Subpage photo

Jak wygląda filtr cząstek stałych?

Aleksandra Cubera
Czas przeczytania tekstu: 3 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5
Jak wygląda filtr cząstek stałych?
Jak wygląda filtr cząstek stałych?

Na pierwszy rzut oka filtr cząstek stałych przypomina podłużną i metalową puszkę i nawet nikt by nie pomyślał, że w jego wnętrzu znajduje się wkład, a w nim złoto, które tworzy barierę ochroną dla podzespołu. W przekroju zaś można zauważyć liczną ilość kanalików (wykonanych z węglika krzemu), przez które filtrowane są spaliny z toksycznych pierwiastków. Wielkość i rodzaj filtra cząstek stałych zależy od pojazdu, ponieważ wiadomo, że w ciężarówkach filtr DPF będzie o wiele większy. Warto wspomnieć też, że podzespół ten może być metalowy albo ceramiczny, z czego twierdzi się, że ten metalowy jest o wiele trwalszy. Nie wolno go też mylić z katalizatorem ani go nim zastępować, ponieważ są one wbrew pozorom bardzo różne. Filtr DPF / FAP znajdziesz w samochodach z silnikiem wysokoprężnym (diesel).

Co warto wiedzieć o filtrach cząstek stałych DPF / FAP? - Czyszczenie filtra cząstek stałych – cena w serwisie

Filtr cząstek stałych ma ogromną tendencję do zapychania się, ale z wiadomych przyczyn. Jego praca odbywa się w trudnych i brudnych warunkach, i w jego wnętrzu gromadzą się cząstki PM wskutek eksploatacji auta. Nie wolno pomijać obowiązkowej do przeprowadzenia procedury wypalania sadzy oraz dokładnej regeneracji DPF w serwisie, aby całkowicie udrożnić go z zalegających zanieczyszczeń. Czyszczenie filtra DPF / FAP w ASO jest bardzo korzystne cenowo, a przy tym nie musisz się martwić o wystąpienie jakiegoś problemu w trakcie trwania procedury mycia. Pamiętaj, że uszkodzony filtr cząstek stałych do niczego się nie nada i będziesz zmuszony go wymienić, dlatego zadbaj o niego, aby uniknąć przedwcześnie pojawiających się kłopotów, bo zakup i montaż nowego podzespołu będzie naprawdę kosztowny.

1. Filtr cząstek stałych - dlaczego się zapycha i czy można się go pozbyć? - Filtr cząstek stałych i kontrolka wypalania

Podczas procesu filtracji spalin odkładają się cząsteczki stałe, które w końcu doprowadzają do zatykania filtra cząstek stałych. Często, gdy tych osadów jest za dużo wewnątrz DPF, kierowca otrzymuje sygnał za pomocą kontrolki wypalania filtra DPF o konieczności dopalenia dużej ilości sadzy. Pamiętaj, że pozbycie się filtra cząstek stałych nie rozwiąże Twoich problemów, ponieważ po pierwsze: wycinanie / wyłączenie filtra DPF jest nielegalne, po drugie: poniesiesz konsekwencje, a dodatkowo stracisz masę pieniędzy, będzie to spowodowane nakazem ponownego zakupu i montażu podzespołu do samochodu. Najrozsądniejszym rozwiązaniem na bezproblemowy DPF to odpowiednie użytkowanie auta oraz nielekceważenie potrzeb oczyszczania kanalików filtrujących DPF / FAP.

2. Filtr cząstek stałych – czym jest i do czego służy? - Jak wyczyścić DPF domowym sposobem, aby uniknąć jego uszkodzenia?

Czyszczenie DPF / FAP w domu jest możliwe, o ile kupisz właściwe preparaty do tego celu, natomiast pomysł czyszczenie tego podzespołu środkami, które są przeznaczone do domowego użytku, jak Kret, Vanish czy Domestos jest niebezpieczne i niezalecane, jeśli chcesz mieć nadal sprawny filtr cząstek stałych. Zapamiętaj więc – jeśli chcesz przynajmniej na chwile we własnym zakresie wyczyścić DPF z sadzy, użyj odpowiedniego specyfiku.

Filtr cząstek stałych – czym jest i do czego służy? - Jak wyczyścić DPF domowym sposobem, aby uniknąć jego uszkodzenia?
Filtr cząstek stałych – czym jest i do czego służy? - Jak wyczyścić DPF domowym sposobem, aby uniknąć jego uszkodzenia?

3. Jakie objawy zapchania DPF? Jak uniknąć zapchania filtra cząstek stałych? – 5 sposobów - Zapchany filtr DPF, czy można jeździć?

Najczęściej występującymi objawami zapchanego filtra DPF są: znaczny spadek mocy silnika, osiągów, kłopoty z szybszą jazdą, z turbosprężarką, kontrolka check engine oraz odpowiedzialna za DPF, gęsty dym unoszący się za Twoim samochodem. Zwracaj uwagę na jakość paliwa i olejów, wymieniaj na bieżąco filtry oleju i powietrza, naprawiaj usterki, oczyszczaj podzespół, wypalaj sadzę, a na pewno nie będziesz narzekać na problemy z filtrem cząstek stałych. Jeżdżenie z zatkanym DPF jest nieodpowiedzialne i grozi konsekwencjami, więc nie radzimy się o tym przekonywać na własnej skórze.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane

21 stycznia 2022

Jakie są objawy uszkodzenia filtra cząstek stałych?

Jakie są objawy uszkodzenia filtra cząstek stałych? Objawy...

18 stycznia 2022

Gdzie wyczyścić DPF?

Gdzie wyczyścić DPF? Filtr cząstek stałych DPF/FAP bądź...

12 stycznia 2022

Dlaczego DPF się wypala?

Dlaczego DPF się wypala? Filtr cząstek stałych DPF wypala...

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer