Jak wypalić DPF samemu?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

Wypalanie filtra cząstek stałych DPF może wykonać podczas jazdy, zwiększając obroty (do 3,5 tysięcy obr. na minutę) i prędkość bez ingerencji w zmianę biegów w tym czasie i jechać w taki sposób przez kilkanaście minut. Innym sposobem jest regeneracja aktywna polegająca na wypalaniu sadzy na postoju, która przebiega następująco: kiedy już znajdujesz odpowiednie miejsce postoju, musisz zainicjować procedurę wypalania podnosząc obroty pojazdu, dzięki temu sterownik silnika poda nową dawkę paliwa, która spali się pozakomorowo. Spala się w ten sposób, ponieważ porcja oleju napędowego jest podawana w suwie wydechu tłoka albo bezpośrednio do filtra cząstek stałych, co uniemożliwia dopalenie wewnątrz komory przez niskie ciśnienie i temperaturę. Natomiast znacząco wzrasta temperatura spalin w układzie wydechowym, która już pozwala na całkowite dopalenie sadzy, o ile nie przerwiesz tego procesu w trakcie jej trwania, tak więc na tym właśnie polega wypalania DPF na postoju.

Katalizator wypalanie

Porady, jak wymusić wypalanie DPF?

Jeżeli otrzymałeś komunikat w formie kontrolki wypalania DPF, to wykonaj właśnie te kroki, które przedstawiliśmy na samym początku artykułu. Zatem wyjedź na drogę szybkiego ruchu, podnieś obroty wraz z prędkością (przestrzegaj jednak dozwolonej prędkości) i kontynuuj taką jazdę przez około 20 minut, no, chyba że po upływie tego czasu, sadza w dalszym ciągu znajduje się wewnątrz filtra, wtedy możesz, a nawet powinieneś przedłużyć procedurę o kolejne minuty.

Wypalanie DPF | Obroty, jakie musisz ustawić

Z reguły maksymalne obroty, jakie zostają podwyższane, wynoszą około 3,5 tysięcy kilometrów na minutę. Bezpieczniej jednak będzie zweryfikować w zaleceniach od producenta wysokość obrotów podczas wypalania filtra DPF, ponieważ każdy filtr jest inny (biorąc pod uwagę, z czego jest zbudowany oraz jego wielkość), zatem trzeba wyjść z założenia, że lepiej będzie się zapoznać z informacjami, a dopiero później działać, aby nie uszkodzić żadnego podzespołu.

Z jakiego powodu filtr cząstek stałych się zapycha?

Może wynikać to z tego, że jeździsz wyłącznie po drogach miejskich, więc równoznaczne jest to z tym, że DPF nie ma jak się wypalić, stad jego szybkie zatykanie. Inną kwestią jest jego wyeksploatowanie, bo przecież nie wyprodukowano jeszcze podzespołu, który sprawowałby swoją funkcję do końca oraz stosowanie niewłaściwych olejów (chodzi o te z wysoką zawartością popiołu), tankowanie paliwa z nieodpowiedniego źródła, a także zaniedbanie ogólnego stanu technicznego pojazdu. Jeżeli będziesz przestrzegać pewnych zasad i dbał o DPF-a, możesz być pewny, że jego praca na długi czas nie będzie przysparzała Ci problemów.

DPF

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Mateusz
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Regeneracja DPF (Diesel Particulate Filter) polega na usunięciu zanieczyszczeń, które zgromadziły się w filtrze, poprzez spalanie ich za pomocą wysokiej temperatury. Proces ten może być wykonany przez właściciela pojazdu, jednak należy pamiętać, że jest to skomplikowany proces i wymaga specjalistycznej wiedzy i odpowiedniego sprzętu. Poniżej przedstawiamy kilka kroków, jakie należy wykonać, aby wypalić DPF: Należy ustawić pojazd na wyższych obrotach i utrzymać go w tym trybie przez kilka minut, aby silnik osiągnął odpowiednią temperaturę. Następnie należy pojechać na dłuższy dystans, co pozwoli na przeprowadzenie regeneracji na drodze. Podczas jazdy na dłuższym dystansie, trzeba przyspieszać i w miarę możliwości hamować silnikiem, aby pomóc w spalaniu zanieczyszczeń. Jeśli po przeprowadzeniu samoregeneracji działanie filtra DPF się nie poprawi, to należy skonsultować się z mechanikiem.
Piotr
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
<p>A skąd mam wiedzieć, czy już czas na wypalanie. Renault Kadjar 1,6dci nie pokazuje stanu zapchania filtra ani nawet zainicjowania procesu wypalania w trakcie jazdy.</p>
Lukas
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja swój DPF wypalam zawsze na długich trasach, żeby się nie spinać. Jadę coś około 20 minut i mam wszystko załatwione po tym czasie :)
Bandziorek99
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja wypalam dpf-a sam na dłuższej trasie.. Oczywiście nie każdy wie jak to zrobić albo będzie się obawiał czy zrobi to poprawnie.
Młody
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jest kilka sposobów wypalania DPF jak się okazuje. Tylko który jest najlepszy? Myślę, że jak na trasie się nie wypali porządnie, to trzeba oddać na wypalanie serwisowe i z głowy mieć.
zaciekawiony_65
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wypalanie DPF nie jest skomplikowane nawet dla mnie, ale może dlatego, że staram się je wykonywać, będąc na autostradzie :D O wiele bardziej preferuję samoregenerację w trasie niż na postoju...

Popularne wpisy

28 kwietnia 2021

Filtr DPF 1K0254705HX

Szybki czas realizacji zamówienia – jeśli złożysz zamówienie tuż przed 11:00, filtr DPF odbierzemy od Ciebie jeszcze tego samego dnia.  Sprzedawane przez nas filtry DPF posiadają: → homologację; → spełniają normy EURO! ...

2 listopada 2021

Pęknięty DPF – co wtedy?

W przypadku pęknięcia filtra cząstek stałych regeneracja tego podzespołu jest już niemożliwa i należy go jak najszybciej wymienić, aby ponownie spełniał on swoją zamierzoną funkcję. Z jakiego powodu filtr może pęknąć? ...