Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Wypalanie FAP i DPF niczym się nie różni
Wiele osób w momencie, gdy pojawią się u nich problemy z pojawiającymi się objawami wskazującymi na zapchanie mokrego filtra, zastanawia się nad tym, jak wymusić wypalanie FAP, czy też suchego DPF. Należy pamiętać, iż nagromadzenie się złogów zanieczyszczeń w filtrze stanowi naturalne zjawisko i wynika ze specyfiki jego pracy. Niezależnie czy będzie to pytanie o to, jak wymusić wypalanie DPF, czy też FAP - to odpowiedź zawsze jest jedna. Zalecanym jest spróbować zainicjować ten proces w sposób naturalny, czyli w przypadku DPF poprzez kilkunastominutową, ciągłą jazdę na podwyższonych obrotach, a do tego najlepiej nie na najwyższym biegu w celu osiągnięcia odpowiednio wysokiej temperatury. Filtry FAP, jak wiemy, potrafią skutecznie pracować już w niższej temperaturze, ponieważ stosują w tym celu płyn Eolys, tak więc i cała procedura związana z wypalaniem przebiega sprawniej. Wówczas to najpewniej, jeżeli filtr był w dobrej kondycji, po takim zabiegu nasza kontrolka wypalania DPF powinna zniknąć. Problem pojawia się przy filtrze FAP, ponieważ nie posiadają one kontrolki informującej o procesie wypalania. Kierowcy jednak i na to znaleźli rozwiązanie. W tym celu montują diodę, chociażby na lusterku, które to w trakcie zachodzącego procesu wypalania, ulega również podgrzewaniu. Dioda ta reaguje zaś na nagłą zmianę temperatury i zaczyna to sygnalizować. Rozpoczęty proces wypalania sadzy możemy również bardzo często rozpoznać we francuskim aucie po nagłym włączeniu się na przykład wycieraczek tylnej szyby.
Odpowiadamy, jak wypalić DPF na postoju
Wiele osób zastanawia się również, jak wypalić DPF na postoju, a z podobnymi rozterkami spotykają się również właściciele mokrych filtrów. Wypalanie takie w przypadku DPF odbywa się na biegu jałowym, przy jednoczesnym utrzymaniu wysokich obrotów, wówczas to filtr osiąga optymalną temperaturę, a dodatkowo następuje wtrysk paliwa, który pozwala na dopalenie sadzy. W przypadku FAP stosuje się zaś wypalanie w trybie serwisowym przy pomocy podłączenia naszego Diesla pod komputer diagnostyczny. My jednak, co wynika z naszego doświadczenia, skłaniamy się zawsze do wyboru bardziej skutecznej, bezpiecznej i ekologicznej metody regeneracji filtrów. Metoda wodna – bo to ją mamy na myśli radzi sobie nie tylko z sadzą, której chcemy się pozbyć, ale wypłucze również złogi niepalnego popiołu, czy też nagromadzony w filtrze olej. Pamiętajmy, iż większość kłopotów z filtrami wynika z zapchania ich popiołem, a wówczas gwarantujemy, iż wypalanie na postoju nie przyniesie żadnego efektu. Nie warto więc zastanawiać się jak wymusza się wypalanie FAP, czy też jak wymusić wypalanie DPF VW na własną rękę. Lepiej nie eksperymentować samemu i oddać nasz zapchany podzespół w ręce specjalistów, którzy to przywrócą naszemu podzespołowi niemal 100% przepustowość!
Komentarze