Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jeżeli w ostatnim czasie zauważyłeś niepokojące objawy w swoim samochodzie z silnikiem 2.0 TDI, które mogą świadczyć o zapchanym filtrze cząstek stałych, to jest to doskonała okazja do wyruszenia poza miasto lub na drogę szybkiego ruchu, aby umożliwić temu podzespołowi wypalanie. Pamiętaj o zwiększeniu prędkości i hamowaniu silnikiem, ponieważ wtedy nie powinieneś mieć kłopotów z udrożnieniem filtra DPF z sadzy. Proces samooczyszczania DPF może trwać do 30 minut, natomiast pod żadnym pozorem nie wolno go przerwać. Nieukończone procedury dopalania sadzy mogą zaszkodzić poprawnej pracy jednostki napędowej, a także mocno wpłynąć na kondycję samego filtra cząstek stałych. Z czasem jednak wypalanie DPF nie będzie na tyle skuteczne i konieczna będzie wizyta w serwisie w celu przeprowadzenia specjalistycznej regeneracji metodą hydrodynamiczną.
Wypalanie DPF. Jak przepalić filtr DPF? Czy do jego wypalania powinno dochodzić na postoju, czy raczej w czasie jazdy? - Kontrolka wypalania DPF
Jeśli w Twoim aucie załączy się kontrolka wypalania DPF, to jest to znak dla Ciebie, że masz rozpocząć procedurę samooczyszczania podzespołu i najlepiej przeprowadzić ją w trakcie jazdy. Wspomniana kontrolka DPF sugeruje, że wewnątrz DPF nagromadziła się zbyt duża ilość sadzy, której należy się jak najszybciej pozbyć. Jadąc autostradą, podnieś obroty i zwiększ prędkość jazdy, aby podgrzać spaliny, a także staraj się hamować wyłącznie silnikiem. Dzięki dostosowaniu się do tych zaleceń bez problemu wypalisz zalegającą sadzę.
Komputerowe wypalanie DPF – zalety i wady - Wypalanie DPF - jakie obroty?
Na początek warto zaznaczyć, że komputerowe wypalanie przeprowadza się w ostateczności i nie wolno tej metody powtarzać za często, bo nie wpływa ona dobrze na kondycję silnika. Zaletami tego rodzaju wypalania DPF są: specjalista wykonuje tę czynność za Ciebie, niewielki koszt usługi i szybki czas realizacji. Jeśli chodzi zaś o wady, to w głównej mierze jest to duże ryzyko rozcieńczenia oleju silnikowego dodatkową dawką paliwa, dlatego nakłania się do szybkiej wymiany oleju łącznie z filtrem oleju oraz niezbyt wysoka skuteczność, ponieważ nie zostanie usunięty popiół. Podczas wypalania DPF obroty są utrzymywane na wysokości od 2500 do 3500 na minutę.
Aktywne/dynamiczne wypalanie DPF w A6 C6 2.0 TDI - Jak wymusić wypalanie DPF na postoju?
Jeśli nie masz warunków do wypalania filtra cząstek stałych w trasie, to masz możliwość wyczyszczenia DPF na postoju. Będąc właścicielem Audi A6 C6 z silnikiem 2.0 TDI, powinieneś podnieść obroty maksymalnie do 3500 na minutę, ponieważ dzięki temu sterownik jednostki napędowej podaje nową porcję paliwa w suwie wydechu. To prowadzi do podwyższenia temperatury spalin w układzie wydechowym, tak więc sadza bez problemu się z niego wydostanie. Warto mieć na uwadze, że ta metoda nie jest do końca bezpieczna dla jednostki napędowej, ponieważ niespalony olej napędowy trafia do oleju silnikowego, podnosząc jego poziom. W efekcie może to doprowadzić do zatarcia silnika i gorszego smarowania turbiny.
Komentarze