Jak wymusić wypalanie FAP?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji DPF

Wypalanie FAP i DPF niczym się nie różni

Wiele osób w momencie, gdy pojawią się u nich problemy z pojawiającymi się objawami wskazującymi na zapchanie mokrego filtra, zastanawia się nad tym, jak wymusić wypalanie FAP, czy też suchego DPF. Należy pamiętać, iż nagromadzenie się złogów zanieczyszczeń w filtrze stanowi naturalne zjawisko i wynika ze specyfiki jego pracy. Niezależnie czy będzie to pytanie o to, jak wymusić wypalanie DPF, czy też FAP - to odpowiedź zawsze jest jedna. Zalecanym jest spróbować zainicjować ten proces w sposób naturalny, czyli w przypadku DPF poprzez kilkunastominutową, ciągłą jazdę na podwyższonych obrotach, a do tego najlepiej nie na najwyższym biegu w celu osiągnięcia odpowiednio wysokiej temperatury. Filtry FAP, jak wiemy, potrafią skutecznie pracować już w niższej temperaturze, ponieważ stosują w tym celu płyn Eolys, tak więc i cała procedura związana z wypalaniem przebiega sprawniej. Wówczas to najpewniej, jeżeli filtr był w dobrej kondycji, po takim zabiegu nasza kontrolka wypalania DPF powinna zniknąć. Problem pojawia się przy filtrze FAP, ponieważ nie posiadają one kontrolki informującej o procesie wypalania. Kierowcy jednak i na to znaleźli rozwiązanie. W tym celu montują diodę, chociażby na lusterku, które to w trakcie zachodzącego procesu wypalania, ulega również podgrzewaniu. Dioda ta reaguje zaś na nagłą zmianę temperatury i zaczyna to sygnalizować. Rozpoczęty proces wypalania sadzy możemy również bardzo często rozpoznać we francuskim aucie po nagłym włączeniu się na przykład wycieraczek tylnej szyby.

Filtr wyciągnięty z auta

Odpowiadamy, jak wypalić DPF na postoju

Wiele osób zastanawia się również, jak wypalić DPF na postoju, a z podobnymi rozterkami spotykają się również właściciele mokrych filtrów. Wypalanie takie w przypadku DPF odbywa się na biegu jałowym, przy jednoczesnym utrzymaniu wysokich obrotów, wówczas to filtr osiąga optymalną temperaturę, a dodatkowo następuje wtrysk paliwa, który pozwala na dopalenie sadzy. W przypadku FAP stosuje się zaś wypalanie w trybie serwisowym przy pomocy podłączenia naszego Diesla pod komputer diagnostyczny. My jednak, co wynika z naszego doświadczenia, skłaniamy się zawsze do wyboru bardziej skutecznej, bezpiecznej i ekologicznej metody regeneracji filtrów. Metoda wodna – bo to ją mamy na myśli radzi sobie nie tylko z sadzą, której chcemy się pozbyć, ale wypłucze również złogi niepalnego popiołu, czy też nagromadzony w filtrze olej. Pamiętajmy, iż większość kłopotów z filtrami wynika z zapchania ich popiołem, a wówczas gwarantujemy, iż wypalanie na postoju nie przyniesie żadnego efektu. Nie warto więc zastanawiać się jak wymusza się wypalanie FAP, czy też jak wymusić wypalanie DPF VW na własną rękę. Lepiej nie eksperymentować samemu i oddać nasz zapchany podzespół w ręce specjalistów, którzy to przywrócą naszemu podzespołowi niemal 100% przepustowość!

Wypalanie filtra DPF FAP
Co o tym myślisz?

Komentarze

Adrian
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtry cząstek stałych (FAP) są częścią układu wydechowego samochodów diesel, które odpowiadają za usuwanie cząstek stałych ze spalin. Aby wymusić wypalanie FAP, należy przeprowadzić proces zwany regeneracją. Regeneracja polega na podgrzaniu filtra do wysokiej temperatury, co pozwala na usunięcie zanieczyszczeń zgromadzonych wewnątrz filtra. Wiele nowych samochodów diesel posiada system automatycznej regeneracji FAP, który samodzielnie kontroluje i przeprowadza proces. W przypadku samochodów bez tego systemu regeneracja może być wymuszona poprzez jazdę na wysokich obrotach przez kilka minut. Innym sposobem jest skorzystanie z specjalistycznego sprzętu do regeneracji filtrów FAP. Należy pamiętać, że nielegalne jest celowe zanieczyszczanie filtra FAP czy też uszkodzenie go aby wymusić regenerację.
Marcin
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
W sumie to nie jest wymuszenie xD Trzeba zachować jednostajną jazdę przez około 20 min. (czyli na pewno nie podczas jazdy po mieście) i wtedy DPF powinien się wypalić porządnie.
Michalina
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja wypalam FAP w trasie i trwa to niedługo i to wszystko zasługa tego płynu katalitycznego! Ciekawy artykuł, więc warto poczytać :)
Felek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie wypalałem jeszcze filtra, zacząłem jednak szukać informacji o tym jak to poprawnie zrobić. Bardzo interesujący artykuł!
Marika
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja zawsze wymuszam wypalanie filtra właśnie poprzez dłuższą dynamiczną jazdę na wysokich obrotach. Zawsze jak do tej pory było to skuteczne.
Robert
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Program do wypalania DPF to może i dobre rozwiązanie jak ktoś ma lekko przybrudzony dpf, ale jak już auto ma ze 200 tysięcy przejechane, w filtrze jest oprócz sadzy popiół to nie ma co liczyć na to, że będzie to działać jak należy.

Popularne wpisy

19 października 2023

Czy samochód może być bez DPF? - Powinieneś o tym wiedzieć!

Filtr cząstek stałych jest wielu, wielu lat obowiązkowym elementem pojazdów z silnikami wysokoprężnymi. Aby mógł być przez długi czas wydajny, to należy go odpowiednio eksploatować oraz regenerować. Niektórzy jednak wolą pozbyć się problemu i usuwają DPF nie zdając sobie sprawy, jakie grożą konsekwencje. ...