł czyszczenie tego podzespołu środkami, które są przeznaczone do domowego użytku, jak Kret, Vanish czy Domestos jest niebezpieczne i niezalecane, jeśli chcesz mieć nadal sprawny filtr cząstek stałych. Zapamiętaj więc – jeśli chcesz przynajmniej na chwile we własnym zakresie wyczyścić DPF z sadzy, użyj odpowiedniego specyfiku.

Filtr cząstek stałych – czym jest i do czego służy? - Jak wyczyścić DPF domowym sposobem, aby uniknąć jego uszkodzenia?

Jakie objawy zapchania DPF? Jak uniknąć zapchania filtra cząstek stałych? – 5 sposobów. - Zapchany filtr DPF, czy można jeździć?

Najczęściej występującymi objawami zapchanego filtra DPF są: znaczny spadek mocy silnika, osiągów, kłopoty z szybszą jazdą, z turbosprężarką, kontrolka check engine oraz odpowiedzialna za DPF, gęsty dym unoszący się za Twoim samochodem. Zwracaj uwagę na jakość paliwa i olejów, wymieniaj na bieżąco filtry oleju i powietrza, naprawiaj usterki, oczyszczaj podzespół, wypalaj sadzę, a na pewno nie będziesz narzekać na problemy z filtrem cząstek stałych. Jeżdżenie z zatkanym DPF jest nieodpowiedzialne i grozi konsekwencjami, więc nie radzimy się o tym przekonywać na własnej skórze.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Emil
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtr cząstek stałych jest elementem układu wydechowego samochodów diesla, którego zadaniem jest usuwanie drobnych cząstek, takich jak sadza i pył. Jest on zamontowanym w rurze wydechowej. DPF składa się z metalowej lub ceramicznej konstrukcji z kanałami, w których przepływają spaliny, i wewnątrz której znajduje się specjalny filtr, który pochłania i zatrzymuje zanieczyszczenia. DPF jest zamknięty, i nie można go otworzyć, jego diagnostyka jest przeprowadzana przez specjalistów za pomocą specjalistycznych narzędzi i metod. W jego wnętrzu znajduje się cenny wkład. W przypadku awarii lub braku skuteczności w usuwaniu zanieczyszczeń, konieczna jest jego regeneracja lub wymiana.
Arnold
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dobrze, że filtr cząstek stałych można wyczyścić samemu w domu, to wielkie ułatwienie dla mnie. Na pewno skorzystam z tego sposobu :)
Halina
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie zastanawiałam się nad wyglądem filtra cząstek stałych, ale po tym artykule wiem już jak go rozpoznać.
Michalina
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie interesowało mnie to nigdy, z czego i jak zbudowany jest filtr DPF, aż do teraz :D Fajnie jest to opisane w tym artykule :)
Tedzik
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Kto by pomyślał, że część wyglądająca jak prowizorka z blachy pełni taką ważną funkcję, a to tego w środku posiada jakieś cenne metale kosztujące kupę kasy.

Popularne wpisy