Jak wypalić DPF 2.0 TDI?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji DPF
Wypalanie filtra DPF

Jeżeli w ostatnim czasie zauważyłeś niepokojące objawy w swoim samochodzie z silnikiem 2.0 TDI, które mogą świadczyć o zapchanym filtrze cząstek stałych, to jest to doskonała okazja do wyruszenia poza miasto lub na drogę szybkiego ruchu, aby umożliwić temu podzespołowi wypalanie. Pamiętaj o zwiększeniu prędkości i hamowaniu silnikiem, ponieważ wtedy nie powinieneś mieć kłopotów z udrożnieniem filtra DPF z sadzy. Proces samooczyszczania DPF może trwać do 30 minut, natomiast pod żadnym pozorem nie wolno go przerwać. Nieukończone procedury dopalania sadzy mogą zaszkodzić poprawnej pracy jednostki napędowej, a także mocno wpłynąć na kondycję samego filtra cząstek stałych. Z czasem jednak wypalanie DPF nie będzie na tyle skuteczne i konieczna będzie wizyta w serwisie w celu przeprowadzenia specjalistycznej regeneracji metodą hydrodynamiczną.

Wypalanie DPF. Jak przepalić filtr DPF? Czy do jego wypalania powinno dochodzić na postoju, czy raczej w czasie jazdy? - Kontrolka wypalania DPF

Jeśli w Twoim aucie załączy się kontrolka wypalania DPF, to jest to znak dla Ciebie, że masz rozpocząć procedurę samooczyszczania podzespołu i najlepiej przeprowadzić ją w trakcie jazdy. Wspomniana kontrolka DPF sugeruje, że wewnątrz DPF nagromadziła się zbyt duża ilość sadzy, której należy się jak najszybciej pozbyć. Jadąc autostradą, podnieś obroty i zwiększ prędkość jazdy, aby podgrzać spaliny, a także staraj się hamować wyłącznie silnikiem. Dzięki dostosowaniu się do tych zaleceń bez problemu wypalisz zalegającą sadzę.

Komputerowe wypalanie DPF – zalety i wady - Wypalanie DPF - jakie obroty?

Na początek warto zaznaczyć, że komputerowe wypalanie przeprowadza się w ostateczności i nie wolno tej metody powtarzać za często, bo nie wpływa ona dobrze na kondycję silnika. Zaletami tego rodzaju wypalania DPF są: specjalista wykonuje tę czynność za Ciebie, niewielki koszt usługi i szybki czas realizacji. Jeśli chodzi zaś o wady, to w głównej mierze jest to duże ryzyko rozcieńczenia oleju silnikowego dodatkową dawką paliwa, dlatego nakłania się do szybkiej wymiany oleju łącznie z filtrem oleju oraz niezbyt wysoka skuteczność, ponieważ nie zostanie usunięty popiół. Podczas wypalania DPF obroty są utrzymywane na wysokości od 2500 do 3500 na minutę.

Aktywne/dynamiczne wypalanie DPF w A6 C6 2.0 TDI - Jak wymusić wypalanie DPF na postoju?

Jeśli nie masz warunków do wypalania filtra cząstek stałych w trasie, to masz możliwość wyczyszczenia DPF na postoju. Będąc właścicielem Audi A6 C6 z silnikiem 2.0 TDI, powinieneś podnieść obroty maksymalnie do 3500 na minutę, ponieważ dzięki temu sterownik jednostki napędowej podaje nową porcję paliwa w suwie wydechu. To prowadzi do podwyższenia temperatury spalin w układzie wydechowym, tak więc sadza bez problemu się z niego wydostanie. Warto mieć na uwadze, że ta metoda nie jest do końca bezpieczna dla jednostki napędowej, ponieważ niespalony olej napędowy trafia do oleju silnikowego, podnosząc jego poziom. W efekcie może to doprowadzić do zatarcia silnika i gorszego smarowania turbiny.

Co o tym myślisz?

Komentarze

krystian
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
DPF (filtr cząstek stałych) jest ważnym elementem układu wydechowego samochodu i ma na celu oczyszczanie spalin z szkodliwych cząstek stałych, takich jak sadza i pyły, które są emitowane podczas spalania oleju napędowego. DPF może się zanieczyszczać w miarę upływu czasu i konieczne jest jego regularne czyszczenie lub wymiana, aby zapewnić prawidłowe działanie samochodu. Proces wypalania DPF nazywany jest regeneracją i polega na przeprowadzeniu reakcji chemicznej, która pochłania szkodliwe cząstki stałe z DPF. Regeneracja DPF może być wykonywana automatycznie lub ręcznie, w zależności od konkretnego modelu samochodu. Aby wypalić DPF w samochodzie z silnikiem 2.0 TDI, należy najpierw sprawdzić, czy samochód posiada funkcję automatycznej regeneracji DPF. Jeśli tak, należy po prostu jeździć samochodem według zaleceń producenta, aby umożliwić samochodowi automatyczne wypalanie DPF. Jeśli samochód nie posiada funkcji automatycznej regeneracji DPF lub jeśli DPF jest zbyt zanieczyszczony, aby mógł zostać wypalony automatycznie, konieczne może być ręczne wypalanie DPF. Proces ten może być wykonywany przez specjalistyczny sprzęt lub przez specjalistyczny warsztat samochodowy. Pamiętaj, że niektóre modele samochodów wymagają specjalnych procedur lub specjalnych narzędzi do wypalania DPF, więc najlepiej skonsultować się z mechanikiem lub z instrukcją obsługi samochodu, aby uzyskać szczegółowe instrukcje dotyczące tego procesu.

Popularne wpisy

9 lipca 2021

Filtr cząstek stałych – czyszczenie DPF / FAP

Nowy podzespół, jakim jest filtr cząstek stałych, którego czyszczenie DPF / FAP jest obowiązkiem wszystkich posiadaczy samochodów z silnikami wysokoprężnymi, okazał się bardzo problematyczny wśród kierowców. Dlaczego regeneracja filtrów jest tak istotna? Otóż działaniem tego podzespołu jest wyłapywanie i ...

19 stycznia 2021

Diesel bez DPF i koła dwumasowego

Przede wszystkim na cenę nowych elementów, kierowcy często poszukują aut z silnikiem sygnowanym nazwiskiem Diesel bez DPF i koła dwumasowego. Jednak w jakich autach jest koło dwumasowe? ...