Niewiele osób wie, że w każdym niemal dieslu, w każdym samochodzie wyposażonym w silnik wysokoprężny ukryta jest całkiem spora ilość metali szlachetnych i bynajmniej nie mamy na myśli srebrzonych styków wtyków elektroniki. Wewnątrz każdego nowoczesnego diesla, kierowca staje się dumnym właścicielem sporej ilości platyny, choć należy nadmienić, że w dość rozproszonej formie. Gdzie w samochodzie można znaleźć platynę i metale ziem rzadkich? Oczywiście w DPF-ie.
1. Funkcje DPF i FAP
Głównym i najważniejszym celem istnienia filtra cząstek stałych jest usuwanie ze spalin cząstek sadzy "oblepionych" innymi zanieczyszczeniami. Ponieważ średnica cząsteczek tych zanieczyszczeń jest zazwyczaj większa niż 0,09 mikrometra, porowata struktura węglika krzemu, z którego zbudowane są ściany ceramicznego wkładu filtra, wyłapuje je niemal w 100%. Dodatkowo ściany kanalików filtra, ich struktura uzupełniona jest o cząsteczki o katalitycznych właściwościach – tlenku glinu, tlenku ceru i wspomnianej drogocennej platyny. Mają one za zadanie związać i przereagować jak najwięcej związków tlenku azotu, węglowodorów oraz metali. Stopień konwersji jest niewielki, jednak należy nadmienić, że nie jest to główne zadanie filtrów. Najważniejsze jest akumulowanie i dopalanie sadzy pochodzącej ze spalin.
Jak wypalić DPF regeneracja filtra cząstek stałych
2. Wypalanie DPF i FAP - cenaekologii
W filtrach cząstek stałych nie ma nieograniczonej przestrzeni, więc dochodzi do sytuacji, w których filtr najzwyczajniej się zapełnia. Wtedy konieczne jest przepalenie DPF i zgromadzonej w filtrze FAP sadzy. Może odbywać się to na 3 różne sposoby. Pierwszym sposobem jest wymuszone przepalanie. Odbywa się ono w warunkach serwisowych. Poprzez komputer diagnostyczny zadawana jest sterownikowi procedura czyszczenia filtra, a komputer inicjuje proces. Odbywa się on w 3 etapach, a mianowicie rozgrzewania, dotrysku wypalającego i wygaszania. Właściwy przebieg procesu umożliwiony jest przez specyficzną pracę układu zasilania silnika, a mianowicie poprzez dodanie do cyklu pracy silnika dodatkowego wtrysku paliwa, a konkretnie w suwie wydechu. Wtedy to olej napędowy nie ma możliwości spłonąć w komorze spalania z racji zbyt niskiego ciśnienia kompresji i zostaje wyrzucony przez zawór na zewnątrz i przez kolektor trafia do filtra DPF. Dzięki temu temperatura wewnątrz filtra rośnie i dochodzi do zapłonu sadzy. Proces taki trwa kilkanaście minut i musi być ściśle kontrolowany, zwłaszcza w przypadku kiedy samochód jest intensywnie eksploatowany.
Regenerowany filtr cząstek stałych Mazda CX7
3. Wypalanie DPF na postoju
Wypalanie DPF na postoju poprzez czyszczenie aktywne. Odbywa się to na postoju, bez konieczności korzystania z serwisu. Zasada jest identyczna, jak w przypadku wymuszonego czyszczenia. Jedyną różnicą jest fakt, że to sam samochód informuje nas o konieczności przeprowadzenia takiego działania, na podstawie odczytów z sond i czujników. Dotrysk oleju napędowego w fazie wydechu ma jednak swoje znaczące minusy, o których należy pamiętać. Niezbyt rzetelne podejście do tak ważnej kwestii może skończyć się poważnym uszkodzeniem samochodu. Nieszczelności i rozrzedzony olej silnikowy to dwa główne czynniki, które mają wpływ na skuteczność i zagrożenia procesu. A mianowicie olej napędowy, mimo że posiada pewne funkcje smarne, nie spełnia ich w stopniu takim jak olej silnikowy, a to prowadzi do powstawania tarcia i może uszkodzić turbinę. A od uszkodzonej turbiny, do tłoczenia tego rozrzedzonego oleju silnikowego do komory spalania i rozbiegania się silnika jest naprawdę bardzo blisko.
