Jak wymusić wypalanie DPF na postoju?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
FAP regeneracja koszt
Samochód Opel

Wypalanie DPF na postoju, a inaczej regeneracja aktywna polega na utrzymaniu przez dłuższą chwilę podniesionych obrotów, które pozwolą utrzymać odpowiednią temperaturę spalin, a sterownik jednostki napędowej przez podanie nowej dawki paliwa jeszcze bardziej rozgrzewa te spaliny, dzięki czemu sadza ma szansę się wypalić. Ta metoda wypalania filtra cząstek stałych na postoju jest trochę szkodliwa dla silnika, ponieważ praktykowana dość często, może w końcu doprowadzić do rozrzedzenia oleju silnikowego ON, ale zrozumiałe jest, że jeśli nie ma się warunków do przeprowadzenia tego procesu w sposób naturalny w trasie, to trzeba wypalić zanieczyszczenia tym sposobem. Zalecane jest najlepiej po przeprowadzeniu samoregeneracji DPF na postoju wymienić filtr oleju z olejem silnikowym, aby właśnie nie doszło do żadnej awarii.

Jak wymusić wypalanie DPF? - Program do wypalania DPF-a

Użytkownicy aut, którzy chcą zaoszczędzić na wykonanie sztucznego wypalania DPF w serwisie, postanawiają we własnym zakresie kupić taki program, który wspomaga ten proces i niestety nie sprawdzi się to w przypadku, gdy filtr cząstek stałych jest zanieczyszczony również popiołem, ponieważ ten problem możesz już rozwiązać wyłącznie metodą oczyszczania wodnego DPF pod ciśnieniem. Do wymuszenia wypalania filtra DPF potrzebne jest podniesienie obrotów oraz prędkości jazdy, aby móc rozgrzać spaliny do tego stopnia, by były w stanie pozbyć się zalegającej sadzy.

1. Wypalanie DPF. Jak przepalić filtr DPF? Czy do jego wypalania powinno dochodzić na postoju, czy raczej czasie jazdy? - Ile trwa wypalanie filtra cząstek stałych DPF na postoju?

Filtr cząstek stałych musi być wypalany, ponieważ duże nagromadzenie się osadów może zaburzyć pracę tego podzespołu, jak również doprowadzić do jego uszkodzenia, a niestety trzeba liczyć się z dużymi kosztami, począwszy od zakupu filtra DPF, montażu i zakończywszy na zaadaptowaniu nowego elementu w sterowniku jednostki napędowej. Lepiej by było, aby ten element był regenerowany podczas jazdy, gdyż silnik nie jest obciążany i małe są szanse na jego zatarcie. Sam proces wypalania DPF na postoju czy w trasie może wynosić nawet do 30 minut.

2. Jak przepalić DPF? Dopalanie DPF - Wypalanie DPF - jak rozpoznać?

Wypalanie DPF możesz rozpoznać poprzez chwilowy wzrost spalania, wyświetlenie kontrolki DPF na desce rozdzielczej, bardzo często można zauważyć gęste kłęby dymu z rury wydechowej oraz problem z przyspieszaniem. Jeśli widzisz takie objawy u siebie, to nie przerywaj procesu wypalania, ponieważ na pewno nie wpłynie to dobrze na pracę filtra cząstek stałych, dlatego kontynuuj jazdę, o ile masz taką możliwość, by się rozpędzić, podnieść obroty i utrzymać taki styl jazdy dobre kilkanaście minut. Jeżeli sadza faktycznie zostanie wypalona w całości, to możesz bez obaw wyłączyć silnik.

Samochód osobowy

3. Wypalanie DPF – jak wypalić filtr cząstek stałych? - Wypalanie DPF podczas jazdy Audi

Jeżeli planujesz dłuższą podróż, to będziesz miał dobrą okazję do wypalenia zawartości filtra cząstek stałych, więc w tej sytuacji najlepiej sprawdzi się regeneracja pasywna, czyli ta, która polega na dopaleniu sadzy w sposób naturalny w trasie. Pamiętaj o podwyższeniu prędkości jazdy wraz z obrotami, co znacznie ułatwi rozgrzanie się silnika i pozbycie się sadzy, która przeszkadza w poprawnej pracy filtra cząstek stałych.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Adrian
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wymuszenie wypalania filtra cząstek stałych (DPF) na postoju można wykonać przez kilka różnych metod, w zależności od typu samochodu i jego układu wydechowego. Oto kilka przykładowych metod: Jednym ze sposobów jest przeprowadzenie szybkiej, ale kontrolowanej jazdy po autostradzie lub drodze ekspresowej. To pozwala na rozgrzanie silnika do odpowiedniej temperatury i na skuteczne wypalenie zanieczyszczeń z filtra. Innym sposobem jest specjalny tryb pracy silnika, który jest dostępny w niektórych samochodach. Po włączeniu trybu, silnik pracuje na wyższych obrotach przez pewien czas, co pozwala na wypalenie zanieczyszczeń z filtra. Niektórzy producenci pojazdów oferują specjalne narzędzia do wymuszenia wypalania filtra cząstek stałych (DPF), które są dostępne dla warsztatów i specjalistów.
tarnowski_gostek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja tam wolę wypalać DPF w trasie, a nie na postoju. Wygodniej i nie traci się specjalnie czasu na to.
Karol
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wypalałem Dpfa na postoju, nie jest to trudne. Ale jeśli faktycznie ktoś nie wie jak to zrobić, to warto podjechać na serwis, tam pomogą.
ropucha_99
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja zdecydowanie bardziej polecam wypalanie w trasie... przez wypalanie postojowe można sobie narobić kłopotów..
Grek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja tam wolę wypalić komputerowo w serwisie, bo na postoju jeszcze źle to zrobię i będzie ciągle wymuszało wypalanie dpf.

Popularne wpisy

4 lipca 2022

Po jakim czasie zapycha się DPF?

Nie ma reguły tak naprawdę, po jakim czasie zapycha się filtr cząstek stałych; na pewno możemy napisać, że niezużyty filtr DPF powinien o sobie przypominać co 400-800 kilometrów ...

9 kwietnia 2021

Filtr DPF 9064901581

Przed czyszczeniem filtra DPF wykonujemy diagnostykę stanu filtra (aby wykluczyć uszkodzenia mechaniczne, wypalenie, wytopienie itd.) – sama ta weryfikacja nic nie kosztuje. ...