Subpage photo

Jak wygląda przepalanie DPF? Metoda specjalistów

Oceń: / Aktualna ocena: 5.00

Pasywne dopalanie DPF zachodzi, gdy filtr osiągnie odpowiednią temperaturę, a kontakt między sadzą a rozżarzonym wkładem katalitycznym powoduje jej zapłon, co skutkuje wypaleniem DPF podczas normalnej jazdy na trasie. Nie jest konieczna temperatura 600-700°C, jak twierdzą niektórzy specjaliści, temperatura 420-450°C jest wystarczająca do rozpoczęcia tego procesu. Działa to częściowo, a nie całościowo, ponieważ sadza może ulec dopaleniu tylko w pewnej części objętości filtra.
Z kolei aktywne dopalanie DPF to proces wymuszany przez jednostkę centralną pojazdu, komputer ECU. W tym przypadku, porcje paliwa są wtryskiwane do suwu wydechowego, gdy zawory wylotowe cylindra są otwarte. Chociaż paliwo nie spala się w komorze spalania z powodu niewystarczającego ciśnienia do samozapłonu, ulega spaleniu w układzie wydechowym, podnosząc temperaturę w filtrze DPF i powodując dopalanie sadzy. W trakcie tego procesu zmienia się dźwięk silnika, a obroty lekko wzrastają. W rzeczywistości temperatura filtra osiąga wtedy nawet 600-700°C. Sadza powinna całkowicie wypalić się w popiół, zmniejszając objętość filtra.
Ważne jest unikanie tzw. "komputerowego wypalania DPF na postoju", gdyż jest to praktyka, która może mieć negatywne skutki uboczne dla silnika, ponieważ dodatkowe paliwo jest wyrzucane do wydechu, bez aktywnego udziału silnika.
Zatem istnieją dwa typy przepalania DPF – aktywne i pasywne.

Sadza w wydechu - wypalanie DPF
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
Cena - od 390 zł netto
Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
CZAS REALIZACJI
1-2 dni robocze
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
Stan - dostępne
Zadzwoń +48 725 803 803 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Regeneracja DPF
W naszej ofercie znajdziesz filtry DPF, FAP oraz katalizatory:
  • nowe
  • regenerowane na wymianę
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Jak często należy wypalać filtr cząstek stałych?

W celu utrzymania optymalnej wydajności filtra cząstek stałych (DPF), zaleca się przeprowadzanie procesu wypalania nie wcześniej niż po przejechaniu 300 km i nie później niż po pokonaniu 1000 km od ostatniego cyklu regeneracji. Jednak ważne jest zrozumienie, że konkretna częstotliwość może być dostosowywana w zależności od indywidualnych warunków eksploatacji, takich jak styl jazdy, model pojazdu, rodzaj użytkowanego paliwa.

Skąd wiedzieć, czy filtr się wypala i został ostatecznie wypalony?

Deska rozdzielcza

Po czym poznać, że DPF się wypala, a ostatecznie został wypalony w prawidłowy sposób? Przy wypalaniu odczujesz pewne problemy z przyspieszaniem, pojawi się dym za samochodem. Po procesie, po pierwsze, wszelkie kontrolki, które się pojawiły na deski rozdzielczej, powinny zgasnąć. Silnik zacznie pracować płynnie, temperatura silnika obniży się do prawidłowej, brak będzie również intensywnego zapachu spalin, a średnie zużycie paliwa się obniży.

Dlaczego filtr cząstek stałych się zapycha?

Filtr cząstek stałych może się zatykać z powodu nadmiernych zanieczyszczeń, niskiej jakości filtrów, nadmiernej wilgoci, niewłaściwej konserwacji lub dostarczenia dużej ilości cząstek w krótkim czasie. Aby nie dopuścić do zapychania się filtrów ważne jest regularne ich sprawdzanie, konserwacja i wymiana zgodnie z zaleceniami producenta.

Komentarze

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Jakie mogą być skutki ignorowania objawów zapchanego filtra cząstek stałych? Na to musisz uważać!

Ignorowanie objawów zapchanego filtra cząstek stałych (DPF) w pojeździe może prowadzić do różnych negatywnych skutków, zarówno dla samochodu, jak i dla środowiska....

Czytaj więcej

Objawy zatkanego DPF, czyli jak rozpoznać problemy i skutecznie działać?

Zmniejszenie efektywności silnika jest powszechnym sygnałem, świadczącym o tym, że filtr cząstek stałych (DPF) może być zatkany. Wynika to z faktu, że zanieczyszczony filtr ogranicza swobodny przepływ gazów spalinowych przez układ wydechowy. ...

Czytaj więcej

Jakie czynniki wpływają na skuteczność działania filtrów cząstek stałych? 7 rzeczy, których nie wiesz!

Efektywność działania filtrów cząstek stałych (DPF) zależy od wielu czynników. Sprawdź razem z nami, jakie to czynniki!...

Czytaj więcej

Specjaliści od DPF - Klucz do zdrowego układu wydechowego

Systemy filtracji cząstek stałych DPF są kluczowym elementem układu wydechowego we współczesnych pojazdach...

Czytaj więcej

W jakich samochodach jest DPF? Istota filtra cząstek stałych

Współczesne samochody, dążąc do spełnienia surowych norm emisji spalin, korzystają z zaawansowanych technologii, a jednym z kluczowych elementów w tym kontekście jest filtr cząstek stałych...

Czytaj więcej

Jak działa AdBlue w pojazdach? Tego nie powie Ci żaden mechanik!

AdBlue to handlowa nazwa zarejestrowana dla roztworu mocznika w wodzie, wykorzystywanego w systemie selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) w pojazdach z silnikami diesla....

Czytaj więcej

Dlaczego warto regularnie wymieniać filtry cząstek stałych w samochodzie? 5000 zł mandatu!

Głównym zadaniem filtrów cząstek stałych jest redukcja cząstek stałych/pyłów generowanych podczas spalania oleju napędowego...

Czytaj więcej

Jak działa katalizator w samochodzie? Wszystko co musisz wiedzieć!

Katalizator w samochodzie to urządzenie, które służy do oczyszczania spalin ze szkodliwych substancji. Katalizator działa na zasadzie katalizy, czyli procesu, w którym substancja chemiczna (katalizator) zmienia szybkość reakcji chemicznej, nie uczestnicząc w niej bezpośrednio....

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.