Zregenerowany filtr cząstek stałych Chevrolet Epica
Wypalanie pasywne
Wypalanie pasywne to ostatnia forma czyszczenia filtra. Odbywa się ona podczas jazdy, na rozgrzanym i gotowym do jazdy pojeździe. Najbardziej charakterystyczna dla filtrów mokrych z powodu znacznie niższej temperatury inicjacji procesu wypalania. Dodatek ceryny do zbiornika paliwa sprawia, że temperatura, w jakiej wypalają się spaliny, jest znacznie niższa, niż w przypadku filtra suchego. Dlatego też możliwe jest wypalanie sadzy w czasie jazdy. Zalecane jest, aby po inicjacji procesu nie zmniejszać prędkości obrotowej silnika poniżej 3000-3500 obrotów, a prędkości samochodu poniżej 50 km/h. Warto tu dodać, że procesu wypalania nie można przeprowadzać w nieskończoność, a szczególnie w mokrych filtrach będzie zbierać się popiół pozostały po wypaleniu zanieczyszczeń. Tego popiołu nie można pozbyć się bez demontażu filtra, a pochodzi on głównie ze wspomnianego tlenku ceru, dostrzykiwanego do oleju napędowego. Wtedy niestety nie pozostaje nam nic innego jak demontaż filtra i zwrócenie się o pomoc do firmy zajmującej się regeneracją DPF.
Jeśli znalazłeś ten artykuł, czy nie szukałeś przypadkiem: - wypalanie DPF opel insignia - wypalanie DPF Passat B6
Komentarze
Michał
2023-01-24 10:39:44
Aby wypalić filtr cząstek stałych (DPF), należy przestrzegać następujących kroków:
Uruchom silnik i pozwól mu pracować na wolnych obrotach przez kilka minut, aby osiągnąć odpowiednią temperaturę.
Przejedź przez kilka kilometrów z prędkością powyżej 80 km/h, aby rozgrzać filtr do odpowiedniej temperatury. Jest to kluczowe, ponieważ proces spalania zanieczyszczeń wymaga wysokiej temperatury.
Uruchom tryb regeneracji DPF, który jest dostępny w oprogramowaniu komputera silnika. Proces wypalania trwa zazwyczaj maksymalnie do 30 minut.
Lech
2021-08-20 15:36:04
Zazwyczaj wykonuje procedure wypalania dpf w moim AUDI naturalnie, czyli podczas jazdy... Poswiecam na to wiecej czasu, ale przynajmniej jestem pewny, ze sadza calkowicie sie wypalila.
Jakub
2020-03-07 12:23:55
Wykręcam czujnik i w jego miejsce wtryskuje Boll do czyszczenia DPF potem przykręcam czujnik spowrotem i odpalam silnik na 15 min - tak mi radził kolega, ale ja oddałem do was na czyszczenie i zrobiliście to tak jak należy i jestem bardzo zadowolony z usługi.
Marek
2020-03-05 14:17:00
Spróbuję, czy uda mi się dokonać wypalania dpf na postoju w moim oplu:)
mhm
2019-08-28 11:27:34
A czy wypalanie podlega procesowi regeneracji?
LU 23567
2019-08-23 08:31:19
Czyli jednak nie trzeba poddawać filtra regeneracji, gdy sam się wypala?
Ryszard Skorek
2019-07-14 09:16:48
Filtr DPF/FAP wypala się SAM !! Filtr bez dodatku Eloys wypala się sterowanym czasem przez sterownik 1.Wącza się na krótko proces wypalania (kilka sekund) 2.Po małej przerwie,włącza się właściwe wypalanie filtra 3.Przy wypalaniu włącza się : ogrzewanie lusterek zewnętrznych,ogrzewanie tylnej i przedniej szyby, zamyka się przepływ powietrza przez interkooler i zawór otwiera by-pass,następuje dodatkowy wtrysk paliwa przy otwartych zaworach wydechowych. 4.DPF/FAP wypalanie włącza po przebiegu co około 250 - 300 km i trwa kilkanaście minut jazdy 5.Wypala się nawet przy 2.000/min lecz dłużej to trwa (bez przerw jazdy) widać po zwiększonej temperaturze silnika.Przy obr.2.500 - 4.000 / obr/min wypali się prędzej,gdyż prędzej się nagrzewa filtr. Proponuję zamontować przy lewym lusterku maleńką diodę na 12 V i podłączyć w lusterku do przewodów od płytki grzania lusterka - pozwoli to kontrolować wypalanie.
