Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Wypalanie filtra cząstek stałych DPF może wykonać podczas jazdy, zwiększając obroty (do 3,5 tysięcy obr. na minutę) i prędkość bez ingerencji w zmianę biegów w tym czasie i jechać w taki sposób przez kilkanaście minut. Innym sposobem jest regeneracja aktywna polegająca na wypalaniu sadzy na postoju, która przebiega następująco: kiedy już znajdujesz odpowiednie miejsce postoju, musisz zainicjować procedurę wypalania podnosząc obroty pojazdu, dzięki temu sterownik silnika poda nową dawkę paliwa, która spali się pozakomorowo. Spala się w ten sposób, ponieważ porcja oleju napędowego jest podawana w suwie wydechu tłoka albo bezpośrednio do filtra cząstek stałych, co uniemożliwia dopalenie wewnątrz komory przez niskie ciśnienie i temperaturę. Natomiast znacząco wzrasta temperatura spalin w układzie wydechowym, która już pozwala na całkowite dopalenie sadzy, o ile nie przerwiesz tego procesu w trakcie jej trwania, tak więc na tym właśnie polega wypalania DPF na postoju.
Porady, jak wymusić wypalanie DPF?
Jeżeli otrzymałeś komunikat w formie kontrolki wypalania DPF, to wykonaj właśnie te kroki, które przedstawiliśmy na samym początku artykułu. Zatem wyjedź na drogę szybkiego ruchu, podnieś obroty wraz z prędkością (przestrzegaj jednak dozwolonej prędkości) i kontynuuj taką jazdę przez około 20 minut, no, chyba że po upływie tego czasu, sadza w dalszym ciągu znajduje się wewnątrz filtra, wtedy możesz, a nawet powinieneś przedłużyć procedurę o kolejne minuty.
Wypalanie DPF | Obroty, jakie musisz ustawić
Z reguły maksymalne obroty, jakie zostają podwyższane, wynoszą około 3,5 tysięcy kilometrów na minutę. Bezpieczniej jednak będzie zweryfikować w zaleceniach od producenta wysokość obrotów podczas wypalania filtra DPF, ponieważ każdy filtr jest inny (biorąc pod uwagę, z czego jest zbudowany oraz jego wielkość), zatem trzeba wyjść z założenia, że lepiej będzie się zapoznać z informacjami, a dopiero później działać, aby nie uszkodzić żadnego podzespołu.
Z jakiego powodu filtr cząstek stałych się zapycha?
Może wynikać to z tego, że jeździsz wyłącznie po drogach miejskich, więc równoznaczne jest to z tym, że DPF nie ma jak się wypalić, stad jego szybkie zatykanie. Inną kwestią jest jego wyeksploatowanie, bo przecież nie wyprodukowano jeszcze podzespołu, który sprawowałby swoją funkcję do końca oraz stosowanie niewłaściwych olejów (chodzi o te z wysoką zawartością popiołu), tankowanie paliwa z nieodpowiedniego źródła, a także zaniedbanie ogólnego stanu technicznego pojazdu. Jeżeli będziesz przestrzegać pewnych zasad i dbał o DPF-a, możesz być pewny, że jego praca na długi czas nie będzie przysparzała Ci problemów.
Komentarze