Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Najlepszym czasem na wymuszenie wypalania filtra cząstek stałych jest wyświetlenie się komunikatu w postaci kontrolki DPF podczas jazdy, tak więc najlepiej by było, gdybyś jak najszybciej znalazł się na odpowiedniej trasie, która umożliwia szybszą jazdę bez konieczności gwałtownego hamowania lub zatrzymywania się co trochę. Oprócz podwyższenia prędkości jazdy kluczowe jest także utrzymanie wyższych obrotów (do 3,5 tys. na minutę) przez dłuższą chwilę. Jeżeli nie możesz sobie pozwolić na przeprowadzenie regeneracji pasywnej, zaparkuj pojazd w bezpiecznym miejscu i z dala od ludzi, aby nie zostali zmuszeni do wdychania spalin. Ten rodzaj samooczyszczania polega na zainicjowaniu przez sterownik silnika wypalania poprzez podanie nowej dawki paliwa, dzięki czemu spaliny zaczynają się mocno nagrzewać i dopiero wtedy sadza zaczyna się w całości wypalać.
Jak i kiedy wymusić wypalanie DPF? - Kontrolka wypalania DPF Mercedes
Jak i kiedy wymusić wypalanie ? Przede wszystkim zwracaj uwagę na sygnały, które przekazuje Ci pojazd, ponieważ właśnie dzięki kontrolce wypalania DPF dowiadujesz się, że w Twoim filtrze nagromadziło się za dużo osadów i należy się ich pozbyć, ponieważ im dłużej będziesz zwlekać, tym szybciej filtr zatraci swoją funkcję. Pamiętaj więc, że w przypadku wystąpienia tej kontrolki - nieważne czy w Mercedesie, czy w każdym innym samochodzie, procedura wypalania do przeprowadzenia jest taka sama.
Mercedes Sprinter II 319 CDI 190 KM - Procedura wypalania DPF Mercedes
Masz do dyspozycji jeszcze jedną metodę wypalania sadzy z filtra cząstek stałych, a chodzi o wypalanie w trybie serwisowym, które właściwie nie różni się praktycznie od wypalania postojowego, z tym że tutaj podzespół też może zostać zdiagnozowany (stan). Jeżeli ten sposób się nie sprawdzi, to będzie potrzebna fachowa regeneracja, czyli czyszczenie wodne pod ciśnieniem. Jeżeli jednak nie jesteś przekonany odnośnie tej metody, to zasugeruj się wcześniej już opisanymi.
Wypalanie DPF. Jak przepalić filtr DPF? Czy do jego wypalania powinno dochodzić na postoju, czy raczej w czasie jazdy? - Jak wypalić DPF na postoju?
Proponowalibyśmy częściej wykonywać regenerację pasywną z racji tego, że silnik nie jest obciążany, natomiast w naturalny sposób sadza zostanie wypalona. Poza tym temperatura spalin szybciej osiąga pożądaną wartość. Jeśli chodzi zaś o regenerację aktywną, czyli po prostu wypalanie na postoju, które charakteryzuje się zainicjowaniem przez ECU procedury oczyszczania filtra DPF oraz podaniem nowej dawki paliwa, dzięki której spalinom podniesie się temperatura, co ułatwi zadanie przy wypalaniu sadzy. Pamiętaj też o utrzymaniu obrotów do 3500 na minutę.
Wypalanie DPF: objawy, montaż kontrolki wypalania filtra sadzy - Wypalanie DPF podczas jazdy Audi
Jeśli zauważyłeś chwilowe podwyższenie spalania, a także wzrastają obroty biegu jałowego nawet o 200 obr. na minutę, to można śmiało stwierdzić, że filtr cząstek stałych wszedł w tryb wypalania. Zazwyczaj będąc w trasie, wyświetla się kontrolka DPF, której celem jest poinformowanie o nagromadzeniu się dużej ilości zanieczyszczeń, których należy się pozbyć, niestety jednak nie wszystkie auta są w nią wyposażone. Warto więc w takiej sytuacji samodzielnie zadbać o montaż pomocniczej diody. Pamiętaj, że wypalanie DPF w trasie bądź na postoju i niezależnie od marki samochodu jest potrzebne, ponieważ sadza musi się wypalić.
Komentarze