Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
W pojazdach osobowych katalizator przypomina spłaszczoną puszkę o formie cylindrycznej, która na początku i na końcu posiada rurę dolotową i wylotową, a wewnątrz reaktora katalitycznego znajduje się bogaty w metale szlachetne (rod, pallad, platyna) wkład i to dzięki nim neutralizowane są szkodliwe związki chemiczne, aby nie zagrażały powietrzu. Podobnie, jak w przypadku filtra cząstek stałych, wkład katalizatorów może być ceramiczny lub metalowy. Oba te podzespoły są bardzo ważne, więc ich sprawność musi być nienaganna i przede wszystkim musisz zapomnieć o ich pozbyciu się z auta, ponieważ będziesz mieć poważne problemy. Zarówno posiadanie reaktora katalitycznego, jak i filtra cząstek stałych ma swój określony cel, więc zaburzenie ich pracy może przynieść negatywne dla Ciebie skutki.
Gdzie znajduje się katalizator? - Jak sprawdzić, czy jest katalizator w samochodzie?
Aktualnie katalizatory mogą być umiejscowione w trzech miejscach: pod samochodem, przykręconego do turbosprężarki albo w kolektorze wydechowym. Sprawdzenie katalizatora we własnym zakresie nie musi być skomplikowane, ponieważ wystarczy, że będziesz nasłuchiwać się, jak głośno pracuje Twój pojazd. Jeżeli faktycznie widzisz różnice, a dopiero odkupiłeś pojazd od kogoś innego, to albo tego podzespołu nie ma, albo jest on uszkodzony. Zwróć się w tej kwestii o pomoc do serwisu samochodowego.
Do czego potrzebny jest katalizator samochodowy? - Kradzież katalizatora
Katalizator od ponad dwudziestu lat jest obecny w samochodach (debiut rozpoczął się w silnikach benzynowych) i od tamtej pory nie wolno się go pozbywać, ponieważ stracisz prawo do swobodnego poruszania się po ulicach. Celem pracy reaktora katalitycznego jest oczyszczanie spalin ze szkodliwych pierwiastków chemicznych. Z racji tego, że znajdują się w katalizatorach metale szlachetne, często jest to powód do kradzieży tego podzespołu, jak również filtrów cząstek stałych. Złodzieje wiele zyskują, a ofiary nawet nieświadome kradzieży ponoszą srogie kary, jak na przykład opłata mandatu i kosztowny nakaz ponownego montażu tego elementu do auta.
Do czego służy katalizator i czy można go wyciąć ze swojego miejsca?
Katalizator ma obniżyć emisję spalin, które są produkowane przez jednostkę napędową, a w nich znajdują się: węglowodory, tlenki azotu, węgla. To metale szlachetne są odpowiedzialne za oczyszczanie tych spalin na zasadzie reakcji chemicznych. Z katalizatorem współpracuje sonda lambda, która ma zadbać o odpowiedni skład mieszanki paliwowo-powietrznej. Katalizatora nie można wycinać, a jeśli już do tego dojdzie, to musisz pomyśleć o emulatorze sondy lambda. Karą za pozbycie się reaktora katalitycznego jest nie tylko mandat, ale problem z przeglądem technicznym auta za niespełnianie normy czystości spalin.
Katalizator - jak działa i jak wygląda jego eksploatacja? - Ile kosztuje katalizator?
Podczas gdy katalizator jest rozgrzany do czerwoności, a Ty nieuważnie wjedziesz w zimną kałużę, nie zdziw się, więc jeśli będziesz musiał szybko wymienić ten podzespół, ponieważ ulegnie uszkodzeniu. Pamiętaj, że reaktor katalityczny jest trwały, natomiast musisz przestrzegać zasad odpowiedniej eksploatacji. Ponadto kluczowa jest jego regeneracja – wypalanie katalizatora nie jest zalecane, ponieważ nie jest to filtr cząstek stałych. Nie doprowadź do całkowitego i bezsensownego uszkodzenia katalizatora, bo będzie Cię czekać bardzo kosztowny zakup i montaż tego podzespołu (ceny mogą się wahać od 2 do kilku tysięcy złotych).
Komentarze