Janek
2019-03-15 08:41:04
Ja też polecam ze swojej strony regenerację, efekty super, filtr jak nowy.
Ewlina
2019-03-14 08:45:27
Super artykuł o filtrach. Polecam.
RadekH
2019-03-13 13:38:13
@miko no tak, ale Pan jest mechanikiem, a my zwykli ludzie to nie wiemy co i jak, na pewno nie ma żadnego ryzyka podczas wypalania dpf?
JKamil
2019-03-13 08:41:42
@purpurowa Wypalanie i regeneracja to dwie różne usługi. Wypalasz sadzę, a podczas regeneracji/czyszczenia usuwasz popioły.
tadzio
2019-03-12 12:14:42
Czy oprócz określonych obrotów trzeba jeszcze o czymś pamiętać, aby proces wypalanie dpf przeszedł prawidłowo?
Arturo123
2019-03-12 08:48:08
No jak są popioły w filtrze, to wypalanie nic już nie da, trzeba od razu jechać na regenerację.
doradca jasio
2019-03-11 14:07:20
@Randomowy Typ nie masz się co bać kolego wypalania dpf, przede wszystkim nic Cię to nie kosztuje, a za regenerację musisz sporo zapłacić.
Ziburek214
2019-03-11 08:56:14
Takie wypalanie pasywne, to można samemu zrobić prawda?
macho2
2019-03-06 15:10:11
Nie moi drodzy regeneracja a wypalanie to dwie inne sprawy.
Grzesiek78
2019-03-05 14:24:07
@Danielek a co Ty to mówisz?!! Ja ostatnio wypalałem mojego dpfa i problem z głowy.
magik
2019-03-04 11:30:05
Zamiast bawić się tym wypalaniem, które na bardzo krótko pomaga, to lepiej oddajcie swój filtr dpf do regeneracji - dobrze Wam radze :)
karolll
2019-02-28 10:52:39
@kosterski u mnie pierwszy raz po 700 km, a tym razem już po 400 km dpf zaczął się wypalać.
dad56
2019-02-27 12:07:05
@Alku nie zgadzam, ponieważ wypalanie dpf też dużo daje...no i niestety nie każdego stać od razu na regenerację
miko
2019-02-26 10:21:20
Nie trzeba się bać wypalania, nie ma żadnych złych konsekwencji, jetsem mechanikiem i wypalam wielokrotnie dpfy, nigdy nic się nie stało na źle.
Takku
2019-02-25 10:32:35
@Irekmirek a powiedz kolego co się dokładnie dzieje z Twoim filtrem dpf. Wtedy pomożemy czy za darmo sobie wypalisz, czy jednak do regeneracji bd musiał oddać :)
Helu
2019-02-22 10:59:23
@syndykat o jeju! A co się stało podczas wypalania dpf??
GRUBY
2019-02-21 11:06:00
DPF się wypala ale FAP nie można wypalać. Tak czytałem
kic567
2019-02-21 10:27:03
Witam! A to prawda, że odwlekanie z regeneracją filtra dpf może doprowadzić nawet do zatarcia silnika? :O
web27
2019-02-20 10:23:19
A podczas wypalania filtra fap w Peugeocie 807 2.2 HDI jakie trzymać obroty najlepiej? Bo ja się boje, żeby bardzo nie skatować silnika ;)
Alan
2019-02-19 10:00:31
@Eniu o też jestem ciekaw czy gpfy się wypala?
kosterski
2019-02-18 11:53:58
@Romek u mnie tak samo - dpf się tak średnio co 500/600 km się wypala :)
purpurowa
2019-02-18 10:41:29
To wypalanie to także regeneracja?
