Jak wypalić filtr cząstek stałych?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Jak wypalić filtr cząstek stałych DPF?

Filtr cząstek stałych wypala się poprzez zwiększenie prędkości jazdy i utrzymaniu obrotów na poziomie od 2500 do 3500 na minutę. Ta metoda dotyczy pasywnej regeneracji DPF. Jeśli zaś chodzi o regenerację aktywną i wypalanie w trybie serwisowym, to w tym przypadku najważniejsze jest podniesie obrotów i oczekiwanie, aż sadza w całości wydali się z układu wydechowego. Każdy użytkownik swojego samochodu, który wyposażony jest w silnik wysokoprężny oraz filtr DPF jest zobowiązany do zainicjowania wypalania podzespołu w celu jego udrożnienia. Podczas wypalania filtra cząstek stałych musisz zachować ostrożność, ponieważ gdy przedwcześnie zgasisz silnik, to możesz uszkodzić oba te podzespoły.

Wypalanie DPF – jak wypalić filtr cząstek stałych? - Jak wypalić DPF na postoju?

Wypalanie na postoju jest jedną z metod regeneracji filtra cząstek stałych, natomiast nie do końca się ją poleca, ponieważ obciąża jednostkę napędową. Twoim obowiązkiem jest podnieść obroty; sterownik silnika podaje nową dawkę paliwa w suwie wydechu i dochodzi do spalania pozakomorowego. Konieczna jest wysoka temperatura w układzie wydechowym, bo tylko w ten sposób sadza zdoła się wypalić.

1. Wypalanie DPF w trakcie jazdy samochodem. Jak wypalić DPF? - Ile trwa wypalanie DPF podczas jazdy?

Zarówno wypalanie podczas jazdy, jak i na postoju może trwać do 30 minut i lepiej przeprowadzić regenerację pasywną, ponieważ dzięki niej wszelkie zanieczyszczenia wypalą się w sposób naturalny. Nie jest to trudne; wystarczy, że wyjedziesz na drogę szybkiego ruchu, przyspieszysz jazdę i przede wszystkim unikniesz gwałtownego hamowania, które nie pomogłoby wypalaniu DPF. Nie jest powiedziane, że Twój filtr DPF będzie się wypalać 30 minut, bo może się okazać, że już po 10 minutach sadza dopali się w całości i podzespół stanie się na nowo drożny.

- Ile trwa wypalanie DPF podczas jazdy?

Jak wymusić wypalanie DPF?

Aby dobrze wypalić osady w filtrze DPF, należy utrzymać przez kilkanaście minut obroty w przedziale 2500-3500 na minutę, starać się hamować silnikiem, nie wyłączać silnika w trakcie trwania procesu dopalania, a jeśli chcesz przeprowadzić wypalanie na postoju, to nie parkuj pojazdu na trawniku, gdyż w niektórych przypadkach może dojść nawet do wybuchu. Ponadto pamiętaj, aby na koniec dodać specjalny środek do paliwa, który ułatwia czyszczenie podzespołu w warunkach miejskich. Warto więc wiedzieć, jak wymusić wypalanie DPF, aby uniknąć całkowitego zapchania lub uszkodzenia wkładu. 

Co o tym myślisz?

Komentarze

Igi
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtr cząstek stałych (DPF) w samochodach z silnikami wysokoprężnymi (diesel) jest przeznaczony do oczyszczania spalin z niebezpiecznych substancji, takich jak tlenki azotu (NOx) i innych zanieczyszczeń. Filtr DPF może być wypalany, czyli oczyszczany z nagromadzonych w nim zanieczyszczeń, w celu przywrócenia jego sprawności i poprawy jakości spalin. Wypalanie DPF może być wykonywane na kilka sposobów, w zależności od rodzaju samochodu i używanych do tego celu narzędzi i urządzeń. Możliwe sposoby wypalania DPF to m.in.: • Wypalanie na postoju: polega na podgrzaniu filtra DPF do wysokiej temperatury za pomocą specjalnych urządzeń lub pieców w warsztacie samochodowym. • Wypalanie podczas jazdy: polega na podgrzaniu filtra DPF do wysokiej temperatury podczas jazdy samochodem, poprzez wzmożone obciążenie silnika i utrzymanie obrotów na poziomie minimum 3000. • Czyszczenie metodą hydrodynamiczną w autoryzowanym serwisie, która nie nadwyręża filtra cząstek stałych
Grzegorz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wiecznie problemy z tym dpf, jak nie czyszczenie to wypalanie..
Marek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nigdy nie wypalałem filtra Dpfa i nie wiem czy jest to bezpieczne jak zrobię to sam?
Kornelia
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja wypalam filtr podczas długiej jazdy
Mareczek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zdecydowanie wypalanie w trasie, bo na postoju tylko uszkodzimy silnik, a po co nam dodatkowe wydatki

Popularne wpisy

13 września 2022

Czy preparat AdBlue się starzeje?

Tak, AdBlue bardzo szybko może się zestarzeć, dlatego nie kupuj wielkich kanistrów z płynem i pod żadnym pozorem nie woź go ze sobą w aucie, gdyż zarówno wysoka, jak i niska temperatura wpłynie na jego właściwości ...