Jak wymusić wypalanie filtra DPF?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji katalizatorów
Wypalanie filtra DPF

Najlepszym sposobem jest po prostu wyjechać poza miasto, zwiększyć obroty maksymalnie do 3500 na minutę i jechać w taki sposób dłuższą chwilę. W tym czasie unikaj gwałtownego hamowania oraz staraj się w razie konieczności hamować silnikiem. Proces wypalania DPF może trwać nawet do 30 minut, natomiast nie możesz go przerwać, ponieważ zaszkodzisz filtrowi oraz silnikowi. Wysokoprężne jednostki napędowe emitują bardzo dużo toksycznych spalin, które są usuwane przez dobrze działający filtr cząstek stałych. Niestety wskutek długotrwałej eksploatacji wewnątrz DPF gromadzą się różnego rodzaju zanieczyszczenia, których należy się pozbyć. W przeciwnym razie podzespół bardzo szybko utraci swoje właściwości, a w gorszym przypadku będzie potrzebna wymiana filtra cząstek stałych. Oprócz wypalania DPF pamiętaj także o regeneracji w serwisie, która pozwoli przywrócić 100% utraconych parametrów.

Wypalanie DPF w trakcie jazdy samochodem. Jak wypalić DPF? - Wypalanie DPF na autostradzie

Spośród trzech sposobów wypalania filtra cząstek stałych najmniej szkodliwa jest samoregeneracja w trakcie jazdy, ponieważ spaliny wydostają się z układu wydechowego naturalnie. Podczas wypalania DPF na autostradzie nie zapominaj o: jeździe z większą prędkością i utrzymaniu obrotów na wysokości od 2500 do 3000 na minutę, nie hamuj gwałtownie oraz nie używaj pedału hamulca, a także pod żadnym pozorem nie wyłączaj silnika. Jeśli spełnisz te kroki, to sadza bez problemu wypali się z wnętrza DPF i zgasną kontrolki. Gdyby jednak nie było poprawy, to należy skontaktować się z serwisem samochodowym.

Regeneracja filtra cząstek stałych - Wypalanie DPF komputerem

Filtr cząstek stałych możesz zregenerować poprzez wypalanie komputerowe, na postoju oraz w trakcie jazdy, a także poprzez specjalistyczną regenerację w serwisie na przykład metodą hydrodynamiczną. Ta właśnie metoda pozwala usunąć z wnętrza podzespołu sadzę oraz popiół. Jeśli chodzi o wypalanie komputerowe, to jest ono tak samo niepolecane, jak samoregeneracja na postoju. Tak czy inaczej, najlepsze efekty przynosi wspomniane mycie wodne pod ciśnieniem, które nie wykonuje się zazwyczaj częściej niż raz w roku. Koszt przeprowadzenia takiej usługi również jest bardzo dobry, dlatego powinieneś umówić się jak najszybciej na wizytę w serwisie w celu wykonania diagnostyki filtra DPF i regeneracji.

Regeneracja filtra cząstek stałych

Proces wypalania DPF - jakie jest jego znaczenie? - Jak wypalić DPF samemu?

Filtr cząstek stałych musi być wypalany, bo w przeciwnym razie utraci swoje właściwości. Sadzę możesz wypalić poprzez jazdę na autostradzie lub na postoju, ale z dala od ludzi i absolutnie nie w zamkniętych pomieszczeniach. Aby doprowadzić do skutecznego udrożnienia wnętrza filtra DPF, należy podnieść obroty silnika, a także prędkość jazdy (o ile wypalasz DPF w trasie). Utrzymując taki styl jazdy przez kilkanaście minut, pozwolisz filtrowi się całkowicie wypalić. Dzięki temu podzespół odzyska utracone parametry. Wykonując wypalanie na postoju, musisz tylko podnieść obroty i oczekiwać na podanie przez sterownik jednostki napędowej dodatkowej dawki paliwa w suwie wydechu, która podniesie temperaturę spalin. Ten sposób oczyszczania filtra DPF nie jest polecany, ponieważ silnik jest mocno obciążany.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Rafał
star star star star star
Wystawiono 2 miesiące temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Robicie też ciezarowki? mam zdemontowany wklad juz do czyszczenia
Marek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtr DPF w samochodzie z silnikiem diesla ma na celu oczyszczanie spalin z niebezpiecznych cząstek stałych, takich jak sadza i pyły. Filtr ten może się zatkać, jeśli jest zanieczyszczony lub jeśli samochód jest używany w sposób, który nie pozwala na wystarczające wypalanie nagromadzonych cząstek stałych. W takim przypadku konieczne jest wymuszenie procesu wypalania filtra DPF, aby oczyścić go z nagromadzonych zanieczyszczeń. Istnieje kilka sposobów na wymuszenie wypalania filtra DPF w samochodzie: Jeśli samochód ma system kontroli emisji spalin, można spróbować uruchomić tryb regeneracji filtra DPF, który jest dostępny w menu ustawień komputera pokładowego. Należy jednak pamiętać, że nie każdy samochód ma taką możliwość i niektóre modele wymagają specjalnego oprogramowania do uruchomienia trybu regeneracji. Można również spróbować wymusić wypalanie filtra DPF poprzez jazdę na dłuższym dystansie z wysokimi obrotami. W tym celu należy jeździć z prędkością powyżej 80 km/h przez co najmniej 20-30 minut. Innym sposobem jest podgrzanie filtra DPF do wysokiej temperatury, np. poprzez użycie specjalnego urządzenia do regeneracji filtra DPF. Należy pamiętać, że samodzielne wymuszanie wypalania filtra DPF wymaga odpowiedniej wiedzy i umiejętności, dlatego zaleca się skorzystanie z usług profesjonalnego warsztatu samochodowego. Nieprawidłowe wymuszanie wypalania filtra DPF może prowadzić do uszkodzenia elementu i konieczności wymiany na nowy, co może być kosztowne.

Popularne wpisy

3 Grudzień 2021

DPF - suchy czy mokry?

Oba filtry cząstek stałych są tak skonstruowane, aby mogły filtrować spaliny ze szkodliwych cząstek PM, ale jednocześnie mają także tendencję do zapychania się, więc nie ma tak naprawdę reguły, czy lepiej jest posiadać w samochodzie filtr cząstek stałych DPF czy FAP ...