Eniu
2019-02-15 10:49:00
A w autach na benzynę też można filtr wypalać???
majamila
2019-02-15 09:44:19
Dobrze, że konstruktorzy pomyśleli o takim rozwiązaniu :)
adrian
2019-02-14 11:51:07
Takich porządnych maszyn do dpf to chyba w Polsce nie kupicie.
syndykat
2019-02-14 10:07:06
ja to tylko regeneracja, już raz sobie wypaliłem dpf i nigdy więcej tego nie zrobię
imie
2019-02-13 11:27:57
środa minie tydzień zginie i w sobotę wypalimy dpfka :D
racjonalny
2019-02-13 09:57:34
@Alku w stu procentach będziesz miał jak se kupisz nowy dpf :)
ukulele
2019-02-12 13:33:53
Alku nie przywraca w stu procentach, zejdź na ziemię :D
krzysiaczek
2019-02-12 09:53:49
To ja sobie w takim razie sam wypale mojego dpfa :D A już zacząłem kasę odkładać na mechanika, ale super, że można samemu sobie to zrobić :)
@JAAA
2019-02-11 13:26:09
No dokładnie, samochody teraz są tak konstruowane żeby same się pozbywały tego brudu ze środka.
Smycek
2019-02-11 12:16:34
Słuchajcie, mój brat jest mechanikiem, gadałem z nim o tym, co lepsze, czy wypalanie czy regeneracja i mówi, że sto razy lepiej jest regenerować. Regeneracja pożegna nasz problem z dpf na długie lata.
Damianek
2019-02-08 14:51:13
@Dominik i jak dowiedziałeś się, gdzie można takie maszyny kupić? Bo też jestem zainteresowany tym tematem.
Alku
2019-02-07 15:33:47
Regeneracja w stu procentach przywraca sprawność dpfa, nie ma co się w wypalanie bawić, dobrze radze...pozdrawiam
Danielek
2019-02-06 11:58:17
Jeśli myślicie, że wypalanie pożegna Wasz problem to jesteście w błędzie, najlepszą opcją jest regeneracja w serwisie.
Sewcio
2019-02-06 08:42:54
Ja jednak ze swojej strony to polecam opcję regeneracji, cena tu u was bardzo dobra, a efekty najlepsze, w porówaniu do wypalania.
bombelek
2019-02-05 10:12:43
Szkoda, że nie daliście dla porównania zdjęć z wyczyszczonym i całkowicie zapchanym dpfem. By klient miał fajne porównanie wtedy....
Marian
2019-02-05 08:38:38
No nestety, jak już się popiły w filtrze zrobią, to wypalanie nie da rady i trzeba regenerować.
Kostek
2019-02-04 15:38:03
@Zenek M Najepiej to jednak oddać go w ręce fachoców, i po problemie. Pozdro.
Jaaa
2019-02-04 14:06:22
@Romek U mnie też wypalanie dpf tak średnio co 500/600 km następuje i to jest normalne, nie ma co się bać.
Stefan
2019-02-04 13:45:03
Wypalanie to nie jest regeneracja, wypalanie tylko w samochodzie i to się nazywa dopalania, regeneracja tylko wodna.
Dezyderiusz
2019-02-01 15:43:25
@Kaźmirz no to raczej, tylko regeneracja, żadne wypalanie. Pozdro!
jaś fasola
2019-02-01 14:21:26
@Dominik też bym własnie chciał wiedzieć gdzie takie maszyny do dpf się kupuję, mam swój zakład i myślę go rozwinąć o usługę regeneracji dpf.
Magda
2019-02-01 13:20:44
Yyy... a to się nie wypala jak się zapcha? Wypalanie DPF zresztą jest już chyba nielegalne... czy coś źle zrozumiałam?
kierowca-bombowca
2019-01-31 15:46:00
@Adćko dokładnie, taka jazda na krótkie dystanse to zabójstwo dla DPF-a. Dlatego wypad za miasto, też się przyda od czasu do czasu.
Doraźny
2019-01-31 14:07:48
@magda ohhh jeeejku no i co? Wypalisz sobie teraz dpfa ?
