Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Funkcje DPF i FAP
Wypalanie DPF i FAP - cena ekologii
W filtrach cząstek stałych nie ma nieograniczonej przestrzeni, więc dochodzi do sytuacji, w których filtr najzwyczajniej się zapełnia. Wtedy konieczne jest przepalenie DPF i zgromadzonej w filtrze FAP sadzy. Może odbywać się to na 3 różne sposoby. Pierwszym sposobem jest wymuszone przepalanie. Odbywa się ono w warunkach serwisowych. Poprzez komputer diagnostyczny zadawana jest sterownikowi procedura czyszczenia filtra, a komputer inicjuje proces. Odbywa się on w 3 etapach, a mianowicie rozgrzewania, dotrysku wypalającego i wygaszania. Właściwy przebieg procesu umożliwiony jest przez specyficzną pracę układu zasilania silnika, a mianowicie poprzez dodanie do cyklu pracy silnika dodatkowego wtrysku paliwa, a konkretnie w suwie wydechu. Wtedy to olej napędowy nie ma możliwości spłonąć w komorze spalania z racji zbyt niskiego ciśnienia kompresji i zostaje wyrzucony przez zawór na zewnątrz i przez kolektor trafia do filtra DPF. Dzięki temu temperatura wewnątrz filtra rośnie i dochodzi do zapłonu sadzy. Proces taki trwa kilkanaście minut i musi być ściśle kontrolowany, zwłaszcza w przypadku kiedy samochód jest intensywnie eksploatowany.
Wypalanie DPF na postoju
Wypalanie DPF na postoju poprzez czyszczenie aktywne. Odbywa się to na postoju, bez konieczności korzystania z serwisu. Zasada jest identyczna, jak w przypadku wymuszonego czyszczenia. Jedyną różnicą jest fakt, że to sam samochód informuje nas o konieczności przeprowadzenia takiego działania, na podstawie odczytów z sond i czujników. Dotrysk oleju napędowego w fazie wydechu ma jednak swoje znaczące minusy, o których należy pamiętać. Niezbyt rzetelne podejście do tak ważnej kwestii może skończyć się poważnym uszkodzeniem samochodu. Nieszczelności i rozrzedzony olej silnikowy to dwa główne czynniki, które mają wpływ na skuteczność i zagrożenia procesu. A mianowicie olej napędowy, mimo że posiada pewne funkcje smarne, nie spełnia ich w stopniu takim jak olej silnikowy, a to prowadzi do powstawania tarcia i może uszkodzić turbinę. A od uszkodzonej turbiny, do tłoczenia tego rozrzedzonego oleju silnikowego do komory spalania i rozbiegania się silnika jest naprawdę bardzo blisko.
Wypalanie pasywne
Wypalanie pasywne to ostatnia forma czyszczenia filtra. Odbywa się ona podczas jazdy, na rozgrzanym i gotowym do jazdy pojeździe. Najbardziej charakterystyczna dla filtrów mokrych z powodu znacznie niższej temperatury inicjacji procesu wypalania. Dodatek ceryny do zbiornika paliwa sprawia, że temperatura, w jakiej wypalają się spaliny, jest znacznie niższa, niż w przypadku filtra suchego. Dlatego też możliwe jest wypalanie sadzy w czasie jazdy. Zalecane jest, aby po inicjacji procesu nie zmniejszać prędkości obrotowej silnika poniżej 3000-3500 obrotów, a prędkości samochodu poniżej 50 km/h. Warto tu dodać, że procesu wypalania nie można przeprowadzać w nieskończoność, a szczególnie w mokrych filtrach będzie zbierać się popiół pozostały po wypaleniu zanieczyszczeń. Tego popiołu nie można pozbyć się bez demontażu filtra, a pochodzi on głównie ze wspomnianego tlenku ceru, dostrzykiwanego do oleju napędowego. Wtedy niestety nie pozostaje nam nic innego jak demontaż filtra i zwrócenie się o pomoc do firmy zajmującej się regeneracją DPF.
Komentarze