Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jak wymusić wypalanie DPF to pytanie, które stawia nam świecąca na desce rozdzielczej kontrolka sygnalizująca zapchanie filtra DPF. Jest kilka sposobów na rozwiązanie problemów z sadzą w filtrze DPF i nie zawsze jest to wymuszone wypalanie. Warto tu nadmienić, że wypalanie DPF to procedura naturalna dla samochodów wyposażonych w filtr cząstek stałych i nie wymaga demontażu filtra z samochodu.
Procedura wypalania DPF
Ponieważ filtry DPF z założenia mają magazynować wewnątrz swojej konstrukcji odfiltrowaną sadzę, cząstki stałe i inne zanieczyszczenia wydostające się z silnika w procesie spalania oleju napędowego, naturalne jest, że od czasu do czasu się wypełnia. Informuje nas o tym żółta kontrolka, symbolizująca DPF. Informuje nas o tym sterownik silnika na podstawie danych z różnicowego czujnika ciśnienia zainstalowanego przed i za filtrem DPF. Jeśli różnica ciśnień jest zbyt duża, sterownik informuje o zaistniałej sytuacji i w zasadzie w tym samym momencie jest gotowy do rozpoczęcia procedury wypalania sadzy w DPF.
Wypalanie aktywne pasywne i wymuszone
Wypalanie sadzy odbywa się dzięki dodatkowej dawce paliwa, która nie spala się w silniku. Podawana jest ona jako dotrysk w suwie wydechu tłoka. Zbyt niskie ciśnienie, jakie panuje wtedy w komorze spalania, sprawia, że dawka paliwa spala się dopiero pozakomorowo w niechłodzonej części układu, dodatkowo podnosząc temperaturę w wydechu. Jeśli wszystkie warunki są spełnione, filtr jest zapchany a czujnik różnicowy ciśnienia sprawny, wystarczy utrzymać pracę silnika powyżej 2500 – 3000 obrotów na minutę, aby rozpocząć proces wypalania DPF. Podniesiona wtedy temperatura (około 600 stopni), rozpoznana przez czujnik temperatury w układzie powinna determinować proces. Pasywnie odbywa się to w czasie jazdy, aktywnie na postoju, natomiast wymuszone wypalanie DPF odbywa się w warunkach serwisowych.
Komentarze