Zenek M
2019-01-31 14:06:18
Polecam takie wypalanie filtra cząstek stałych przeprowadzać z daleka od domu
Kaźmirz
2019-01-30 10:08:13
Irekmirek pewnie, że regeneracja lepsza!
henryko21
2019-01-30 08:42:40
To wypalanie pasywne chyba najskuteczniejsze co? :)
Cośtam wiem
2019-01-29 15:45:25
@DENZO Zależy od auta, trzymaj tak, jakbyś miał zmienić bieg na wyższy już.
Darek
2019-01-29 10:20:03
Najlepiej w trasie przepalić, skuteczniejsze to!
gruszkapietruszka
2019-01-29 08:42:27
O proszę, dobrze wiedzieć co i jak :D Dzięki !
Głowaczów Rządzi
2019-01-28 11:52:15
@Denzo152 trochę zależy od auta, powyżej 3 tysięcy najlepiej. w momencie jakbyś miał już zmieniać bieg na wyższy, to nie zmieniaj i daj mu jeszcze 5 km na godzinę więcej i trzymaj go tak z 15 minut
Andrzejek
2019-01-28 10:28:48
Wypalać najlepiej wtedy jak się kontrolka dpf zapali no nie?
iluzjonek14
2019-01-28 08:42:01
Regenerację u was będę polecać każdemu. Nie dość, że cena super, to jeszcze jaki efekt! :)
Rezolutny Ziom
2019-01-25 12:15:14
Oczywiście że regeneracja jest lepsza bo pozwala usunąć 99,9% zanieczyszczeń więc w zasadzie dostajesz nowy filtr, ale za to musisz zapłacić a wypalanie możesz sobie zrobić sam, na autostradzie lub na postoju, ale odradzam pod domem, bo ślady zostają.
Romek
2019-01-25 10:17:06
U mnie tak mniej więcej co 500 km trzeba wypalać? Jak sądzicie, tak powinno być?
Adćko
2019-01-24 15:09:54
Jeździć autem z dpfem tylko po mieście to faktyczne nieciekawa sytuacja, trzeba raz na jakiś czas przegonić autko w dłuższą trasę, żeby się tak często nie zapychały te filtry.
Randomowy Typ
2019-01-24 13:54:07
Ja się boje wypalania dlatego wysyłam do pracowni która robi profesjonalne czyszczenie w setkach urządzeń i nie martwie się niczym, zwłaszcza, że już 30k kilometrów od czyszczenia i nawet sadzy nie komunikowało
Irekmirek
2019-01-24 12:38:52
To w końcu wypalanie czy regeneracja? Co lepsze?
Dominik
2019-01-23 13:48:53
Ale fajna maszyna do czyszczenia DPF, gdzie można sobie taką kupić?
maniak
2019-01-23 11:09:08
Co jaki czas najlepiej wypalać swojego dpf? Podpowie ktoś.
justysia22
2019-01-23 09:38:55
Tylko regeneracja, najlepsze efekty i dobra cena! Sama swój filtr regenerowałałam i jestem bardzo zadowolona!
Denzo152
2019-01-22 15:18:39
Git artykuł! Może ktoś zarzuci jeszcze troszkę info na temat ile obrotów ma mieć auto na postoju podczas wypalania?
Asiula
2019-01-22 13:48:29
No tak niestety jest Mariuszku, zwłaszcza jak większość czasu jeździsz po mieście to wtedy zapychają się niesamowicie, z wyjątkiem FAP - czyli filtrow z citroenów - miałam taki to wiem.
magda
2019-01-22 11:03:43
Wypalanie? Pierwszy raz słyszę o czymś takim.
monikczka
2019-01-22 09:09:35
Słyszałam cos kiedyś o wypalaniu DPF-a, ale po przeczytaniu tego artykułu już wiem wszystko!
Misha
2019-01-21 15:41:22
Cudownie! Mogę w końcu zrobić to sama! :D
Lansia
2019-01-18 15:43:59
Dobrze się dowiedzieć o takich metodach. Swój filtr właśnie wysyłam do regeneracji i dzięki temu artykułowi wiem co i jak. :)
Mariusz
2019-01-16 15:52:35
O czymś takimi jak filtr DPF dowiedizałem się dopiero gdy kupiłem diesla. Aktualnie oddałem do regeneracji, bo przejechane kilometry zrobiły swoje z filtrem.
