Pasywne dopalanie DPF zachodzi, gdy filtr osiągnie odpowiednią temperaturę, a kontakt między sadzą a rozżarzonym wkładem katalitycznym powoduje jej zapłon, co skutkuje wypaleniem DPF podczas normalnej jazdy na trasie. Nie jest konieczna temperatura 600-700°C, jak twierdzą niektórzy specjaliści, temperatura 420-450°C jest wystarczająca do rozpoczęcia tego procesu. Działa to częściowo, a nie całościowo, ponieważ sadza może ulec dopaleniu tylko w pewnej części objętości filtra.
Z kolei aktywne dopalanie DPF to proces wymuszany przez jednostkę centralną pojazdu, komputer ECU. W tym przypadku, porcje paliwa są wtryskiwane do suwu wydechowego, gdy zawory wylotowe cylindra są otwarte. Chociaż paliwo nie spala się w komorze spalania z powodu niewystarczającego ciśnienia do samozapłonu, ulega spaleniu w układzie wydechowym, podnosząc temperaturę w filtrze DPF i powodując dopalanie sadzy. W trakcie tego procesu zmienia się dźwięk silnika, a obroty lekko wzrastają. W rzeczywistości temperatura filtra osiąga wtedy nawet 600-700°C. Sadza powinna całkowicie wypalić się w popiół, zmniejszając objętość filtra.
Ważne jest unikanie tzw. "komputerowego wypalania DPF na postoju", gdyż jest to praktyka, która może mieć negatywne skutki uboczne dla silnika, ponieważ dodatkowe paliwo jest wyrzucane do wydechu, bez aktywnego udziału silnika.
Zatem istnieją dwa typy przepalania DPF – aktywne i pasywne.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jak często należy wypalać filtr cząstek stałych?
W celu utrzymania optymalnej wydajności filtra cząstek stałych (DPF), zaleca się przeprowadzanie procesu wypalania nie wcześniej niż po przejechaniu 300 km i nie później niż po pokonaniu 1000 km od ostatniego cyklu regeneracji. Jednak ważne jest zrozumienie, że konkretna częstotliwość może być dostosowywana w zależności od indywidualnych warunków eksploatacji, takich jak styl jazdy, model pojazdu, rodzaj użytkowanego paliwa.
Skąd wiedzieć, czy filtr się wypala i został ostatecznie wypalony?
Po czym poznać, że DPF się wypala, a ostatecznie został wypalony w prawidłowy sposób? Przy wypalaniu odczujesz pewne problemy z przyspieszaniem, pojawi się dym za samochodem. Po procesie, po pierwsze, wszelkie kontrolki, które się pojawiły na deski rozdzielczej, powinny zgasnąć. Silnik zacznie pracować płynnie, temperatura silnika obniży się do prawidłowej, brak będzie również intensywnego zapachu spalin, a średnie zużycie paliwa się obniży.
Dlaczego filtr cząstek stałych się zapycha?
Filtr cząstek stałych może się zatykać z powodu nadmiernych zanieczyszczeń, niskiej jakości filtrów, nadmiernej wilgoci, niewłaściwej konserwacji lub dostarczenia dużej ilości cząstek w krótkim czasie. Aby nie dopuścić do zapychania się filtrów ważne jest regularne ich sprawdzanie, konserwacja i wymiana zgodnie z zaleceniami producenta.
Komentarze