Jak wygląda zapchany katalizator?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów DPF/FAP/KAT

W środku wkładu reaktora katalitycznego jest nagromadzona masa zanieczyszczeń (między innymi sadza), a to wynik eksploatacji pojazdu. Jego wnętrze z koloru jasnego przybierze barwy szaro-czarne, a na kanalikach po rozcięciu katalizatora będzie widać przyklejoną do nich sadzę. Wiedz, że zapchany katalizator nie będzie mógł sprawować swojej funkcji należycie i bezproblemowo, ponieważ znajdujące się w nim różnego rodzaju osady uniemożliwią mu dalszą i swobodną pracę, a do tego nie możesz dopuścić. Katalizatory zostały stworzone w konkretnym celu; mianowicie ich zadaniem jest oczyszczanie gazów spalinowych z toksycznych związków chemicznych, aby nie przyczyniać się do zatruwania powietrza.

Zapchany katalizator - objawy, co zrobić, jak go wyczyścić? - Zapchany katalizator - cena regeneracji

Najczęściej występującymi objawami zatkanego katalizatora przeróżnymi osadami są: utrata osiągów, nierówna praca jednostki napędowej oraz pojawienie się kontrolki check engine. Jedynie w takiej sytuacji możesz spróbować na własną rękę poddać katalizator regeneracji, a jeśli to nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, najlepiej pojechać do serwisu i umówić się na dokładne czyszczenie reaktora katalitycznego, które nie wyniesie Cię dużo. Jeżeli okaże się, że stan katalizatora jest na tyle zły, że czas pomyśleć o wymianie, to w takiej sytuacji należy tak zrobić.

Jak wygląda zapchany katalizator?

Jak wygląda zapchany katalizator w środku? - Zapchany katalizator a sonda lambda

Tak, jak zostało napisane na samym początku artykułu – wewnątrz katalizatora można zaobserwować bardzo dużą ilość sadzy, zatem nie można się spodziewać, że po przecięciu wnętrza będzie on czysty. Jeżeli katalizator będzie zanieczyszczony, sonda lambda będzie dokonywać nieodpowiednich pomiarów dotyczących składu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Zapchany katalizator - jak to rozpoznać i potwierdzić? - Jak wyczyścić katalizator domowym sposobem?

Katalizator możesz oczyścić również samodzielnie, ale nie powinieneś zastosować w tym celu środków stricte przeznaczonych do domowego użytku. Zakup odpowiedni preparat, jak Liqui Moly i według instrukcji obsługi rozpocznij jego aplikację. Z pewnością mocno zanieczyszczony katalizator odbije się na kondycji pracy jednostki napędowej, która się bardzo pogorszy, a także wzrost spalania paliwa. Najlepiej udać się do serwisu i zweryfikować stan katalizatora i w razie konieczności go wymienić na nowy, ponieważ jeżdżenie autem z uszkodzonym katalizatorem może przynieść jeszcze więcej szkód.

Zapchany katalizator - jak to rozpoznać i potwierdzić? - Jak wyczyścić katalizator domowym sposobem?

Zapchany katalizator a jazda samochodem. To ryzyko, które nie ma sensu - Zapchany katalizator - przyczyny

Poruszanie się samochodem, który ma całkowicie zatkany katalizator, jest niebezpieczne zwłaszcza podczas wyprzedzania. Poza tym będą pojawiać się problemy z komputerem ECU oraz układem spalin, dlatego, jeśli wiesz, że masz zanieczyszczony podzespół w samochodzie, to nie czekaj z jego czyszczeniem, ponieważ możesz doprowadzić do trwałego uszkodzenia i konieczna będzie wymiana. Przyczyną zapychania się katalizatorów może być starzenie się jednostki napędowej, awaria układu zapłonowego, awaria wkładu ceramicznego, zwłaszcza w pojazdach z LPG.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Lucjan
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zapchanie katalizatora jest jednym z problemów, które mogą negatywnie wpływać na jego działanie i w konsekwencji na emisję szkodliwych substancji. Oto kilka objawów, które mogą wskazywać na zapchanie katalizatora: Check engine light (kontrolka silnika) się świeci - jest to częsty objaw problemu z katalizatorem, który wskazuje na awarię układu wydechowego. Spadek mocy silnika - zapchany katalizator może powodować opór w układzie wydechowym, co skutkuje spadkiem mocy silnika. Zwiększenie zużycia paliwa - ze względu na wyższy opór przepływu spalin przez zapchany katalizator, silnik musi pracować ciężej, co prowadzi do wzrostu zużycia paliwa. Zwiększona emisja szkodliwych substancji - jeśli katalizator jest zapchany, nie może on skutecznie redukować emisji szkodliwych substancji takich jak tlenki azotu (NOx) czy tlenki węgla (CO), co oznacza że będzie ich więcej niż norma. Dym z wydechu - zwiększona ilość zanieczyszczeń w spalinach może powodować, że z wydechu będzie wychodził dym. Zwiększona temperatura spalin - katalizator jest elementem, który jest aktywny chemicznie pod wpływem wysokiej temperatury, jeśli jest zapchany może to powodować wzrost temperatury spalin.
Karolajna
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wolę nie doprowadzać do zapchania katalizatora, więc nawet nie wiem jak wygląda. Oddaję regularnie do czyszczenia :)
Marek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie wiedziałabym jak rozpoznać zapchany katalizator, dlatego regularnie serwisuje mój samochód w porządnym serwisie.
Konrad
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Domyślam się, że wewnątrz jest masa zanieczyszczeń, których oczywiście należy się pozbyć :D
Dawid
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zapchany katalizator warto wyczyścić, bo później może to skutkować innymi usterkami. Standardowo - spadek mocy czy szarpanie silnika nie powinny nas dziwić, jak wiemy, że mamy zapchany katalizator i nic z tym nie robimy.

Popularne wpisy