Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Najlepszym sposobem jest po prostu wyjechać poza miasto, zwiększyć obroty maksymalnie do 3500 na minutę i jechać w taki sposób dłuższą chwilę. W tym czasie unikaj gwałtownego hamowania oraz staraj się w razie konieczności hamować silnikiem. Proces wypalania DPF może trwać nawet do 30 minut, natomiast nie możesz go przerwać, ponieważ zaszkodzisz filtrowi oraz silnikowi. Wysokoprężne jednostki napędowe emitują bardzo dużo toksycznych spalin, które są usuwane przez dobrze działający filtr cząstek stałych. Niestety wskutek długotrwałej eksploatacji wewnątrz DPF gromadzą się różnego rodzaju zanieczyszczenia, których należy się pozbyć. W przeciwnym razie podzespół bardzo szybko utraci swoje właściwości, a w gorszym przypadku będzie potrzebna wymiana filtra cząstek stałych. Oprócz wypalania DPF pamiętaj także o regeneracji w serwisie, która pozwoli przywrócić 100% utraconych parametrów.
Wypalanie DPF w trakcie jazdy samochodem. Jak wypalić DPF? - Wypalanie DPF na autostradzie
Spośród trzech sposobów wypalania filtra cząstek stałych najmniej szkodliwa jest samoregeneracja w trakcie jazdy, ponieważ spaliny wydostają się z układu wydechowego naturalnie. Podczas wypalania DPF na autostradzie nie zapominaj o: jeździe z większą prędkością i utrzymaniu obrotów na wysokości od 2500 do 3000 na minutę, nie hamuj gwałtownie oraz nie używaj pedału hamulca, a także pod żadnym pozorem nie wyłączaj silnika. Jeśli spełnisz te kroki, to sadza bez problemu wypali się z wnętrza DPF i zgasną kontrolki. Gdyby jednak nie było poprawy, to należy skontaktować się z serwisem samochodowym.
Regeneracja filtra cząstek stałych - Wypalanie DPF komputerem
Filtr cząstek stałych możesz zregenerować poprzez wypalanie komputerowe, na postoju oraz w trakcie jazdy, a także poprzez specjalistyczną regenerację w serwisie na przykład metodą hydrodynamiczną. Ta właśnie metoda pozwala usunąć z wnętrza podzespołu sadzę oraz popiół. Jeśli chodzi o wypalanie komputerowe, to jest ono tak samo niepolecane, jak samoregeneracja na postoju. Tak czy inaczej, najlepsze efekty przynosi wspomniane mycie wodne pod ciśnieniem, które nie wykonuje się zazwyczaj częściej niż raz w roku. Koszt przeprowadzenia takiej usługi również jest bardzo dobry, dlatego powinieneś umówić się jak najszybciej na wizytę w serwisie w celu wykonania diagnostyki filtra DPF i regeneracji.
Proces wypalania DPF - jakie jest jego znaczenie? - Jak wypalić DPF samemu?
Filtr cząstek stałych musi być wypalany, bo w przeciwnym razie utraci swoje właściwości. Sadzę możesz wypalić poprzez jazdę na autostradzie lub na postoju, ale z dala od ludzi i absolutnie nie w zamkniętych pomieszczeniach. Aby doprowadzić do skutecznego udrożnienia wnętrza filtra DPF, należy podnieść obroty silnika, a także prędkość jazdy (o ile wypalasz DPF w trasie). Utrzymując taki styl jazdy przez kilkanaście minut, pozwolisz filtrowi się całkowicie wypalić. Dzięki temu podzespół odzyska utracone parametry. Wykonując wypalanie na postoju, musisz tylko podnieść obroty i oczekiwać na podanie przez sterownik jednostki napędowej dodatkowej dawki paliwa w suwie wydechu, która podniesie temperaturę spalin. Ten sposób oczyszczania filtra DPF nie jest polecany, ponieważ silnik jest mocno obciążany.
Komentarze