Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Proces wymiany filtra DPF rozpoczyna się od demontażu elementów układu wydechowego, następnie usuwany zostaje stary filtr DFP, wymienione zostają uszczelki, a w miejsce starego montowany jest nowy DPF wraz ze skompletowanym układem wydechowym. Ostatnim etapem procesu wymiany filtra jest adaptacja w sterowniku. Ponieważ, wymiana filtra na element fabrycznie nowy wiąże się z dużymi kosztami, wielu klientów często decyduje się na wybór zamiennika, który odpowiada danej marce samochodu. Warunkiem jest dobranie odpowiedniego zamiennika spełniającego określone normy emitowania spalin. Jeżeli pojazd nie spełnia określonych wymogów, nie może zostać dopuszczony do udziału w ruchu drogowym. Wymiana filtra DPF jest dość skomplikowanym procesem, dlatego w tym celu najlepiej udać się do profesjonalnego serwisu samochodowego, gdzie zostaną nam udzielone konkretne informacje, również na temat ile kosztuje wymiana filtra DPF.
Jak samemu usunąć filtr DPF?
Usunięcie filtra DPF jest nielegalne, a samowolne pozbycie się go poprzez wycięcie czy wyłączenie go ze sterownika jednostki napędowej może wiązać się z poważnymi konsekwencjami. Filtr DPF od kilku lat jest obowiązkowym elementem wyposażenia samochodów z silnikiem diesla. Auto bez filtra DPF nie może zostać dopuszczone do udziału w ruchu drogowym, ponieważ nie spełnia obowiązujących norm dotyczących emisji spalin. Za brak filtra bądź nieprawidłową jego prace, w postaci wydalania zbyt dużych ilości zanieczyszczeń do środowiska przewidziane są kary w postaci mandatów drogowych, a nawet zatrzymania dowodu rejestracyjnego.
Jak wyczyścić filtr DPF bez demontażu?
Filtr DPF można wyczyścić bez przeprowadzenia jego wcześniejszego demontażu za pomocą odpowiednio do tego przystosowanych preparatów. Posłużyć do tego mogą profesjonalne środki czyszczące takie jak: K2 DPF Cleaner, Liqui Moly, Boll itp. Czyszczenie DPF jest jak najbardziej wskazane w celu udrożnienia jego podzespołów, jak i usunięcia nagromadzonej sadzy i brudu, które negatywnie wpływają na jego pracę. W przypadku poważniejszych zabrudzeń nieunikniona będzie wizyta w serwisie w celu dokładnej diagnostyki i profesjonalnego czyszczenia np. metodą hydrodynamiczną. Tak więc, czyszczenie filtra DPF bez jego demontażu, czy wraz z wymaganym demontażem poprawia jego prace, a co za tym idzie, przedłużą jego żywotność.
Na jakim biegu wypalić DPF?
Aby, wypalić DPF należy przez około 30 minut utrzymać wysokie i stałe obroty (przedział 2500- 3000 obr/min). Jazda powinna być płynna i odbywać się w miarę na niskim biegu. Powinno się unikać gwałtownego hamowania. Dzięki stałym, a jednocześnie wysokim obrotom zapewnimy odpowiednią temperaturę, która jest niezbędna do wypalenia sadzy. Ogólnie wyróżniane są 3 metody wypalania DPF-a, należy do nich wypalanie filtra podczas jazdy, wypalanie w serwisie oraz wypalanie DPF na postoju. Preferowanym sposobem w samochodach z silnikiem diesla, posiadających filtr DPF jest wybranie się w dłuższą, stałą trasę.
Komentarze