Filtr DPF możemy wyczyścić bez jego wcześniejszego demontażu, samodzielnie, w warunkach domowych za pomocą odpowiednich preparatów takich jak: Liqui Moly, K2 DPF Cleaner, Forch Zmywacz DPF itp....
Profesjonalny proces czyszczenia filtra zazwyczaj rozpoczyna się standardową procedurą, jaką jest wykonanie oględzin i ocena stanu technicznego, natomiast dalszy proces czyszczenia filtra DPF uzależniony jest od metody, jaką będzie ono wykonywane. ...
Objawami zapchanego katalizatora są najczęściej:
• problem z rozruchem silnika,
• brak mocy,
• nierównomierne obroty,
• zwolnione wchodzenie na wysokie obroty,
• wzrost spalania.
...
Katalizator przy odpowiednim jego użytkowaniu oraz przestrzeganiu zaleceń jak zapewniają producenci, jest w stanie wytrzymać od 200 do nawet 300 tysięcy kilometrów. ...
Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności×
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.RODO
Komentarze
Aby wypalić filtr cząstek stałych (DPF), należy przestrzegać następujących kroków:
Uruchom silnik i pozwól mu pracować na wolnych obrotach przez kilka minut, aby osiągnąć odpowiednią temperaturę.
Przejedź przez kilka kilometrów z prędkością powyżej 80 km/h, aby rozgrzać filtr do odpowiedniej temperatury. Jest to kluczowe, ponieważ proces spalania zanieczyszczeń wymaga wysokiej temperatury.
Uruchom tryb regeneracji DPF, który jest dostępny w oprogramowaniu komputera silnika. Proces wypalania trwa zazwyczaj maksymalnie do 30 minut.
Zazwyczaj wykonuje procedure wypalania dpf w moim AUDI naturalnie, czyli podczas jazdy... Poswiecam na to wiecej czasu, ale przynajmniej jestem pewny, ze sadza calkowicie sie wypalila.
Wykręcam czujnik i w jego miejsce wtryskuje Boll do czyszczenia DPF potem przykręcam czujnik spowrotem i odpalam silnik na 15 min - tak mi radził kolega, ale ja oddałem do was na czyszczenie i zrobiliście to tak jak należy i jestem bardzo zadowolony z usługi.
Spróbuję, czy uda mi się dokonać wypalania dpf na postoju w moim oplu:)
A czy wypalanie podlega procesowi regeneracji?
Czyli jednak nie trzeba poddawać filtra regeneracji, gdy sam się wypala?
Filtr DPF/FAP wypala się SAM !! Filtr bez dodatku Eloys wypala się sterowanym czasem przez sterownik 1.Wącza się na krótko proces wypalania (kilka sekund) 2.Po małej przerwie,włącza się właściwe wypalanie filtra 3.Przy wypalaniu włącza się : ogrzewanie lusterek zewnętrznych,ogrzewanie tylnej i przedniej szyby, zamyka się przepływ powietrza przez interkooler i zawór otwiera by-pass,następuje dodatkowy wtrysk paliwa przy otwartych zaworach wydechowych. 4.DPF/FAP wypalanie włącza po przebiegu co około 250 - 300 km i trwa kilkanaście minut jazdy 5.Wypala się nawet przy 2.000/min lecz dłużej to trwa (bez przerw jazdy) widać po zwiększonej temperaturze silnika.Przy obr.2.500 - 4.000 / obr/min wypali się prędzej,gdyż prędzej się nagrzewa filtr. Proponuję zamontować przy lewym lusterku maleńką diodę na 12 V i podłączyć w lusterku do przewodów od płytki grzania lusterka - pozwoli to kontrolować wypalanie.
Ja też polecam ze swojej strony regenerację, efekty super, filtr jak nowy.
Super artykuł o filtrach. Polecam.
@miko no tak, ale Pan jest mechanikiem, a my zwykli ludzie to nie wiemy co i jak, na pewno nie ma żadnego ryzyka podczas wypalania dpf?
@purpurowa Wypalanie i regeneracja to dwie różne usługi. Wypalasz sadzę, a podczas regeneracji/czyszczenia usuwasz popioły.
