Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Gdy podczas jazdy wyświetli się komunikat, informujący o konieczności wypalania filtra cząstek stałych, to powinieneś w danym momencie podnieść obroty do 3500, utrzymać je, a także zdecydowanie przyspieszyć i utrzymać taki styl jazdy przez kilkanaście minut. Pamiętaj, że cała procedura powinna się odbyć na autostradzie lub na drodze szybkiego ruchu, bo wtedy dopalenie sadzy nie powinno być dla Ciebie kłopotliwe. Pod żadnym pozorem nie wyłączaj silnika i staraj się hamować silnikiem. Poza tym masz także możliwość przeprowadzenia regeneracji aktywnej, ale pamiętaj, żeby zrobić to na otwartej przestrzeni.
Jak i kiedy wymusić wypalanie DPF? - Kontrolka wypalania DPF
Jeżeli Twój DPF będzie potrzebować oczyszczania, to na pewno pojawi się na desce rozdzielczej samochodu kontrolka wypalania filtra cząstek stałych, której lepiej nie zlekceważyć. Najlepiej w tej sytuacji wjechać na drogę szybkiego ruchu i w sposób naturalny wypalić sadzę. Podnieś obroty, utrzymaj je, zwiększ prędkość jazdy i zachowaj przy tym pełne skupienie na drodze oraz pozwól DPF-owi się całkowicie wypalić. Gdybyś nie miał jednak możliwości wypalania DPF w trakcie jazdy, to możesz spróbować zrobić to na postoju, jednak z dala od ludzi.
Wypalanie DPF. Jak przepalić filtr DPF? Czy do jego wypalania powinno dochodzić na postoju, czy raczej w czasie jazdy?
Ile trwa wypalanie DPF podczas jazdy? Filtr cząstek stałych może wypalać się do 30 minut i też wszystko zależy od tego, jak dużo sadzy znajduje się wewnątrz DPF/FAP. W naszej opinii lepiej rozpocząć proces samoregeneracji podzespołu podczas jazdy, ponieważ sadza wypali się naturalnie i silnik przy tym nie ucierpi. Wypalając filtr DPF na postoju, musisz kontrolować jakość oleju silnikowego, ponieważ resztki niespalonego paliwa trafiają do tego oleju i dochodzi do jego rozcieńczenia. Jeśli częściej będziesz wypalać DPF w taki sposób, to w końcu mogą się pojawić problemy z poprawnym działaniem turbosprężarki czy też jednostka napędowa się zatrze wskutek niewłaściwego smarowania.
Wypalanie DPF – jak wypalić filtr cząstek stałych? - Jakie obroty?
Podczas wypalania filtra cząstek stałych powinieneś osiągnąć obroty w przedziale od 2500 do 35000 i tyle naprawdę wystarczy, aby móc spokojnie pozbyć się sadzy z wnętrza DPF. Ten podzespół możesz zarówno sam wypalić, jak i oddać go do ASO na wypalanie serwisowe, które w zasadzie niczym nie różni się od tego postojowego, z tym że w pierwszym przypadku to pracownik jest za to odpowiedzialny, nie ty. Pamiętaj również o zastosowaniu się do kilku zaleceń, o których napisaliśmy we wcześniejszych akapitach, aby wypalanie przebiegło skutecznie.
Komentarze