Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
W środku wkładu reaktora katalitycznego jest nagromadzona masa zanieczyszczeń (między innymi sadza), a to wynik eksploatacji pojazdu. Jego wnętrze z koloru jasnego przybierze barwy szaro-czarne, a na kanalikach po rozcięciu katalizatora będzie widać przyklejoną do nich sadzę. Wiedz, że zapchany katalizator nie będzie mógł sprawować swojej funkcji należycie i bezproblemowo, ponieważ znajdujące się w nim różnego rodzaju osady uniemożliwią mu dalszą i swobodną pracę, a do tego nie możesz dopuścić. Katalizatory zostały stworzone w konkretnym celu; mianowicie ich zadaniem jest oczyszczanie gazów spalinowych z toksycznych związków chemicznych, aby nie przyczyniać się do zatruwania powietrza.
Zapchany katalizator - objawy, co zrobić, jak go wyczyścić? - Zapchany katalizator - cena regeneracji
Najczęściej występującymi objawami zatkanego katalizatora przeróżnymi osadami są: utrata osiągów, nierówna praca jednostki napędowej oraz pojawienie się kontrolki check engine. Jedynie w takiej sytuacji możesz spróbować na własną rękę poddać katalizator regeneracji, a jeśli to nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, najlepiej pojechać do serwisu i umówić się na dokładne czyszczenie reaktora katalitycznego, które nie wyniesie Cię dużo. Jeżeli okaże się, że stan katalizatora jest na tyle zły, że czas pomyśleć o wymianie, to w takiej sytuacji należy tak zrobić.
Jak wygląda zapchany katalizator w środku? - Zapchany katalizator a sonda lambda
Tak, jak zostało napisane na samym początku artykułu – wewnątrz katalizatora można zaobserwować bardzo dużą ilość sadzy, zatem nie można się spodziewać, że po przecięciu wnętrza będzie on czysty. Jeżeli katalizator będzie zanieczyszczony, sonda lambda będzie dokonywać nieodpowiednich pomiarów dotyczących składu mieszanki paliwowo-powietrznej.
Zapchany katalizator - jak to rozpoznać i potwierdzić? - Jak wyczyścić katalizator domowym sposobem?
Katalizator możesz oczyścić również samodzielnie, ale nie powinieneś zastosować w tym celu środków stricte przeznaczonych do domowego użytku. Zakup odpowiedni preparat, jak Liqui Moly i według instrukcji obsługi rozpocznij jego aplikację. Z pewnością mocno zanieczyszczony katalizator odbije się na kondycji pracy jednostki napędowej, która się bardzo pogorszy, a także wzrost spalania paliwa. Najlepiej udać się do serwisu i zweryfikować stan katalizatora i w razie konieczności go wymienić na nowy, ponieważ jeżdżenie autem z uszkodzonym katalizatorem może przynieść jeszcze więcej szkód.
Zapchany katalizator a jazda samochodem. To ryzyko, które nie ma sensu - Zapchany katalizator - przyczyny
Poruszanie się samochodem, który ma całkowicie zatkany katalizator, jest niebezpieczne zwłaszcza podczas wyprzedzania. Poza tym będą pojawiać się problemy z komputerem ECU oraz układem spalin, dlatego, jeśli wiesz, że masz zanieczyszczony podzespół w samochodzie, to nie czekaj z jego czyszczeniem, ponieważ możesz doprowadzić do trwałego uszkodzenia i konieczna będzie wymiana. Przyczyną zapychania się katalizatorów może być starzenie się jednostki napędowej, awaria układu zapłonowego, awaria wkładu ceramicznego, zwłaszcza w pojazdach z LPG.
Komentarze