Czy oprócz określonych obrotów trzeba jeszcze o czymś pamiętać, aby proces wypalanie dpf przeszedł prawidłowo?
No jak są popioły w filtrze, to wypalanie nic już nie da, trzeba od razu jechać na regenerację.
@Randomowy Typ nie masz się co bać kolego wypalania dpf, przede wszystkim nic Cię to nie kosztuje, a za regenerację musisz sporo zapłacić.
Takie wypalanie pasywne, to można samemu zrobić prawda?
Nie moi drodzy regeneracja a wypalanie to dwie inne sprawy.
@Danielek a co Ty to mówisz?!! Ja ostatnio wypalałem mojego dpfa i problem z głowy.
Zamiast bawić się tym wypalaniem, które na bardzo krótko pomaga, to lepiej oddajcie swój filtr dpf do regeneracji - dobrze Wam radze :)
@kosterski u mnie pierwszy raz po 700 km, a tym razem już po 400 km dpf zaczął się wypalać.
@Alku nie zgadzam, ponieważ wypalanie dpf też dużo daje...no i niestety nie każdego stać od razu na regenerację
Nie trzeba się bać wypalania, nie ma żadnych złych konsekwencji, jetsem mechanikiem i wypalam wielokrotnie dpfy, nigdy nic się nie stało na źle.
@Irekmirek a powiedz kolego co się dokładnie dzieje z Twoim filtrem dpf. Wtedy pomożemy czy za darmo sobie wypalisz, czy jednak do regeneracji bd musiał oddać :)
@syndykat o jeju! A co się stało podczas wypalania dpf??
DPF się wypala ale FAP nie można wypalać. Tak czytałem
Witam! A to prawda, że odwlekanie z regeneracją filtra dpf może doprowadzić nawet do zatarcia silnika? :O
A podczas wypalania filtra fap w Peugeocie 807 2.2 HDI jakie trzymać obroty najlepiej? Bo ja się boje, żeby bardzo nie skatować silnika ;)
@Eniu o też jestem ciekaw czy gpfy się wypala?
@Romek u mnie tak samo - dpf się tak średnio co 500/600 km się wypala :)
To wypalanie to także regeneracja?
A w autach na benzynę też można filtr wypalać???
Dobrze, że konstruktorzy pomyśleli o takim rozwiązaniu :)
Takich porządnych maszyn do dpf to chyba w Polsce nie kupicie.
ja to tylko regeneracja, już raz sobie wypaliłem dpf i nigdy więcej tego nie zrobię
środa minie tydzień zginie i w sobotę wypalimy dpfka :D
@Alku w stu procentach będziesz miał jak se kupisz nowy dpf :)
Alku nie przywraca w stu procentach, zejdź na ziemię :D
To ja sobie w takim razie sam wypale mojego dpfa :D A już zacząłem kasę odkładać na mechanika, ale super, że można samemu sobie to zrobić :)
No dokładnie, samochody teraz są tak konstruowane żeby same się pozbywały tego brudu ze środka.
Słuchajcie, mój brat jest mechanikiem, gadałem z nim o tym, co lepsze, czy wypalanie czy regeneracja i mówi, że sto razy lepiej jest regenerować. Regeneracja pożegna nasz problem z dpf na długie lata.
@Dominik i jak dowiedziałeś się, gdzie można takie maszyny kupić? Bo też jestem zainteresowany tym tematem.
Regeneracja w stu procentach przywraca sprawność dpfa, nie ma co się w wypalanie bawić, dobrze radze...pozdrawiam
Jeśli myślicie, że wypalanie pożegna Wasz problem to jesteście w błędzie, najlepszą opcją jest regeneracja w serwisie.
Ja jednak ze swojej strony to polecam opcję regeneracji, cena tu u was bardzo dobra, a efekty najlepsze, w porówaniu do wypalania.
Szkoda, że nie daliście dla porównania zdjęć z wyczyszczonym i całkowicie zapchanym dpfem. By klient miał fajne porównanie wtedy....
No nestety, jak już się popiły w filtrze zrobią, to wypalanie nie da rady i trzeba regenerować.
@Zenek M Najepiej to jednak oddać go w ręce fachoców, i po problemie. Pozdro.
