Jak wymusić wypalanie DPF – Mercedes Sprinter?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów FAP

Najlepszym czasem na wymuszenie wypalania filtra cząstek stałych jest wyświetlenie się komunikatu w postaci kontrolki DPF podczas jazdy, tak więc najlepiej by było, gdybyś jak najszybciej znalazł się na odpowiedniej trasie, która umożliwia szybszą jazdę bez konieczności gwałtownego hamowania lub zatrzymywania się co trochę. Oprócz podwyższenia prędkości jazdy kluczowe jest także utrzymanie wyższych obrotów (do 3,5 tys. na minutę) przez dłuższą chwilę. Jeżeli nie możesz sobie pozwolić na przeprowadzenie regeneracji pasywnej, zaparkuj pojazd w bezpiecznym miejscu i z dala od ludzi, aby nie zostali zmuszeni do wdychania spalin. Ten rodzaj samooczyszczania polega na zainicjowaniu przez sterownik silnika wypalania poprzez podanie nowej dawki paliwa, dzięki czemu spaliny zaczynają się mocno nagrzewać i dopiero wtedy sadza zaczyna się w całości wypalać.

Wypalanie DPF

Jak i kiedy wymusić wypalanie DPF? - Kontrolka wypalania DPF Mercedes

Jak i kiedy wymusić wypalanie ? Przede wszystkim zwracaj uwagę na sygnały, które przekazuje Ci pojazd, ponieważ właśnie dzięki kontrolce wypalania DPF dowiadujesz się, że w Twoim filtrze nagromadziło się za dużo osadów i należy się ich pozbyć, ponieważ im dłużej będziesz zwlekać, tym szybciej filtr zatraci swoją funkcję. Pamiętaj więc, że w przypadku wystąpienia tej kontrolki - nieważne czy w Mercedesie, czy w każdym innym samochodzie, procedura wypalania do przeprowadzenia jest taka sama.

Mercedes Sprinter II 319 CDI 190 KM - Procedura wypalania DPF Mercedes

Masz do dyspozycji jeszcze jedną metodę wypalania sadzy z filtra cząstek stałych, a chodzi o wypalanie w trybie serwisowym, które właściwie nie różni się praktycznie od wypalania postojowego, z tym że tutaj podzespół też może zostać zdiagnozowany (stan). Jeżeli ten sposób się nie sprawdzi, to będzie potrzebna fachowa regeneracja, czyli czyszczenie wodne pod ciśnieniem. Jeżeli jednak nie jesteś przekonany odnośnie tej metody, to zasugeruj się wcześniej już opisanymi.

Wypalanie DPF. Jak przepalić filtr DPF? Czy do jego wypalania powinno dochodzić na postoju, czy raczej w czasie jazdy? - Jak wypalić DPF na postoju?

Proponowalibyśmy częściej wykonywać regenerację pasywną z racji tego, że silnik nie jest obciążany, natomiast w naturalny sposób sadza zostanie wypalona. Poza tym temperatura spalin szybciej osiąga pożądaną wartość. Jeśli chodzi zaś o regenerację aktywną, czyli po prostu wypalanie na postoju, które charakteryzuje się zainicjowaniem przez ECU procedury oczyszczania filtra DPF oraz podaniem nowej dawki paliwa, dzięki której spalinom podniesie się temperatura, co ułatwi zadanie przy wypalaniu sadzy. Pamiętaj też o utrzymaniu obrotów do 3500 na minutę.

Wypalanie DPF

Wypalanie DPF: objawy, montaż kontrolki wypalania filtra sadzy - Wypalanie DPF podczas jazdy Audi

Jeśli zauważyłeś chwilowe podwyższenie spalania, a także wzrastają obroty biegu jałowego nawet o 200 obr. na minutę, to można śmiało stwierdzić, że filtr cząstek stałych wszedł w tryb wypalania. Zazwyczaj będąc w trasie, wyświetla się kontrolka DPF, której celem jest poinformowanie o nagromadzeniu się dużej ilości zanieczyszczeń, których należy się pozbyć, niestety jednak nie wszystkie auta są w nią wyposażone. Warto więc w takiej sytuacji samodzielnie zadbać o montaż pomocniczej diody. Pamiętaj, że wypalanie DPF w trasie bądź na postoju i niezależnie od marki samochodu jest potrzebne, ponieważ sadza musi się wypalić.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Witek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Proces regeneracji filtra cząstek stałych (DPF) jest automatycznie przeprowadzany przez system kontroli emisji podczas jazdy w odpowiednich warunkach, takich jak wysokie obroty silnika oraz wysokie temperatury. Jednak w niektórych przypadkach, gdy filtr DPF jest bardzo zanieczyszczony, regeneracja może nie być przeprowadzana automatycznie, co prowadzi do konieczności wymuszenia procesu regeneracji. W modelu Mercedes Sprinter, proces regeneracji można wymusić przy pomocy narzędzia diagnostycznego, które pozwala na komunikację z systemem kontroli emisji. Poprzez wykorzystanie specjalnego oprogramowania diagnostycznego, specjalista z autoryzowanego serwisu może przeprowadzić proces regeneracji DPF. Aby proces ten przebiegł pomyślnie należy pamiętać, by przeprowadzić regenerację w odpowiednim momencie, tak by filtr był odpowiednio zanieczyszczony. Jazda na wysokich obrotach przez kilka minut, przed przeprowadzeniem regeneracji, może być konieczna by osiągnąć odpowiednie warunki do regeneracji.
Sławek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
W moim W447 musi być przynajmniej 1/4 baku paliwa, inaczej aktywna regeneracja sie nie zainicjuje.
Czareek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Szybsza jazda z większymi obrotami na pewno załatwi sprawę i wymusi wypalanie.
Igi-zigi
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja nie wymuszałem wypalania Dpfa, pojawiła się kontrolka na desce rozdzielczej to dopiero wtedy je przeprowadziłem.
martin23456u7
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jechać szybciej z większymi obrotami, to wtedy DPF spokojnie się wypali...

Popularne wpisy

13 kwietnia 2021

Filtr DPF 93195746

Przed czyszczeniem filtra DPF wykonujemy diagnostykę stanu filtra (aby wykluczyć uszkodzenia mechaniczne, wypalenie, wytopienie itd.) – sama ta weryfikacja nic nie kosztuje ...