Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Wypalanie DPF na postoju, a inaczej regeneracja aktywna polega na utrzymaniu przez dłuższą chwilę podniesionych obrotów, które pozwolą utrzymać odpowiednią temperaturę spalin, a sterownik jednostki napędowej przez podanie nowej dawki paliwa jeszcze bardziej rozgrzewa te spaliny, dzięki czemu sadza ma szansę się wypalić. Ta metoda wypalania filtra cząstek stałych na postoju jest trochę szkodliwa dla silnika, ponieważ praktykowana dość często, może w końcu doprowadzić do rozrzedzenia oleju silnikowego ON, ale zrozumiałe jest, że jeśli nie ma się warunków do przeprowadzenia tego procesu w sposób naturalny w trasie, to trzeba wypalić zanieczyszczenia tym sposobem. Zalecane jest najlepiej po przeprowadzeniu samoregeneracji DPF na postoju wymienić filtr oleju z olejem silnikowym, aby właśnie nie doszło do żadnej awarii.
Jak wymusić wypalanie DPF? - Program do wypalania DPF-a
Użytkownicy aut, którzy chcą zaoszczędzić na wykonanie sztucznego wypalania DPF w serwisie, postanawiają we własnym zakresie kupić taki program, który wspomaga ten proces i niestety nie sprawdzi się to w przypadku, gdy filtr cząstek stałych jest zanieczyszczony również popiołem, ponieważ ten problem możesz już rozwiązać wyłącznie metodą oczyszczania wodnego DPF pod ciśnieniem. Do wymuszenia wypalania filtra DPF potrzebne jest podniesienie obrotów oraz prędkości jazdy, aby móc rozgrzać spaliny do tego stopnia, by były w stanie pozbyć się zalegającej sadzy.
1. Wypalanie DPF. Jak przepalić filtr DPF? Czy do jego wypalania powinno dochodzić na postoju, czy raczej czasie jazdy? - Ile trwa wypalanie filtra cząstek stałych DPF na postoju?
Filtr cząstek stałych musi być wypalany, ponieważ duże nagromadzenie się osadów może zaburzyć pracę tego podzespołu, jak również doprowadzić do jego uszkodzenia, a niestety trzeba liczyć się z dużymi kosztami, począwszy od zakupu filtra DPF, montażu i zakończywszy na zaadaptowaniu nowego elementu w sterowniku jednostki napędowej. Lepiej by było, aby ten element był regenerowany podczas jazdy, gdyż silnik nie jest obciążany i małe są szanse na jego zatarcie. Sam proces wypalania DPF na postoju czy w trasie może wynosić nawet do 30 minut.
2. Jak przepalić DPF? Dopalanie DPF - Wypalanie DPF - jak rozpoznać?
Wypalanie DPF możesz rozpoznać poprzez chwilowy wzrost spalania, wyświetlenie kontrolki DPF na desce rozdzielczej, bardzo często można zauważyć gęste kłęby dymu z rury wydechowej oraz problem z przyspieszaniem. Jeśli widzisz takie objawy u siebie, to nie przerywaj procesu wypalania, ponieważ na pewno nie wpłynie to dobrze na pracę filtra cząstek stałych, dlatego kontynuuj jazdę, o ile masz taką możliwość, by się rozpędzić, podnieść obroty i utrzymać taki styl jazdy dobre kilkanaście minut. Jeżeli sadza faktycznie zostanie wypalona w całości, to możesz bez obaw wyłączyć silnik.
3. Wypalanie DPF – jak wypalić filtr cząstek stałych? - Wypalanie DPF podczas jazdy Audi
Jeżeli planujesz dłuższą podróż, to będziesz miał dobrą okazję do wypalenia zawartości filtra cząstek stałych, więc w tej sytuacji najlepiej sprawdzi się regeneracja pasywna, czyli ta, która polega na dopaleniu sadzy w sposób naturalny w trasie. Pamiętaj o podwyższeniu prędkości jazdy wraz z obrotami, co znacznie ułatwi rozgrzanie się silnika i pozbycie się sadzy, która przeszkadza w poprawnej pracy filtra cząstek stałych.
Komentarze