@Romek U mnie też wypalanie dpf tak średnio co 500/600 km następuje i to jest normalne, nie ma co się bać.
Wypalanie to nie jest regeneracja, wypalanie tylko w samochodzie i to się nazywa dopalania, regeneracja tylko wodna.
@Kaźmirz no to raczej, tylko regeneracja, żadne wypalanie. Pozdro!
@Dominik też bym własnie chciał wiedzieć gdzie takie maszyny do dpf się kupuję, mam swój zakład i myślę go rozwinąć o usługę regeneracji dpf.
Yyy... a to się nie wypala jak się zapcha? Wypalanie DPF zresztą jest już chyba nielegalne... czy coś źle zrozumiałam?
@Adćko dokładnie, taka jazda na krótkie dystanse to zabójstwo dla DPF-a. Dlatego wypad za miasto, też się przyda od czasu do czasu.
@magda ohhh jeeejku no i co? Wypalisz sobie teraz dpfa ?
Polecam takie wypalanie filtra cząstek stałych przeprowadzać z daleka od domu
Irekmirek pewnie, że regeneracja lepsza!
To wypalanie pasywne chyba najskuteczniejsze co? :)
@DENZO Zależy od auta, trzymaj tak, jakbyś miał zmienić bieg na wyższy już.
Najlepiej w trasie przepalić, skuteczniejsze to!
O proszę, dobrze wiedzieć co i jak :D Dzięki !
@Denzo152 trochę zależy od auta, powyżej 3 tysięcy najlepiej. w momencie jakbyś miał już zmieniać bieg na wyższy, to nie zmieniaj i daj mu jeszcze 5 km na godzinę więcej i trzymaj go tak z 15 minut
Wypalać najlepiej wtedy jak się kontrolka dpf zapali no nie?
Regenerację u was będę polecać każdemu. Nie dość, że cena super, to jeszcze jaki efekt! :)
Oczywiście że regeneracja jest lepsza bo pozwala usunąć 99,9% zanieczyszczeń więc w zasadzie dostajesz nowy filtr, ale za to musisz zapłacić a wypalanie możesz sobie zrobić sam, na autostradzie lub na postoju, ale odradzam pod domem, bo ślady zostają.
U mnie tak mniej więcej co 500 km trzeba wypalać? Jak sądzicie, tak powinno być?
Jeździć autem z dpfem tylko po mieście to faktyczne nieciekawa sytuacja, trzeba raz na jakiś czas przegonić autko w dłuższą trasę, żeby się tak często nie zapychały te filtry.
Ja się boje wypalania dlatego wysyłam do pracowni która robi profesjonalne czyszczenie w setkach urządzeń i nie martwie się niczym, zwłaszcza, że już 30k kilometrów od czyszczenia i nawet sadzy nie komunikowało
To w końcu wypalanie czy regeneracja? Co lepsze?
Ale fajna maszyna do czyszczenia DPF, gdzie można sobie taką kupić?
Co jaki czas najlepiej wypalać swojego dpf? Podpowie ktoś.
Tylko regeneracja, najlepsze efekty i dobra cena! Sama swój filtr regenerowałałam i jestem bardzo zadowolona!
Git artykuł! Może ktoś zarzuci jeszcze troszkę info na temat ile obrotów ma mieć auto na postoju podczas wypalania?
No tak niestety jest Mariuszku, zwłaszcza jak większość czasu jeździsz po mieście to wtedy zapychają się niesamowicie, z wyjątkiem FAP - czyli filtrow z citroenów - miałam taki to wiem.
Wypalanie? Pierwszy raz słyszę o czymś takim.
Słyszałam cos kiedyś o wypalaniu DPF-a, ale po przeczytaniu tego artykułu już wiem wszystko!
Cudownie! Mogę w końcu zrobić to sama! :D
Dobrze się dowiedzieć o takich metodach. Swój filtr właśnie wysyłam do regeneracji i dzięki temu artykułowi wiem co i jak. :)
O czymś takimi jak filtr DPF dowiedizałem się dopiero gdy kupiłem diesla. Aktualnie oddałem do regeneracji, bo przejechane kilometry zrobiły swoje z filtrem.